Het heen-en-weer in de Pyreneeën 2018

KingCoder

Begeisterungsmeister [bəˈgaistərʊŋs-ˈmaistɐ]
9 jan 2002
11.489
178
Oss
als vervolg op dit topic: MF Weekend pre-aftermeet toer Gorges Du Verdon / Andorra

[img=700]http://www.lespyrenees.net/sites/cpt/files/7-hiver-midi.jpg[/img]
[img=175]https://www.motor-forum.nl/media/1310099/full[/img][img=260]http://www.lespyrenees.net/sites/cpt/files/menu02-hiver.jpg[/img][img=260]http://www.lespyrenees.net/sites/cpt/files/menu01-hiver.jpg[/img]
Route des cols

Het plan: We rijden de Route des cols, en we beginnen aan de westkant. Deze route zelf wil ik gewoon in takt laten en daar zo'n drie dagen voor uittrekken. Op de terugweg wil ik even bij Scammie langs
Overnachtingen op campings, dus tenten mee. Als het ff kan lijkt het me leuk om te wild-kamperen :+

Gewenst aantal deelnemers: 10

Route
De voor nu voorgestelde route kunt je hier downloaden

Wanneer:
Vertrek: Zaterdag 8 September
Thuiskomst: zondag 16 September

Planning:
  1. Dag 1
    Snelweg. Ja dat is saai, dus niet te ver maar genoeg om een flinke stap te zetten. 799 km, tot net voorbij Limoges, een of andere camping gegoogled.
  2. Dag 2
    Via "niet snelweg" naar het beginpunt van de Route Des Cols. 392 km dus goed te doen. Daar ergens nog wel een camping zoeken.
  3. Dag 3, 4 en 5
    Route des cols dag 2
  4. Dag 6:
    Van het eindpunt naar Naar Ferme Chamauche (Etienne en Judith), ca 331 km~[/url]
  5. Dag 7: Van Chamauche naar La Mouche (Jos), kleine 516 km
  6. Dag 8: Naar huis. 459 km naar Whoopie's

Dat betekend dat we een dagje over hebben, dus we kunnen flexibel zijn ergens.

Deelnemers
  1. KingCoder
  2. Nomore-talking
  3. leo-denhaag
  4. Nocturna
  5. GI-Jane
  6. DonDalton
  7. ScubaRider

Deelnemers OVB
 
Laatst bewerkt:
dus we beginnen in het westen, dan onderlangs naar het oosten en dan weer terug naar het oosten?? uhhh...dat moet wel westen zijn ;)

ik iig onder voorbehoud, mijn vakantieplanning moet ik nog maken en de prioriteiten moeten ook nog worden gewogen *D
 
Regio Bordeaux, dan zit je toch nog niet in de Pyreneeën? 2 uur snelweg verder dan zit je in Pau en dichter bij de bergjes denk ik.
 
Regio Bordeaux, dan zit je toch nog niet in de Pyreneeën? 2 uur snelweg verder dan zit je in Pau en dichter bij de bergjes denk ik.

eens, maar dat zegt niemand wat; Bordeaux weten de meesten wel te liggen.... toch?
 
Mooi plan om de hele Pyreneeën af te rijden!

Zoals jullie de route willen maken zou ik zelf eerder naar St.Gaudens-Bagnères-de-Luchon gaan als startpunt. Er loopt vanaf Parijs een prima weg naar Toulouse en dan verder naar St.Gaudens.

De vallei van Bossost naar St.Beat is de laagste doorgang in de centrale Pyreneeën.
Als je onderweg, om wat voor reden dan ook, terug zou willen naar de auto ben je vanaf de Spaanse zijde van de Pyreneos heel makkelijk weer aan de Franse kant. Halverwege je motortocht ben je dan weer heel dicht bij de auto. Stel dat je panne hebt of uitzonderlijk slecht weer, dan is de auto (zonder een hoge pas) heel nabij.

Ik heb zelf vorig jaar in Lannemazan enkele dagen in een hotel gezeten. Daar is het nog hartstikke plat. Met 15km rijd je al echt in de Pyreneeën. Je zit dus wel net buiten de bergen met het onbestendige weer, maar als je wilt zit je heel snel al op de leuke weggetjes. Vanuit mijn hotelkamer kon ik de besneeuwde toppen heel goed zien. Echter ook het onweer op de avond ervoor in de bergen. Bij het hotel was het gewoon droog!
 
Laatst bewerkt:
Ha lol ik ben zelf inderdaad wel van de allroad maar deze toer is hoofdzakelijk straat gericht. Wellicht dat er een keer een hard zandpad bij zit maar dat is niet het doel. Nou.. misschien voor een avondritje ofzo :+
 
Ik krijg er al steeds meer zin in. En het is nog maar november -O-

In de nacht naar de Pyreneeën rijden dat werkt voor mij niet. Overdag slapen lukt niet of in ieder geval heel slecht dus dan heb ik daar een halve week last van. Maar dat is wel op te lossen door vrijdag al te gaan rijden, in twee dagen heen op de motor of met de auto in één dag, dan staan ik op zondag ook op tijd aan de start. Tijd genoeg om daar over na te denken
 
lijkt me zeker gaaf (op dat kamperen na dan :P ) maar ik denk niet dat het in te passen valt :/
 
lijkt me zeker gaaf (op dat kamperen na dan :P ) maar ik denk niet dat het in te passen valt :/
kamperen is samenzijn en slapen
eten kun je onderweg en ook voor dat je een camping zoekt
drink rode wijn want die hoef je niet te koelen
enige probleem, niet teveel mee te nemen }) :]
 
IK bedoelde het groepje mensen van het MF Motorweekend, JIJ de mensen die werkelijk zijn meegegaan.
Of ik in 2018 meega, weet ik nog niet.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan