CR500 info en pics - Deel 9 2 smokers Rock!

Dankje!
Dus nu de logische vraag aan de community:
Heeft er iemand een 89'er tank die hij/zij wil ruilen tegen mijn (88'er?) tank?
 
Zit er nog verschil tussen de tanks en radiateurkappen van 89,90 en 91? Moet ik met de keuze van stickersets daar nog rekening mee houden?

Op de site van VMX service staan stickersets per bouwjaar. Heeft dit te maken met de vorm van de tank en de kappen of puur de opdruk?

Mijn huidige tank en rad kappen zijn dus van een 90-91'er, kunnen daar de stickers op van een 88-89'er?
 
nou ik wist niet goed waar deze te plaatsen ..
kheb hem onlangs opgehaald bij MVS, kappen er eens terug opgezet maar moet nog vernieuwd worden.
Blokje helemaal terug fris, was eerst helemaal aan gort bij aankoop B| (is een 500cc geen 700 btw).
een gezonde 60 pk op het achterwiel veilig afgesteld op de dyno.
20171108_204603_zpsx8boiely.jpg

maico_zps9birkbzo.jpg

vorige eigenaar had best aan lopen kloten, had er een mikuni carb gemonteerd maar daarbij ook de inlaat verlast, carbu werkte niet onder die hoek ..dus ook aangepast nu
20171108_204720_zps5t8xjcup.jpg

ohja is es iets anders dan de CR of kx
 
Laatst bewerkt:
Dat is een 4takt carburateur met acceleratiepomp!
Werkt blijkbaar wel goed op een 2t? Of heb je je pomp afgesloten?

Wel dik hoor zo'n maico! Kwalitatief niet de beste motor, maar wel erg dik en apart.
 
jep is een 4takt carbu maar volledig aangepast, getest met acceleratie pomp maar liep toch beter zonder de pomp dus is niet aangesloten op de fiets .

de maico is zeker niet de beste, Mike vondet zo wel al welletjes van pk's die eruit kwamen als hij zag hoe alles uitgevoerd was in het blok, er is zeker nog wat te winnen maar dat is dan enkel met de uitlaat.
 
Hoi iedereen,
Ik ben een racertje aan het bouwen op basis van een CR500 blok. Ik heb al heel wat rondgekeken op het net, maar ik weet niet wat er allemaal van aan is. Het net blijft het net natuurlijk.
Ik wou mijn vliegwiel afdraaien, dat zou ervoor zorgen dat de motor sneller op toeren geraakt ... heeft iemand dit al geprobeerd, en wat is jullie mening daarover? Moet het vliegwiel dan terug gebalanceerd worden?
Ik heb ook al gelezen dat ze er een ontsteking van een CR250 van 2000-2001 op steken. Zou 1 op 1 passen. Dan zou je een betere voorontsteking hebben en een lichter vliegwiel ... hier iemand ervaring mee?
Alvast bedankt,

Grtz Bram
 
Hoi iedereen,
Ik ben een racertje aan het bouwen op basis van een CR500 blok. Ik heb al heel wat rondgekeken op het net, maar ik weet niet wat er allemaal van aan is. Het net blijft het net natuurlijk.
Ik wou mijn vliegwiel afdraaien, dat zou ervoor zorgen dat de motor sneller op toeren geraakt ... heeft iemand dit al geprobeerd, en wat is jullie mening daarover? Moet het vliegwiel dan terug gebalanceerd worden?
Ik heb ook al gelezen dat ze er een ontsteking van een CR250 van 2000-2001 op steken. Zou 1 op 1 passen. Dan zou je een betere voorontsteking hebben en een lichter vliegwiel ... hier iemand ervaring mee?
Alvast bedankt,

Grtz Bram

Ik dacht dat er ooit aftermarket al lichtere of zwaardere vliegwielen te krijgen waren. Lijkt me makkelijker dan zelf lopen klooien. Zullen nu wel moeilijk te krijgen zijn maar wie weet. Ebay al gecheckt?
 
Geen idee wat voor "racer" je wilt bouwen, maar als het iets serieus is dan is een 99-01 CR250 ontsteking wel aan te raden. Die zijn digitaal en je kunt er een programmeerbare aftermarket CDI bij kopen zodat je wat meer overtoeren kunt maken dan met een standaard (cross) cdi.

Het vliegwiel daarvan is inderdaad wat lichter, maar dat maakt naar mijn mening niet zo bijster veel (nauwelijks merkbaar) uit omdat de krukas al flink zwaar is.

Is niet 1:1 te monteren, maar de modificatie is erg simpel. Kan het wel uitleggen maar je ziet het snel genoeg als je het spul in handen hebt ;-)
 
Geen idee wat voor "racer" je wilt bouwen, maar als het iets serieus is dan is een 99-01 CR250 ontsteking wel aan te raden. Die zijn digitaal en je kunt er een programmeerbare aftermarket CDI bij kopen zodat je wat meer overtoeren kunt maken dan met een standaard (cross) cdi.

Het vliegwiel daarvan is inderdaad wat lichter, maar dat maakt naar mijn mening niet zo bijster veel (nauwelijks merkbaar) uit omdat de krukas al flink zwaar is.

Is niet 1:1 te monteren, maar de modificatie is erg simpel. Kan het wel uitleggen maar je ziet het snel genoeg als je het spul in handen hebt ;-)

Een 250 maakt sowieso standaard al meer toeren dan een 500. Nog meer op de 250 CDI lijkt me dan niet nodig toch?
 
Laatst bewerkt:
Iemand hier een CR500 van 1988 met kenteken te koop?
Ik heb er een.
Supermoto + kenteken
88'er blok, uiterlijk van een 91 en later.
VHS getuned ex zijspan blok
SPES uitlaat
Lichtspoel + LED verlichting rondom incl dim- en groot licht en voor en achterremverlichting.
Excel wielen, haan naven.
Traitech vapor
Gepoedercoat frame
Geinig ding, veel extra's.
Wil er vanaf, geld nodig voor een epische roadtip.

Edit: te laat :(
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er een.
Supermoto + kenteken
88'er blok, uiterlijk van een 91 en later.
VHS getuned ex zijspan blok
SPES uitlaat
Lichtspoel + LED verlichting rondom incl dim- en groot licht en voor en achterremverlichting.
Excel wielen, haan naven.
Traitech vapor
Gepoedercoat frame
Geinig ding, veel extra's.
Wil er vanaf, geld nodig voor een epische roadtip.

Edit: te laat :(

Te koop:

40056245_1300986333369955_7960513061826068480_n.jpg


Met pijn in mijn hart ga ik afscheid nemen van mijn motor. Ik zet hem te koop omdat ik er te weinig op rijdt en ik het geld goed kan gebruiken voor een epische roadtrip die ik binnenkort ga maken. Ik heb de motor bijna 10 jaar in mijn bezit gehad en heb hem destijds tot het laatste schroefje uit elkaar gehad en alle beschadigde of versleten onderdelen vervangen. De motor heeft een kenteken en start en stopt zoals het hoort. Maakt gehakt van alles onder de 600cc!

88'er Honda cr500
VHS getuned ex zijspan blok
SPES uitlaat
Excel wielen
Goldspeed 4-zuiger klauw en zwevende schijf
WP 4054 voorvork
Showa achterpomp
Bihr voetsteunen
Goede banden, merk: Avon (voor 90%, achter 70%)
Gepoedercoat frame
Full LED verlichting met dim en groot licht
Remlicht voor en achter
Lichtspoel
Accu
TrailTech Vapor

Richtprijs €4500

Meer foto's:
 
Te koop:

[afbeelding]

Met pijn in mijn hart ga ik afscheid nemen van mijn motor. Ik zet hem te koop omdat ik er te weinig op rijdt en ik het geld goed kan gebruiken voor een epische roadtrip die ik binnenkort ga maken. Ik heb de motor bijna 10 jaar in mijn bezit gehad en heb hem destijds tot het laatste schroefje uit elkaar gehad en alle beschadigde of versleten onderdelen vervangen. De motor heeft een kenteken en start en stopt zoals het hoort. Maakt gehakt van alles onder de 600cc!

88'er Honda cr500
VHS getuned ex zijspan blok
SPES uitlaat
Excel wielen
Goldspeed 4-zuiger klauw en zwevende schijf
WP 4054 voorvork
Showa achterpomp
Bihr voetsteunen
Goede banden, merk: Avon (voor 90%, achter 70%)
Gepoedercoat frame
Full LED verlichting met dim en groot licht
Remlicht voor en achter
Lichtspoel
Accu
TrailTech Vapor

Richtprijs €4500

Meer foto's:

Met orgineel kenteken of zonder?
 
Stond laatst nog een cr 500 enduro op speurders voor 3950 euro. Zag er heel netjes uit. Zat er nog over te denken maar was al snel verkocht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan