Valentino Rossi deel 19 - Vanuit de schaduw

Rossi staat na Valencia '17...

  • 1e

    Stemmen: 17 31,5%
  • 2e

    Stemmen: 9 16,7%
  • 3e

    Stemmen: 12 22,2%
  • Anders

    Stemmen: 16 29,6%

  • Totaal aantal stemmers
    54
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien is de feedback van de rijders wel niet voldoende, Honda had ook een slechte start van het seizoen maar die hadden het toch vrij snel redelijk voor mekaar, Ducati hetzelfde verhaal.

Yamaha leek het pakket toch heel goed voor elkaar te hebben de eerste paar races, terwijl Honda het toen erg moeilijk had.
Wat mij betreft beginnen ze nu alvast met het ontwikkelen voor 2018, kampioen worden ze toch niet meer bij yamaha dit jaar
 
Nu haal je er heel veel bij ;) en daarvoor dacht je alleen de elektronica?
Dus ik ben het eens met deze 'nieuwe' conclusie van jezelf. :+ ;)

Ik denk heel veel :P
Yamaha is allang (sinds Michelin en de United software) zoekende naar grip/tyre management.
Eerst vraten ze de banden op in het 2e deel van de wedstrijd en nu krijgen ze geen grip als nat en/of koud is.
Nu hebben ze diverse frames van stal gehaald wat niet werkt en ik vraag mij af of Yamaha wel alles uit de software haalt wat er mogelijk is.
Want hoe is het mogelijk dat Tech3 wel competitief is met de laatste versie van 2016 onder alle omstandigheden?
Mijn opmerking van rijstijl, frame, blok en uitlaat slaat op het inladen van de software settings van Tech3.
En het nadeel van Yamaha is dat ze geen toptestrijder hebben die voor hun het voorwerk doet en de boel daadwerkelijk tot op de limiet kan testen.
Nu test Nakasuga iets en denkt okay goed, en dan komen Rossi en Viñales en wringen de M1 tot nek uit en blijkt dat het niet werkt. Kunnen ze weer opnieuw beginnen...
Vanaf 2018 is testen nog verder beperkt en wordt een toptestrijder nog belangrijker.
 
Ik denk heel veel :P
Yamaha is allang (sinds Michelin en de United software) zoekende naar grip/tyre management.
Eerst vraten ze de banden op in het 2e deel van de wedstrijd en nu krijgen ze geen grip als nat en/of koud is.
Nu hebben ze diverse frames van stal gehaald wat niet werkt en ik vraag mij af of Yamaha wel alles uit de software haalt wat er mogelijk is.
Want hoe is het mogelijk dat Tech3 wel competitief is met de laatste versie van 2016 onder alle omstandigheden?
Mijn opmerking van rijstijl, frame, blok en uitlaat slaat op het inladen van de software settings van Tech3.
En het nadeel van Yamaha is dat ze geen toptestrijder hebben die voor hun het voorwerk doet en de boel daadwerkelijk tot op de limiet kan testen.
Nu test Nakasuga iets en denkt okay goed, en dan komen Rossi en Viñales en wringen de M1 tot nek uit en blijkt dat het niet werkt. Kunnen ze weer opnieuw beginnen...

Vanaf 2018 is testen nog verder beperkt en wordt een toptestrijder nog belangrijker.
Casey bellen. :+

Bedankt voor je verhaal. :t

Het is inderdaad wel bizar de verschillen tussen Tech3 en het fabrieksteam.
Al is het dan niet onder alle omstandigheden.

Lorenzo/Rossi op de Bridgestones was de gouden tijd.
(Maar ook voor Ducati toen het nog 990 machines waren)

Bijzonder die details op het hoogste niveau. :)
 
Laatst bewerkt:
Want hoe is het mogelijk dat Tech3 wel competitief is met de laatste versie van 2016 onder alle omstandigheden?

De M1 van 2016 was competitief, dat is niet veranderd. Die motor had vorig jaar kans op de titel, dus logisch dat die niet ineens op p10 rijdt. Desondanks: de Tech3 heeft dit jaar dezelfde problemen die de fabrieksrijders vorig jaar hadden, namelijk te weinig grip in de tweede helft van de race.

De M1 van 2017 is in veel omstandigheden slechter dan de motor van vorig jaar, dát is het rare. Dat gebeurt niet heel vaak. Rossi waarschuwde in de winter al dat het niet helemaal goed ging, maar met Vinales bovenaan de timing sheets viel het euvel te laat pas op. Zeker toen-ie ook nog eens won in Qatar en Argentinië.
 
Rossi maar testrijder worden in 2019😉
En af en toe een wildcard krijgen en gewoon mee doen om het podium💪
 
Laatst bewerkt:
Spies bellen :t

Of Michael tussen de WSBK races door, mag dat eigenlijk, denk het niet, anders zouden er toch een hoop merken dat wel doen :? Rossi rijd wel veel op de R1 tussen de races door...

Spies was een hele slechte testrijder/omtwikkelaar. Won de titel in 2009 op talent. Maar kon weinig feedback geven schijnbaar. Vraag Crutchlow maar wat de staat van de 2010 R1 was...
 
Laatst bewerkt:
Rossi maar testrijder worden in 2019😉
En af en toe een wildcard krijgen en gewoon mee doen om het podium💪

Precies, kan ie de Yammie's voor werken voor de mannen.
En zien we hem af en toe nog is voorbij flitsen.
Als ie toch besluit om 2018 zijn afscheid te gaan aankondigen.
 
Niet echt om te stoken, maar deed Lorenzo wel mee? Heb hem totaal niet gezien! Niet dat ik een fan ben, maar toch.... hij hoort er wel bij.

Oh wacht, ik zie hem al in een illuster rijtje staan, met Dovi en Pedrosa. Ergens tussen 10 en 20. Wat was er daar mee aan de hand?? Sta ik gvd om 03.40 uur op, rijden ze ergens achteraan....
 
Aaargh facebook... uitslag al gezien :')

Wel een mooi resultaat, dat dan weer wel.

moet me maar eens verdiepen in chrome extentions, kijken of het lukt om berichten omtrent motogp te verbergen achter een extra muisklik
 
Laatst bewerkt:
Niet echt om te stoken, maar deed Lorenzo wel mee? Heb hem totaal niet gezien! Niet dat ik een fan ben, maar toch.... hij hoort er wel bij.

Oh wacht, ik zie hem al in een illuster rijtje staan, met Dovi en Pedrosa. Ergens tussen 10 en 20. Wat was er daar mee aan de hand?? Sta ik gvd om 03.40 uur op, rijden ze ergens achteraan....
En deze info is belangrijk in het Rossi topic omdat......?
 
Niet echt om te stoken, maar deed Lorenzo wel mee? Heb hem totaal niet gezien! Niet dat ik een fan ben, maar toch.... hij hoort er wel bij.

Oh wacht, ik zie hem al in een illuster rijtje staan, met Dovi en Pedrosa. Ergens tussen 10 en 20. Wat was er daar mee aan de hand?? Sta ik gvd om 03.40 uur op, rijden ze ergens achteraan....

Als je de trainingen had gezien had je geweten dat Lorenzo erg hard gevallen was en zijn enkel geblesseerd heeft.
 
ik denk wel dat de kans voor een overwinning van rossi wel is verstoord door zarco die niet erg slim reed maar het was wel weer een horrorwedstrijd met veel wisselingen zo willen we het zien P2 was toch weer ongelofelijk van die ouwe.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan