Honda Hornet Forum Deel 21

Hallo mede Hornet eigenaren,

Sinds kort mijn rijbewijs (begin oktober) en gister deze gekocht. Was gelijk verkocht, wat een beest :). Bouwjaar 2007 met ABS en 40000 op de teller.
full


1 nadeel alleen, de remschijf lijkt aan te lopen bij langzame snelheden, onder de 10km/u hoor ik een soort laag piepend geluid, echt alsof hij aanloopt. Kan dit de remschijf zelf zijn of de blokken? Wat denken jullie?
 
zou eerst controleren of je remcilinder wel gangbaar is. Als je te lang wacht loop je het risico dat je zowel schijven als blokken mag vervangen en dan mag je de knip trekken.
 
Had nog een stuur liggen van mijn andere motor. Dit stuur wil ik plaatsen op mijn honda Hornet 04. Echter de bekabeling is te kort iemand tips? Hoe het makkelijk is t om dit te verlengen. Of een tip welk breder stuur wel past?

zgjb4xu0r7pm0.jpeg


Dit stuur is 79 cm Breed zit wel een flinke knik in van 15 cm, misschien dat een recht breed stuur wel kan?
 
Hallo hornet rijders,

ik wil al een paar jaar een hornet 900 kopen (zooooon leuke fiets). nou heb ik er ééntje op het oog echter met schade:
https://www.marktplaats.nl/a/motore...0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=1

is deze toevallig van iemand hier op het forum geweest? zo ja vroeg ik me af wat er precies mee is gebeurd. boonstra geeft aan lichte rijdbare glijschade maar dat kan bij hun ook synoniem zijn voor: voorvork krom,frame krom.

wil natuurlijk een beetje goedkoop rijden (krengen zijn duur :O )en los van bovenstaand kan ik zelf alles maken.

alvast bedankt!

groetjes,jeroen
 
He mannen, heeft r iemand nog een intact voorspatbord liggen van een PC34 Hornet 2001 ?
Lak niet belangrijk, zo lang het plastic maar heel is 😊

Tnx
 
Hallo hornet rijders,

ik wil al een paar jaar een hornet 900 kopen (zooooon leuke fiets). nou heb ik er ééntje op het oog echter met schade:
https://www.marktplaats.nl/a/motore...0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=1

is deze toevallig van iemand hier op het forum geweest? zo ja vroeg ik me af wat er precies mee is gebeurd. boonstra geeft aan lichte rijdbare glijschade maar dat kan bij hun ook synoniem zijn voor: voorvork krom,frame krom.

wil natuurlijk een beetje goedkoop rijden (krengen zijn duur :O )en los van bovenstaand kan ik zelf alles maken.

alvast bedankt!

groetjes,jeroen

Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken maar kan je niet beter 500 euro doorsparen en gewoon een nette 900 halen?
 
Laatst bewerkt:
Hallo hornet rijders,

ik wil al een paar jaar een hornet 900 kopen (zooooon leuke fiets). nou heb ik er ééntje op het oog echter met schade:
https://www.marktplaats.nl/a/motore...0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=1

is deze toevallig van iemand hier op het forum geweest? zo ja vroeg ik me af wat er precies mee is gebeurd. boonstra geeft aan lichte rijdbare glijschade maar dat kan bij hun ook synoniem zijn voor: voorvork krom,frame krom.

wil natuurlijk een beetje goedkoop rijden (krengen zijn duur :O )en los van bovenstaand kan ik zelf alles maken.

alvast bedankt!

groetjes,jeroen

Gewoon kopen schade is goed te herstellen
Misschien stuur ook nieuw kan verbogen zijn
Tank en zijkant blok polyester utvullen en spuiten
Schakelpook zijkant eraf zagen waar rubber op zit gaatje boren aan uiteinde en slotboutje erdoor nieuw rubber hoesje en klaar zonder veel kosten
Had zelf ook deze schade aan motor cb600f
Heb eventueel nog onderdelen om te helpen
Spiegels,handvatten,doppen voor eind stuur koppeling en remgreep
 
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken maar kan je niet beter 500 euro doorsparen en gewoon een nette 900 halen?

Ik ben het met hem eens. Ze kunnen glijschade zeggen, maar wie weet is er wel meer aan de hand dan glijschade.
Ik ben met mijn vorige motor ook aardig onderuit gegaan en had ook behoorlijk glijschade. Maar helaas toch veel meer aan de hand dan alleen glijschade. Voorvork was krom aan 1 kant en zo kan ik er nog een paar dingen opnoemen.

Denk goed na, winter komt eraan. Vaak willen ze dan van hun motor af en wie weet maak je een mooi dealtje.
 
Had nog een stuur liggen van mijn andere motor. Dit stuur wil ik plaatsen op mijn honda Hornet 04. Echter de bekabeling is te kort iemand tips? Hoe het makkelijk is t om dit te verlengen. Of een tip welk breder stuur wel past?

[afbeelding]

Dit stuur is 79 cm Breed zit wel een flinke knik in van 15 cm, misschien dat een recht breed stuur wel kan?
Renthal ultra low zou moeten passen met huidige bekabeling.
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken maar kan je niet beter 500 euro doorsparen en gewoon een nette 900 halen?

Ik ben het met hem eens. Ze kunnen glijschade zeggen, maar wie weet is er wel meer aan de hand dan glijschade.
Ik ben met mijn vorige motor ook aardig onderuit gegaan en had ook behoorlijk glijschade. Maar helaas toch veel meer aan de hand dan alleen glijschade. Voorvork was krom aan 1 kant en zo kan ik er nog een paar dingen opnoemen.

Denk goed na, winter komt eraan. Vaak willen ze dan van hun motor af en wie weet maak je een mooi dealtje.
Eens met beide. Het geld dat je in het herstel van die ene motor moet stoppen, kan je beter bij de koop van een goede motor leggen waaraan je niets hoeft te herstellen. Is het absoluut waard.
Iemand ervaring met de volgende filter: hiflo luchtfilter vergeleken met k&n?

Hiflo Filtro Luchtfilter voor Honda CB 600 F Hornet [PC34A] (1998-2001)
Die 1 a 2 pk die een filter brengt ga je niet kunnen vergelijken onderling. K&N, hiflo, BMC, allemaal ongeveer hetzelfde volgens mij. Grootste voordeel van dergelijke filters is in mijn optiek dat ze langer meegaan en dat je ze kan onderhouden.
 
hallo hallo,

even een update. uiteindelijk toch de schade hornet gekocht :) ben er eerrrrruuug blij mee. schade valt allemaal wel mee (voor de prijs waar ik hem voor meenam iig)
tot nu toe gefixt:
-nieuwe koppelingshendel
-bout rechtgebogen van stuurgewicht en opnieuw gespoten
-nieuwe handvatten
-nieuw dynamodeksel
-nieuwe valdoppen
-het hele zooitje aan het schoonmaken en ontdoen van de tireshine. ik zal natuurlijk fototje uploaden als die weer gereed is *D

echter ik heb het volgende probleem
de deuk in de tank heb ik netjes glad gekregen dus ik dacht overspuiten die hap. netjes kleurcode op het frame gevonden en aan de hand daarvan de kleur besteld. maar zie nu die is vele malen lichter!
nou is mijn vraag of iemand dezelfde kleur heeft maar misschien met een andere kleurcode? de hornet in het algemeen is in deze kleur gemaakt maar vindt het maar vreemd dat ie niet klopt. hij ziet er niet uit alsof die overgespoten is. (of het was een heeeele goede vakman.)

214yxio.jpg


2iapr3q.jpg


30a3wjc.jpg


alvast bedankt voor de reacties :}
 
hallo hallo,

even een update. uiteindelijk toch de schade hornet gekocht :) ben er eerrrrruuug blij mee. schade valt allemaal wel mee (voor de prijs waar ik hem voor meenam iig)
tot nu toe gefixt:
-nieuwe koppelingshendel
-bout rechtgebogen van stuurgewicht en opnieuw gespoten
-nieuwe handvatten
-nieuw dynamodeksel
-nieuwe valdoppen
-het hele zooitje aan het schoonmaken en ontdoen van de tireshine. ik zal natuurlijk fototje uploaden als die weer gereed is *D

echter ik heb het volgende probleem
de deuk in de tank heb ik netjes glad gekregen dus ik dacht overspuiten die hap. netjes kleurcode op het frame gevonden en aan de hand daarvan de kleur besteld. maar zie nu die is vele malen lichter!
nou is mijn vraag of iemand dezelfde kleur heeft maar misschien met een andere kleurcode? de hornet in het algemeen is in deze kleur gemaakt maar vindt het maar vreemd dat ie niet klopt. hij ziet er niet uit alsof die overgespoten is. (of het was een heeeele goede vakman.)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

alvast bedankt voor de reacties :}


Ziet er al netjes uit, keurig vakwerk.
 
Ik weet niet veel van het lakken van dergelijke onderdelen. Maar kan me zo bedenken dat de kleur van je grond lak eventueel (een licht) verschil kan geven, en het aantal lagen van je kleurlak. Meer lagen betekent vaak dat het donkerder wordt, dacht ik.
Op zich lijkt de tint op foto 2 nog best wel okay, foto 3 niet inderdaad maar lastig te beoordelen met kunstmatig licht. Natuurlijk licht zal sowieso beter idee geven van het kleur verschil.

Overigens zal je altijd kleur verschil/overgang hebben, of je moet een groter deel van de tank mee spuiten in dezelfde kleur.
 
Iemand ervaring met de volgende filter: hiflo luchtfilter vergeleken met k&n?

Hiflo Filtro Luchtfilter voor Honda CB 600 F Hornet [PC34A] (1998-2001)

Voor de koppel/PK's hoef je het niet te doen, en al helemaal niet als je geen powercommander gebruikt. Ik had er zelf een pipercross schuimfilter in (laat nog meer lucht door), een Akra er op en uitlaatbochten zonder katalysator. In eerste instantie alleen dat schuimfilter gedaan, en afgezien van iets meer inlaat geluid merk je er totaal niets van.
 
bedankt voor de complimenten :)
@LeMarc, klopt helemaal. echter de foto is na 3 lagen. en daarnaast is bewuste overspray op de orginele lak (om de plamuur rand onzichtbaar te maken) ook lichter. dit zou dan niet mogen. het is inderdaad lastig te beoordelen. ik heb hem even buiten gehad maar daar is het wel degelijk 2/3 tinten lichter van kleur.
wat kleur verschil/overgang is natuurlijk normaal. (vooral als je gespoten stuk donkerder is dan de orignele lak vanwege oudheid/weersinvloeden) mijn ervaring (niet dat ik professional ben ofzo maar al aardig wat gespoten) verteld echter dat dit wel teveel afwijkt.
 
Mocht er iemand op zoek zijn naar een Akrapovic uitlaat voor een 2005-2006 Hornet; stuur mij even een pb.

Mijn slip on (titanium met Carbon) mag eventueel van eigenaar wisselen (zo goed als nieuw).

Let op; dit is geen uitlaat van 150€!
 
Als ik het gashendel flink doorhaalt, schieten de vlammen uit de demper.
Is dat normaal met een hornet met open demper? of is die dan te rijk afgesteld

https://youtu.be/hFwK5r3UU_Y
Onverbrande benzine, die ontbrandt door de hete uitlaat.
Wat is normaal als we het over open dempers hebben? Zijn er zoveel en zijn allemaal anders.
En liever iets te rijk dan te arm afgesteld, maar om daarachter te komen zul je hem op de testbank moeten zetten.
bedankt voor de complimenten :)
@LeMarc, klopt helemaal. echter de foto is na 3 lagen. en daarnaast is bewuste overspray op de orginele lak (om de plamuur rand onzichtbaar te maken) ook lichter. dit zou dan niet mogen. het is inderdaad lastig te beoordelen. ik heb hem even buiten gehad maar daar is het wel degelijk 2/3 tinten lichter van kleur.
wat kleur verschil/overgang is natuurlijk normaal. (vooral als je gespoten stuk donkerder is dan de orignele lak vanwege oudheid/weersinvloeden) mijn ervaring (niet dat ik professional ben ofzo maar al aardig wat gespoten) verteld echter dat dit wel teveel afwijkt.
Ja daar lijkt dan wel op. Originele lak dan 'meten' en potje laten maken?
Sinds vanmorgen ook eigenaar van een Hornet uit 2009 (ABS + 6K KM)!
Enorm blij met mijn aankoop ;D

nohGV9l.jpg
Mooi ding, leuk kleurtje ook!
Veel pleziere KM'ers ermee!
 
Vandaag een setje verstelbare hendels gekocht (koppeling en remhendel), alleen moet de montage nog even wachten. Het beestje staat op de winterstalling. Zal ergens in maart een foto plaatsen van het resultaat :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan