BMW F800 S/ST/GS/R/GT topic deel II

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn blok is nog steeds netjes. Heb er natuurlijk nog maar een pekelwinter opzitten. Rij wel elke dag hele winter... Ben benieuwd of het ook gaat bladderen.

Zou alleszins toch niet mogen. Heb wel nog drie jaar garantie :-)
 
Ik heb er al 3 winters opzitten, rijd bijna dagelijks. Mogelijk is het blok aan de onderzijde iets beschadigd, waardoor de pekel lekker zijn gang kon gaan. De rest van het blok ziet er nl goed uit.
 
Heb een F800ST uit 2006 op het oog met 85K op de teller. Zijn er dingen waar ik moet op letten/testen?

Vraag of hij alle modificaties heeft gehad.
Kijk hoe hij in de lak zit (motorblok).
Ratel in het blok is op zich niet erg.
Zit originele riem er nog op, of is die wel vervangen?
Zo ja, wanneer? (officieel elke 40K, maar je kunt er ook 80K mee doen).
 
Met 85k zou ik naast wat Motomarz zegt ook kijken naar de remschijven, hoe lang kunnen die nog mee? En ook naar het balhoofdlager. Dat zijn wat duurdere slijtageonderdelen.
 
Weet iemand hoe je "service" zelf kan afzetten?
Na de garantieperiode wil ik namelijk aan mijn 700GS zelf het onderhoud gaan doen.

Zal ik voor deeltje drie een mooie openingspost met info enz opmaken? Kan er ook een foto van onze fiets in de OP.

Edit: al gaat het aan dit tempo wel nog even duren :)
 
Laatst bewerkt:
Een update over mijn gebroken peilstok:

Het heeft even geduurd, maar mijn peilstok is nu uit het blok. Het ontbrekende stukje zat op de rand van de carterpan, niet te zien en grijs plastic op grijs staal maakte het niet beter. Bijna € 600 lichter, maar ik kan eindelijk weer rijden.
 
Een update over mijn gebroken peilstok:

Het heeft even geduurd, maar mijn peilstok is nu uit het blok. Het ontbrekende stukje zat op de rand van de carterpan, niet te zien en grijs plastic op grijs staal maakte het niet beter. Bijna € 600 lichter, maar ik kan eindelijk weer rijden.

:r :o

Wel goed dat je terug kan rijden...

Ik vraag me nu af, zou zo een klein stukje plastic in een metalen blok veel kwaad kunnen?
 
Laatst bewerkt:
:r :o

Wel goed dat je terug kan rijden...

Ik vraag me nu af, zou zo een klein stukje plastic in een metalen blok veel kwaad kunnen?

Goede vraag.. Het blok lust dat stukje wel rauw denk ik.. Alleen een paar verstopte oliekanaaltjes door de snippers en het kan (naar mijn idee) slecht aflopen. En daar had ik niet zo heel veel zin in..
Ach, de (verkorte)peilstok zit nu in het blok en de nieuwe gaat er alleen in om te peilen, daarna de korte weer 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb trouwens een F650GS Twin gekocht. Modelletje uit 2008 met lelijke oranje knippers. Heb nu setje led knipperlichten besteld (BMW dus niet universeel). Moet ik nu een adapter setje kopen want ik zag het toevallig vandaag in eTK:

Retrofit Kit Adapter Kabel LED Indicator (71607711284)
 
Ik heb trouwens een F650GS Twin gekocht. Modelletje uit 2008 met lelijke oranje knippers. Heb nu setje led knipperlichten besteld (BMW dus niet universeel). Moet ik nu een adapter setje kopen want ik zag het toevallig vandaag in eTK:

Retrofit Kit Adapter Kabel LED Indicator (71607711284)
|( Da's lekker geregeld zeg... Zeker een universeel set van BMW dan. Met adapters voor alle modellen.. :?
 
Ik heb trouwens een F650GS Twin gekocht. Modelletje uit 2008 met lelijke oranje knippers. Heb nu setje led knipperlichten besteld (BMW dus niet universeel). Moet ik nu een adapter setje kopen want ik zag het toevallig vandaag in eTK:

Retrofit Kit Adapter Kabel LED Indicator (71607711284)

BMW LED Motorcycle Turn Signals Set F650GS (K72) | online sale | OL-LED BLINKER F650GS-set

Hier staat bij dat je geen extra bekabeling nodig hebt, maar dat kan ik mij haast niet voorstellen. Item #71607711284 komt bij deze dealer uit op bekabeling voor een r1200gs, maar die knipperlichten van BMW zijn redelijk universeel over de gehele modelreeks.

Bel zelf even een dealer op, die kunnen ook direct de juiste kabels/lampjes bestellen (zelf goede ervaringen met KERAM in Maastricht).

Let op: Je hebt waarschijnlijk sowieso de dealer nodig om de boordcomputer aan te passen.
 
*zucht*, zelfs voor het installeren van LED moet dus via het boordcomputer/dealer? Is er iemand in omgeving Amsterdam die dit voor me kan doen behalve de dealer. Die gaan natuurlijk weer hoofdprijzen vragen voor iets simpels.
 
Ja dat is de prijs die je betaald voor de extra diefstalbeveiliging doordat het dievengilde weet dat je weinig kunt beginnen met een gestolen F800.

Maar mijn ervaring is dat dit soort dingen zonder kosten gedaan worden door de dealer mits je van te voren even informeert naar een gunstig tijdstip om hiervoor langs te komen.
 
*zucht*, zelfs voor het installeren van LED moet dus via het boordcomputer/dealer? Is er iemand in omgeving Amsterdam die dit voor me kan doen behalve de dealer. Die gaan natuurlijk weer hoofdprijzen vragen voor iets simpels.

Ik zou gewoon eens rondbellen. Misschien kost het niets.


Protip: doos koeken helpt vaak wel :)
 
Gisteren een mooie F800ST in mat grijs gespot voor het NS Hoofdkantoor in Utrecht, toevallig een MF-er??
 
Ik bedoel het niet gemeen/verkeerd maar ik snap echt niet wat je bedoelt?


Ach, dat BMW een mooie melkkoe heeft gevonden. We maken een (dure) originele set die we verkopen (voor een hoop modellen dezelfde zet), maar dan moet je nog wel voor ieder model een aparte adapter kopen (voor de extra omzet). Dus lekker geregeld voor BMW zelf eigenlijk, maar niet voor ons.
Zoals ik een setje spiegels heb gekocht voor zo'n €200. '(
Daar moet een hoop op worden verdiend voor die prijs. Met jouw lampen dus hetzelfde, maar dan met een extra verloop.
 
Die lampen dat is echt belachelijk eigenlijk... Maar inderdaad goed geregeld door BMW :)

Maar je kan de meeste opties beter niet-bmw origineel nemen. Die zijn veel goedkoper en mooier. Ik heb bv. een setje valbeugels en een carterbeschermingsplaat van hepco en backer voor de prijs van BMW Carterbescherming...

Ook mijn koffers zou ik nu nooit nog origineel BMW nemen. Beter een GIVI setje nemen.
Zelfde geldt eigenlijk voor al de rest: Spiegels, handkappen, scherm etc...

Ieder moet het voor zich uitmaken natuurlijk. Wil je lekker goedkoop rijden? Koop dan geen BMW...
 
Is er eigenlijk al meer geweten over de nieuwe 800's? De F850GS en F750GS?
Het blijft er toch echt wel stil rond...
 
Volgende week begint de beurs in Milaan dus nog heel eventjes wachten.

Screenshot uit de teaser van de nieuwe modellen laat een (vast optioneel) digitaal dashboard zien.
full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan