Het Grote SV650S 99-02 Topic deel 16 The Summer edition

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ha Coert, even uitvinden hoe ik dat doe hier, haha. De foto die ik wilde uploaden als profielfoto is helaas te groot. Die volgt nog. En een foto zo meteen, als het lukt 🙈
 
Testje 😉

Hier een foto van mijn sv650. Nog helemaal origineel... dit was in Duitsland onderweg naar Italië deze zomer 👐
full
 
Zo dan, die ziet er nog heel goed uit! Gezien de leeftijd van onze SV'tjes. :+
Leuk dat je er ook mee op vakantie gaat, zijn heerlijke fietsen.
Over je avatar, als je naar het voorstel-topic gaat vind je daar een sticky die het uitlegt, of stuur hem naar Sloopkogel aldaar, die verkleint hem en zet hem in je profiel. Zo heb ik het gedaan, ben echt een Noob met computers, haha.
Tot morgen :]
 
Goedemorgen, :)

Even ontbijten en dan op pad naar De Andel, anderen meeten en dan naar Barneveld.
Ik rij alleen de toertocht niet mee, heb andere verplichtingen thuis.
Tot zo!

:W
 
De opkomst was best veel, en het was gezellig en voor herhaling vatbaar Roger!
Hier een paar foto's:
full

full

Leuk om de gezichten achter de nick's te zien, leuk gekletst, helaas kon ik de rit niet meerijden, had andere zaken vanmiddag.
Zynex bedankt voor de SV-sleutelhanger :t

Fijn weekend allemaal! :W
 
maar 1 1st gen SVs?
Ik had de 2e kunnen zijn :(
Nee joh, minstens 6. Zowel S als N.

full


De 1000 van BradPiet was er ook (BradPiet zelf ook voor dag en dauw opgestaan)
full
 
Laatst bewerkt:
Nee joh, minstens 6. Zowel S als N.
Sorry, niet goed gelezen. Inderdaad maar één 1st gen S. Wel ook nog een 1st gen S omgebouwd naar N (Ivo), maar dat vind je zeker niet meer tellen...

Hier nog een fimpje van het rijtje (met dank aan de maker)
 
Laatst bewerkt:
Nee hij is origineel N!
O, maar dan wel de radiator van een S dan? Of ben ik nou helemaal de kluts kwijt?
Wel de klokken van de N inderdaad. Court heeft de 1st gen SV650S-eer hoog gehouden. ;)
 
Laatst bewerkt:
O, maar dan wel de radiator van een S dan? Of ben ik nou helemaal de kluts kwijt?
Wel de klokken van de N inderdaad. Court heeft de 1st gen SV650S-eer hoog gehouden. ;)

Volgende keer ga ik zeker heen!
En IVO, heb je nu al een keer je motor afgesteld? O-)



Ik ben nu bezig om mijn kappen te fixen, lekker met een soldeerbout en ABS plastic bezig! :X
 
Hallo ik zal mijzelf even voorstellen, mijn naam is Eric en ik ben sinds juni dit jaar de trotse bezitter van een sv650s van'02.
ik heb hier al vaker wat mee zitten lezen alleen nu zie ik net dat ik een willicht interessante meeting met andere sv rijders gemist heb helaas misschien volgend jaar beter.
 
Hallo ik zal mijzelf even voorstellen, mijn naam is Eric en ik ben sinds juni dit jaar de trotse bezitter van een sv650s van'02.
ik heb hier al vaker wat mee zitten lezen alleen nu zie ik net dat ik een willicht interessante meeting met andere sv rijders gemist heb helaas misschien volgend jaar beter.

Je bent niet de enige die het gemist heeft -O-
 
Op de SV pagina is een discussie gaande.

Het gaat om de topsnelheid van de SV....
Natuurlijk weet iedereen dat je de SV niet hebt voor de topsnelheid :N
Maar ik denk wel dat de meesten willen weten wat hun topsnelheid is :Y

Wat is jullie topsnelheid die jullie gehaald hebben?
Zeg er meteen even bij of het GPS of SPEEDO is, dan is het iets makkelijk vergelijken :Y

Die van mij zijn:
SPEEDO: 238
GPS: 219





Filmpje van even snel rijden :P
 
Het gaat om de topsnelheid van de SV....
Natuurlijk weet iedereen dat je de SV niet hebt voor de topsnelheid :N
Maar ik denk wel dat de meesten willen weten wat hun topsnelheid is :Y
Ik doe niet mee in deze race, want ik rijd met 15t/49t eindoverbrenging.
Heel leuk, maar niet voor de hoogste top.

5 krpm = 100 echte km/u (in 6) in mijn geval, dus reken maar uit wat ie zou doen om max rpm.
Ik heb nooit harder dan 170 gereden (met passagier en volle bepakking), dus 8500 rpm, maar daarbij was de fut er nog niet uit.

Mijn 6 komt ongeveer overeen met de originele 5. Ik mis een versnelling , maar krijg er een close ratio bak voor terug.
Ik heb geen 1-2-3-4-5-6, maar 0.8-1.6-2.4-3.2-4 en 4.8 (ongeveer). ;)

Ik kan het aanraden!
 
Laatst bewerkt:
Ik doe niet mee in deze race, want ik rijd met 15t/49t eindoverbrenging.
Heel leuk, maar niet voor de hoogste top.

5 krpm = 100 echte km/u (in 6) in mijn geval, dus reken maar uit wat ie zou doen om max rpm.
Ik heb nooit harder dan 170 gereden (met passagier en volle bepakking), dus 8500 rpm, maar daarbij was de fut er nog niet uit.

Mijn 6 komt ongeveer overeen met de originele 5. Ik mis een versnelling , maar krijg er een close ratio bak voor terug.
Ik heb geen 1-2-3-4-5-6, maar 0.8-1.6-2.4-3.2-4 en 4.8 (ongeveer). ;)

Ik kan het aanraden!

Gearing Commander ⚙

Dit is heel erg leuk om mee te spelen :)
 
Zijn er nog SV650 mensen die velgen voor een 1G te koop hebben?😇

Ik wil een extra set velgen hebben om enduro banden erop te leggen😅🤣

Ik heb ook nog een setje liggen hier die wel weg mag. Mocht je er niet uitkomen met Wim kun je ook mij een Pb sturen. Zijn compleet met nog goede schijven.
 
Ik rij al een tijdje met heel veel plezier rond op mijn SV650s uit 1999. Maar ik vind 'm een beetje rauw en tikkerig klinken. Ik lees veel verschillende meningen over dat 't normale happy sounds zijn, en ik heb totaal geen vergelijkingsmateriaal om het zelf te kunnen beoordelen.

Wie o wie heeft wat van deze inmiddels best ouwe brikken onder z'n kont gehad en kan eens naar de mijne luisteren, voordat ik 'm naar de garage breng en ze tot de conclusie komen dat er eigenlijk helemaal niets mis is?
 
.... best ouwe brikken ...
;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;(

Tikken hoeft niet zoveel te betekenen, maar is wel afhankelijk van wáár het is.
Waar hoor je het? In de cilinder?
In dat geval is het waarschijnlijk geen probleem, al wilt dat niet zeggen dat je het totaal moet negeren.

Een berucht maar onschuldig dingetje is de NAKS (nokkenaskettingspanner). Dat is een simpel ding met een veertje, tandjes en een palletje dat naar het volgende tandje moet springen waardoor de ketting weer op spanning is. Het is vrij normaal dat je het kettinkje hoort slepen of tikken op het moment dat de spanner nog net niet naar het volgende tandje is gesprongen, waardoor de distributieketting net een beetje aan de slappe kant staat. Ik heb het zelf ook wel eens, en het is onschuldig. Meestal is het binnen 1000 km voorbij, en is de spanner een tandje verder gesprongen. Als je het tikken aan de kant van de NAKS hoort kun je het dus voorlopig negeren, maar als het over 2 dkm nog is zou ik er eens naar laten kijken. Mogelijk is er dan iets anders aan de hand. Zie ook de reactie over de spanschoen verderop, mogelijk is daar wat 'mis' mee dan

Een klep met een te ruime klepspeling zou het ook kunnen zijn. Die kunnen ook een tikkend geluid geven.
Als je niet weet hoe het met de klepspeling is moet je dit zowiezo een keer laten controleren. Klepspeling controleren is een belangrijk deel van onderhoud dat echt bepalend is voor de levensduur van je blok. 't Komt niet op een paar duizend kilometer, maar hier mag je eigenlijk niet (nóóit) op besparen. 't Kost ongeveer 125 Euro om het te laten controleren als er niets gesteld hoeft te worden. De laatste keer zijn er bij mij 4 gesteld, in beide cilinders, en dat kostte iets van 200 Euro (all in). Als de klepdeksels eraf zijn ook even naar de spanschoenen laten kijken. Die willen wel eens broos worden (uit info van Prut-Potje). Als dat zo is die laten vervangen. De kosten daarvan wegen niet op tegen de schade die een spanschoenbreuk tijdens rijden zal opleveren.

Als het tikken uit het onderblok komt betekent het waarschijnlijk minder goeds.
De SV (met name de 99-02 editie) is gevoelig voor draaien met te weinig of te hete olie.
Het voorste big end lager krijgt dan te weinig smering en gaat kapot.
Hoe dat exact klinkt (regelmatig tikken, onregelmatig tikken?) weet ik niet. Ik heb het gelukkig niet meegemaakt, en hoop dat ook lang zo te houden. :}

Hoeveel heeft jouw blok gedraaid?
Met normaal onderhoud (lees: olie, -filter en kleppen stellen) en normaal gebruik (lees: eerst warmdraaien en pas daarna lekker gassen) zou het minstens een ton mee moeten kunnen.

Meeluisteren naar het tikken is geen probleem.
Woon je in de buurt van de Veluwe?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan