Yamaha MT-10

Weet er al iemand of er nu wel of geen Tracer uitvoering van de MT-10 komt?
Het laatste officiële bericht hierover (niet te verwarren voor de geruchten) is dat die er niet gaat komen. Mocht Yamaha, hierop terug zijn gekomen (wat te verwachten is gezien waar Kawasaki in November mee op de proppen gaat komen) kun je verwachten dat je dat op de EICMA hoort.

Mooie positie van je camera wimmel .
Lekker duidelijk ook :Y :W

:P En sorry dat JijBuis het beeld zo kan vernachelen.... ;(

Render als 4k met een hoger MBps. Ook al is het source materiaal 1080p. Hierdoor krijg je op Youtube een 'mildere' compressie.
 
Bedankt voor de reacties. Ik overweeg inderdaad om een MT10-touring aan te schaffen. Maar als er volgend jaar wel een tracer komt dan wacht ik dat liever af.
 
Leuk uitgelegd , en tevens ff reclame gemaakt :+ .
Maar uh wat is een jijbuis?

Jij Buis = Klikje.... :)

Maar was niet bedoeld als reclame voor één of ander, hoor. Ik haal dat soort spul meestal bij Waypoint (Vessem) omdat ik daar redelijk dicht bij woon en ik dat spul direct wil hebben als ik bij mezelf net bedacht heb dat ik 't wil hebben :+ Deze site kwam toevallig omhoog toen ik er op zocht én had al die dingen handig bij elkaar staan.

>>>KnipperDeKnip<<<
Mooie positie van je camera wimmel .
Lekker duidelijk ook :Y :W

:P En sorry dat JijBuis het beeld zo kan vernachelen.... ;(

Render als 4k met een hoger MBps. Ook al is het source materiaal 1080p. Hierdoor krijg je op Youtube een 'mildere' compressie.

Dank!! Zal 't de volgende keer eens proberen met andere render settings :Y
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend gespot op de ring Almere ri. Amsterdam : blauwe MT-10 met ruit en met Scorpion uitlaat, iemand van hier?
 
Bedankt voor de reacties. Ik overweeg inderdaad om een MT10-touring aan te schaffen. Maar als er volgend jaar wel een tracer komt dan wacht ik dat liever af.
Hier ook. Ik vind de huidige tank van de MT een serieus nadeel. Van een Tracer verwacht (hoop) ik een grotere tank. Heb nu een FJR met ruim 25 liter tank en een verbruik van 1 op 19. Das wel iets anders dan 17 liter tank met 1 op 12 '(
 
Hier ook. Ik vind de huidige tank van de MT een serieus nadeel. Van een Tracer verwacht (hoop) ik een grotere tank. Heb nu een FJR met ruim 25 liter tank en een verbruik van 1 op 19. Das wel iets anders dan 17 liter tank met 1 op 12 '(

Met 1 op 12 kan ik wel leven. Dat wordt ruimschoots gecompenseerd door het aantal smiles per kilometer. Maar een grotere tank zou ik ook wel fijn vinden. Ik wacht nog maar een maandje af voordat ik iets beslis.
 
Hier ook. Ik vind de huidige tank van de MT een serieus nadeel. Van een Tracer verwacht (hoop) ik een grotere tank. Heb nu een FJR met ruim 25 liter tank en een verbruik van 1 op 19. Das wel iets anders dan 17 liter tank met 1 op 12 '(

Sorry heren . Daar ga ik persoonlijk niet in mee .
Ik hoop dat er geen tracer komt . Ik hoop dat de MT10 blijft zoals hij is . Enig in zijn soort . Naked , zuipend , straight in face voor de lekkere knal rondjes rond de kerk . Dus niet proberen van een knalfiets een toerbuffel te creëren en te verminken . Sorry maar dat is mijn mening . :t
 
Sorry heren . Daar ga ik persoonlijk niet in mee .
Ik hoop dat er geen tracer komt . Ik hoop dat de MT10 blijft zoals hij is . Enig in zijn soort . Naked , zuipend , straight in face voor de lekkere knal rondjes rond de kerk . Dus niet proberen van een knalfiets een toerbuffel te creëren en te verminken . Sorry maar dat is mijn mening . :t

Helemaal mee eens!
Na 175 kilometer knallen wil je er wel af.
Voor de langere tourritten zijn er voldoende alternatieven.
 
Sorry heren . Daar ga ik persoonlijk niet in mee .
Ik hoop dat er geen tracer komt . Ik hoop dat de MT10 blijft zoals hij is . Enig in zijn soort . Naked , zuipend , straight in face voor de lekkere knal rondjes rond de kerk . Dus niet proberen van een knalfiets een toerbuffel te creëren en te verminken . Sorry maar dat is mijn mening . :t
I dont mean to rain on your parade, uiteindelijk komt onze machine ook uit een andere vandaan. Ik ben van mening dat Yamaha de MT-09 ook niet heeft 'verminkt' toen zij daar die Tracer 900 op zette. Idem wat de MT-07 betreft. Als Yamaha er een Tracer 1000 op zet lijkt het mij wat raar om dan te zeggen dat dat in enige vorm afbreuk doet van onze MT-10.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind (en dat hoeft een ander uiteraard niet, Lang leve het feit dat Stalin al een tijdje onder de groene zoden ligt) dat er best een tracer mag komen. :Y

Dan is er meteen een reden om elke MT-10 met ruitjes/koffers/valblokken/enzelfsbobbins direct wee te strippen tot er weer de door Cupra156 omschreven pretmachine ontstaat waar je zo heerlijk van kan genieten en lekker mee kan scheuren door natuurmonument op zondag ochtend. :X

Ik gun iedereen van alles hoor (en doe wat je niet laten kan) maar een MT-10 laten afleveren volgehangen met koffers en ruiten, maar ook een sportuitlaat omdat je graag lekker wil scheuren...... ik niet snap niet.

Nogmaals, niet schieten, iedereen heeft recht op zijn eigen ding (gelukkig maar) en gelukkig verschillen smaken.

Ik doe het gewoon op de naked zoals naked bedoelt is
 
Ik vind (en dat hoeft een ander uiteraard niet, Lang leve het feit dat Stalin al een tijdje onder de groene zoden ligt) dat er best een tracer mag komen. :Y

Dan is er meteen een reden om elke MT-10 met ruitjes/koffers/valblokken/enzelfsbobbins direct wee te strippen tot er weer de door Cupra156 omschreven pretmachine ontstaat waar je zo heerlijk van kan genieten en lekker mee kan scheuren door natuurmonument op zondag ochtend. :X

Ik gun iedereen van alles hoor (en doe wat je niet laten kan) maar een MT-10 laten afleveren volgehangen met koffers en ruiten, maar ook een sportuitlaat omdat je graag lekker wil scheuren...... ik niet snap niet.

Nogmaals, niet schieten, iedereen heeft recht op zijn eigen ding (gelukkig maar) en gelukkig verschillen smaken.

Ik doe het gewoon op de naked zoals naked bedoelt is

Right on brother :}
 
Ieder zijn ding, maar inderdaad "naked is naked", anders koop je maar een GS-slagschip oid. Daarom voor mij ook geen verhoogde ruitjes etc.

Toch heb ik wel een zachte MT-10 zijkofferset met rek op zolder staan. Deze wordt alleen geplaatst voor weekend ritjes etc. en daarna geheel weer verwijderd. Boenderen door de Eiffel met een rugzak op mag stoer staan, maar belemmert je toch meer als een klein koffersetje. Gemak dient soms de mens.

Kofferset met MT-10 opschrift op de koffers is trouwens uit het assortiment gehaald. Er staat nu Yamaha op. Na enig heen en weer gemail met Yamaha, de dealer en mij werd er ergens toch nog een kofferset met MT-10 opschrift in Nederland opgesnord en mocht ik ze omruilen (kleine dingen zitten voor mij soms in de details). De site van Yamaha geeft de kofferset met MT-10 opschrift nog wel als accessoire maar dat is dus niet meer correct. Bij aanschaf krijg je dus gewoon een kofferset met het opschrift Yamaha. Kofferset wordt trouwens gefabriceerd door SW-motech blijkt uit de toegestuurde doos en handleiding.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een tijdje terug een FZ1N met heel veel plezier gehad, daarna ook een FZ1S, omdat ik de motor zelf prachtig vond, maar op langere afstanden enig comfort miste. Nu rijd ik een FJR, perfecte reismachine, maar mis het karakter van de FZ1N en S. Daarom de MT10 Touring een dag mee gehad. Het fijne rijdersgevoel kwam weer helemaal terug😎. Met de FZ kon ik toch wel verder komen op een tank dan deze MT. Daarom lijkt mij de MT Tracer GT een prima oplossing.
Overigens rijd ik ongeveer 17.500 km per jaar, dus een redelijke actieradius is dan wel prettig.
 
Sorry heren . Daar ga ik persoonlijk niet in mee .
Ik hoop dat er geen tracer komt . Ik hoop dat de MT10 blijft zoals hij is . Enig in zijn soort . Naked , zuipend , straight in face voor de lekkere knal rondjes rond de kerk . Dus niet proberen van een knalfiets een toerbuffel te creëren en te verminken . Sorry maar dat is mijn mening . :t

Voor de puristen blijft de oer-versie vast ook bestaan. Ik heb ooit de voorloper van de MT-10, de FZ1-N nieuw gekocht. Nu ruim 10 jaar later mag het van mij wat comfortabeler, en meer toer-gericht. Ik ben benieuwd hoe jij er over 10 jaar over denkt *O*
 
Laatst bewerkt:
Voor de puristen blijft de oer-versie vast ook bestaan. Ik heb ooit de voorloper van de MT-10, de FZ1-N nieuw gekocht. Nu ruim 10 jaar later mag het van mij wat comfortabeler, en meer toer-gericht. Ik ben benieuwd hoe jij er over 10 jaar over denkt *O*
Helemaal mee eens. Ben ook geen 50 meer😉
 
Ik wil ook gewoon een power fun machine voor de leuke ritten, maar wil er ook wel comfi 25.000km woon werkverkeer mee doen.
Vind de MT10 met ruitje en koffertjes dus helemaal prima. Van mij hoeft ie zeker niet zwaarder en groter. Al zou het elke dag tanken naar om de dag tanken toch ook wel lekker zijn XD

Als ze een extra versie gaan maken dan wil ik er zeker wel op rijden en het verschil ervaren. Tot die tijd hou ik van mn MT10 zoals ie nu is.
 
Ik heb er het rekje voor de zijkoffertjes op zitten (+ de originele MT-10 koffertjes) en laat dat rekje gewoon het hele jaar door zitten. Rekje zit écht niet in de weg als je wat sportiever wil rijden, hoor :P
 
Dat kale rekje ziet er niet uit vind ik dus, erop met koffers en er weer af. Zo heeft iedereen zijn eigenaardigheden. 😉
 
Laatst bewerkt:
Voor de puristen blijft de oer-versie vast ook bestaan. Ik heb ooit de voorloper van de MT-10, de FZ1-N nieuw gekocht. Nu ruim 10 jaar later mag het van mij wat comfortabeler, en meer toer-gericht. Ik ben benieuwd hoe jij er over 10 jaar over denkt *O*

Zover kijk ik niet vooruit . Ik leef in het nu .
Heb de man met de zeis al in de ogen kunnen kijken .
En toeren is niet mijn ding . Als ik lekker rustig wil rijden ga ik wel met de auto .
Ik begrijp dat de MT10 ook van een andere motor afkomstig is . Zo worden de meeste super nakeds ontworpen.
Maar om er dan weer koffers en een bijna volledige kuip aan te hangen.
Is voor mij afbreuk van het concept naked en zie het als voortborduren en uitmelken van het model .
Ik vind zelfs een enkel windscherm al een no no .
Nogmaals ieder zijn mening
 
Maar om er dan weer koffers en een bijna volledige kuip aan te hangen.
Is voor mij afbreuk van het concept naked en zie het als voortborduren en uitmelken van het model
Door een model als basis te gebruiken voor meer types maakt dat de prijzen redelijk.
Verder ben ik het helemaal met je eens. Een naked moet een naked blijven. Op mijn FZ1N had ik het standaard flyscreen en vond dat al veel. Daarom zie ik liever een MT10 Tracer GT dan de MT10 met een touring pakket.
 
maar het on\of karakter is wel sterk aanwezig bij de mt10
en het harde standaard zadel maken geen echte toer-fun bike van hem
ben nog steeds niet overhaald om de fz1 interuilen
 
maar het on\of karakter is wel sterk aanwezig bij de mt10
en het harde standaard zadel maken geen echte toer-fun bike van hem
ben nog steeds niet overhaald om de fz1 interuilen
Sinds modeljaar 2017 is de mapping flink aangepast waardoor het on/of nagenoeg niet meer aanwezig is.
Zelf heb ik er helemaal niets van gemerkt. De inmiddels standaard quikshifter vind ik ook een prima aanpassing van de standaard uitvoering *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan