Kawasaki Z1 900 Deel 9

Denk echt dat hij zo zal gaan worden (gezien de screenshots uit de "Teaser")

Als ik toch eens een paar centjes over zou hebben, mocht hij bij mij in de garage komen.

Ziet er best goed uit, en ga er stiekum ook van uit dat er binnen de korste keren Z900 achtige uitlaatsystemen, in ieder geval in Japan, op de markt komen (zoals ook voor de CB1100)[afbeelding]

nou niet om het 1 of ander maar ik lees hier jarenlang een affersie voor alles wat nieuw en modern is...
electronica dit en dat en is allemaal niks en weet ik wat nog meer.....
en dan nu ineens loopt iedereen te kwijlen over een een marketing gimmick van kawa met injectie/kat en (hoogst vermoedelijk) emissie problemen?????
Ik begrijp dat niet hoor..... :?
 
Nieuwe Kawa lijkt op mijn oude Zephyr Classic. Motor op de foto is standaard op de buddy en Z900 logo's op de zijkapjes na.
full
 
nou niet om het 1 of ander maar ik lees hier jarenlang een affersie voor alles wat nieuw en modern is...
electronica dit en dat en is allemaal niks en weet ik wat nog meer.....
en dan nu ineens loopt iedereen te kwijlen over een een marketing gimmick van kawa met injectie/kat en (hoogst vermoedelijk) emissie problemen?????
Ik begrijp dat niet hoor..... :?



Het gaat hier om een heel nieuw model een retro 900 jaren '70 en niet om een verprutste jaren '70 kawa 900/1000.
Ik denk dat het best een mooi ding is.
 
Agh,zolang t ding niet alleen mooi gevonden wordt omdat er Z900 opstaat,zal t mij de bips roesten,
ik vind m op de foto een beetje raar :? ,uit z n verband zeg maar, lompe wielen die er achter teveel uitsteekt,
maar is in t echt kijken ,spaakwielen en duoshocks had imo veul mooier geweest
 
Wat betreft de Z900RS zie ik het van een nog ander perspectief wat nog niet genoemd is. Ik zie dat de Japanse nakeds een beetje de boot missen qua power en beleving. Met andere woorden ze zijn een beetje tam en zwaar voor de huidige tijd. De CB1100, XJR1300, GSX1400 zijn tamme zware en fietsen. Nakeds als KTM Superduke, Duuc Streetfighter en BMW S1000R totaal niet en zijn lekker bruut en vlot.Ook de huidige Z1000 is te mak in vergelijk met deze fietsen.
Als we dan de vergelijk trekken met de Z1; dat was in 1973 ook het bruutste wat je kon krijgen dus waarom nu niet weer ? ! :t
 
Engine
Starting with the engine, the new Z900RS has a slightly lower state of tune than the Z900. As a result its peak power dips from 92kW (123hp) to 82kW (110hp). The peak revs also drop, from 9500rpm to 8500rpm, suggesting that the engine is tuned for a wider spread of torque.

Dimensions
In terms of dimensions, the Z900RS is similar to the Z900, since it shares the same basic chassis parts. But there are changes. The wheelbase is longer at 1470mm, up from 1450mm. That’s probably an indication that the rear suspension is lower, slightly relaxing the head angle. The overall length also increases, from 2065mm to 2100mm, partly for the same reason but also due to the redesigned tail bodywork.
The new bike also grows in width, from 825mm to 865mm, as a result of its wider bars. They’re taller too, so overall height increases from 1065mm to 1150mm.
Weight? It’s increased a fraction. The new model’s ready-to-ride curb weight is set to be pegged at 215kg, up from the basic Z900’s 210kg.

Speed
All these changes are fairly small, but with more size, more weight and less power, it’s no surprise to find that top speed is lower as well. It’s around 230km/h (142mph) rather than the stock Z900’s 240kmh. Along with the lower peak revs and retuned engine, it’s quite likely that the Z900RS also has different gearing when compared to the Z900.


bron: MOTORRAD | Tests und News zu Motorrädern, Bekleidung, Zubehör
 
Laatst bewerkt:
Agh,zolang t ding niet alleen mooi gevonden wordt omdat er Z900 opstaat,zal t mij de bips roesten,
ik vind m op de foto een beetje raar :? ,uit z n verband zeg maar, lompe wielen die er achter teveel uitsteekt,
maar is in t echt kijken ,spaakwielen en duoshocks had imo veul mooier geweest

ze hebben dit bij kawa al eerder geprobeerd met de zephyr serie.
was geen daverend succes...alles met elkaar een herhaling van zetten en dat is de reden dat het enthousiasme hier mij verbaast.
zeker als je bedenkt dat deze creatie nog verder van het origineel afstaat met waterkoeling en injectie dan de zephyr destijds.
 
ze hebben dit bij kawa al eerder geprobeerd met de zephyr serie.
was geen daverend succes...alles met elkaar een herhaling van zetten en dat is de reden dat het enthousiasme hier mij verbaast.
zeker als je bedenkt dat deze creatie nog verder van het origineel afstaat met waterkoeling en injectie dan de zephyr destijds.
Klopt, deze is compleet anders. Injectie, waarschijnlijk compleet elektronisch, met ABS, katalysator en noem alle moderne zooi maar op. Maar . . . . . hij is gewoon MOOI gestyled !!
 
Laatst bewerkt:
Mooi? ,eerst maar is in t eggie zien,op de foto vindt ik t een nono
 
Tsja....ik vind het wel lovenswaardig dat Kawa toch met deze fiets is uit gekomen. Het leek in eerste instantie niet te gebeuren, maar de roep was blijkbaar (te)groot onder de consumenten... :Y

Wat uiterlijk betreft zijn er bepaalde stijlelementen die beter hadden gekund, maar dat is persoonlijk; kontje is te kort (en waar is de duo beugel ?)en toch wel zonde dat er geen mooie duo shocks op zitten....maar aangezien het een broertje is van de Sugomi 900 had dat te kostbaar geweest denk ik :?

Van wie is de Nederlandse Z1 voor de fotoshoot Ton ?

full
 
Laatst bewerkt:
Tsja....ik vind het wel lovenswaardig dat Kawa toch met deze fiets is uit gekomen. Het leek in eerste instantie niet te gebeuren, maar de roep was blijkbaar (te)groot onder de consumenten... :Y

Wat uiterlijk betreft zijn er bepaalde stijlelementen die beter hadden gekund, maar dat is persoonlijk; kontje is te kort (en waar is de duo beugel ?)en toch wel zonde dat er geen mooie duo shocks op zitten....maar aangezien het een broertje is van de Sugomi 900 had dat te kostbaar geweest denk ik :?

Van wie is de Nederlandse Z1 voor de fotoshoot Ton ?

[afbeelding]

Een misser dus |( ,moet je die dame achterop zien ,ze zit bijna op t kontje _O-
t ziet er niet uit :W
 
Vindt het wel apart techniek van nu in een lookalike van een fiets uit lang vervlogen tijd te stoppen.
En voor degene welke een Z900 uit anno hoeveel veel mooier vindt moet hier niet gaan lopen zeuren over dingen welke anders zijn dat was te verwachten.
Want "stilstand is achteruitgang " was het toch.
En er mee rijden is eigenlijk het beste om te oordelen maar als je m alleen op de looks beoordeelt tja. :]
 
Laatst bewerkt:
Tsja....ik vind het wel lovenswaardig dat Kawa toch met deze fiets is uit gekomen. Het leek in eerste instantie niet te gebeuren, maar de roep was blijkbaar (te)groot onder de consumenten... :Y

Wat uiterlijk betreft zijn er bepaalde stijlelementen die beter hadden gekund, maar dat is persoonlijk; kontje is te kort (en waar is de duo beugel ?)en toch wel zonde dat er geen mooie duo shocks op zitten....maar aangezien het een broertje is van de Sugomi 900 had dat te kostbaar geweest denk ik :?

Van wie is de Nederlandse Z1 voor de fotoshoot Ton ?

[afbeelding]

Denk niet dat het een fiets van Ton is. Zitten geen Bridgestone banden op. :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan