Marc Marquez topic deel II

Lees de biografie van Rossi eens en dan met name de overstap van Honda naar Yamaha.
De Yamaha was een hok.
Alles was af te stellen, maar het team deed maar wat.

Rossi heeft met zijn team (want je doet het niet alleen, kijk naar Schumacher bij Ferrari) er binnen een korte tijd een winnende fiets van gemaakt en de onverslaanbaar geachte Honda verslagen.

Bij Ducati is het hen, om verschillende redenen, helaas niet gelukt om het huzarenstukje te herhalen.

Wel had ik graag willen zien hoe het hem vergaan was, wanneer hij in zijn topjaren, al concurrentie had gehad van een Stoner en Marquez, want dit zijn toch wel de 3 beste coureurs sinds de start van de MotoGP

BTW tot nog toe heb ik het idee dat JL bij Ducati met een beter plan bezig is dan VR in zijn tijd.
VR en zijn presteren bij Ducatie is echt een smetje op zijn carriere geweest en een enorme miskleun gebleken
 
1 ding is zeker MM gaat nog veel wedstrijden winnen VR steeds minder. Daarnaast hebben ze toch ook veel overeenkomsten. Zowel in talent als in resultaten.

Een wedstrijd rijden op 110% kunnen er maar heel weinig.
In alle klassen kampioen worden kunnen er maar heel weinig.
Bereid zijn om iedere bedreiging in de wedstrijd de vouwen uit de broek rijden doen er maar heel weinig.
VR is echt veel beter om de media in te zetten in zijn voordeel. Daarom alleen zal MM nooit de status bereiken die VR heeft bereikt.
 
BTW tot nog toe heb ik het idee dat JL bij Ducati met een beter plan bezig is dan VR in zijn tijd.
VR en zijn presteren bij Ducatie is echt een smetje op zijn carriere geweest en een enorme miskleun gebleken

Ehmmm... Rossi had bij een gelijk aantal wedstrijden toch echt meer punten met de Duc dan Lorenzo...
 
Wel had ik graag willen zien hoe het hem vergaan was, wanneer hij in zijn topjaren, al concurrentie had gehad van een Stoner en Marquez, want dit zijn toch wel de 3 beste coureurs sinds de start van de MotoGP
Oneens.
Ik denk dat Mick Doohan minstens net zo goed was als deze rijders.
 
BTW tot nog toe heb ik het idee dat JL bij Ducati met een beter plan bezig is dan VR in zijn tijd.
VR en zijn presteren bij Ducatie is echt een smetje op zijn carriere geweest en een enorme miskleun gebleken


Ik denk dat je het om moet draaien, Ducati heeft een beter plan dan destijds..
In de tijd dat rossi daar kwam weigerden ze om aanpassingen of veranderingen te doen aan de fiets terwijl ze nu elke input wel willen gebruiken om iets te proberen.
 
Lees de biografie van Rossi eens en dan met name de overstap van Honda naar Yamaha.
De Yamaha was een hok.
Alles was af te stellen, maar het team deed maar wat.

Rossi heeft met zijn team (want je doet het niet alleen, kijk naar Schumacher bij Ferrari) er binnen een korte tijd een winnende fiets van gemaakt en de onverslaanbaar geachte Honda verslagen.

Bij Ducati is het hen, om verschillende redenen, helaas niet gelukt om het huzarenstukje te herhalen.

Wel had ik graag willen zien hoe het hem vergaan was, wanneer hij in zijn topjaren, al concurrentie had gehad van een Stoner en Marquez, want dit zijn toch wel de 3 beste coureurs sinds de start van de MotoGP

Wat maakt volgens jou Stoner en Marquez tot de beste sinds de start van de GP's?

Doohan heeft 3 titels meer dan Stoner, meer dan het dubbele?

Rossi heeft er meer dan 4x zoveel?

En ga zo maar door.

Ik heb vaak het idee dat Stoner zo de hemel ingeprezen wordt juist vanwege het feit dat hij gestopt is, mythevorming.

Ja hij is wereldkampioen geworden, zoals vele voor hem en vele na hem.

En verder?
 
Oneens.
Ik denk dat Mick Doohan minstens net zo goed was als deze rijders.

Doohan heeft het MotoGP-tijdperk niet meegemaakt, hij is nog van het 500cc tijdperk. Ik weet niet of jbt dat onderscheid bewust maakt, maar daar ga ik wel vanuit. Het is haast onmogelijk om vergelijkingen te maken over zulk verschillende periodes.

Wat Stoner betreft: ik schat hem ook heel, heel hoog in. Niet om het aantal overwinningen of kampioenschappen: daarvoor heeft hij te vaak en te lang op motoren gereden die niet competitief waren. Maar die paar keren dat hij wel een goed team en een goede motor om zich heen had, was hij óf dominant, óf betrokken in de strijd om de titels.

Op een aantal circuits was Stoner ongenaakbaar, en zijn rivalen noemen hem vaak als één van de meest getalenteerde coureurs waar ze ooit tegen hebben moeten vechten. En die rivalen zijn dan zélf al welhaast de beste coureurs ooit. Voor mij is dat belangrijker dan de statistieken.
 
Ik denk dat je het om moet draaien, Ducati heeft een beter plan dan destijds..
In de tijd dat rossi daar kwam weigerden ze om aanpassingen of veranderingen te doen aan de fiets terwijl ze nu elke input wel willen gebruiken om iets te proberen.

Hoe kom je daarbij? Ze zijn in die tijd van carbon monocoque nar alu frame overgestapt op Rossi zijn advies. En tal van andere aanpassingen, zelfs aan de staf van het team.
Grote verschil zit hem in Dall'igna die hiervoor de RSV4 meervoudig kampioen maakte.
 
Laatst bewerkt:
Wat maakt volgens jou Stoner en Marquez tot de beste sinds de start van de GP's?

Doohan heeft 3 titels meer dan Stoner, meer dan het dubbele?

Rossi heeft er meer dan 4x zoveel?

En ga zo maar door.

Ik heb vaak het idee dat Stoner zo de hemel ingeprezen wordt juist vanwege het feit dat hij gestopt is, mythevorming.

Ja hij is wereldkampioen geworden, zoals vele voor hem en vele na hem.

En verder?

Titels moet je ook in context kunnen zien. Wat was Rossi zijn concurrentie in 2004 tot 2007? Zelfde geldt voor Doohan.

We zullen ons het pas later zo herinneren, maar dit is echt de gouden tijd van de MotoGP met slechts kleine verschillen en zeer veel talent. *O*
 
full
 
Laatst bewerkt:
Hoe kom je daarbij? Ze zijn in die tijd van carbon monocoque nar alu frame overgestapt op Rossi zijn advies. En tal van andere aanpassingen, zelfs aan de staf van het team.
Grote verschil zit hem in Dall'igna die hiervoor de RSV4 meervoudig kampioen maakte.

Toen Rossi kwam, luisterde men niet naar de rijders die ze daarvoor hadden. Rossi was de eerste voor wie men hard wilde lopen, en toen kwamen ze er heel vlug achter dat de motor niet te redden was, en het probleem heel diep in Ducati zat... Alleen wilde Rossi niet wachten tot de Ducati competitief gemaakt zou worden. (Logisch ook.)
 
Titels moet je ook in context kunnen zien. Wat was Rossi zijn concurrentie in 2004 tot 2007? Zelfde geldt voor Doohan.

We zullen ons het pas later zo herinneren, maar dit is echt de gouden tijd van de MotoGP met slechts kleine verschillen en zeer veel talent. *O*
En dit kampioenschap van mm dan?
Rossi breekt zn been, jl heeft de Ducati nog lang niet op orde.
Alleen dovi kon t m een beetje lastig maken.
Betekent t dan dat ie geen tegenstand had?
Geen een kampioenschap Word in je schoot geworpen.....misschien bij doohan een beetje.
 
Doohan heeft het MotoGP-tijdperk niet meegemaakt, hij is nog van het 500cc tijdperk. Ik weet niet of jbt dat onderscheid bewust maakt, maar daar ga ik wel vanuit. Het is haast onmogelijk om vergelijkingen te maken over zulk verschillende periodes.

Wat Stoner betreft: ik schat hem ook heel, heel hoog in. Niet om het aantal overwinningen of kampioenschappen: daarvoor heeft hij te vaak en te lang op motoren gereden die niet competitief waren. Maar die paar keren dat hij wel een goed team en een goede motor om zich heen had, was hij óf dominant, óf betrokken in de strijd om de titels.

Op een aantal circuits was Stoner ongenaakbaar, en zijn rivalen noemen hem vaak als één van de meest getalenteerde coureurs waar ze ooit tegen hebben moeten vechten. En die rivalen zijn dan zélf al welhaast de beste coureurs ooit. Voor mij is dat belangrijker dan de statistieken.

Rossi ook, en dan ook nog veel vaker.

Doohan ook, en ook veel vaker.

Dus wat maakt Stoner dan zo bijzonder?

Rauw talent?

Daar wordt je mee geboren, dus kan het er enkel om gaan wat je ermee doet en dan komen die statistieken weer om de hoek kijken.
 
Titels moet je ook in context kunnen zien. Wat was Rossi zijn concurrentie in 2004 tot 2007? Zelfde geldt voor Doohan.

We zullen ons het pas later zo herinneren, maar dit is echt de gouden tijd van de MotoGP met slechts kleine verschillen en zeer veel talent. *O*

Ik vergelijk het altijd met de situatie van Federer. Tussen 2004 en 2008 domineerde Federer het tennis. Als ik die tijd vergelijk met de situatie van nu zou je kunnen concluderen dat de concurrentie destijds "matig" was. Tegenwoordig strijdt Federer met Nadal, Djokovic, Murray en Wavrinka om grandslamtitels. Het zou me niets verbazen als hij meer waarde hecht aan de titels die hij de afgelopen jaren heeft behaald.

Naar mijn mening waren de tegenstanders in de beginjaren van Rossi (Motogp) lang niet zo sterk als nu. Het zou me ook niet verbazen als de overwinningen die hij de laatste jaren heeft behaald meer betekenis hebben. Hetzelfde geldt voor de titels in 2008 en 2009. Toen was met Stoner, Pedrosa, en Lorenzo de concurrentie ook erg sterk.
 
Ehmmm... Rossi had bij een gelijk aantal wedstrijden toch echt meer punten met de Duc dan Lorenzo...

Klopt Maar VR begon redelijk goed en presteerde steeds slechter. JL begon slecht maar lijkt de motor steeds meer naar zijn hand te zetten.
Toch blijft die Duc ook een gek ding door in Australie zo weer op plek 12 rond te rijden.
 
Rossi ook, en dan ook nog veel vaker.

Doohan ook, en ook veel vaker.

Dus wat maakt Stoner dan zo bijzonder?

Rauw talent?

Daar wordt je mee geboren, dus kan het er enkel om gaan wat je ermee doet en dan komen die statistieken weer om de hoek kijken.

Ik ben van mening dat je Stoner te kort doet. Je kan Stoner bijvoorbeeld niet vergelijken met een Hayden of een Kenny Roberts Jr. die heel kort gepiekt hebben. Je moet niet vergeten dat Stoner van 2007 2006 tot 2012 actief is geweest in de Motogp. In die vijf zes jaar is hij twee keer wereldkampioen geworden. Bovendien heeft hij in 2012 meerdere wedstrijden gemist vanwege een blessure.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je het om moet draaien, Ducati heeft een beter plan dan destijds..
In de tijd dat rossi daar kwam weigerden ze om aanpassingen of veranderingen te doen aan de fiets terwijl ze nu elke input wel willen gebruiken om iets te proberen.

Natuurlijk niet joh reken maar dat ze er alles aan gedaan hebben om dat ding goed rijdend te krijgen. Was mi echt de beperking van VR om de motor en het team in de goede richting te ontwikkelen
 
Terug
Bovenaan Onderaan