BMW S1000XR

Is de liefde voor de 4-cilinder over, dan ?

Te woest of te nerveus ???

Nee, ga nog wel eens aan terug denken ben ik bang. Nerveus is tie eigenlijk niet maar vraagt wel steeds om gas geven. Het is en blijft een geweldige fiets, geweldige acceleratie als je hem niet in de ketting laat klimmen. Met veel plezier 25000km op gereden en ook de meer daagse uitstapjes geen enkel probleem.

Echter, heb te weinig zelfbeheersing en dat gaat een keer fout of kost me mijn rijbewijs. Verder kan ik bij de RS veel beter bij de grond, was ook een dingetje bij de XR altijd uitkijken waar je stopt.
 
Nee, ga nog wel eens aan terug denken ben ik bang. Nerveus is tie eigenlijk niet maar vraagt wel steeds om gas geven. Het is en blijft een geweldige fiets, geweldige acceleratie als je hem niet in de ketting laat klimmen. Met veel plezier 25000km op gereden en ook de meer daagse uitstapjes geen enkel probleem.

Echter, heb te weinig zelfbeheersing en dat gaat een keer fout of kost me mijn rijbewijs. Verder kan ik bij de RS veel beter bij de grond, was ook een dingetje bij de XR altijd uitkijken waar je stopt.
Ik kan me er iets bij voorstellen, maar blijft jammer.
 
Bij de BMW Motorrad dealer, is deze maand de BMW acculader afgeprijsd, naar € 79,95.
Ik ben van plan om deze aan te gaan schaffen.
Heeft iemand hier positieve, of negatieve ervaringen mee?
En wil je deze hier posten?

Bedankt en groeten van Frank.
 
Bij de BMW Motorrad dealer, is deze maand de BMW acculader afgeprijsd, naar € 79,95.
Ik ben van plan om deze aan te gaan schaffen.
Heeft iemand hier positieve, of negatieve ervaringen mee?
En wil je deze hier posten?

Bedankt en groeten van Frank.

Ik ben er niet zo wild van (i.e. het oude model van de BMW druppellader).

Mét de NAVIGATOR V op de GS LC lukte het laden vaak niet en zonder GPS, viel-ie soms ook uit.

Ik heb meer vertrouwen in de Dual versie van de Optimate (geschikt voor canbus, indien de XR dat ook heeft)... tijdelijk ook aan een lagere prijs en gratis verzending :

OPTIMATE 4 Dual SAE 1A

Deze heeft nog geen klap verkeerd gegeven en is zichtbaar voortdurend met de batterij in de weer.
 
Je hoeft geen speciale canbuslader te gebruiken als je een stekkerverbinding direct op je accu aansluit.
 
Ik heb goede ervaring met de bmw oplader. Werkt prima en altijd. Ik heb m vorig jaar gekocht. Wel meteen het snoer katen verlengen bij Mofra. Werkt prima
 
bij tenkate €69.-



Ik ben er niet zo wild van (i.e. het oude model van de BMW druppellader).

Mét de NAVIGATOR V op de GS LC lukte het laden vaak niet en zonder GPS, viel-ie soms ook uit.

Ik heb meer vertrouwen in de Dual versie van de Optimate (geschikt voor canbus, indien de XR dat ook heeft)... tijdelijk ook aan een lagere prijs en gratis verzending :

OPTIMATE 4 Dual SAE 1A

Deze heeft nog geen klap verkeerd gegeven en is zichtbaar voortdurend met de batterij in de weer.
 
Ik ben op zoek naar een zijstandaardverlenger, omdat ik mijn BMW S1000 XR, te schuin vind staan, vooral als de zijkoffers vol zijn geladen, tijdens een vakantie.
Heeft iemand goede ervaringen, met een bepaald merk, zo ja welke?

Deze van GS-Power vind ik er wel goed uitzien, omdat hij niet te breed is en dus niet tegen je middenbok, ketting of achterbrug kan komen.

https://gs-power.eu/bilder/produkte/gross/alu-seitenstaendererhoehung-bmw-S-1000-xr-kugelflex.jpg

Groet Frank.

Vandaag heb ik deze standaardverlenger laten monteren, van GS-Power.
Ik ben er heel tevreden mee, de motor staat niet zo flink schuin.
Je slingert je been over het zadel en kan nu veel makkelijker zonder al te veel kracht te gebruiken, de motor van de zijstandaard halen.
En hij past ook heel goed, op de standaard en komt nergens tegenaan.
Ik heb voor deze gekozen, omdat hij veel hoger is, als die van de andere bekende accessoires merken leveranciers.
 
Het heeft even geduurd.
Daar zijn ze dan, rechtstreeks uit Italie :P :P

full
 
Het heeft even geduurd.
Daar zijn ze dan, rechtstreeks uit Italie :P :P

[afbeelding]


Mooie Brembo schijven Har.
Zijn dit nu dezelfde, als die er standaard onderzitten?
Zo nee, remmen deze dan harder of beter, dan de standaard remschijven?
Moet je dan ook andere blokken, Brembo gaan monteren.
Is de levensduur hoger, of juist lager, als de originele?

Wat kosten deze nieuwe remschijven met blokken in totaal, inclusief montage?

Groet Frank.
 
S1000XR (2015-2018) Billet Adjustable Kickstand & Lowering Link Links Combo Kit

Via tapatalk heb ik informatie ontvangen, voor een verstelbare link, van de achtervering.
Deze wordt gemonteerd tussen de achterschokbreker en achterbrug.
Hiermee kun je zonder problemen, de achterzijde van je motor latten zakken.
Aan de voorzijde kun je dan de voorvork iets doorsteken.
Zodat je op een redelijke simpele en goedkope manier, je motor kunt verlagen.
Er zit tevens een in de hoogte verstelbare zijstandaard bij.
Het systeem is goedgekeurd in Amerika, waar hele strenge eisen gelden, dus dat spreekt voor zich.
Iemand rijd er al sinds 2010 mee rond, onder zijn S1000 R en is er heel tevreden over.
Je ESA-systeem blijft hiermee ook normaal functioneren.

Groet Frank.
 
Deze Brembo schijven zijn geheel anders dan de originele.
Origineel, 4,5mm dik-semi-zwevend

Nieuw:Brembo Racing SUPER SPORT floating front brake disc, art nr 208973751, diameter 320mm
5,5 mm dik, vol zwevend

Set kost 575,00 bij Motoracingshop in Italie
Komt bij 2x 32,00 Brake pads Brembo SA Road 07BB38SA
Achter kost ook 32,00 euro
20,00 verzendkosten
Heb er nog niet mee gereden.
Verwacht iets hogere slijtage van de blokken en (nog) meer remwerking
wave of flame is alleen optisch denk ik en deze supersport schijven zijn niet in een andere uitvoering
Nieuwe bevestigingsbouten zitten er ook bij.
Montage heb ik zelf gedaan, kwestie van de juiste doppen, borgvloeistof en momentsleutel.
Is maar weinig werk
 
Laatst bewerkt:
Deze Brembo schijven zijn geheel anders dan de originele.
Origineel, 4,5mm dik-semi-zwevend

Nieuw:Brembo Racing SUPER SPORT floating front brake disc, art nr 208973751, diameter 320mm
5,5 mm dik, vol zwevend

Set kost 575,00 bij Motoracingshop in Italie
Komt bij 2x 32,00 Brake pads Brembo SA Road 07BB38SA
Achter kost ook 32,00 euro
20,00 verzendkosten
Heb er nog niet mee gereden.
Verwacht iets hogere slijtage van de blokken en (nog) meer remwerking
wave of flame is alleen optisch denk ik en deze supersport schijven zijn niet in een andere uitvoering
Nieuwe bevestigingsbouten zitten er ook bij.
Montage heb ik zelf gedaan, kwestie van de juiste doppen, borgvloeistof en momentsleutel.
Is maar weinig werk

Bedankt voor de info Har.

Qua prijs is het nog wel te overzien, door de eigen montage.
Die remblokken zijn volgens mij wel heel goedkoop.
Ongeveer de helft, als ik vorig jaar kwijt was, voor mijn BMW blokken bij de dealer.
En Brembo is natuurlijk wel het topmerk voor remmen e.d..

We zullen jouw reaktie, over een tijdje wel langs zien komen, hoe e.e.a. remt.

Veel plezier ermee en tot horens, Har.

Groet Frank.
 
Deze Brembo schijven zijn geheel anders dan de originele.
Origineel, 4,5mm dik-semi-zwevend

Nieuw:Brembo Racing SUPER SPORT floating front brake disc, art nr 208973751, diameter 320mm
5,5 mm dik, vol zwevend

Set kost 575,00 bij Motoracingshop in Italie
Komt bij 2x 32,00 Brake pads Brembo SA Road 07BB38SA
Achter kost ook 32,00 euro
20,00 verzendkosten
Heb er nog niet mee gereden.
Verwacht iets hogere slijtage van de blokken en (nog) meer remwerking
wave of flame is alleen optisch denk ik en deze supersport schijven zijn niet in een andere uitvoering
Nieuwe bevestigingsbouten zitten er ook bij.
Montage heb ik zelf gedaan, kwestie van de juiste doppen, borgvloeistof en momentsleutel.
Is maar weinig werk
Ah, duidelijk!
 
Ben aan het kijken naar een nieuwe motor. De XR1000S spreekt me erg aan maar de actie radius op papier valt nogal tegen. Net geen 300 Km volgens fabrieksopgave. Wat is jullie ervaring?

Het gaat me om woning werk-verkeer snmelheid tussen de 100 en de 130 (voornamelijk snelweg.) Ik haal nu op mijn VFR 800 Vtec 365 KM met een 22 liter tank.
 
Ben aan het kijken naar een nieuwe motor. De XR1000S spreekt me erg aan maar de actie radius op papier valt nogal tegen. Net geen 300 Km volgens fabrieksopgave. Wat is jullie ervaring?

Het gaat me om woning werk-verkeer snmelheid tussen de 100 en de 130 (voornamelijk snelweg.) Ik haal nu op mijn VFR 800 Vtec 365 KM met een 22 liter tank.
Proefrit maken en handtekening zetten. De extra fun is het eerder tanken meer dan waard 8-)

Dit jaar door omstandigheden (nieuw huis) veel te weinig gereden, hopelijk duurt de winter niet te lang...
 
:( :( :( :( mijn motor gestolen! In Groningen afgelopen week. kenteken 41-MG-ND

Mocht iemand een witte XR treffen die verdacht wordt aangeboren; graag PB'tje naar mij of naar de politie.

volle fabrieksopties, grijze kofferset, valbeugels SW-Motech (met krassen daarop rechts en 1 schroef afgebroken), extra Givi handkap verlenging. Wunderlich opzet ruitje en weinig voorkomende Bagster zadel. Dunlop roodsmart 3, achter nog goed, voorband nog aan vervanging toe.
Als er ook nog een witte C4 help met communicatieset bij wordt aangeboden helemaal verdacht.....
26116250_1293976034082569_8630130319158252215_o.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan