Het grote GSX-F topic deel 12

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Als remschijven uit China kunnen, zullen blokken ook wel kunnen zeker ;)

Kan weinig mee mis gaan, buiten dat ze misschien sneller slijten.
Maar ja, 19€ tegen ongeveer 88€ ... daarvoor wil ik wel snellere slijtage riskeren.

Achterblokken:
TRW Standaard remblokken MCB531

Voorblokken:
TRW Standaard remblokken MCB681
TRW Standaard remblokken MCB682
Remmen gaat om veiligheid, misschien komt de remvoering wel los, etc, etc, grotere slijtage op de remschijven zelf? :P

Die van mij zijn bijna binnen trouwens. :+ :+

full

full


Nou weet ik alleen niet of er altijd ingeklaard wordt door de douane.
Straks krijg ik de luxe behandeling met iets van behandelingskosten € 17,- + € X,XX belasting . -O-
 
Laatst bewerkt:
Remmen gaat om veiligheid, misschien komt de remvoering wel los, etc, etc, grotere slijtage op de remschijven zelf? :P

Die van mij zijn bijna binnen trouwens. :+ :+

[afbeelding]
[afbeelding]

Nou weet ik alleen niet of er altijd ingeklaard wordt door de douane.
Straks krijg ik de luxe behandeling met iets van behandelingskosten € 17,- + € X,XX belasting . -O-
Denk niet dat je douane (invoer) kosten zal moeten betalen. Douane screent uw pakket wel en kijk wat erin zit en wat de prijs is.

Ik dacht altijd, het is enkel op elektrische (elektronische) spullen boven de 22€ dat je belasting betaald. Maar naar het schijnt is dat nu op eender wat biven de 22€?

Zo had ik dus een hele tijd die DRL's besteld, waren toen 23€ en een beetje, en daar kwamen dus nog wel kosten bij ... enkele weken later staan diezelfde lampjes door de wisselkoers onder de 22€ B|

Dacht dat ik dit ergens in het topic gezet had (later eens terugzoeken) hoeveel ik toen bijbetaald had. Maar dacht in totaal toch rond de 50€. Ach nog steeds een pak goedkoper dan dezelfde lampjes via een Belgische site ;)
linkje volgt nog ..

Hier komt ie dan ... Extra Verlichting LED 750 LM voor motor tecnoglobe belgie
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Denk niet dat je douane (invoer) kosten zal moeten betalen. Douane screent uw pakket wel en kijk wat erin zit en wat de prijs is.

Ik dacht altijd, het is enkel op elektrische (elektronische) spullen boven de 22€ dat je belasting betaald. Maar naar het schijnt is dat nu op eender wat biven de 22€?

Zo had ik dus een hele tijd die DRL's besteld, waren toen 23€ en een beetje, en daar kwamen dus nog wel kosten bij ... enkele weken later staan diezelfde lampjes door de wisselkoers onder de 22€ B|

Dacht dat ik dit ergens in het topic gezet had (later eens terugzoeken) hoeveel ik toen bijbetaald had. Maar dacht in totaal toch rond de 50€. Ach nog steeds een pak goedkoper dan dezelfde lampjes via een Belgische site ;)
linkje volgt nog ..
Mijn vriendin moest twee weken geleden €24,00 bijbetalen terwijl de bestelling ongeveer €6,00 was.
Dat komt door de behandelingskosten die ze hier rekenen. Het is een loterij. O-)

De inhoud was een stoffen WC bril en hoes met de kerstman erop.
Grapje voor een collega. :X
 
Laatst bewerkt:
Mijn vriendin moest twee weken geleden €24,00 bijbetalen terwijl de bestelling ongeveer €6,00 was.
Dat komt door de behandelingskosten die ze hier rekenen. Het is een loterij. O-)

De inhoud was een stoffen WC bril en hoes met de kerstman erop.
Grapje voor een collega. :X
Ik ga het nog eens opzoeken, eerst opzoeken waar ik het moet opzoeken, hoe het in B werkt. Dacht vroeger echt dat het enkel om elektronica ging van meer dan 22€.
Maar op dit moment durf ik niks meer te bestellen van meer dan 22€. Ik let daar nu ook wel echt op.

Ik dacht dat ik voor die DRL's ook iets van een 24€ bijbetaald heb ...
Misschien kan ik dat terug vinden in lijn excel files wat betreft motor uitgaven. Thuis eens bekijken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als remschijven uit China kunnen, zullen blokken ook wel kunnen zeker ;)
Alles valt of staat met de zwakste schakel. :X

Dit klinkt wel goed:
High quality semi-metallic material, designed for exceptional performance across a wide range of temperature.

All of the brake pads are tested, CERTIFICATE SGS and ISO9001, safe and comfortable.

Features:
1. Professional manufacturer, exceed OEM quality, stable friction coefficient;
2. With red copper particles, wear resistant, reduce the noise and vibration, provide unrivalled pedal feel;
3. Excellent braking power, stable performance in wet or dry conditions;
4. High Temperature resistant and pollution free, long usable life, excellent quality with competitive price.

Specifications:
1. Material: semi-metallic;
2. Size: 118 x 47 x 8.3mm;
3. Item weight: 250g.
Wie kan dat even in China gaan controleren? :9~ *O*
 
Er is een plaatje van de achterste remblokken op vorige pagina.

Daarop zie ik dat de uiteinden van de groef halfweg de remvoering niet doorloopt.
k' zou daar toch die groef wat doorslijpen en de uiteinden open maken zodat
die niet kunnen vullen met stof of water...

China spul is meestal wel ok, maar soms moet je zelf wat handig zijn om het
te verbeteren zodat het wat langer meegaat...
 
Er is een plaatje van de achterste remblokken op vorige pagina.

Daarop zie ik dat de uiteinden van de groef halfweg de remvoering niet doorloopt.
k' zou daar toch die groef wat doorslijpen en de uiteinden open maken zodat
die niet kunnen vullen met stof of water...

China spul is meestal wel ok, maar soms moet je zelf wat handig zijn om het
te verbeteren zodat het wat langer meegaat...
Dat zijn de achterremblokken. :Y

Ik heb ze ook wel eens van mijn andere GSX-F met de haakse slijper opgefrist. _O-

full


Rechts oude situatie -> verglaast, linkervlak opgeschuurd en weer goed remmend. :t

Deze groef loopt trouwens wel door. :Y
 
Laatst bewerkt:
Even een stomme vraag, maar de ketitng spannen... Alleen de rechterzijde los en vervolgens spannen toch?
Zit de moer niet links? Rechts is het tegendeel..
Ik geef er vaak nog een tikje tegen op de kopse kant na het lossen, dan zit de as in zijn geheel goed los.
Is niet perse nodig..
 
Laatst bewerkt:
Zit de moer niet links? Rechts is het tegendeel..
Ik geef er vaak nog een tikje tegen op de kopse kant na het lossen, dan zit de as in zijn geheel goed los.
Is niet perse nodig..
Nee, de moer zit rechts. Links moet je er ook wel een dop- of ringsleutel opzetten om de as tegen te houden. Eens de moer/as los zit draai ik de moer terug heel lichtjes aan, en dan met de spanners beurtelings aandraaien, doe ik met 1/4 omwenteling per kant.

Als je het op de middenbok doet mag je tot 3cm clearence hebben, staat die op het achterwiel (wat ik doe met mijn vrouwtje op de motor) is 2cm de minimum.

Is de speling goed afgesteld, as terug goed vast zetten, en dan draai ik de spanners nog 1/8 omwenteling bij, zo gaan de spanners niet rammelen tijdens het rijden.
 
Vergeet niet om de wiel te draaien zodat je het anspant wanneer de ketting op het strakste punt staat.

Na afloop nog een keer controleren of alles nog soepel draait en de ketting toch niet op 1 punt te strak staat.
 
Vergeet niet om de wiel te draaien zodat je het anspant wanneer de ketting op het strakste punt staat.

Na afloop nog een keer controleren of alles nog soepel draait en de ketting toch niet op 1 punt te strak staat.
:^ idd zeer belangrijk.

Bij een nieuwere ketting heb je dat niet, maar naarmate de ketting meer in gebruik is treed idd dat fenomeen op!

Iemand een idee hoe dat komt eigenlijk? Ik heb het nooit begrepen waarom/hoe dat komt ...
 
Kun je enig idee geven voor welk bedrag je overtuigd zou zijn om hem niet te houden Worldbeater?
Zit er wel aan te denken om zoiets een keer aan te schaffen, maar hik behoorlijk tegen de kosten van een nieuwe op.
 
Laatst bewerkt:
Kun je enig idee geven voor welk bedrag je overtuigd zou zijn om hem niet te houden Worldbeater?
Zit er wel aan te denken om zoiets een keer aan te schaffen, maar hik behoorlijk tegen de kosten van een nieuwe op.
Speciale prijs voor GSX-F rijders. O-) Je hebt een PM.
 
Ik ben momenteel aan het kijken naar een ander motor. Ik rijd nu op een Suzuki burgman 400. Hier zit een enorm scherm voor mijn neus en heb dus bijna geen last van de wind die van voren komt. Nu vroeg ik me af hoeveel wind je zelf vangt op een gsx 600f? Ik heb een tijdje een naked bike gehad en voor mijn gevoel was ik vooral bezig met mijn stuur heel stevig vast te houden zodat ik niet van de motor af werd geblazen op de snelweg, dit vond ik dus niks.

Ik zal de motor vooral gebruiken voor woon/werk (20km, waarvan 10 snelweg) en af en toe eens touren.
 
Dat hangt volledig af van je lengte en bouw.
Ik zit met mijn 1,75 en erg korte pootjes nog verrassend goed uit de wind, maar op de snelweg ga ik vaak toch ff wat lager hangen om van de wind af te zijn.

Mijn vriendin daarentegen is 1,75 maar heeft vrij lange benen, dus die hoeft waarschijnlijk niet eens te schuilen achter het ruitje op de snelweg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan