Yamaha X-max

Iemand nog een tip om de uitstekende kuipdelen achter te beschermen tegen een nauwe deurdoorgang? Zit te denken aan aan sierlijn-sticker oid.
 
Even de velgen wat opgeleukt.

full
 
Dat ziet er inderdaad strak en mooi uit.
Blijft dat beetje goed zitten en heeft het toevallig ook een reflecterende functie?
Vr gr
 
Blijft prima zitten (bij mij al 4 jaar) het zijn precies de zelfde die ik heb (toen ook uit Italië laten komen)
Enige voorzichtigheid is wel geboden tijdens het schoonmaken van de zijkant wielen.
De kleine overlap stickertjes met naam van type bike hebben namelijk puntige uiteindes en als je niet voorzichtig doet kunnen evt. die puntjes loslaten.
Dus even erbij blijven tijdens het cleanen!

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
De kleine overlap stickertjes met naam van type bike hebben namelijk puntige uiteindes en als je niet voorzichtig doet kunnen evt. die puntjes loslaten.
Dus even erbij blijven tijdens het cleanen!

Mvg. Jan

Daar dacht ik ook al aan...bedankt!

Ik hield wel stickers over. Zal wel reserve geweest zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd nu al een tijdje naar volle tevredenheid op de Yamaha Xmax250LS.
Zeer prettige machine.
De opvolger heb ik eigenlijk ook al op het netvlies zitten.
Wat een parel zeg die Xmax300.
Hoop tzt die toch echt in mijn garage te mogen stallen.
Nee, ben geenzins ontevreden met mijn huidige Xmax250LS, maar die Xmax300 is toch wel net effe wat fraaier en gelikter.
Dromen mag je hebben toch?
Vr gr
full
 
Goed........
Een nieuwe week dus nieuwe kansen.
We weten allemaal des te meer je rijd op de tweewieler, des te meer kans er bestaat op materiele schade met de scooter.
Omdat ik jaarlijks al dik 25.000 op de teller wegschrijf met de Xmax zo ook voor mij.
Vandaag helaas een domme fout gemaakt.
Ik zet het hier maar even neer om anderen ervoor te behoeden.
Indien men een schijfremslot gebruikt, gebruik dan ALTIJD, ik herhaal ALTIJD het gele fluoriserende koortje dat erbij zit.
Juist als reminder dat het schijfremslot erop zit.
Want ik had vandaag dat koordje er even niet aangedaan en na de boodschappen gebeurde helaas het onvermijdelijke.
Ja, jullie raden het al.

Ik reed weg, en deed dat vrij vlot omdat ik vrij spel had om te gaan.
En dan loopt ze knettersvast op het schrijfremslot.
Ik ging dus met scooter en al links op de kant onderuit en het was een flinke smak.
Gelukkig liep er kortbij een passant en die hielp mij samen snel de scooter overeind te zetten.
Mijn ego was gelukkig meer gedeukt dan de scooter.
Want ik had de topkoffer erop toevallig die vol zat met etenswaren en de scooter kwam het eerst neer op de linker spiegel.
Daarvan knapte dan ook vol het glas kapot.
Schaderapport: linker spiegel kapot, inmiddels nieuwe besteld alla 25 euro.
Hele lichte schade aan witte zijpaneel, maar inmiddels goed weg kunnen poetsen.
En schaafschade aan zwart plastike zijpaneel.
En iets schaafschade aan de beugel waar de koffer aan vastzit.

Al met al dus best wel geboft, want had de schade veel groter verwacht.
Geen vreemde dingen kunnen merken aan de remklauw voor en de scooter spoort gewoon goed als voorheen.
Maar vind mezelf wel een hele domme jongen dus mag voortaan beter opletten.
Was wel blij dat me dit gebeurt met de Xmax, want als mij dit was overkomen met de BMW R1200RT dan had ik wel een triester gevoel gehad.
Buiten het feit dat die dan niet even snel weer op beide wielen te zetten zou zijn geweest.
Kortom: we maken er weer een mooie week van.
Vr Gr
 
Balen, is mij ook weleens overkomen. Gelukkig minder schade.

Sinds dien schuif ik een klein rubber slangetje over een van mijn sleutels. Zodra ik de schijfrem gebruik, schuif ik het rubberslangetje (1 cm) over mijn contactsleutel, is nu dus niet te gebruiken. Als ik de schijfrem heb verwijderd, schuif ik het rubbertje over de sleutel van het slot.

Niks is waterdicht, maar.... kan eigenlijk niet misgaan.

Sterkte ermee!

Mish
 
Heren bedankt.
Ietwat last van de rug, maar dat komt hoogstwaarschijnlijk door het plots verkrampen tijdens het neergaan ter moeder aarde toen er niets meer aan te houden viel.
Hoop zaterdag de nieuw bestelde spiegel erop te kunnen zetten en dan doen we gewoon alsof er niets gebeurd is. ha ha ha ha
Fijne week mannen.
Vr Gr
 
Ziet er ook goed uit.
Zal rond de 15pk zitten denk ik.
En dan toch nog flink aan de prijs zijn.
Persoonlijk zou ik dan geld erbij leggen en gaan voor de 300cc versie.
Vr gr
 
Ziet er ook goed uit.
Zal rond de 15pk zitten denk ik.
En dan toch nog flink aan de prijs zijn.
Persoonlijk zou ik dan geld erbij leggen en gaan voor de 300cc versie.
Vr gr
in buitenland is hij wel intresant omdat hij met een gewoon rijbewijs mag gereden worden , hier om jou opgenoemde redenen niet.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mbt formaat wel op zijn zwaardere broers.....of zie ik dat verkeerd.
Dan lijkt mij de 300 toch een veel betere keuze. (Breder inzet gebied)
 
Dat vraag ik me ook af.
Maar wellicht is de kans groot dat de frames wel van dezelfde maatvoering zijn.
Zal een boel schelen in produktiekosten denk ik.

Heb afgelopen week toch even de terugstap gemaakt naar rijden op Euro 95.
Nou......dat heb ik geweten......
Blokje liep al snel minder mooi rond, voelde beduidend minder power en verbruik ging weer stijgen ten opzichte van rijden op Euro 98.
Daarna weer over naar Shell V-power Euro 98 en ging weer als vanouds.
Ik ben er nu zeker over, voor de Xmax250LS een groot verschil.
Fijn weekend allemaal.
Vr gr
 
Is Shell V-power altijd 98 of bestaat er ook V-power 95?
Volgens mij is Shell v power 97,4. Maar zeker weten doe ik het ook níet.

Dan blijft de vraag loopt je blokje beter door het octaan gehalte of de samenstelling van en dopes in de benzine. Ik kan dat niet beoordelen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan