Kawasaki Versys 1000

Status
Niet open voor verdere reacties.
hoe doe je dat met die foto's mij lukt het nooit

Ik gebruik meestal mijn Windows Pc of Laptop en geen Tablet of Smartphone.
Je foto's zelf hoef ik niet om te draaien, ik upload ze opnieuw bij imgur upload.​

6shrp9k.jpg
zK2J8iH.jpg

Nu heb ik er 1 kleiner gemaakt.​
:)
 
Ik heb vorige maand de 12000 beurt laten doen en volgens voorschrift moeten de bougies ook vervangen worden, dat betekent tank eraf en alles bij mekaar is het wel wat werk.

Er zitten iridium bougies in en die waren nog lang niet op dus naar mijn inzien onzin maar goed tank lag er toch al af dus er zitten nieuwe in.

Verders olie verversen en oliefilter en ik laat er full synthetisch in gooien dus is wel wat duurder als half synthetische wat de meeste dealers gebruiken.

Ik was zo een 350 euro kwijt voor de 12000 beurt.

Vind de versys wel duur in onderhoudt omdat die om de 6000 een beurtje moet hebben, maar verders ben ik wel erg tevreden over de motor en laat ik het gewoon doen.

Gr Ron


hoezo duur in onderhoud. je moet toch maar elke 12000km een onderhoud laten uitvoeren althans ik bij de 650 toch. als je veel km doe mag je gerust elke 12000km gaan voor een beurt. en bij mij zijn na 24000km de bougies pas vervangen samen met het groot onderhoud en nakijken van de klepspeling. volgens de dealer waren ze zelfs nog goed tot volgende grote beurt.
 
hoezo duur in onderhoud. je moet toch maar elke 12000km een onderhoud laten uitvoeren althans ik bij de 650 toch. als je veel km doe mag je gerust elke 12000km gaan voor een beurt. en bij mij zijn na 24000km de bougies pas vervangen samen met het groot onderhoud en nakijken van de klepspeling. volgens de dealer waren ze zelfs nog goed tot volgende grote beurt.


De 1000 moet elke 6000 km een beurtje hebben.
Ik laat dat doen omdat ik nog in de garantie zit en mocht er wat aan gaan mankeren dat kawa niet zegt dat het komt omdat ik er 1 over geslagen heb.
Nou heb ik wel vertrouwen in de kwaliteit van de versys maar je weet het nooit.
 
De 1000 moet elke 6000 km een beurtje hebben.
Ik laat dat doen omdat ik nog in de garantie zit en mocht er wat aan gaan mankeren dat kawa niet zegt dat het komt omdat ik er 1 over geslagen heb.
Nou heb ik wel vertrouwen in de kwaliteit van de versys maar je weet het nooit.

+1 :t
 
Jawel, je moet alleen de
code gebruiken.

oA2NDVD.jpg


Dat is inderdaad een serieus vochtprobleem.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben mij aan het inlezen in dit topic (ik overweeg de Versys 1000) maar lees ik nu dat Kawasaki nog steeds een 6000k beurt wil laten uitvoeren? Dat is toch niet meer van deze tijd? :?

En ik begrijp dat de Versys 1000 nogal bandjes vreet? :/

Nog meer?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben mij aan het inlezen in dit topic (ik overweeg de Versys 1000) maar lees ik nu dat Kawasaki nog steeds een 6000k beurt wil laten uitvoeren? Dat is toch niet meer van deze tijd? :?

En ik begrijp dat de Versys 1000 nogal bandjes vreet? :/

Nog meer?

Ze willen bij Opel ook dat ik elk jaar de auto een beurt laat geven, doe ik ook niet.
Overigens lig ik er ook niet wakker van, hij krijgt zijn 6000km beurt volgend jaar.

Bandjes kan ik nog niets over zeggen, ik heb pas +/- 3600km gereden.
 
Het is een geweldige machine. En ja elke 6000 een beurt. Heb die van mij vanmiddag bij dealer achter de deur geschoven voor 12k beurt. Laat nu meteen luchtfilter ook vervangen. Moet eigenlijk bij 18k maar nu moeten bougies vervangen worden dus tank eraf. Gelijk luchtfilter vervangen zodat bij 18k niet weer kappen en tank gedemonteerd hoeven te worden. En banden vreten? Zou kunnen, bij 6000km had ik de af fabriek bandjes (bridgestone) al glad. Ik had daadwerkelijk míjn bedenkingen bij die banden. Af fabriek andere kwaliteit? Zou niet mogen en geloof daar ook eigenlijk niet in. Heb bij 6000km pirelli scorpions laten monteren en die halen de 10k zeker. Verder ligt de slijtage natuurlijk vooral ook aan de rijstijl. Ik zou zeggen ga rijden op de Versys het zal je overtuigen en neem de beurtjes om de 6000 voor lief.
 
mmm das raar dat elke 6000 km de 1000 een olie wissel moet krijgen. zoals ik al heb gezegt moet de olie bij de 650 elke 12000km pas verwisseld worden met oliefilter. ik rijd minstens 40000km per jaar met de versys. dat zou voor mij betekenen dat ik elke (ongeveer) 1,5 maand bij de dealer sta voor een beurtje. nou bedankt dan. zal ik nog wel er nog eens 40000 extra doen met de 650.
 
mmm das raar dat elke 6000 km de 1000 een olie wissel moet krijgen. zoals ik al heb gezegt moet de olie bij de 650 elke 12000km pas verwisseld worden met oliefilter. ik rijd minstens 40000km per jaar met de versys. dat zou voor mij betekenen dat ik elke (ongeveer) 1,5 maand bij de dealer sta voor een beurtje. nou bedankt dan. zal ik nog wel er nog eens 40000 extra doen met de 650.


Olie moet bij de 1000 ook elke 12000 km ververst worden, maar ik laat het bij elke 6000 doen.
Eerste 6000 beurt is eigenlijk alleen maar inspectie en bij 12000 olie en bougies bij 18000 luchtfilter en weet ik veel wat.

Als die 650 je bevalt dan gewoon lekker doorrijden ermee of maak is een proefrit op de 1000 want hij rijdt wel erg lekker :9

Vraag & Antwoord

linkje over hoe kawasaki denkt als je een beurt overslaat of zelf doet in de garantie periode.
Als de garantie voorbij is dan kan je natuurlijk doen wat je gewend bent.
 
heb al enkele malen met de 1000 gereden het is wel fijner dat je schakellui kan rijden. en mijn vrouwtje zit ook wel beter op de 1000. maar voor de haarspeldbochtjes vind ik de 650 veel leuker door de 2 cilinder komt die veel sneller in en uit de bocht. huh mijn dealer heeft me zelf erop gewezen dat ik gerust elke 12000km een beurt mag laten doen. ok in mijn garantie periode. en ja de 650 bevalt me prima. en lekker zuinig. alhoewel de 1000 ook niet zo veel meer verbruikt bij normaal rij gedrag.
 
Beste Hansss

Als je je aan het inlezen bent moet je even op dit forum doorlezen. Er is hier al zo veel geschreven over banden daar moet je toch wel wat mee aan kunnen. Als je echt banden wilt vreten moet je een Oostenrijkse Vtwin kopen. Die vreten banden en rukken je ketting in No Time aan gort.

Dan dat oeverloze ge...... over de onderhoudsbeurten pak er een instructieboekje bij en alle vragen worden beantwoordt. Olie om de 12.000 km. Dan zien ook dat de zogenaamde tussenbeurten 6/18k km. enz. slecht een inspectie is die je, als je een beetje serieus motorrijd, voor het overgrote deel, voor het vertrek voor iedere grote rit zelf al doet. Het enige geheimzinnige wat er in zit is het controleren van het brandstofdampafzuigsysteem. Dus rij bij een tussenbeurt 6/18k km. even bij de dealer langs en vraag of hij het brandstofdampafzuigsysteem even wil controleren.

Ben uiterst nieuwsgierig naar zijn reactie.

Groeten Bertje
 
:t

Beetje druk met al die kleine ledjes, wel apart als dat op je af komt rijden.
Baal je niet dat je zijn smoel niet ziet als je er zelf op zit ;)

balen nee hoor,als ik daardoor meer opval bij andere bestuurders is mijn doel bereikt ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan