KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Misschien. Maar zou voor die mensen de cilinderconfiguratie uitmaken?

Ik wens een R-T :)

Voor mij persoonlijk maakt de motorconfiguratie niet zo veel uit, zo lang als het totaalplaatje maar klopt.
Ze willen zo lijkt het, kwa prijs gaan concureren met de MT-09, Z900. Dat mag van mij best maar als het kwa afwerking dan ook die kant opgaat, dan :N
Als er op de komende EICMA geen 790R staat dan gaat de SMT begin volgend jaar naar de dealer voor 30.000km beurt en rij ik daar vrolijk mee verder.
 
Voor mij persoonlijk maakt de motorconfiguratie niet zo veel uit, zo lang als het totaalplaatje maar klopt.
Ze willen zo lijkt het, kwa prijs gaan concureren met de MT-09, Z900. Dat mag van mij best maar als het kwa afwerking dan ook die kant opgaat, dan :N
Als er op de komende EICMA geen 790R staat dan gaat de SMT begin volgend jaar naar de dealer voor 30.000km beurt en rij ik daar vrolijk mee verder.

Gelijk heb je. Geef ik de Tracer volgend jaar gewoon een 50.000km beurt ;). Kijken we november volgend jaar wel verder en hopen dat er dan een Husqvarna 790SM komt :-)
 
Vandaag m'n achterlicht vervangen voor een mooie LED unit, goed spul

1td4dSk.jpg
 
Voor mij persoonlijk maakt de motorconfiguratie niet zo veel uit, zo lang als het totaalplaatje maar klopt.
Ze willen zo lijkt het, kwa prijs gaan concureren met de MT-09, Z900. Dat mag van mij best maar als het kwa afwerking dan ook die kant opgaat, dan :N
Als er op de komende EICMA geen 790R staat dan gaat de SMT begin volgend jaar naar de dealer voor 30.000km beurt en rij ik daar vrolijk mee verder.

Is die MT-09 dan zo slecht afgewerkt? Zelfs die 1290 superduke haalt het qua afwerking niet bij mijn SMR...
 
Laatst bewerkt:
Is die MT-09 dan zo slecht afgewerkt? Zelfs die 1290 superduke haalt het qua afwerking niet bij mijn SMR...

Slecht afgewerkt is weer wat te extreem, maar komt allemaal rommelig over, vering is kwaliteitje alieexpres. Natuurlijk het ding kost 10ruggen en rijdt heerlijk, maar bijvoorbeeld een Street Triple R (om maar eens geen KTM te nemen als referentie) is dan gewoon veel beter voor elkaar, dat ie wat duurder is neem ik dan voor lief.
 
Laatst bewerkt:
Jammer eigenlijk was van plan eens serieus erover te denken om de Smt in te ruilen op evt een nieuwe .
Maar als je dan weer verder moet investeren in goede vering wordt het wel steeds duurder.
Slecht afgewerkt is weer wat te extreem, maar komt allemaal rommelig over, vering is kwaliteitje alieexpres. Natuurlijk het ding kost 10ruggen en rijdt heerlijk, maar bijvoorbeeld een Street Triple R (om maar eens geen KTM te nemen als referentie) is dan gewoon veel beter voor elkaar, dat ie wat duurder is neem ik dan voor lief.
 
Jammer eigenlijk was van plan eens serieus erover te denken om de Smt in te ruilen op evt een nieuwe .
Maar als je dan weer verder moet investeren in goede vering wordt het wel steeds duurder.

De MT-09 nu is zo'n 3500 Euro goedkoper dan de SMT in 2012, dat moet ergens vandaan komen.
 
Dan zal de uitlaat ook wel doorrotten etc.
Maar punt is vooral dat als ik een andere KTM passeer, of een duc ofzo, dat altijd opvalt. Maar die jappen (op een enkele, zoals een MT-03 na ofzo) is nog altijd een beetje UJM. (https://en.wikipedia.org/wiki/Universal_Japanese_Motorcycle


Sow wat heb ik zin om te rijden. Zit al negen weken zónder 'dankzij' een gebroken pols. Accu is afgekoppeld, doekje erover, tank afgevuld B|
Het gips is er nou af, ik probeer het weer soepel te krijgen ;(
 
De MT-09 nu is zo'n 3500 Euro goedkoper dan de SMT in 2012, dat moet ergens vandaan komen.


Hyperpro streetbox plus keringen en sokken rond de 600 EUR - daarmee vervang je alle veringen (voor- en achter) incl olie. Maakt een wereld van verschil - kleine oneffenheden worden wegesmeerd en duiken verdwijnt ook. Veel meer balans en rust bij slechte wegen. En ook meer strakheid op de snelle stukken. Heb het gedaan op mijn 990 SMT en 990 ADV. Dan pas merk je dat fabriek ‘spul’ toch een ander benadering krijgt door afdeling ‘accounting’ van een merk. Bij Yamaha tracer is dit het manko component van de fiets - daarmee zeg ik niet dat de fiets slecht is, maar wijs enkel naar het aandachtspunt. 600 EUR is veel geld, maar gezien de prijs van de fiets niet meer dan 6% om het aan te passen. Uitlaten van sommige merken kosten meer...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb bij een Tiger 800 de veren voor/achter laten vervangen door setje Hyperpro, was een verbetering, wereld van verschil vond ik het zelf niet.
Bij de MT-09 een Streetbox laten plaatsen, veren voor+emulsie demper achter, de originele Yamaha schokdemper is zo slecht dat Hyperpro het niet zinvol achtte om de veer te vervangen. Dat leverde wel een flinke verbetering op. En inderdaad voor de prijs, destijds 560 Euro, de beste upgrade bij de MT-09.

Bij de SMT heb ik zelf geen behoefte aan andere (progressieve) veren.
 
Ik heb bij een Tiger 800 de veren voor/achter laten vervangen door setje Hyperpro, was een verbetering, wereld van verschil vond ik het zelf niet.
Bij de MT-09 een Streetbox laten plaatsen, veren voor+emulsie demper achter, de originele Yamaha schokdemper is zo slecht dat Hyperpro het niet zinvol achtte om de veer te vervangen. Dat leverde wel een flinke verbetering op. En inderdaad voor de prijs, destijds 560 Euro, de beste upgrade bij de MT-09.

Bij de SMT heb ik zelf geen behoefte aan andere (progressieve) veren.

Dit zijn ook heel erg goede veerelementen, denk toch zeker beter dan wat hyperpro te bieden heeft...
 
Terug
Bovenaan Onderaan