Harley Davidson - episode 17 - Screw it, lets ride!

Status
Niet open voor verdere reacties.
M'n hoop was nog een beetje gevestigd op Martell,....ik had gehoopt dat die in z'n werkplaats ooit 'ns aan het "tweaken" was geweest op dit fenomeen.
Er zijn div. aftermarket motor-mounts , maar ik ken die eigenschappen niet.
Ik moet een ietsje stuggere hebben dan de laatste O.E.M. versie
Het zit 'm in de wijziging van het rubber-compound

Ik weet niet waar je woont, maar als het kan ga eens langs Mike van Wheely-Care te Den Bosch. Dit ligt wel in zijn straatje.
 
Jep ` het zijn net bejaarden motoren , geen trilinkie te veul .. _O- Ik mis het raggen van een Shovelhead star
in het frame wel eens iets . Dat heeft z`n charme ook wel . O-)

Is eigenlijk best vreemd dat een motor het nodig heeft om in rubber te hangen
Is bij de laatste versie niet meer , alles weer gewoon met boutjes vast
Mijn shovel trilt gewoon , en vind dat prima , het leeft ,
Dat het met de nieuwste harley motoren niet meer nodig is door een balans as
 
Is eigenlijk best vreemd dat een motor het nodig heeft om in rubber te hangen
Is bij de laatste versie niet meer , alles weer gewoon met boutjes vast
Mijn shovel trilt gewoon , en vind dat prima , het leeft ,
Dat het met de nieuwste harley motoren niet meer nodig is door een balans as

Nee, ...da's eigenlijk ook zonde , dat snoept ook een behoorlijk aantal pk's weg .
Die zgn B-motorblokken hebben 2 balans-assen.

.....en wbt "trillen" en "leven" en wat dan ook, dat geloof ik allemaal wel.
Ik heb al eerder gezegd dat ik de belangen/keuze moest verleggen :
De aftakelende gezondheid van mijn wederhelft is de hoofd-reden dat ik over ben gestapt op die Road Glide TC.
Het comfort is om tal van redenen gewoon stukken beter , en niet onbelangrijk ; de veiligheid , wegligging en de hogere kruissnelheid speelden ook een rol.

In ons restant-kluppie rijden we alleen nog op TC's.
Het steeds maar bij-krabbelen/accelereren om weer bij de rest aan te kunnen sluiten na elke bocht op die evo softail, werd ik ook een beetje beu.
Deze brommert heeft 90 PK , gaat als de brandweer , en 't bochtenwerk is ook weer normaler te doen.

....en nogmaals , er komt nog wel weer 'ns keertje een evo'tje bij .

Voorlopig niet ,...heb 't momenteel erg druk met elektronica-reparaties en met m'n muziek/bandje
 
Laatst bewerkt:
Het comfort is om tal van redenen gewoon stukken beter , en niet onbelangrijk ; de veiligheid , wegligging en de hogere kruissnelheid speelden ook een rol.

In ons restant-kluppie rijden we alleen nog op TC's.
e

Ja hoor , is gewoon op alle vlakken beter ..... maar dat is mijn mening , heb dan ook nog nooit een choffel gehad , EVO's dan weer wel , maar daar zit een serieus gemis van pk op ...nee hoor geef mij maar een TC , en dan nog zo groot mogelijk lol
 
Ik heb de nieuwe Fat Bob gereden, met M8 (de 107 versie).
Heel eerlijk gezegd vond ik het niet heel bijzonder?
Ja, hij is wel echt wat sneller ja. Maar zo groot vond ik het verschil nu ook weer niet (gezien de Fat Bob ook lichter is dan mijn RK).
Maar hij draait laagtoerig iets minider soepel. Mijn TC (96, 2009) kan ik laagtoeriger rijden, tot 1100/1200 ofzo voordat er iets begint te klapperen. De M8 klappert onder de 1400/1500 al, en dat vind ik best zonde/irritant.
Daarnaast vond ik het ook jammer dat het blok star in het frame zit, bij die Fat Bob. Ik vind het juist leuk om dat blok te zien schudden als je start enzo.

Kon wel aardig de hooligan uithangen met dat ding, hij is best vlot, heeft goede vering en remmen, en veel grondspeling (voor een HD ;) )
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zo`n Harley niet gekocht om er mee te jakkeren , maar om er lekker mee rond te ploffen .
(jakkeren daar heb ik ander geweld voor)
Ik rop hem wel eens open tijdens een krappe inhaalmanouvre, en dan valt het mij nog ontzettend mee hoe het ding vooruit wil. Moet ik er bij zeggen ik heb het blok zelf nog niet open gehad dus ik weet niet of het standaard is. Zo`n twincam loop ik voorlopig nog mooi met een boog omheen .
 
Laatst bewerkt:
Nee, maar dat was dus ook precies wat ik jammer vond aan de nieuwe M8 Fat Bob.
De oude Fat Bob was veel 'relaxter', had meer het karakter om mee rond te ploffen.
Als ik snel wil zijn pak ik ook een ander merk uit de garage ;)
 
Maar hij draait laagtoerig iets minider soepel. Mijn TC (96, 2009) kan ik laagtoeriger rijden, tot 1100/1200 ofzo voordat er iets begint te klapperen. De M8 klappert onder de 1400/1500 al, en dat vind ik best zonde/irritant.
) )

Ja , dat is dus het slechtste dat je kan doen , te laag in toeren rijden !!

Zou graag eens met een 117 ci rijden :-)
 
Als ik echt snel door bochten wil stap ik wel in dit ding. Gaat sneller door bochten dan welke motorfiets dan ook...

full


full


full
 
ja,...ja,.......maar met die softail moest ik eerst afstappen, ...dan al wandelend door de bocht duwen ,.....weer opstappen ,...en dan weer verder rijden :/
 
Laatst bewerkt:
Ja , dat is dus het slechtste dat je kan doen , te laag in toeren rijden !!

Zou graag eens met een 117 ci rijden :-)
Nee dat weet ik, is ook niet zo dat ik zulke toerentallen op zoek hoor. Maar het komt wel eens voor, als je eigenlijk aan het vertragen bent, en lui bent met terugschakelen enzo. Of op een hele rechte saaie weg, dat hij in zn 6 loopt te pruttelen, maar nooit met last, alleen met maar heel weinig gas.
Punt was dat deze M8 eerder begon te klapperen, en dat vond ik storend.
 
inmiddels wordt die waardeloze silent chain allang niet meer toegepast door HD ,....maar in VW en Audi timmeren ze die rotzooi er nog steeds in .
Hier een paar plaatjes ,...geschoten bij een garagebedrijf hier in het dorp :



full
 
bij de V.A.G. dealers liggen de kant-en-klare motoren ingekrat klaar voor dit schandaal.
Soms is het al krent rond de 50.000 km
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan