Het grote GS-topic deel 32 - another day in the life

Status
Niet open voor verdere reacties.
Budget had ik inderdaad niet genoemd. Maximaal 7K.

Ik heb wel 1200's gevonden die passen in het budget maar deze zijn voor 2008. De cardan op de R lijkt me wel super alleen vraag ik me af hoe groot de kans is op relatief dure reparaties bij hogere kilometerstanden. Staat en valt natuurlijk bij goed onderhoud, maar gemiddeld gezien.

Was voor De F650 inderdaad bang dat het met een duo wel eens lastig kan worden. Heb nog niet de kans gehad om met duo hierop te rijden, dus als deze op m'n lijst blijft staan moet dat eerst geregeld worden :-).
 
Hallo motor vrienden, ik ben op zoek naar een Bmw-verdeler in Limburg en kom direct bij Keram Maastricht. Zijn er mensen die ervaringen bij deze verdeler hebben, ik zou graag mijne K1600Gt inruilen voor een Exlusief Gs Lc, ik kom uit Belgisch Limburg, zijn er misschien ook nog andere verdelers in Nederlands Limburg?
 
Ik ken iemand die daar vaste klant is. schijnt hele goede te zijn. Niets anders dan over te spreken.
Zelfs een keer blok gewisseld onder garantie omdat ze ene lekkend pakkinkje niet sluitend kregen.
 
Budget had ik inderdaad niet genoemd. Maximaal 7K.

Ik heb wel 1200's gevonden die passen in het budget maar deze zijn voor 2008. De cardan op de R lijkt me wel super alleen vraag ik me af hoe groot de kans is op relatief dure reparaties bij hogere kilometerstanden. Staat en valt natuurlijk bij goed onderhoud, maar gemiddeld gezien.

Was voor De F650 inderdaad bang dat het met een duo wel eens lastig kan worden. Heb nog niet de kans gehad om met duo hierop te rijden, dus als deze op m'n lijst blijft staan moet dat eerst geregeld worden :-).
Ik heb op Speurders 1200's gezien onder de €7000 met niet meer dan 50K op de teller. Een 1200 ligt dus binnen de mogelijkheden en dat zou mijn voorkeur zijn als ik met duo zou moeten rijden.
Aandachtspunten zijn het servo ABS systeem en uiteraard de cardan.
Meest probleemloze is een F800GS, al hebben de vroege bouwjaren nog wel eens een lekkende waterpomp of een uitgefikte stator. Ook de koppakking kan lekken, al denk ik dat dit bij de meeste wel is opgelost bij recals.
 
Potje acf-50 aangeschaft. kijken of die zijn reputatie waar kan maken van de winter.
 
Voor een ieder die al in de vrijdagmiddag modus zit, hier het half uur durende onzinverslag van de 500 toer 2017; Motormeuk Filmpje: €500 tour 2017, allroad door de Alpen

22289804_1690617910951020_120135652235778335_o.jpg
 
Leuk en vooral kleurig filmpje....
De ene motor was nog vrolijker dan de andere.....
Paar valpartijtjes zag ik maar behalve een gotverr hier en daar gelukkig geen letsel..
Leuke mannenclub dat zelfs alcohol vrij bier drinkt......
Gave rit en spannende paden met diepe afgronden....

Maar....de kawa de deur uit..volgend jaar een nieuw projekt ?
 
Ik ga zoeken naar een DRZ 400 ofzo. Zal niet voor €500 zijn, maar een licht offroadje kan ik ook gebruiken met een OTR rit en andere zwaardere offroad ritten. Ik heb twee jaar dikke pret gehad met de KLgay en het ding heeft geen klap verkeerd gegeven, maar het is tijd voor wat anders.
 
Ja, zo zou ik het omschrijven. Een DRZ is 60 kilo lichter met een zelfde hoeveelheid gammele pony's als de KLE 500. Een Yamaha WR of KTM exc geval is goed voor om de 10 uur oliewissel en de Soes is één van de weinige met een redelijk duurzaam blokje. Er staan er alleen niet veel te koop voor lage prijzen.
 
Ik dacht dat jullie in oktober van de ene ellendige verzopen, regenachtige pas naar de andere mistvlaag zouden gestrompeld hebben, maar jongens, wat hielden jullie er de vaart in over zonovergoten berg en dal, met die ouwe krellen.......

Ook leuk gemonteerd.... :Y
 
Ook prima te bekijken op zaterdagochtend! Prima weer hadden jullie.
Kan ik me direct aanmelden voor de volgende editie?
 
Heb de motor terug,, ding lijkt beter te lopen,
geen gehik & gestotter meer
Weer nieuwe gasklep huizen, en die nieuw gaskabels, alles op nieuw afgesteld.
Maar ik zie het aan, als ie na een 2 weken nog steeds goed loopt is het prima.
Maar we zijn nu over de helft van oktober dus hoeveel redelijk motor weer hebben we nog ? is het zacht kan ik tot ver in december door rijden
Is het niks dan is het over 2 a 3 weken over en uit, en dat zou ik jammer vinden....

heb bewust voor een 850 gekozen , gaat me hard zat al is een 1100/1150 wel een stuk vetter met koppel in het laag .

nadeel van een 1200 daar heb je meer elektronica aan zitten , is complexer , kan dus minder zelf en dat vind ik juist zo leuk aan m'n 850 kan bijna alles zelf.
voor die ene keer dat ie gesynchroniseerd moet worden breng ik hem wel weg,, en als ze dan per abuis de gaskabel beschadigen en ik die zonder kosten een nieuwe gemonteerd krijg , hoor je mij niet mopperen
 
Clubje van het hermetische type of opgedoekt ?
Ballotage commissie bestaat uit grommende horken, daar komt niemand doorheen. Daarbij, we rijden met maximaal 10 man en voor komend jaar lijkt het al vol.
Grotere groep gaat niet werken. Buiten dat je dan alleen nog maar staat te repareren, tanken of te roken, plannen we nergens een hotel want je weet nooit hoever je gaat komen. Met grote groepen wordt het dus buiten slapen en dat gaat me net te ver.
 
Begrijpelijk, was idd al een grote groep zag ik.
Dan zal ik mijn eigen clubje moeten gaat beginnen dus. De jonger dan 50 challenge of de alleen je motor mag roken week ;-) Mocht je nog meer aanmeldingen krijgen, stuur ze dan maar door.
 
Vrienden? Lotgenoten. :/

Maar de spirit van Ozner is goed, creëer je eigen clubje en eigen avontuur. :t
 
Sinds vanmiddag officieel ook een BMW gekocht. Heb een rode F650GS gekocht uit 2008. Dus het nieuwe model met 800cc blok. Is helaas wel verlaagd met HyperPro setje achter en een verlaagd zadel. Dat zadel wil ik uiteindelijk wel vervangen met een normale zadel want ik ben 1,84cm dus voor mij hoeft hij niet verlaagd te zijn.

qyfux2.jpg



2qtalw0.jpg

Verder gelijk mijn telefoonhouder een leuke plek gegeven naast mijn teller.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan