Het Husqvarna TC/TE/SMR/FE/FC/FS Topic Deel 6

Gisteren nog ff dagje juniortrack gedaan :]heb nu een 46T achter en dat gaat perfect in combi met 14T voor :}
Volgend project word 4 zuiger remklauw in bouwen :)


Wanneer kun je op de Junior track rijden? Zijn daar bepaalde dagen voor?
En wat kost het?

Lijkt mij namelijk wel eens leuk om te doen. Het baantje ziet er leuk uit. :]
 
Wanneer kun je op de Junior track rijden? Zijn daar bepaalde dagen voor?
En wat kost het?

Lijkt mij namelijk wel eens leuk om te doen. Het baantje ziet er leuk uit. :]

je moet er een knmv licentie voor hebben. kun je kopen voor 60 euro op www.knmv.nl ( maakt niet uit welke ). daarbij moet je betalen om de juniortrack op te mogen. dit is 100 euro. dan heb je een jaar abonnement. er zijn ongeveer 45 trainingsdagen waarvan een stuk of 38 voor supermoto wanneer je de baan op kunt. dus in verhouding is het knap goedkoop ( ligt er natuurlijk wel aan hoe vaak je gaat ). het is alleen jammer dat er geen offroad bij zit. maar idd een leuk baantje met enorm veel grip.
het niveau ligt helaas vaak wel behoorlijk hoog waardoor je gevaarlijke inhaal acties en afsnijd acties krijgt. afgelopen maand zijn ze er mee bezig geweest de supermoto groepen iets of wat te verdelen in niveau's. ik denk dat dit in 2018 wel word voort gezet. maar dat ligt natuurlijk ook weer aan de opkomst.
 
Ik ben er waarschijnlijk achter waarom de Husky niet vonkt.. Ik had net eerst de weerstand gemeten van de bougiekabel en die is gewoon goed. Echter als ik de multimeter op de rood/witte stekker welke op de bobine zit en daar meet, dan krijg ik bij het starten 0V. Het leek mij toch dat hier gewoon 12V op zou moeten komen te staan.
Ik heb deze kabel terug gevolgd en ik kwam uit bij wat ik denk dat de CDI is, een grote zwarte blok met een brede stekker erin. Hier zag ik dat het rood/witte kabeltje eruit was geschoten en dat die connector waarmee hij vast zit in de stekker kapot is.

Nu heb ik alleen geen idee waar ik zo'n connector kan halen.. Ik heb een foto bijgevoegd van wat ik ongeveer bedoel.
full
 
Om het iets duidelijker te maken, het gaat dus om deze stekker :)







Ik heb zojuist even gebeld met de Husky dealer en de stekker is niet los te krijgen, dus het wordt dan een complete kabelboom, deze kost 250 euro.
Ik heb nu voor nood de rood/witte kabel van de bobine doorgeknipt en deze rechtstreeks op de cdi gesoldeerd en het was starten en lopen! Ik ga eerst kijken hoelang dit goed blijft gaan en anders wordt het inderdaad een andere kabelboom.
 
Je kunt er ook een dag pasje kopen, dacht dat het 25 euro was :) voor een jaar lidmaatschap betaal je 160 euro en kun je ongeveer 42x knallen :]
Wanneer kun je op de Junior track rijden? Zijn daar bepaalde dagen voor?
En wat kost het?

Lijkt mij namelijk wel eens leuk om te doen. Het baantje ziet er leuk uit. :]
 
Ik heb zojuist even gebeld met de Husky dealer en de stekker is niet los te krijgen, dus het wordt dan een complete kabelboom, deze kost 250 euro.
Ik heb nu voor nood de rood/witte kabel van de bobine doorgeknipt en deze rechtstreeks op de cdi gesoldeerd en het was starten en lopen! Ik ga eerst kijken hoelang dit goed blijft gaan en anders wordt het inderdaad een andere kabelboom.


Ik heb nog wel zon type kabelboom liggen.
 
Om het iets duidelijker te maken, het gaat dus om deze stekker :)

[~[url="https://i.imgur.com/QJa0ZFi.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="https://i.imgur.com/kVBGoFG.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="https://i.imgur.com/egGKny3.jpg"]afbeelding~][/URL]

Ik heb zojuist even gebeld met de Husky dealer en de stekker is niet los te krijgen, dus het wordt dan een complete kabelboom, deze kost 250 euro.
Ik heb nu voor nood de rood/witte kabel van de bobine doorgeknipt en deze rechtstreeks op de cdi gesoldeerd en het was starten en lopen! Ik ga eerst kijken hoelang dit goed blijft gaan en anders wordt het inderdaad een andere kabelboom.

Dit soort stekkers is gewoon los te koop. Een vergelijkbare heb ik een tijd geleden besteld voor m'n maatje z'n TM, zelfde verhaal. Het probleem is alleen, vind ze maar eens... Robin van SMX Racing heeft een dikke ouderwetse catalogus met al dit soort connectors er in. Voor een paar grijpstuivers heb je zo een nieuwe.

En anders een dagenlange google sessie er aan wagen, zo ben ik toen achter de stekker van de TM gekomen, bijvoorbeeld; ecu connector motorcycle - Google zoeken
 
Laatst bewerkt:
je moet er een knmv licentie voor hebben. kun je kopen voor 60 euro op www.knmv.nl ( maakt niet uit welke ). daarbij moet je betalen om de juniortrack op te mogen. dit is 100 euro. dan heb je een jaar abonnement. er zijn ongeveer 45 trainingsdagen waarvan een stuk of 38 voor supermoto wanneer je de baan op kunt. dus in verhouding is het knap goedkoop ( ligt er natuurlijk wel aan hoe vaak je gaat ). het is alleen jammer dat er geen offroad bij zit. maar idd een leuk baantje met enorm veel grip.
het niveau ligt helaas vaak wel behoorlijk hoog waardoor je gevaarlijke inhaal acties en afsnijd acties krijgt. afgelopen maand zijn ze er mee bezig geweest de supermoto groepen iets of wat te verdelen in niveau's. ik denk dat dit in 2018 wel word voort gezet. maar dat ligt natuurlijk ook weer aan de opkomst.

Bedankt voor de info! :}
Ik heb een KNMV offroad licentie, dus dat is voldoende lijkt mij. Ik neem aan dat je minimaal een Basislicentie moet hebben?
Staat ook ergens op een website wanneer de Supermoto dagen zijn?
En waar kun je je aanmelden als lid?
De prijs valt mij inderdaad reuze mee. Goedkoper dan een paar keer Pottendijk.
 
Bedankt voor de info! :}
Ik heb een KNMV offroad licentie, dus dat is voldoende lijkt mij. Ik neem aan dat je minimaal een Basislicentie moet hebben?
Staat ook ergens op een website wanneer de Supermoto dagen zijn?
En waar kun je je aanmelden als lid?
De prijs valt mij inderdaad reuze mee. Goedkoper dan een paar keer Pottendijk.

Ja idd de basis licentie moet je heben. De categorie maakt niet uit. Je kunt kiezen uit minibikes / brommerrace en nog iets dacht ik. Aanmelden kan ook op www.knmv.nl . Als je er niet uit komt kun je mailen met b.veneman@knmv.nl . Hij heeft ook een pdf je met de data wanneer er gereden kan worden. Ik weet niet of dit schema voor volgend jaar al klaar is.
 
Goeiemiddag,

Ik zal mij even voorstellen, ik ben Koen en ik ben 19 jaar oud. Ik zit nu voor een huskie 510 SMR uit 2006 te kijken, ben al bij iemand langs geweest en heb een proefrit gemaakt, wat mij opviel was:

-als je op koppeling wegrijd dan gaat ie heel erg trillen/bokken, is dit normaal?
-bij een koude motor, als je bijvoorbeeld in zn vrij het gas ineens vol openjankt dan verzuipt die, ook bij deze vraag weer, is dit normaal?
-bij stationair draaien als ie net gestart is heb ik het idee (met geen echte 4takt benzine kennis) dat de motor iets onregelmatig loopt. Niet hoog stationair maar juist wat laag, je kan letterlijk de plofjes tellen zegmaar, is dit erg?

Hebben jullie misschien nog andere tips om naar te kijken bij het kopen van een huskie?

bvd
Koen
 
Goeiemiddag,

Ik zal mij even voorstellen, ik ben Koen en ik ben 19 jaar oud. Ik zit nu voor een huskie 510 SMR uit 2006 te kijken, ben al bij iemand langs geweest en heb een proefrit gemaakt, wat mij opviel was:

-als je op koppeling wegrijd dan gaat ie heel erg trillen/bokken, is dit normaal?
-bij een koude motor, als je bijvoorbeeld in zn vrij het gas ineens vol openjankt dan verzuipt die, ook bij deze vraag weer, is dit normaal?
-bij stationair draaien als ie net gestart is heb ik het idee (met geen echte 4takt benzine kennis) dat de motor iets onregelmatig loopt. Niet hoog stationair maar juist wat laag, je kan letterlijk de plofjes tellen zegmaar, is dit erg?

Hebben jullie misschien nog andere tips om naar te kijken bij het kopen van een huskie?

bvd
Koen
1) Het is een 1-cilinder, bokken en trillen is normaal... Gewoon iets meer gas geven bij wegrijden of een versnelling terugschakelen.
2) Waarom zou je bij een koude motor het gas ineens "open janken". |( Dit is zeker niet bevorderlijk voor de levensduur van het motortje... :N
3) Weet je dat deze motor een handchoke heeft? Niet; dan eerst proberen te starten met choke. Wel; dan misschien het stationairtoerental ietsje verhogen...
 
1) Het is een 1-cilinder, bokken en trillen is normaal... Gewoon iets meer gas geven bij wegrijden of een versnelling terugschakelen.
2) Waarom zou je bij een koude motor het gas ineens "open janken". |( Dit is zeker niet bevorderlijk voor de levensduur van het motortje... :N
3) Weet je dat deze motor een handchoke heeft? Niet; dan eerst proberen te starten met choke. Wel; dan misschien het stationairtoerental ietsje verhogen...

Koud is misschien overdreven, laat ik het zo zeggen, als er een minuut of 10/15 mee gereden is. (niet helemaal koud maar ook niet op gebruikstemp lijkt mij)
Ik ben geen beunhaas die denkt oh dat kan ik wel even doen.
Het gaat mij om het feit, dat als je een dotje gas wilt geven, de motor verzuipt.
Eigenaar zegt dat het normaal is omdat de motor nog niet 100% op temperatuur is, alleen ik wilde het hier vragen omdat ik er voor de rest niks over kon vinden
In ieder geval bedankt voor je reactie!

Over het stationair lopen, hij heeft een cold en een hot choke. Koud starten met choke aan is "1x trappen en starten" (is alleen elektro start), als je de choke daarna uitzet zakt ie weg (oke vind ik normaal) maar ik heb het gevoel dat ie afentoe net een slagje mist oid.
Heb erop gereden en hij rijdt gewoon prima dus ik weet niet of dat gewoon aan mij ligt met een gebrek aan 4t kennis of dat er misschien wat aan de hand zou kunnen zijn
Is dit het zelfde dat een 2t bij lage toeren ook niet altijd helemaal regelmatig klinkt?
 
Laatst bewerkt:
Koud is misschien overdreven, laat ik het zo zeggen, als er een minuut of 10/15 mee gereden is. (niet helemaal koud maar ook niet op gebruikstemp lijkt mij)
Ik ben geen beunhaas die denkt oh dat kan ik wel even doen.
Het gaat mij om het feit, dat als je een dotje gas wilt geven, de motor verzuipt.
Eigenaar zegt dat het normaal is omdat de motor nog niet 100% op temperatuur is, alleen ik wilde het hier vragen omdat ik er voor de rest niks over kon vinden
In ieder geval bedankt voor je reactie!

Over het stationair lopen, hij heeft een cold en een hot choke. Koud starten met choke aan is "1x trappen en starten" (is alleen elektro start), als je de choke daarna uitzet zakt ie weg (oke vind ik normaal) maar ik heb het gevoel dat ie afentoe net een slagje mist oid.
Heb erop gereden en hij rijdt gewoon prima dus ik weet niet of dat gewoon aan mij ligt met een gebrek aan 4t kennis of dat er misschien wat aan de hand zou kunnen zijn
Is dit het zelfde dat een 2t bij lage toeren ook niet altijd helemaal regelmatig klinkt?



"als je bijvoorbeeld in zn vrij het gas ineens vol openjankt"

"dat als je een dotje gas wilt geven, de motor verzuipt"

Wat is het nu? Een dotje gas geven, of het gas "vol openjanken"? |(


Wat je allereerst moet begrijpen is dat dit soort motoren praktisch competitiefietsen zijn. Ze hebben een heel rauwe loopcultuur, weinig vliegwiel en zijn dikwijls kritisch afgesteld. Hierdoor lopen ze wel eens wat onregelmatig stationair (het schommelt als het goed zo rond de 1900rpm). Het voordeel is dat zo'n motor bijzonder fel op het gas reageert en graag toeren draait. Ze zijn niet bedoeld om bij je scootermaten in de fietsenstalling de blits te maken door stilstaand gas te geven. Dan kunnen ze inderdaad afslaan. Mijn 2010 510 met injectie heeft hier ook een handje van als het buiten echt heet is (30+ graden). Gewoon geen dotjes gas geven in de vrij, is nergens voor nodig.

Doordat ze praktisch geen vliegwiel hebben en nerveus lopen, trek je dus ook niet alleen op de koppeling weg. Dat kan misschien met een CB600 frikandellenlesmotor, maar met niet met een hoog getunede lichte ééncilinder.
 
@speakerfreak, ik weet niet of je je pb's binnen krijgt, maar je hebt dus pb van mij :)

Ik heb vandaag mijn blok eindelijk weer terug gekregen na de revisie, hij loopt en schakelt nu als een zonnetje, veel beter dan eerst :)
Echter viel mij op bij het opbouwen dat van het achtertandwiel, de ring waar de tanden op zit iets kan verschuiven ten opzichte van de binnenring. Er zit dus wat speling in de lengte richting op. Is dit standaard toevallig?
 
@speakerfreak, ik weet niet of je je pb's binnen krijgt, maar je hebt dus pb van mij :)

Ik heb vandaag mijn blok eindelijk weer terug gekregen na de revisie, hij loopt en schakelt nu als een zonnetje, veel beter dan eerst :)
Echter viel mij op bij het opbouwen dat van het achtertandwiel, de ring waar de tanden op zit iets kan verschuiven ten opzichte van de binnenring. Er zit dus wat speling in de lengte richting op. Is dit standaard toevallig?

Heb je een tweedelig achtertandwiel? Zo'n stealth sprocket ofzo?

search


Zo ja, dan lijkt mij dat hij versleten is als er radiale speling op zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan