Aftermarket (?) onderdelen kopen

Sitchderp

MF'er
6 apr 2017
31
8
Hallo allen,

Ik was even aan het zoeken naar korte en eventueel opvouwbare rem-koppelinghendels. Er is nogal veel keus wat dat betreft, dus ik vroeg mij af waar jullie zulke aftermarket (zo heet dat toch?) onderdelen kopen. Via de 'echte' aanbieders (LSL, Barracuda oid), de 'tussenhandelaren' of rechtstreeks van aliexpress? En wat zijn jullie ervaringen?



Groeten
 
Heb wel vaker bij AliExpress gekocht , heb vorige week nog een setje knipperlichten gekocht voor 5 euro.

Je moet alleen geen haast hebben bij AliExpress want, het kan wel een maand duren voordat je het binnen heb.

Soms hebben ze je pakje eruit gehaald en, krijg je een brief van de douane of je even een brief terug wil sturen met je gegevens erop, omdat ze dan willen weten wat er in het pakje zit, zo kunnen ze bepalen hoeveel invoerbelasting je moet betalen .
Hier moet je gewoon niet op reageren dan word het pakket kosteloos terug gestuurd naar de afzender en, die stuurt em dan weer opnieuw.

Met kleding bestellen moet je ook rekening houden, een Chinese maat xl is niet het zelfde als een Europese maat xl
 
Hallo allen,

Ik was even aan het zoeken naar korte en eventueel opvouwbare rem-koppelinghendels. Er is nogal veel keus wat dat betreft, dus ik vroeg mij af waar jullie zulke aftermarket (zo heet dat toch?) onderdelen kopen. Via de 'echte' aanbieders (LSL, Barracuda oid), de 'tussenhandelaren' of rechtstreeks van aliexpress? En wat zijn jullie ervaringen?



Groeten
Alles wat niet van de fabriek van het merk komt en als opleuk/verbetering voor de motor wordt verkocht heet aftermarket.
In de aftermarket zijn er alleen verschillen in kwaliteit en dan kom je bij de LSL, Pazzo enz. tegen de goedkope veelal Aziatische spullen.
Goedkoop is niet perse duurkoop maar het is daar een kwestie van geluk hebben (kwaliteit is niet consistent) en bij de duurste merken betaal je ook een groot deel voor de naam.
 
Ik heb wel eens onderdelen vanuit Thailand besteld.
Binnen een week lag het thuis op de mat. Nada problemen!
 
Laatst bewerkt:
Hallo allen,

Ik was even aan het zoeken naar korte en eventueel opvouwbare rem-koppelinghendels. Er is nogal veel keus wat dat betreft, dus ik vroeg mij af waar jullie zulke aftermarket (zo heet dat toch?) onderdelen kopen. Via de 'echte' aanbieders (LSL, Barracuda oid), de 'tussenhandelaren' of rechtstreeks van aliexpress? En wat zijn jullie ervaringen?
Zelf al veel gekocht via aliexpress
Goed opletten bij bestellen juiste merk type bouwjaar en goed omschrijving lezen
Kwaliteit is goed
nooit geen teleurstellende of minder goede dingen gekocht wachttijd 2 a 5 weken



Groeten
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Aliexpress....
Bij bestellen goed opletten juiste type etc en beschrijving goed lezen
Duurt 2a5 weken voor t binnenkomt
Kwaliteit tot nu toe prima
Regelmatig aannkopen gedaan bij ali
 
ik koop wel eens wat via Ebay. Chinese hendels, enz. Je ziet wel verschil in kwaliteit met de bekende merken maar het doet zijn werk. En als het na een jaar verkleurt is bestel je voor 7 euro weer nieuwe :)
 
Heb wel vaker bij AliExpress gekocht , heb vorige week nog een setje knipperlichten gekocht voor 5 euro.

Je moet alleen geen haast hebben bij AliExpress want, het kan wel een maand duren voordat je het binnen heb.

Soms hebben ze je pakje eruit gehaald en, krijg je een brief van de douane of je even een brief terug wil sturen met je gegevens erop, omdat ze dan willen weten wat er in het pakje zit, zo kunnen ze bepalen hoeveel invoerbelasting je moet betalen .
Hier moet je gewoon niet op reageren dan word het pakket kosteloos terug gestuurd naar de afzender en, die stuurt em dan weer opnieuw.

Met kleding bestellen moet je ook rekening houden, een Chinese maat xl is niet het zelfde als een Europese maat xl


Wat een gesodemieter, betaal dan maar een paar centen meer en bestel/haal het om de hoek. B|
 
Bedankt allen!
ik heb maar eens op aliexpress gekeken, er is zat te koop.. haha
De kwaliteit van de hendels is niet zo dat ze halverwege een rit afbreken oid?
 
Bedankt allen!
ik heb maar eens op aliexpress gekeken, er is zat te koop.. haha
De kwaliteit van de hendels is niet zo dat ze halverwege een rit afbreken oid?
Sommige mensen krijgen alles stuk. :P En de Chinees is dan de schuldige. _O-

Mijn vijfde setje is ook onderweg via Ebay. *O* (En wel voor de vierde motor..) ;)

Edit. keer een shortie setje gekocht, dat was mijn ding niet.
Vandaar vijfde setje, waren allemaal top!

Bij ons in de CNC/Frees machinefabriek kregen de operators bijna kwijl in de mond van de kwaliteit.
Maar we kunnen moeilijk alle handles in de wereld garanderen.
;)
 
Laatst bewerkt:
Hallo allen,

Ik was even aan het zoeken naar korte en eventueel opvouwbare rem-koppelinghendels.
Zowel korte als opvouwbare vind ik niet prettig trouwens.
De kwaliteit is wel goed, maar korte vind ik te kort, heb liever wat meer grip / solide gevoel.
En opvouwbare (Chinese Pazzo imitaties zaten bij aankoop op een motor) bewegen ook enigszins als je ze pakt met remmen.

De laatste tijd zie je meer nieuwe varianten van de al jaren bekende Pazzo imitatie.
Deze heb ik nu besteld, zijn onderweg..

full


Voor mijn andere motor ga ik misschien nog een tandje duurder voor een nog nieuwer design, maar wel uit Azië. :)
 
Laatst bewerkt:
Dit ziet er zeker goed uit!

En opvouwbare (Chinese Pazzo imitaties zaten bij aankoop op een motor) bewegen ook enigszins als je ze pakt met remmen.
Daar ben ik ook bang voor, dus alleen korte zijn dan prima. Ik rem toch vaak maar met 1 of 2 vingers.

De originele hendels zitten er nu nog op. De korte zien er denk ik beter uit en hebben natuurlijk een iets mooier design. Voor een paar tientjes kan het altijd eens geprobeerd worden en als het niet bevalt worden de originele er weer opgezet.

Vanmiddag/vanavond maar eens wat bestellen :)

.
 
Bedankt allen!
ik heb maar eens op aliexpress gekeken, er is zat te koop.. haha
De kwaliteit van de hendels is niet zo dat ze halverwege een rit afbreken oid?

Kan wel eens gebeuren :Y , ik heb een maat die ook met deze chinese shit rijdt, die waarschuw ik er ook wel eens voor dat als je èèn keer china brult dat de hele tyfus zooi in elkaar pleurt
 
Laatst bewerkt:
Je twee belangrijkste hevels op de motor moet je niet met onbetrouwbare goedkope troep klooien .. B|


Maar aan de andere kant , je houdt wel meer geld over voor een mooie design kist _O-
 
Laatst bewerkt:
verder altijd veel besteld via Aliexpress en soms zelfs binnen 7 dagen in huis, en nog nooit douane brieven ontvangen. ook niet bij bedragen van 100 euro, het zal ook wel aan de grote en gewicht van het pakket liggen denk ik, kleine pakketjes die niks wegen pikken ze er volgens mij ook niet snel uit
Het is een loterij, ik heb van de week een uitlaat gewoon zó binnen.
Mijn vriendin moest €24,00 bijbetalen bij een gebreid hoesje. _O-

Zef heb ik iets van zeven telefoons en twee 10' tablets besteld de afgelopen jaren.
Bij twee telefoons kwam de douane in beeld..
 
Laatst bewerkt:
Je twee belangrijkste hevels op de motor moet je niet met onbetrouwbare goedkope troep klooien .. B|


Maar aan de andere kant , je houdt wel meer geld over voor een mooie design kist _O-
Mwha besteed het liever aan wat extra comfort gezien je er toch een beste tijd moet liggen.
Wil natuurlijk wel wat comfort :+
 
Zowel korte als opvouwbare vind ik niet prettig trouwens.
De kwaliteit is wel goed, maar korte vind ik te kort, heb liever wat meer grip / solide gevoel.
En opvouwbare (Chinese Pazzo imitaties zaten bij aankoop op een motor) bewegen ook enigszins als je ze pakt met remmen.

De laatste tijd zie je meer nieuwe varianten van de al jaren bekende Pazzo imitatie.
Deze heb ik nu besteld, zijn onderweg..

[afbeelding]

Q :)
Komt het meeste daar niet vandaan maar dan strengere kwaliteits controles :+
 
Mwha besteed het liever aan wat extra comfort gezien je er toch een beste tijd moet liggen.
Wil natuurlijk wel wat comfort :+
:^ _O-
Komt het meeste daar niet vandaan maar dan strengere kwaliteits controles :+
En al >20 jaar.
Zelf heb ik GB Racing slijtage materiaal gekocht via Ali .. zelfs in de kappen staat EU Manufactering.

Ik kom net toevallig een foto tegen van mijn voorlaatste aankoop dit jaar.
De Rizoma handles vervangen door de cheap ass Chinees, vond ik veel fijner. :P

full
 
:^ _O-En al >20 jaar.
Zelf heb ik GB Racing slijtage materiaal gekocht via Ali .. zelfs in de kappen staat EU Manufactering.

Ik kom net toevallig een foto tegen van mijn voorlaatste aankoop dit jaar.
De Rizoma handles vervangen door de cheap ass Chinees, vond ik veel fijner. :P

[afbeelding]
Dat staat er, maar of het zo is :+
er zal goed spul tussen zitten maar het is en blijft gokken. :X
 
Ik heb ook eens spiegels gekocht via aliexpress, Rizoma elisse, stond op de doos en spiegels, exacte kopie, met speciaal glas, e-keur, niet van echt te onderscheiden.
nog geen half jaar later waren de bouten verroest en de coating verkleurd van zwart naar goud achtig bruin/zwart, afhankelijk hoeveel zonlicht erop was gevallen.
Je zou het niet zeggen, maar e-keur is ook maar een stempeltje. :+
Vaak is de prijs toch wel een redelijke indicatie van de kwaliteit die je mag verwachten.
En in China weten ze dat je toch niet langskomt om garantie te claimen. gratis versturen, maar het kost 25 euro om het terug te sturen.
 
Dat staat er, maar of het zo is :+
er zal goed spul tussen zitten maar het is en blijft gokken. :X
In 2003 ging een collega naar China op zakenreis.
Hij zag productie uit de machines komen van 'Hofland Deltaflex' pakkingmateriaal, made in Holland. (Bekend merk in afdichtingen)
En luxe badkranen, made in France. _O-

In een hoekje zaten mensen met de hand asbest pakkingen te breken. :X :X
 
In 2003 ging een collega naar China op zakenreis.
Hij zag productie uit de machines komen van 'Hofland Deltaflex' pakkingmateriaal, made in Holland. (Bekend merk in afdichtingen)
En luxe badkranen, made in France. _O-

In een hoekje zaten mensen met de hand asbest pakkingen te breken. :X :X
Made in France kun je ook beter omheen. Bedoel het heet niet voor niks met Franse slag :+ _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan