Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic Deel 11

Ik weet niet hoeveel WW-km's je moet rijden elke dag, maar ik vond de xt niet fijn om heel veel snelweg-km's te maken. Binnendoor==SUPER, maar km's lang 130 was voor mij de lol er snel af.

Idem. Ik heb ‘t een paar jaar gedaan op de tenere: 30km snelweg enkele reis. Toen nog een tijdje op een kawasaki met cardan maar afgelopen week een tweede auto :$ gekocht voor woonwerk. Was het helemaal beu.
 
56km heen en 56km terug. Ik kan een groot stuk binnendoor maar ik rijd zoiezo niet heel hard. Weinig trek in op zo’n motor. Ik moet over hoevelaken heen op de A28. Alleen maar files dus lekker lage snelheden.
 
Vandaag sinds lange tijd weer eens wat extra's aan de Tenere toegevoegd:

full

full


Hoewel ik mistlampen eigenlijk altijd iets voor GS-rijders vond (no offence..) begon ik me de laatste tijd toch wat te irriteren aan de matige koplamp. Met name op onbekende en onverlichte wegen tijdens vakanties en offroadritjes in de schemer. Deze zijn dan ook puur bedoeld voor als het echt donker is en niet als dagrijverlichting, daarvoor zijn ze te verblindend. Het gaat me om de functionaliteit. Omdat ik ze ook niet bij het eerste valpartijtje wil afbreken wilde ik ze ook binnen de afmeting van de motor houden. Net even geprobeerd op de parkeerplaats (geen zin om te rijden in de regen :P ) en ik ben tevreden!
 
Laatst bewerkt:
Blok wel dacht ik, alles errond niet.

Ik wist niet dat de r/x er met carb geweest waren..
 
De X en R werden vanaf ´04 gemaakt en bij mijn weten hebben al vanaf het begin injectie(EFI). Er zullen niet veel verschillen zijn, weet in ieder geval dat de Z een andere/betere injectie heeft dan de X/R.
 
Dank wederom voor jullie nuttige input omtrent banden en navigatie!!

Zijn er nog mensen in de omgeving Doetinchem die zo nu en dan eens een allroad ritje door de Achterhoek willen uitstippelen en willen rijden?

Zijn er nog mensen met plannen om een all road reisje te maken van een midweek- een week bijvoorbeeld? ergens in Europa?
 
Koplamp van de T7 kreeg volgens mij geen typegoedkeuring in EU. Zal dus niet gebruikt gaan worden. En de rest van de T7 waarschijnlijk ook niet.
 
Dank wederom voor jullie nuttige input omtrent banden en navigatie!!

Zijn er nog mensen in de omgeving Doetinchem die zo nu en dan eens een allroad ritje door de Achterhoek willen uitstippelen en willen rijden?

Zijn er nog mensen met plannen om een all road reisje te maken van een midweek- een week bijvoorbeeld? ergens in Europa?

Wel plannen voor een reisje van een week ergens in Europa, maar niet allroad, daar houdt mijn Crossrunner niet zo van.
 
Al een paar jaar een zelf samengestelde allroadroute door de Frans-Italiaanse Alpen liggen, (inclusief de bekende passen) Is er nog niet van gekomen om die eens te rijden. Misschien volgend jaar eens tijd voor?
 
Laatst bewerkt:
Oké, klinkt goed. Het zou wel gaaf Zijn om met een groepje zo’n route verder uit te denken en voor te bereiden en vervolgens te rijden. Nog meer mensen die hier iets voor voelen? We hebben het dus over een allroad route. Wat mij betreft een route waarvoor minimaal 50 50 bandjes heidenhau/mitas 07 en basis off-road vaardigheden voorwaarde zijn😜
 
mwxkxv.jpg


25au22t.jpg


Iemand interesse in een verhoogd zadel? Ik heb deze laten verhogen met nieuw zadelomtrek waardoor gaan verzitten een stuk makkelijker is. Ruil hem nu graag terug tegen een origineel zadel met bijbetaling. Ik zou er graag 65 euro bij willen hebben.
 
Vandaag sinds lange tijd weer eens wat extra's aan de Tenere toegevoegd:

[afbeelding]
[afbeelding]

Hoewel ik mistlampen eigenlijk altijd iets voor GS-rijders vond (no offence..) begon ik me de laatste tijd toch wat te irriteren aan de matige koplamp. Met name op onbekende en onverlichte wegen tijdens vakanties en offroadritjes in de schemer. Deze zijn dan ook puur bedoeld voor als het echt donker is en niet als dagrijverlichting, daarvoor zijn ze te verblindend. Het gaat me om de functionaliteit. Omdat ik ze ook niet bij het eerste valpartijtje wil afbreken wilde ik ze ook binnen de afmeting van de motor houden. Net even geprobeerd op de parkeerplaats (geen zin om te rijden in de regen :P ) en ik ben tevreden!

Ziet er mooi uit Frazer.
Waar heb je ze op aangesloten? Staan ze standaard aan of heb je ze op een schakelaar gezet?

Alvast bedankt ;-)
 
Ik heb bijna dezelfde set-up idd, ik heb zo na wat rekenen op de accessoires aansluiting geknoopt. Met schakelaar op het stuur, want er komt echt een bak licht vanaf wat je niet altijd aan wilt hebben.
 
Heeeel mooi spul, een van de beste investeringen in je Tenere! Even secuur instellen en je weet niet wat je overkomt...
 
Ik ga heel eerlijk zijn.. De instellingen waarmee het ding af fabriek kwam waren voor mij het allerbeste compromis. 1 klik weg ervan was voelbaar minder.

Beste vering die ik ooit gehad heb, de ohlins en kyb combo op mn tenere (hoewel de showa op mn duc ook super is).

Maak vooral ook niet de fout de ohlins te combineren met een verhogingskit. Dat helpt heel de veercurve naar de filistijnen.
 
Laatst bewerkt:
Hier ook even onder de aandacht brengen: Paris Dunkerque 2018 (laatste weekend van mei).
3 Dagen lekker onverhard rijden. Echt een aanrader.

Met bijbehorend plaatje natuurlijk. :+
maxresdefault.jpg


Zo'n Ténéré hoort daar helemaal thuis. *D
paris-dunkerque-inscription-2017.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan