Honda Forza 125

Wat een mooie scooter zeg.
Ik vind de mijne ook al mooi ( Yamaha Xmax250LS ), maar die van jou is ook wel een hele bijzondere.
Vr gr
 
Gerdien,

Mooi en vele veilige kilometers toegewenst ;)

Foto’s:
Kan dit alleen als de foto’s al ergens op het www staan, of kan dit direct vanaf een lokaal medium (PC, Tablet of smartphone) motor-forum.nl?
 
Thnx! :)

Ik upload foto's naar dit forum zelf, naar de documenten lijst. Rechtsboven menu openen, kies dan "meer". Zo kom je er. Moeten wel kleine bestanden zijn.
In het bericht kun je dan de foto invoegen vanuit de documentenlijst.
 
Laatst bewerkt:
Dit is de mijne, hoop dat de link via facebook werkt :)

22449746_1677605602261334_3115995663825747704_n.jpg
 
Ook al zo'n mooie! :} Prachtig.

Hoeveel liter is jouw koffer?
Ik heb de Shad SH50 gekocht met blauw deksel. Binnenkort er eens op knutselen.

Dank u, die zilvere versie vind ik ook wel prachtig :)

De koffer is 47l geloof ik, zelf gemonteerd, wel speciale beugel bijgekocht ;)
 
Ik wilde ook een wit/blauwe of een zilver/blauwe. Beiden zijn prachtig.

Ik heb er een Shad kofferdrager bijgekocht. Dat zal waarschijnlijk zo uit de doos passen.
Mijn oude Shad SH40 Cargo topkoffer zet ik op Marktplaats.
 
Mooie scooters zeg.
Heb gisteren even snel lopen zoeken naar de Forza 300cc, maar die ziet er toch echt minder fraai uit vind ik.
Die van jullie is echt een mooi model.
Zoiets en dan in 250cc is nog mooier dan de mijne.
Jullie boffen maar.
Fijn weekend.
Vr gr
 
Vind ik ook, de Forza 300 is degelijk, maar niet zo mooi om te zien. En het oog wil ook wat. En als je toch al geen scheurijzer bent, dan is de 125 een veel logischer keus. Mooier en zuiniger en met meer luxe erop.

In de bak onder het zadel zit een optimate aansluitkabel. Handig als ik de accu moet opladen of als ik iets wil opladen.
Deze scooter is helemaal af.
 
Laatst bewerkt:
Lads and Gents ;)

Belofte maakt schuld, met dank aan Gerdien.

full


Opm. Gel kussen was ex. PCX en wordt niet meer gebruikt.

Handvat verwarming (onderdeel Business Pack) is een echte kachel.
 
Lads and Gents ;)

Belofte maakt schuld, met dank aan Gerdien.

[afbeelding]

Opm. Gel kussen was ex. PCX en wordt niet meer gebruikt.

Handvat verwarming (onderdeel Business Pack) is een echte kachel.

Ook mooi! :9~
Chique, deze kleur.

Ik heb vandaag de topkoffer gemonteerd. Dat Shad rek is een eitje en zit er in 5 minuten op. Rek wordt gemonteerd aan de binnenkant van de grijpbeugels voor de duopassagier. Plastic dopjes eraf en schroeven maar.
Ik plaats binnenkort een foto.
 
WW125EX2C, jij hebt die phone cradle toch?
Ik heb een 5,5" telefoon, gaat dat passen en kan de stekker er dan nog in? Die zit bij mij midden onder.
En gaat de telefoon niet uit, of is de volumebalk blijvend in beeld als die in de klem zit?
Ik kan nergens info vinden over die cradle, ik zoek me rot.

Ik wil gaan navigeren met de motornavigatie app Calimoto of Curviger.
Heb nu een oudere TomTom Urban rider. Die kan eventueel op het dekseltje van het remvloeistofreservoir. Daar is een RAM mount voor te koop.
Dus ik ben er nog niet helemaal uit wat ik ga doen.
 
Laatst bewerkt:
Gerdien,

Ik heb inderdaad de Honda smartphone support (onderdeel business pack) houder.

Optimaal is het niet.
1. Moeilijk (lees: NIET) afleesbaar bij zonlicht.
2. Bij plaatsen smartphone, opletten dat de volume + knop niet blijft hangen (klem).
3. Telefoonhouderklemmen blokkeren touch bediening en zicht scherm (boven).
4. Gedoe met insteken (lees: terugduwen) laadkabeltje

Zelf heb ik ‘n iPhone 7 (geen Plus).
Een 5.5 inch past m.i. eveneens.

Bij de Honda smartphone support houder zit een UV Folie, welke ik nog niet heb aangebracht. Of de UV folie ‘ook’ de afleesbaarheid verhoogd, weet ik niet.

Bedenk wel, dat je nog een USB kabeltje naar telefoon moet bijkopen.
Apple lightning naar USB kabeltje (0.5 mtr.) was 25,00 €.

Persoonlijk zou ik geen 115,00 € uitgeven aan de Honda smartphone support (08E55-K40-800) houder.

Gebruik op m’n iPhone 7, Sygic en Scenic voor navigatie en luister tijdens het rijden graag naar muziek (Sena 10 Shoei, blauwe tanden intercom).
 
Bedankt voor de uitbreide info.
Daar moet ik dus eens goed over nadenken, want er zitten flink wat haken en ogen aan. Goed om te weten, ik was er al bang voor.
 
Er is nog een bijkomend probleem (Honda Smartphone support houder).

Namelijk, op mooie zonnige dagen en dat is temperatuur.
“iPhone needs to cool down before you can use it”

Regelmatig voorgehad en was er niet blij mee (geen NAV en geen muziek).
 
Ik hoor het al, ik ga mijn oude TomTom maar monteren met een RAM mount op het dekseltje van het remvloeistofreservoir.
Bedankt! :)
 
Hey ik ben Tom en ik ben sinds juni 2016 fiere eigenaar van mijn forza 125 in de kleur moondust grey. Momenteel heb ik een kleine 18000km op de teller staan en ben eens benieuwd naar jullie km standen en ervaringen. Ik ben nog steeds erg tevreden over de rijeigenschappen en de praktische kant van de forza. Helaas ook een paar kleine probleempjes gehad. Het tankklepje ging ineens niet open en hebben ze de kabel vervangen wat het probleem heeft opgelost. En een gebarsten lasnaadje aan het sierstukje van de uitlaat wat een hels kabaal gaf. Uitlaatje prima onder garantie vervangen. En nu sinds kort merk ik dat de brommer na een vertrek met start stop eerst eens moet slikken voor hij vertrekt (komt maar zelden voor) en de nieuwe uitlaat heeft weer een gebarsten lasnaad. Nu aan de bevestiging met de achterbrug. Morgen gaat hij op onderhoud en verwacht ik dat honda het weer netjes zal oplossen.
 
Sinds eind juli 2017, 2300 Km.

Ben (pensionado) een mooi weer rijder en doe graag ‘n terrasje.

Bij leven en welzijn, volgend jaar meerdaags rondje Ardennen.
Via het hoogste, Oostelijkste en Zuidelijkste punt.
 
Welom Little-t! *O*

Mijn Forza heeft nog geen km. Is vrijdag afgeleverd, maar het kenteken was nog niet binnen. -O-
Ik hoop er vrijdag op te kunnen rijden.
 
ik heb er sinds 1 september 2017 ongeveer 850 km opzitten, rekening houdend dat ik 2 weken op reis ben geweest, dus heeft hij gans die tijd stilgestaan :) Wordt voornamelijk gebruikt voor woon/werk en dat is dan 20 km per dag, en soms in het weekend met het vrouwtje achterop ook een toerke doen :)
 
Jouw Forza boft dan maar met woon-werk van 20km. ha ha ha ha
Mijn Xmax draaid per dag minimaal 100km aan woon-werk en dat ganse week.
Mijn Xmax is dan ook het werkpaard van de stal en tot dusver houdt ze zich kranig.

Gerdien, blijf jij wel doorrijden van de winter met je Forza?
Dus ook met de dagen als er pekel ligt?
Vr gr
 
Laatst bewerkt:
Nee, ik rijd niet op de Forza als er pekel ligt. Daarvoor heb ik de Vision 110. Zou zonde van die dure Forza zijn.
 
Hoever zou ik nog kunnen rijden met het laatste blokje zichtbaar van de benzine ?

20 km moet wel lukken (hoop ik) ? :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan