KTM deeltje 9, ze roken nog steeds

Ik heb een bigend klusje staan maar heb voor nu besloten om het uit te stellen en dan over een poosje nog maar eens kijken of ik het zelf ga doen of laat doen.

Maar als het alleen gaat om de krukas er uit te halen, begrijp ik dan goed dat het linker lager deelbaar is, dus het buitenste gedeelte blijft in het carter zitten en het binnenste blijft om de krukas zitten? Is het nodig om voor een nieuwe drijfstang te monteren dat gedeelte van de krukas af komt en zo ja is dat makkelijk te doen? En betreft de rechterkant, dan valt zeker het lager uit het carterdeel en blijft dan om de krukas zitten. Om die er dan af te krijgen gebruik je een lagertrekker? En hoe het lager weer terug te monteren? Klopt het een beetje wat ik zeg of gaat het anders?

Wat je over het linker lager zegt klopt precies. Ik heb ook gelijk de krukas lagers vervangen, dus ik weet niet of het echt nodig is. Ik heb bij het wegbrengen van de krukas voor een nieuw big end gevraagd om de binnenring van de linkerkant eraf te laten halen, rekende ze niks voor.
Ik zou persoonlijk ook nooit je big end vervangen zonder de krukaslagers mee te nemen, je hebt het blok dan los en de kans om ze te vervangen.
Rechterkant bleef bij mij in het carter zitten, de krukas kwam er redelijk gemakkelijk uit. Na het verhitten van het carter klopt ik dat lager erna ook zo eruit.
Voor terug monteren eerst het lager in de vriezer, carter verwarmen en dan lager in het carter. Daarna krukas uit de vriezer halen, rondom het lager een beetje verwarmen, niet teveel, en dan valt de krukas ook zo in het rechter carter deel.
 
Na het vervangen van mijn complete koppeling, O ring van de cylinder en nieuwe vloeistof, ontkoppelt hij nog steeds niet naar behoren.

Iemand tips? (Magura)
 
Vraagje aan iedereen die ooit zn frame heeft laten poedercoaten, wat is nu de mooiste manier je framenummer te "behouden" .. mijne is al eens opnieuw geponst bij de RDW (bij invoeren)

Ben alleen bang dat een afgeplakt stukje er lelijk uit ziet of valt dat mee?
 
Vraagje aan iedereen die ooit zn frame heeft laten poedercoaten, wat is nu de mooiste manier je framenummer te "behouden" .. mijne is al eens opnieuw geponst bij de RDW (bij invoeren)

Ben alleen bang dat een afgeplakt stukje er lelijk uit ziet of valt dat mee?

Ik denk dat je coater daar het passende antwoord op moet hebben, verder alle schroefdraad voorzien van boutjes.
 
Ik denk dat je coater daar het passende antwoord op moet hebben, verder alle schroefdraad voorzien van boutjes.

idd, Dat zou je althans wel denken....

Echter heb ik dan weer eens pech..
destijds ook frame en meer laten coaten, Daar toen duidelijk laten weten ik het framenummer afleesbaar wil hebben...

Ja meneer, Wij plakken dat altijd af....


Raar dat toen ik mn frame ging halen ze het uitgerekend deze keer ineens vergeten waren... [en dat terwijl ik t er zelf nog benadrukte]

Nja pech dan maar.

met een goede lamp en de papieren erbij kun je enigzins zien wat het is [Vooral omdat je dan weet wat het moet zijn].

Volgens mij is dat met een schuurpapiertje voorzichtig schuren wel terug te halen [Dat het LEESBAAR is]

Mja... Nog geen problemen mee gehad...

[En ga er zelf niet met rare manieren aan lopen kloten.. je hoort dan wel eens dat men zegt: ahhh ff met priem en hamer nog eens extra benadrukken...] Dat gaat deze niet doen.
door slijtage van gaskabels is het wel beter leesbaar geworden dus denk met schuurpapiertje wel resultaat te kunnen boeken



ik zou m dus afplakken. En daarna met wat extra blake lak erover te gaan [Om roesten te voorkomen]
 
Heeft er iemand een voorste wielas liggen met de bijbehorende schroefdingen??
Mijn schroefdraad is kapot dus kan weer niks nu..
 
Weet iemand hier toevallig of er een verschil zit in aansluitdiameter tussen dempers voor pakweg een SXF/EXC 250 en een SXF/EXC 450-500(reeks) ?

Ik heb namelijk enkele dagen geleden onderstaande Akra demper gekocht ter vervanging van de demper die bij een complete Akra uitlaat zat die ik eerder kocht, deze heeft namelijk betere tijden gekend.

360.jpg


De verkoper woonde dichtbij en de prijs was mooi dus heb ik er niet eens aan gedacht om even de aansluitdiameter na te vragen O-)

De "nieuwe" demper blijkt nu diameter 51mm te hebben terwijl dat bij de oude 52mm is (beide inwendig uiteraard).

Ik denk trouwens dat de "nieuwe" wel op een originele voorbocht zal passen want ik meen mij te herinneren dat daar de uitwendige diameter 51mm was. Dat kan ik pas controleren als mijn motor terug thuis is.

Ik heb ooit eens gelezen dat er een verschil zat in dempers bij 250cc (4T) en de grote broers (450-500 reeks) maar dat verschil zou hem in de lengte zitten en niet in aansluitdiameter (Ik kan alleen die bron echter niet meer terugvinden). Maar in lengte zit in ieder geval geen verschil, enkel het achterste stuk is wat anders.

360.jpg


Nu zou ik dus graag weten voor welke motor de demper wel is :]
 
Ik ben op zoek naar krukas montage gereedschap voor ktm 250sx2008/300exc2011.

In USA te vinden: Tusk Crank Puller/Installer Tool

Als je daar besteld heb je kans op extra douane kosten. Ik zou toch verwachten dat dit hier ook wel ergens te koop is. Het gekke is dat ik alleen bij scooter webshops uitkom.

kiesler Montage gereedschap Krukas Universeel

EasyParts.nl
Krukas-montage-gereedschap-BUZZETTI_(Overig)-p114183.html

(de url werkt niet goed hier van easyparts, dus de 2 regels hierboven zelf even samenvoegen)

Bij die scooterwebsites staan geen maten bij dus wat je dan precies krijgt is niet geheel duidelijk.

Die Tusk heeft een adaptor voor M10x1.25mm en M12x1.25mm.

Klopt het dat die Tusk werkt voor de genoemde KTM krukassen? Wie weet wat voor draad er op de krukassen zit?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben op zoek naar krukas montage gereedschap voor ktm 250sx2008/300exc2011.

In USA te vinden: Tusk Crank Puller/Installer Tool

Als je daar besteld heb je kans op extra douane kosten. Ik zou toch verwachten dat dit hier ook wel ergens te koop is. Het gekke is dat ik alleen bij scooter webshops uitkom.

kiesler Montage gereedschap Krukas Universeel

EasyParts.nl
Krukas-montage-gereedschap-BUZZETTI_(Overig)-p114183.html

(de url werkt niet goed hier van easyparts, dus de 2 regels hierboven zelf even samenvoegen)

Bij die scooterwebsites staan geen maten bij dus wat je dan precies krijgt is niet geheel duidelijk.

Die Tusk heeft een adaptor voor M10x1.25mm en M12x1.25mm.

Klopt het dat die Tusk werkt voor de genoemde KTM krukassen? Wie weet wat voor draad er op de krukassen zit?

Ik heb hem voor mijn bigend toen ook gekocht, als je in de buurt woont kun je hem wel lenen. Hij is 1x gebruikt 😉
 
Vraagje aan iedereen die ooit zn frame heeft laten poedercoaten, wat is nu de mooiste manier je framenummer te "behouden" .. mijne is al eens opnieuw geponst bij de RDW (bij invoeren)

Ben alleen bang dat een afgeplakt stukje er lelijk uit ziet of valt dat mee?

Voor wat het waard is na een maand....

Euh ja een frame nr wat afgeplakt is geweest tijdens het poedercoaten, ziet helaas lelijk uit ja. Maar het is de enige goeie oplossing.
Ik heb mijn frame zwart laten coaten en ff gezegd dat ik graag het frame nr goed zichtbaar wilde houden. En dat hadden ze keurig netjes afgeplakt. Maar mn frame is dus mooi zwart maar het gebied rondt mijn frame nr gestraald grijs met een soort blanke lak. Ik stoor me er niet aan want het zit toch een beetje weg gewerkt dus je moet het weten of goed kijken.
 
Weet iemand hier toevallig of er een verschil zit in aansluitdiameter tussen dempers voor pakweg een SXF/EXC 250 en een SXF/EXC 450-500(reeks) ?

Ik heb namelijk enkele dagen geleden onderstaande Akra demper gekocht ter vervanging van de demper die bij een complete Akra uitlaat zat die ik eerder kocht, deze heeft namelijk betere tijden gekend.

[afbeelding]

De verkoper woonde dichtbij en de prijs was mooi dus heb ik er niet eens aan gedacht om even de aansluitdiameter na te vragen O-)

De "nieuwe" demper blijkt nu diameter 51mm te hebben terwijl dat bij de oude 52mm is (beide inwendig uiteraard).

Ik denk trouwens dat de "nieuwe" wel op een originele voorbocht zal passen want ik meen mij te herinneren dat daar de uitwendige diameter 51mm was. Dat kan ik pas controleren als mijn motor terug thuis is.

Ik heb ooit eens gelezen dat er een verschil zat in dempers bij 250cc (4T) en de grote broers (450-500 reeks) maar dat verschil zou hem in de lengte zitten en niet in aansluitdiameter (Ik kan alleen die bron echter niet meer terugvinden). Maar in lengte zit in ieder geval geen verschil, enkel het achterste stuk is wat anders.

[afbeelding]

Nu zou ik dus graag weten voor welke motor de demper wel is :]

Het gat moet groter worden dus. Dat zou je hiermee kunnen proberen:

Expander uitlaatpijp 38 - 64 mm - Jurgens Motorsport

Beetje afhankelijk van de dikte van het materiaal of het lukt. 8-)
 
Het gat moet groter worden dus. Dat zou je hiermee kunnen proberen:

Expander uitlaatpijp 38 - 64 mm - Jurgens Motorsport

Beetje afhankelijk van de dikte van het materiaal of het lukt. 8-)

Bedankt voor de info, maar dat is niet echt mijn bedoeling :P

Als de demper op de originele uitlaat past gebruik ik hem zo, en van zodra ik dan de volledige Akra pijp monteer gooi ik beide dempers open. Dan verwissel ik gewoon de huls en eindkap, zo bekom ik één mooie én passende demper *D

De andere ("lelijke" en niet passende) demper verkoop ik dan gewoon, maar daarvoor zou het leuker zijn als ik wist waarvoor hij was. Ookal hoeft dat niet echt.

Maar alsnog bedankt voor de tip :t
 
Oja dat is idd een veel nettere en simpele oplossing. :+ :t

Ik heb hier nog een originele 525 uitlaat + demper liggen. Ik heb de aansluiting tussen demper en uitlaat ff voor je opgemeten, en ik meet dan 50 mm.
 
Mijzelf ook hier maar even voorstellen:

Lenno, 25 jaren jong en full-time student B|

Op mijn 19de het rijbewijs gehaald en sinds die tijd op een KTM gereden, totdat ik automatisch groot rijbewijs kreeg. Sindsdien is dit het vervoersmiddel:

B9jaXE8.png


Aangezien beide motoren van mijn vader zijn heb ik er niet alles over te vertellen helaas. Pa wilde de KTM eruit doen, omdat er toch niet meer op gereden werd. Dus vorige week maar even gekeken of het torretje nog wilde lopen en even een klein rondje om de kerk. 120km verder was ik weer thuis :) conclusive: beestje moet blijven

Na de nieuwe aanpassing van de overheid i.v.m. code 80 is mijn broertje geïnteresserd geraakt om volgend jaar zijn rijbewijs te halen en dan op de KTM te stappen.

Dit is de fiets waar het steeds over gaat:

QHskMCT.png


Nu willen wij allebei een zwarte plastic kappenset aanschaffen en laten bestickeren met zelf ontworpen stickers:

6c4DttD.png


Dit leverde echter een vraag op:

- Er zit nu een universeel Supermotospatbord op, maar hier is geen template voor beschikbaar.. Weet iemand hier welk origineel KTM Supermoto voorspatbord op een EXC 525 uit '04 past?
 
Laatst bewerkt:
Oja dat is idd een veel nettere en simpele oplossing. :+ :t

Ik heb hier nog een originele 525 uitlaat + demper liggen. Ik heb de aansluiting tussen demper en uitlaat ff voor je opgemeten, en ik meet dan 50 mm.

Die maat had ik inderdaad ook in gedachte, bedankt voor de bevestiging :}
Dan monteer ik de "mooie" demper maar als mijn motor ooit terugkomt :X

Mijzelf ook hier maar even voorstellen:

Lenno, 25 jaren jong en full-time student B|

Op mijn 19de het rijbewijs gehaald en sinds die tijd op een KTM gereden, totdat ik automatisch groot rijbewijs kreeg. Sindsdien is dit het vervoersmiddel:

[afbeelding]

Aangezien beide motoren van mijn vader zijn heb ik er niet alles over te vertellen helaas. Pa wilde de KTM eruit doen, omdat er toch niet meer op gereden werd. Dus vorige week maar even gekeken of het torretje nog wilde lopen en even een klein rondje om de kerk. 120km verder was ik weer thuis :) conclusive: beestje moet blijven

Na de nieuwe aanpassing van de overheid i.v.m. code 80 is mijn broertje geïnteresserd geraakt om volgend jaar zijn rijbewijs te halen en dan op de KTM te stappen.

Dit is de fiets waar het steeds over gaat:

[afbeelding]

Nu willen wij allebei een zwarte plastic kappenset aanschaffen en laten bestickeren met zelf ontworpen stickers:

[afbeelding]

Dit leverde echter een vraag op:

- Er zit nu een universeel Supermotospatbord op, maar hier is geen template voor beschikbaar.. Weet iemand hier welk origineel KTM Supermoto voorspatbord op een EXC 525 uit '04 past?

Een KTM 450/525/560 SMR spatbord is wat je zoekt vermoed ik. Dit zou het partnr moeten zijn voor een oranje: 5030801020004, zwart zou dit nummer moeten zijn:5030801020030
Daarvoor zal vast wel een template zijn :t (ik denk trouwens dat er ook wel replica's bestaan van dit model spatbord, maar ik heb geen idee welk merk die heeft)

Een nieuwer model koplamp en spatbord past trouwens ook gewoon, dat heb ik ook op mijn 525 en het oogt veel jonger zo O-) Dan heb je het spatbord voor een 450 SMR (07-11) nodig, en uiteraard een koplamp van een EXC (08-15)
360.jpg
 
Dat is erg vriendelijk maar ik koop liever mijn eigen gereedschap ;-) Je kan me niet vertellen waar je het hebt gekocht?

Ik heb even gezocht in mijn mail, ik heb hem toen van eBay Duitsland gehaald. Bij de verkoper mts-racing shop. De term waar het toen om ging was abzieher M26x1.0 ktm. Misschien dat hij nu nog steeds wordt aangeboden, ik heb er in ieder geval 15 euro voor betaald.
 
Laatst bewerkt:
Cool, ik zal een kijken of ik het kan vinden.

//m26 is vliegwiel viertakt. (volgens mij)

Wat ik zoek is niet standaard montagegereedschap, de normale manier is verwarmen. Met de tool waar ik het over heb trek je de krukas in het lager zonder te verwarmen. (rechts) en is daarom moeilijk te vinden. (zoals ik nu begrijp)

Alle begin is moeilijk ;-)
 
Laatst bewerkt:
Een KTM 450/525/560 SMR spatbord is wat je zoekt vermoed ik. Dit zou het partnr moeten zijn voor een oranje: 5030801020004, zwart zou dit nummer moeten zijn:5030801020030
Daarvoor zal vast wel een template zijn :t (ik denk trouwens dat er ook wel replica's bestaan van dit model spatbord, maar ik heb geen idee welk merk die heeft)

Een nieuwer model koplamp en spatbord past trouwens ook gewoon, dat heb ik ook op mijn 525 en het oogt veel jonger zo O-) Dan heb je het spatbord voor een 450 SMR (07-11) nodig, en uiteraard een koplamp van een EXC (08-15)
[afbeelding]

Helemaal super, hier kan ik wat mee! Dan zal het waarschijnlijk het nieuwere smr spatbord worden in combinatie met de 08-15 koplamp :9~

Zal wel pas over een tijdje gaan gebeuren gok ik, aangezien ik nu stage heb en tentamens eraan komen. Maar zal het hier op de hoogte houden :t

EDIT
h9eyOh2.png


Dit is voor model 13/14, maar zie op google afbeeldingen dat dit op een '04 525 zit. Enig idee of dit past zonder aanpassingen? + het lijkt verdacht veel op de post hieronder
 
Laatst bewerkt:
Voorspatbord van een 690 SM werkt trouwens ook. Heb het vermoeden dat het gewoon hetzelfde part no. is maar mocht je niets vinden met een 450 SMR als zoekterm...

ktm-smc-r-690-fender-front-smr-with-decal-stickers-7730821000004-76508099400.jpg
 
De montage van dat spatbord op je onderste kroonplaat gaat prima passen van 250 tot 1190 en alles er tussen.

De rest is afhankelijk van wat voor koplamp/nummerplaat je er op wil passen. Er zijn adapters voor maar de nieuwe stijl van KTM werkt niet samen met de oude. Montage van de koplamp/nummerplaat is anders.

_KTM_TRIPLECLAMP2.jpg

MX-Orange-Plastic-Front-Fender-For-KTM-2016-2017-SX-SXF-EXC-EXCF-XCW-SIX.jpg


Zelf niet in de handen gehad, maar zo te zien valt bij de nieuwe stijl spatborden de koplamp/nummerplaat met twee pennetjes in het spatbord. De montage bij de nieuwe stijl spatborden op de kroonplaat is ook anders.

Bij de 'oude' stijl spatborden zie je de twee opstaande pennetjes op het spatbord zitten en valt de koplamp/nummerplaat er overheen.
 
Helemaal top en duidelijk. Dan gaat het hoogstwaarschijnlijk het zwart/oranje SMR spatbord worden i.c.m. een 08 koplamp
 
Hallo Allemaal,

Ook even voorstellen, naast een wannabee racecarrière in de Supercup 1000 op een zx10r nu ook lid van de KTM familie met:

85 cc voor 11 jarige dochterlief (medium wielen)
150 cc voor 14 jarige zoonlief
en een EXC 350 voor ondergetekende die ook in de winter wil rijden en trainen :)

We lezen dus vrolijk mee om zo veel mogelijk te leren

Licencies zijn al binnen en het lidmaatschap voor de crossvereniging ook :t

Foto voor beetje aandacht :P

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan