Honda Helix

Jammer dat er geen foto's bij zitten. Ze zijn wel behoorlijk aan de prijs maar misschien ook wel terecht.
 
Is er hier nog iemand in leven?

Ik wel in ieder geval.
Ik heb mijn Helix te koop staan. Ben toe aan wat anders.
Maar nu is net het wiellager kapot gegaan dus daar heb ik net een nieuwe voor besteld.
Wel erg snel kapot gegaan. Heeft er slecht ruim een jaar ingezeten en nu helemaal aan gort.
Was nog een origineel Honda lager ook!

Maar goed eerst maken dus.

Voor de geïnteresseerden:

Te koop: Honda Helix ruilen mogelijk
 
Alweer een tijdje een mooie Helix in bezit:
KFOcuSH.jpg

O7YG1rI.jpg

47t2R9U.jpg

N3dhVz5.jpg
 
Dat is inderdaad een plaatje om te zien.

Het blijft voor mij toch een beetje de oervader van de huidige generatie (sport)scooters.
 
Ik denk eens kijken of hier nog leven zit. Was al zo lang geleden.
Voor mij is de Helix DE oer Big scoot.
Het rijdt heerlijk en je hebt er altijd bekijks mee.

Dit is een van de eerste uit 1986, helaas op kenteken 1990. Zal wel met het invoeren destijds te maken hebben gehad.
In 2008 is deze Helix totaal gereviseerd door een vorige eigenaar, dit alles is uitgebreid gefotografeerd en gedoumenteerd. Dat was wel een mazzel toen ik hem kocht want hij liep niet omdat er geen compressie was.
Bleek een ingezakte klepzitting waarschijnlijk veroorzaakt door oververhitting want er zat ook geen koelvloeistof meer in. Bleek een haarscheurtje in het waterpomphuis te zitten.
Allemaal gerepareerd natuurlijk en een hoop onderhoud gedaan. Nieuwe remschijf, banden, Dr. Pulley vario kaasblokjes, riem, accu, zadel laten bekleden etc.
 
Laatst bewerkt:
Wow, mooie Helix indeed! Vorige week werd in in de auto ingehaald door een metallic blauwe Helix, kreeg meteen een warm gevoel van binnen. De zogenaamde 'sofaroller' zoals deze liefkozend wordt genoemd in Duitsland. Super gave scooters.
 
Goedendag heren van het goede leven,

Afgelopen maand ook een helix gekocht na deze in Japan te hebben gezien en ze erg gaaf vond.

de motor was optisch niet meer in de mooiste staat. motorisch goed.

CXwHxaX.jpg


nu staat deze er zo bij.
andere uitlaat, alles overgespoten, nieuw windscherm, nieuw dashboard, sirene met megafoon ingebouwd :) verder komt er nog een angel eye ingebouwd in de koplamp, wordt ie een beetje verlaagd en komt er nog neon onder.

l7nbtkK.jpg
 
Mooi, heb jij dus die uitlaat en dat mooie zadel op MP gekocht. ;-)

Ben wel benieuwd hoe je dat verlagen gaat aanpakken, gewoon kortere schokbrekers?
 
Laatst bewerkt:
Mooi, heb jij dus die uitlaat en dat mooie zadel op MP gekocht. ;-)

Ben wel benieuwd hoe je dat verlagen gaat aanpakken, gewoon kortere schokbrekers?


hahaha ja dat zal ik wel geweest zijn dan ;) voor zijn de schokbrekers slap dus staat ie sowieso al laag in de vering, maar wil er wel goed werkende suspensie op hebben, alleen dan een stukje korter inderdaad.
 
zitten hier nog Spazio rijders op dit forum uit Belgie of zuidelijk Nederland?

eens praten over deze heerlijke scooter en misschien samen eens een rondrit maken
 
zitten hier nog Spazio rijders op dit forum uit Belgie of zuidelijk Nederland?

eens praten over deze heerlijke scooter en misschien samen eens een rondrit maken
full
 
1991 en alles nog origineel
dit is mijn tweede Spazio de andere heb ik over 7 jaar verkocht met achteraf spijt in het hart daarom over 2 jaar terug eentje gekocht en ingeschreven als oldtimer.
heb meerdere moto's staan zoals je op de foto kan zien (ook nog een Yamaha Tmax en een Heinkel 103A2 en Vespa 300GTS)
maar liefst rij ik met de Spazio en iedereen lacht me daarbij uit(vrienden en de leden van thuis :) ) is relaxerend en de snelheid is beperkt want soms rij ik graag met het gas open
 
Zelfde hier, mijn eerste ook verkocht en eigenlijk altijd spijt van gehad.
Met deze wel wat probleempjes gehad maar die zijn inmiddels opgelost. Ik ben alleen nog op zoek naar een originele CDI. Zit nu een Chinese in en daar loopt ie toch niet zo mooi op.
Snelheid vind ik niet zo belangrijk, gewoon lekker rondtoeren.
Ik heb ook nog meerdere motoren maar dat wisselt nogal eens.
 
1991 en alles nog origineel
dit is mijn tweede Spazio de andere heb ik over 7 jaar verkocht met achteraf spijt in het hart daarom over 2 jaar terug eentje gekocht en ingeschreven als oldtimer.
heb meerdere moto's staan zoals je op de foto kan zien (ook nog een Yamaha Tmax en een Heinkel 103A2 en Vespa 300GTS)
maar liefst rij ik met de Spazio en iedereen lacht me daarbij uit(vrienden en de leden van thuis :) ) is relaxerend en de snelheid is beperkt want soms rij ik graag met het gas open
Een echt scooter liefhebber dus. Dat is mooi om te horen. Scooters worden vaak alleen als praktisch gesien maar zijn ook leuk. Ik heb zelf zowel scooter als motor. Zo een Heinkel is ook een genot om te zien rijden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan