Laat je Aprilia Pegaso ff zien

Luitjes, ik ben zoekende. Woon nu ruim een jaar op Terschelling en heb voor de verhuizing mijn Honda CB1300 verkocht, niet echt handig hier. Ben nog wel in het bezit van een Honda Sh150i van 2006 die ik voor woon werk had maar die komt hier ook niet verser dan boodschappen halen dus die gaat in de verkoop. En aangezien mijn Honda voorkeur ben ik voor een Honda Transalp aan het kijken van rond de 2000 euries.

Maar nu zegt mijn in jullie ogen zeer verstandige neefje, ga eens voor een Pegaso kijken. Ik wil er af en toe mee op het strand rijden dus ook wat door het mulle zand maar verder absoluut geen fratsen, ben 53. Dus ook niet door het zoute water. Verder op het eiland rijden en af en toe eens een ritje aan de vaste wal. Is zo'n Pegaso dat iets, heb zelf echt geen idee en de enige 1 cilinder die ik gereden heb is mijn brommert met 49 cc Sachs blokje uit 1966.
 
De Aprilia is een hele fijne alleskunner.
Ik zou zeker eens een testrit maken want voor jouw wensen lijkt hij me zeer geschikt.
 
Allereerst welkom gekke Gerrit :-)

Vooropgesteld is het natuurlijk hartstikke verstandig om even rond vragen.
Voor ons is het uiteraard natuurlijk wel erg makkelijk om te zeggen dat een Pegado de beste keuze zou zijn…

Laat ik enkele interessante punten benoemen:

- aanzienlijk meer karakter en levendigheid dan een Transalp.

- het is een zeer fijne motor, echter schat ik de betrouwbaarheid van de Honda toch net iets hoger n.

- Ikzelf denk dat de Honda een iets lagere zit heeft, al is dat natuurlijk een kwestie van even nakijken.

- onderdelen voor de Honda zullen waarschijnlijk beter verkrijgbaar zijn, al is dat ook een kwestie van eventjes het internet op en uitzoeken.

- . Wat zuinigheid betreft zullen ze elkaar en we gaan niet veel ontlopen.

Maar een proefrit zou de doorslag moeten geven.
Je bent van harte welkom om om mijn motor te rijden, maar daar gaat nog wel enige reistijd in zitten vrees ik :-)
Misschien even kijken wat er via marktplaats op enige acceptabele afstand te koop word aangeboden.?
 
Uhh, dat'ie TE lekker rijd haha!

Nee hoor, zou het niet direct weten.
Ikzelf had na 30.ooo km een lekke koppakking.
Verder ...?

Maar houd ons gerust op de hoogte.
Mocht er wat zijn kan je het altijd vragen.
 
Staat me iets van bij dat na een x aantal km de bouten op de kop aangedraaid moeten worden. Gebeurt dit niet is er kans op een lekke koppakking, gebeurt dit wel is er niets aan de hand. Met google kan je er wel wat over vinden.
Dit is eenmalig.
 
Laatst bewerkt:
Ok, tanx maar lekke koppakingen vind ik nogal wat.

Dat begrijp ik uiteraard.
Echter is mij niets bekend of dat dat vaker gebeurd bij een dergelijk lage kilometerstand.

Vanzelsprekend vraag je bij het zoeken naar een gebruikte motor naar de (bij voorkeur gehele) onderhouds geschiedenis.
Voor mij persoonlijk een doorslaggevend onderdeel in de aanschaf.

Diezelfde vlieger gaat natuurlijk ook op voor de Honda ...
 
Beste forum leden,
Niet dat ik veel berichtje heb geplaatst maar wil je wel netjes afmelden vanwege de aankoop van een andere motorfiets.

Succes allen met de Pegaso's
 
Beste forum leden,
Niet dat ik veel berichtje heb geplaatst maar wil je wel netjes afmelden vanwege de aankoop van een andere motorfiets.

Succes allen met de Pegaso's

Beste Otto,

Wat netjes van je, en gefeliciteerd met de Duc.
Stiekem zou ik die ook weleens willen rijden haha!
Maar uit ervaring weet ik dat ik beter af ben op de aprilia.

Vele fijne en veilige kilometets toegewenst.
En onthoud: je bent altijd welkom om terug te komen ;-))
 
Dames en heren Pegaso rijders/sters, luisterd ...

Ik wil weleens op andere motorrijden, maar kom er toch altijd weer achter dat deze motor voor mij het meest geschikt is.

Enigste punt waar iets op valt af te dingen, zou het variabele verbruik kunnen zijn.

Ik heb deze motor nu tweeënhalf jaar, en heb er zo ongeveer 7000 km mee gereden.
Ik rij zeldzaam op de snelweg, en eigenlijk kom ik nooit boven de 100 km p/u.

Nu zou ik graag willen weten of er hier leden hun verbruik bijhouden.
En zouden die dan hier een overzicht willen plaatsen?
Ik trap af:


188 / 15,5 = 1:12,5
(Grote beurd)
240 / 10,5 = 1:22,5
180 / 11 = 1:16,3
2x Vakantie:
134 / 6 = 1:22,3
104 / 6.5 = 1:16,0
173 / 9,8 = 1:17,6
175 / 7.15 = 1:24,5
140 / 7 = 1:20,0
256 / 17 = 1:15,0
146 / 7.4 = 1:19,7
266 / 14,5 = 1:18,3
170 / 9,72 = 1:17,5
215 / 14,7 = 1:14,6
Reserve vanaf 14 liter !!!
219 / 15 = 1:14,6
120 / 10,8 = 1:11, 0
BEGIN VAKANTIE
253 / 10 = 1:25,3
243 / 15 = 1:16,2
197 / 9,2 = 1:21,4
299 / 15,5 = 1:19,3
EINDE VAKANTIE
219 / 12,7 = 1:17,3
218 / 13 = 1:16,8
180 / 9,5 = 1:18,9
194 / 11,3 = 1:17,1
156 / 11,5 = 1:13.5
118 / 5,2 = 1:22,8
227 / 13,5 = 1:16,8
214 / 8,5 = 1:25,2
137 / 8 = 1:17,1
177 / 11,5 = 1:15,4
71,7 / 12 = 1:6
Koppakking vervangen.
(+/- 250 zonder teller)
127 / 10 =. 1:12,7
121 / 6.6 = 1:18,3
Vakantie:
255 / 14 = 1:18,2
240 / 11 = 1:21,8
251 / 13,3 = 1:18,9
260 / 12 = 1:21,6
237 / 10,5 = 1:22,5
94 / 7 = 1:13,4
Einde vakantie
95 / 4,5 = 1:21
140 / 6,8 = 1:20,6
205 / 8,2 = 1:25
203 / 14,75 = 1:13,8

Niet geheel ombelangrijk: bouwjaar 2004.
 
Laatst bewerkt:
Luitjes, ik ben zoekende. Woon nu ruim een jaar op Terschelling en heb voor de verhuizing mijn Honda CB1300 verkocht, niet echt handig hier. Ben nog wel in het bezit van een Honda Sh150i van 2006 die ik voor woon werk had maar die komt hier ook niet verser dan boodschappen halen dus die gaat in de verkoop. En aangezien mijn Honda voorkeur ben ik voor een Honda Transalp aan het kijken van rond de 2000 euries.

Maar nu zegt mijn in jullie ogen zeer verstandige neefje, ga eens voor een Pegaso kijken. Ik wil er af en toe mee op het strand rijden dus ook wat door het mulle zand maar verder absoluut geen fratsen, ben 53. Dus ook niet door het zoute water. Verder op het eiland rijden en af en toe eens een ritje aan de vaste wal. Is zo'n Pegaso dat iets, heb zelf echt geen idee en de enige 1 cilinder die ik gereden heb is mijn brommert met 49 cc Sachs blokje uit 1966.
Honda neefje? Zo een Pagaso heeft toch een Yamaha 660 eencylinder blok of ben ik nu in de war? Heel iets anders als een Transalp v-twin. Als je in het mulle zand wilt rijden zou ik eerder voor een Honda XR gaan, die heb je volgens mij in 250/400/600/650 gehad.
 
Laatst bewerkt:
Honda neefje? Zo een Pagaso heeft toch een Yamaha 660 eencylinder blok of ben ik nu in de war?

Volgens mij is Aprilia de enigste die van het Rotax blok een vijf klepper heeft gemaakt.
Verder is er technisch weinig anders aan, behalve dan dat het voorheen 600 cc's waren.

En het is inderdaad geen cross motor, maar je kan er gerust aardig het onverhard mee in hoor ( uit eigen jarenlange ervaring ).
 
Rotax was het ja maar heeft dan nog niet met Honda van doen.

Yamaha heeft met het 660 blok ook vijf kleppen maar dat heeft dan weer niets van doen met het Rotax blok. Yamaha werkt met twee carburateur een cv en een gasschuif en vijf kleppen. Wat het nut bij de standaardafstelling is ontgaat mij volledig met het immense vermogen van 48pk aan de krukas. Wel een leuke basis om te tunen. Ze kregen die Yamaha blokjes tot boven de 80pk aan het achterwiel maar dat lukte met sndere eencylinders als de Rotax blokjes ook. Let wel dat is 15 jaar geleden dus voor de moderne KTM en Husky blokken.
 
Laatst bewerkt:
Die Pegaso heeft 2pk en 2nm meer waarvoor je respectievelijk 500 en 1300 rpm meer moet draaien. Bron www.motorcyclesspecs.co.za

Daarmee zal je op de Aprillia de BMW niet zoek rijden. Wat zien jullie als voorbeeld van die extra klep?

Je zal in de praktijk moeten ervaren welke motor je prettiger vindt afgesteld. En het is maar net welk model je meer aanspreekt.
 
Laatst bewerkt:
In de praktijk zul je er weinig van merken. Misschien dat hij net iets langer doortrekt.

Ik heb beide modellen gereden: zelfs 45.000km op een F650CS.
Mijn inziens is de Pegaso een stuk rustiger en stiller.
En voor mijn gevoel een stuk soepeler.
Met de BMW echter reed ik standaard op 1:25.
Mijn record was op 1:32!
Mijn pegaso haalt dat allemaal niet hoor :-(
 
Ik heb mijn beauty op MP gezet.
Ondanks dat ik er zeer tevreden over ben, heb ik toch een ander op't oog.
Krijg er vast spijt van, maar bij deze: tadaa!
Dus geef het aub maar door!
 
Gaaf man, zit ff te kwijlen maar helaas iets boven budget en ik heb die motorscooter nog!

Zijn de injectie modellen beter dan de carburateur uitvoeringen.
Heb een leuke van 2003 in Assendelft zien staan, zodoende.
 
Gaaf man, zit ff te kwijlen maar helaas iets boven budget en ik heb die motorscooter nog!

Zijn de injectie modellen beter dan de carburateur uitvoeringen.
Heb een leuke van 2003 in Assendelft zien staan, zodoende.

Nou, ik weet niet of die persé beter rijden hoor.
Maar ik ga er natuurlijk wel vanuit haha!
En mocht de gelegenheid tot een proefrit tot de mogelijkheden behoren, dan zou ik daar ten alle tijde gebruik van maken.
Want dan weet je pas immers of het wat is.

By the way; mijne heb ik ook gekocht in Assendelft.
Ook MarktPlaats ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan