Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iemand advies voor banden? Heb een spijker in de achterband gehad en de achterband was ik al van plan om op korte termijn te vervangen dus er mag een setje nieuwe onder. Zit nu Bridgestone BT023 onder, doen het opzich prima alleen ik denk dat er veel beters te krijgen is. Ik heb 2 offertes opgevraagd bij mijn dealer voor 2 sets banden: Continental RoadAttack 3 en de Dunlop RoadSmart 3. Aangezien ze Dunlop dealer zijn kunnen ze de Roadsmart ruim 70 euro goedkoper aanbieden dan de Road Attack 3. Dus ik vraag me af is dat prijsverschil het waard om voor de RoadAttack 3 te gaan en of ik wel de capaciteiten benut van die band. Zijn wel 1e geworden in de test.

Dus welke zouden jullie nemen of ervaringen delen mag ook :)

Altijd goede ervaring gehad met de michelin maar overgestapt op de metzeler roadtec 1, net zo goed bij nat weer en iets sportiever sturen, zou ze zo weer kopen.
Andere banden en types kan ik niet veel over zeggen.
 
Altijd goede ervaring gehad met de michelin maar overgestapt op de metzeler roadtec 1, net zo goed bij nat weer en iets sportiever sturen, zou ze zo weer kopen.
Andere banden en types kan ik niet veel over zeggen.

De Metzelers zie ik ook voorbij komen en doen het ook zeer goed in de test. Ik lees veel goede berichten over de Conti's alleen weinig gebruiker reviews omdat ze nog vrij nieuw zijn. Ik neig zelf toch naar de Conti's omdat ze gewoon lekker sportief zijn en veel vertrouwen geven ook in de regen.
 
De Metzelers zie ik ook voorbij komen en doen het ook zeer goed in de test. Ik lees veel goede berichten over de Conti's alleen weinig gebruiker reviews omdat ze nog vrij nieuw zijn. Ik neig zelf toch naar de Conti's omdat ze gewoon lekker sportief zijn en veel vertrouwen geven ook in de regen.

Standaard zaten de Bridgestone`s BT023 banden onder mijn MT07. Reden prima in het droge, in het natte wat minder :$ . Had er weinig vertrouwen mee. Nu heb ik er Michelin Pilot Road 4`s onder liggen. Rijden perfect in zowel het droge als het natte! Heb er mee in de Eifel gereden en dat ging prima. Wel twee keer een wegglijder gehad, maar dat lag meer aan mijzelf dan aan die banden :P . Wilde even testen wat er gebeurde als je vol gas gaf halverwege de bocht.
 
Moeten ze maar geen bezorger worden, of meer geld vragen voor pakketjes, of naar een concurrerende leverancier gaan. Ik vind dat zo'n bullshit om er maar met de pet naar te gooien (of het pakket in dit geval). Ik kan je zo nog 10 banen opnoemen die ook onderbetaald worden maar hun werk wel gewoon naar behoren uitvoeren.

Gelukkig kun je PostNL erop aanspreken en wordt er iets mee gedaan. Pakket bewust verdoezelen is wat mij betreft gewoon op staande voet ontslag.

Klinkt heel hard, maar ik heb juist ontzettend veel begrip en respect voor die gasten. Zou er ook geen moeite mee hebben €2-3 meer per pakket te betalen (daarin is PostNL weer de boosdoener), maar een pakket op de begane grond van een flat neerzetten of in de sloot gooien is gewoon roekeloos.
 
Laatst bewerkt:
Daar van ben ik mij bewust. Ik vergeleek ze niet. Je vroeg om ervaringen, die gaf ik je.

Alleen niet met de type band die ik noemde :j Maar bedankt voor je advies! :)

Standaard zaten de Bridgestone`s BT023 banden onder mijn MT07. Reden prima in het droge, in het natte wat minder :$ . Had er weinig vertrouwen mee. Nu heb ik er Michelin Pilot Road 4`s onder liggen. Rijden perfect in zowel het droge als het natte! Heb er mee in de Eifel gereden en dat ging prima. Wel twee keer een wegglijder gehad, maar dat lag meer aan mijzelf dan aan die banden :P . Wilde even testen wat er gebeurde als je vol gas gaf halverwege de bocht.

Heb de BT023 nu ook inderdaad. Precies wat je zelf zegt.

Afin, heb de Conti Road Attack 3 maar besteld. Nu hopen dat het meevalt met slijtage. Is wat zachter rubber :j
 
Zal binnenkort ook nog wel voor een nieuwe voorband moeten gaan kijken, er zit nou niet echt een mooie ronding in, meer hoekig. Ga dan wel voor dezelfde band als achter, die was er net opgezet voordat wij 'm kochten (geen idee welk merk en type het trouwens is).
Als een nieuwe volledige set dan aan de beurt is, worden dat denk ik wel de Conti road attack 2 Evo (of de 3) of de MPR 4. Wordt nog even aankijken, we hebben nog ff te gaan voor het zover is :)
 
Laatst bewerkt:
De Road Attack 3's liggen erop. Valt gelijk weer een stuk makkelijker de bocht in. Heb ze nog niet echt goed kunnen testen. Tevens was de 180 achterband verkeerd geleverd en hadden ze alleen maar een 190. Volgens de bandenboer zou dat geen probleem zijn dus heb nu een 190 achterband. Hoop dat het niks doen aan de rijbeleving. Ben benieuwd, mocht ik het niks vinden kon ik gewoon terugkomen en een 180 erop krijgen.
 
De MT-07 doet mij telkens denken aan mijn Suzuki SV650 uit 2002. Vergelijkbare prijs, vergelijkbaar vermogen en met zijn crossplane blok ook de v-twin loop van de SV.
 
Vandaag de led kentekenplaat verlichting aangesloten en de kph wat aangepast. Die is nu een cm dichter naar de kont en ook de kentekenplaat is wat omhoog geplaatst. Daardoor kwam de kph onder de kentekenplaat uitsteken, dus daar ook gelijk een stuk vanaf geslepen.
Van...
full


Naar:
full


Ziet er al een stuk beter uit, maar zou nog strakker kunnen. Misschien nog eens kijken voor een andere kph, maar voorlopig is het wel best zo :)
 
Laatst bewerkt:
Ben ook wel benieuwd hoe een 190 slof rijdt. Hoop geen nadelig effect. Kentekenplaat ziet er netjes uit! Ik heb zelf de variant van Bruudt. Misschien is dat wat voor je?
 
De MT-07 doet mij telkens denken aan mijn Suzuki SV650 uit 2002. Vergelijkbare prijs, vergelijkbaar vermogen en met zijn crossplane blok ook de v-twin loop van de SV.

Ik heb een 2008 SV 650 gehad, maar qua vermogensafgifte is de MT-07 toch wel anders. Ook wb wendbaarheid. Ten goede dat zeker.

Maar in zijn tijd was de SV een vergelijkbare motor idd.
Daar heft suz die oerlelijke Gladius in de plaats voor gezet verschrikkelijk.
Vond de SV 10x mooier. Nu de nieuwe SV heeft een koplamp met onderkin |( .

ZsnmbaqJgE.jpeg
 
Ik heb een 2008 SV 650 gehad, maar qua vermogensafgifte is de MT-07 toch wel anders. Ook wb wendbaarheid. Ten goede dat zeker.

Maar in zijn tijd was de SV een vergelijkbare motor idd.
Daar heft suz die oerlelijke Gladius in de plaats voor gezet verschrikkelijk.
Vond de SV 10x mooier. Nu de nieuwe SV heeft een koplamp met onderkin |( .

[afbeelding]
Klopt, de Sport Extreme versie. De 'normale' ziet er zo uit.
ZmcbankJcpB.jpeg


Hoe dan ook, is het als je het mij vraagt in beide gevallen gewoon net niet. Maargoed, zo vat ik Suzuki als merk ook graag samen. Ik vind al hun motoren het allemaal net niet. Dat vind ik ook jammer eerlijk gezegd. Ze maken namelijk wel hele goede motoren.
 
Ben ook wel benieuwd hoe een 190 slof rijdt. Hoop geen nadelig effect. Kentekenplaat ziet er netjes uit! Ik heb zelf de variant van Bruudt. Misschien is dat wat voor je?
Een tikkeltje lomper en een tikkeltje zwaarder. Ziet er dan wel weer een tikkeltje cooler uit, dat wel.
 
Of de nieuwe 5 (om het nog wat lastiger te maken)
Alles over de nieuwe Michelin Pilot Road 5 motorband
Zag net dat achter een MPR 3 gemonteerd zit en voor een Battlax die toch wel snel vervangen moet worden. Dat gaat dus ook een MPR 3 worden.




Vandaag kwam ook de monozit binnen, ziet er al gelijk een stuk strakker uit. Had naar aardig wat monozitjes gekeken, maar vonden deze toch wel een van de mooiere. Nog in dubio of er nog een strook wit op gespoten gaat worden... :)
full

full
 
Denk dat die witte streep beetje overkill zou worden. Als jij een goede foto verzorgt photoshop ik de rest.
 
Dat vermoeden hebben wij eigenlijk ook. Als het er zou komen, zou dat in het midden worden in het verlengde van het kussentje. Zal morgen met daglicht even een foto maken :t

Edit: Vanmiddag ff buiten gezet voor het totaalplaatje, maar ik denk dat er geen wit op moet komen :N Zoals het er nu op zit, maakt het er een mooi geheel van.

full
 
Laatst bewerkt:
Hey Bassie, die grippads tussen je knieen op de tank, waar heb je die vandaan? De prijsverschillen, en ook de esthetische kwaliteiten verschillen huizenhoog...
 
Hey Bassie, die grippads tussen je knieen op de tank, waar heb je die vandaan? De prijsverschillen, en ook de esthetische kwaliteiten verschillen huizenhoog...
Ik heb die even gefixt uit Babi Pangang om te testen of madame het wat vindt. Vooralsnog zijn de grips goed, maar moet ik nog kijken of de plaklaag het een beetje houdt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan