SV 650/1000N topic, deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Denk dat het voor geen meter klinkt en weg gegooid geld is, opvallen zal je er wel mee doen denk ik ook bij de blauwe petten brigade.
Dingetje dat ik ik er nu op heb maakt officieel ook teveel geluid. Ondanks dat nog steeds veel minder dan die van BradPiet ;)
zoek een mooie (gebruikte) uitlaat op en ik heb wel een adresje die de uitlaat er voor een normale prijs voor je op zet in de positie die jij wilt. highmount is ook geen probleem. denk dat standaard monster uitlaten ook niet raar staan en deze kan je ook voor normale prijzen krijgen.
Als ik iets leuks vind zet ik het er zelf wel op. Het moet ook snel te wisselen zijn igv. rijden in/door in een land dat wat minder van grappen houdt.
 
Dingetje dat ik ik er nu op heb maakt officieel ook teveel geluid. Ondanks dat nog steeds veel minder dan die van BradPiet ;)Als ik iets leuks vind zet ik het er zelf wel op. Het moet ook snel te wisselen zijn igv. rijden in/door in een land dat wat minder van grappen houdt.


Ik denk dat die aliexpress dempers alleen werken met een collector met katalysator en demping erin. Zoals alle motoren met korte en kleine dempers tegenwoordig.
Want als je die uitlaat op een systeem zet zonder dit ertussen, dan denk ik met name bij een 2 cylinder dat het enorm hard, heel erg schel gaat worden en vooral niet mooi zal klinken.
 
Dingetje dat ik ik er nu op heb maakt officieel ook teveel geluid. Ondanks dat nog steeds veel minder dan die van BradPiet ;)Als ik iets leuks vind zet ik het er zelf wel op. Het moet ook snel te wisselen zijn igv. rijden in/door in een land dat wat minder van grappen houdt.

die van mij is een 1000 en mag ook wat meer geluid maken dan jou motor. ik heb het laten meten en als het goed is maakt mijn motor niet meer geluid dan toegestaan met 3000 toeren. heb de db killers er wel altijd in zitten.
 
Hoi Denny, Ja ik dacht eigenlijk al hetzelfde, zeker voor een tweepitter.
Bradpiet, iets meer geluid kan ik me voorstellen, maar dat wat er bij de meeting uitkwam was wel erg veel toch?
praten was niet meer mogelijk. ;)
 
Hoi Denny, Ja ik dacht eigenlijk al hetzelfde, zeker voor een tweepitter.
Bradpiet, iets meer geluid kan ik me voorstellen, maar dat wat er bij de meeting uitkwam was wel erg veel toch?
praten was niet meer mogelijk. ;)


Ach.. bij die S4Rs van mij gaan de auto alarmen af als ik door Rotterdam rij.. en dan zijn er fietsen die nog veel luider klinken. Het kan altijd erger denk ik dan maar :t

Alleen gebruik ik die natuurlijk niet dagelijks.. en die start ik ook niet elke dag 's ochtends vroeg. Denk dat de mensen dat heel snel zat zijn.

Heb mn oude Monster (ook een herriebak) in mn oude buurt (hoogbouw) 's ochtends een keer warm laten draaien. Bij wegrijden vlogen er zo 2 eieren langs me heen :9 De boodschap was iig duidelijk.


Update op de SV: Volgensmij heb ik gisteravond het slechte lopen kunnen fixen. Gammele connector op 1 van de bobines. Heb de boel netjes gemaakt en daarna een kwartier laten draaien en het bleef goed. Ook de knipperlichten vervangen, uitlaat stiller en lekvrij. De pakking moet uitharden dus vanavond hopelijk de eerste succesvolle proefrit! Fingers Crossed *D
 
Die van mij zeker niet hoor. Iets ergens in de 82 dB, dacht ik.
De originele uitlaatdemper maakt zelfs maar 80 dB.
full
 
Ziet er goed uit die voorpoten!! *D
Hoeveel tijd per poot ben je kwijt geweest??


Dan even een vraag, ook maar hier want het gaat tenslotte om de Naked SV

Probleem: Het aangrijp punt van de koppeling is heel erg kort.
Zeg maar een halve tot hele centimeter slag van de hendel van volledig los tot volledig aangrijpen. Dat rijdt een beetje zenuwachtig :+


Vraag: Kan ik dit afstellen op de koppelingsstift? Hier zit zo'n cilindertje die de stift induwt en deze kan gesteld worden? Deze is gedemonteerd geweest met de blokwissel (niet volledig uit elkaar)

Het is iig niet de afstelling/speling van de kabel.

Thanks!
 
Ziet er goed uit die voorpoten!! *D
Hoeveel tijd per poot ben je kwijt geweest??
Dan even een vraag, ook maar hier want het gaat tenslotte om de Naked SV
Probleem: Het aangrijp punt van de koppeling is heel erg kort.
Zeg maar een halve tot hele centimeter slag van de hendel van volledig los tot volledig aangrijpen. Dat rijdt een beetje zenuwachtig :+
Vraag: Kan ik dit afstellen op de koppelingsstift? Hier zit zo'n cilindertje die de stift induwt en deze kan gesteld worden? Deze is gedemonteerd geweest met de blokwissel (niet volledig uit elkaar)
Het is iig niet de afstelling/speling van de kabel.
Thanks!
Ik denk een uur of drie per vorkpoot.
Eentje zaterdagavond en eentje zondagochtend. Ik was toch wakker na de MotoGP races. ;)
Koppeling is hetzelfde bij de S en de N, alleen de lengte van de kabel verschilt iets, maar dat maakt voor het afstellen niet uit.
Het afstelmechanisme is een armpje waar je het eind van de kabel in haakt dat met kogeltjes en een wormwiel de drukstift bedient. Die stift beweegt echt maar enkele millimeters om de koppeling volledig te ontkoppelen of te laten koppelen. Daar kun je in principe niets meer aan afstellen. Wel belangrijk dat je de positie van het armpje goed afstelt. Je hebt het langste aangrijpingstraject en de minste handkracht nodig als je dat armpje net iets onder haaks op de kabel zet. Je hebt dan de grootste hefboomwerking. In de manual staat 80 graden. Halverwege het aangrijpingstraject zou ie dan haaks moeten staan, en bij volledig ontkoppeld 100 graden tov de kabel. Verder intrekken heeft geen zin meer, daar is ie in principe al ontkoppeld, dus hij mag ook best verder dan die 100 graden komen. Doet toch niets meer. Als het niet klopt kun je het afstellen met het stelschroefje na het losdraaien van het borgmoertje. Staat in het WPHB.
 
Laatst bewerkt:
Voor het afstellen van de koppelingshandle zelf is het het handigst dat je niet let op de dode slag aan het eind van de handle zoals in het boek staat, maar afstelt tov. de ingetrokken handle, dus aan de kant van het stuur. Met volledig ingetrokken koppelingshandle moet ie net ontkoppeld zijn, en zodra je 'm een cm op laat komen moet ie al gaan koppelen. Aan het eind van de handle heb ik volgens mij minstens drie cm dode slag. Als je de 1cm dode slag aan het eind aanhoudt trek je je koppeling eigenlijk te ver in, en schakelt ie niet zo lekker. Daarnaast heb je kans dan je hierdoor verder van het haakse geheel in het hefboompje afkomt.

't Is inderdaad even 'prutsen en proberen,' maar als de koppeling goed is moet het goed te krijgen zijn.
Succes!

full
 
Laatst bewerkt:
Thanx! Die tekening heeft veel geholpen!
Het is een stuk beter geworden door het (iets) verstellen van de hoek en het volgen van de stappen.

Ook hielp het om de hoek van de hendel te verstellen zodat die meer in lijn staat met m'n arm. Had ik eigenlijk eerder al moeten doen. Hand en pols zijn niet optimaal dus dat speel ook mee. Overblijfseltje van het ongeluk |(

Vanochtend er weer mee naar m'n werk gereden en dan merk ik wel dat het aangrijppunt verder weg komt te liggen naar mate de motor warm wordt.
Kijken of ik nog ietsje meer vrije slag kan geven als die koud is.. maar dat die toch nog net ontkoppelt.
Kheb ook best kleine handen dus zoveel slag totaal heb ik niet. Dan komt het allemaal wat krapper uit.

Nogmaals bedankt!
 
Ik had destijds ook de voorpoten gepolijst. Van nieuws af aan door de pekel en dat zie je. Na het polijsten red ik niet meer door de pekel. Ik had polijst borstel ol de boormachine gezet.
 
Laatst bewerkt:
Voor de carburateur versie dus met ronde frame buizen heb ik nog een volledig akrapovic systeem liggen, met dunwandige stalen stalen bochten collector en titanium demper. Nergens bolt-on maar allemaal netjes met veertjes, echt een race systeem. Als je het standaard systeem en dit systeem in je handen hebt schrik je van het verschil in gewicht. Verder heb ik er losse K&N filters bij. Standaard leveren die fietsen 72pk aan de krukas. Met deze uitlaat en filters kwam er op de bank 76pk aan het achterwiel uit.

Is er misschien interesse voor dit setje?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan