Het Honda CBR600F/FS Topic deel 101 "Vergane glorie...?"

toch een superbike stuur gemonteerd..
wat rijd dat mooi zeg !
full
 
Wat een stilte hier :W

Mijn F3 is nog niet verkocht dus rij ik er met dit mooie weer nog even op verder. :]
Indien niet verkocht dit jaar wil ik het volgend jaar inruilen op een andere motor waar ik graag naar toe wil. Liever verkoop ik het aan iemand ipv handelaar.
Welke richtprijs zat je te denken, voor de motor? Ik rij zelf nu de F4i maar mijn ms. Einschtein gaat binnenkort voor d'er motorexamens dus even aan het rondkijken. :9
 
Wat een stilte hier :W

Mijn F3 is nog niet verkocht dus rij ik er met dit mooie weer nog even op verder. :]
Indien niet verkocht dit jaar wil ik het volgend jaar inruilen op een andere motor waar ik graag naar toe wil. Liever verkoop ik het aan iemand ipv handelaar.


Ik heb 1 van mijn F4's juist wel verkocht.

Ik heb er een BMW r1100s voor in de plaats genomen.

Heb nu nog 1 F4, als pekel en speel fiets.
 
Ik ben sinds kort de eigenaar van een cbr600f4i.
Van de week mijn garmin gemonteerd op de balhoofd moer,
De osco gemonteerd tussen stepjes en achterrem potje en een 12v en druppellader aansluiting gemonteerd.


540.jpg


Heeft iemand van jullie beide lampen laten branden?
Er zit na het rijden wat vocht aan de kant van het groot licht,komt dat vaker voor?
 
Laatst bewerkt:
Na een tijdje meegelezen te hebben bij diverse onderwerpen op het forum, mijzelf hier maar even voorstellen.

Mijn naam is Lenno, 25 jaren jong, student en woonachtig in Haps (NB).
De motorcarrière op mijn 19de begonnen op een KTM EXC 525 met Supermotowielen. Gelukkig viel ik nog in de oude regeling, waardoor ik na 3 jaar zonder opnieuw op te hoeven op een grote mensen motor mocht stappen. Dit werd de CBR600F:

Nieuw gekocht door mijn vader in 1996 en altijd als mooiweerfiets gebruikt. Toen ik 3 jaar geleden op de Honda begon had het beestje maarliefst 7900 originele kilometers asfalt gezien. Moment van schrijven staan er ruim 12.500 kilometers op de klok, nog niet echt schrikbarend natuurlijk *D Het is het eerste type F3 en op de Ali-kuipruit na volledig origineel. Gisteren de tijd genomen om het beestje te wassen, waxen en gauw plaatjes te schieten. Die zijn een stuk leuker dan een lap tekst, dus bij deze:

kKvVgho.jpg


cNWTBCu.jpg


UKJf47r.jpg


WWfNx6S.jpg


Mnq5UeN.jpg


TncfJgk.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een tanktas en ga zadeltassen kopen die je zo over de passegiers gedeelte hangt en daarmee ga ik komend jaar lekker op reis!
De tassen komen tegen de lak delen aan en beschadigen de boel.
Ik had op mijn vorige motor (sv650s) een speciaal zadel gemaakt met beugels zodat mijn tassen niks beschadigen.

360.jpg
 
Laatst bewerkt:
Een antislip mat over het kontje met daarover de zadeltassen voorkomt ook beschadigingen aan je kappen. Wel moet je ervoor zorgen dat de kappen en de mat schoon zijn voordat je ze erop legt.
Je kunt voor een paar euro een flinke lap van dat spul kopen en eenvoudig op maat knippen zodat deze onder je tassen past.

Wow... een moto uit 96 met nog geen 8k (inmiddels 12k) op de teller. Een zeldzame vonst! Toch kan zo'n beestje nog uitstekend meekomen anno 2017.
 
Ik ben op zoek naar een Subframe voor een F4i (2001-2007).

Als iemand er een te koop heeft zie ik graag de reactie hier of via een PB.

Alvast bedankt!

Groet,
Lex
 
Interessante kwestie:

Akrapovic slip on op een CBR600F uit 2011.

Motor heeft 1 lambdasensor, welke vóór de katalysator zit.
Katalysator weghalen = afslijpen na lambda sensor, doorverbinden met einddemper.

2qutdo5.jpg

9vcjk1.jpg



Persoon A zegt: Power Commander of remap nodig, want anders loopt motor te arm.

Persoon B zegt: onzin, Motorfiets weet niet dat er een katalysator zit, er is geen nacontrole op de werking van de katalysator. Lambda sensor wordt gebruikt om mengsel zo dicht mogelijk bij stochiometrische verhouding te houden (meer/minder zuurstof, geregeld door inspuithoeveelheid)

Persoon C zegt: Katalysator kan zo weggehaald worden, maar opnieuw afstellen is gewenst om voordeel te halen uit het verwijderen van de katalysator (i.v.m. veranderde tegendruk, nu nutteloze opwarmfase van katalysator verwerkt in brandstofmapping)

Rara,

Wie heeft gelijk?
 
Laatst bewerkt:
En nu ben je op zoek naar persoon D en E???

Ff Serieus, zou je deze vraag niet stellen in rubriek ' techniek '?
Ik denk dat je daar een stuk meer technisch onderlegde mensen hebt als alleen in dit topic, want hier kijken alleen mensen die toevallig zelf ook een CBR hebben.
 
Redenen voor mijn vraag:
1. Ik heb een CBR600

2. de CBR600 heeft maar 1 lambdasonde, en de kat tussen de lambdasonde en de einddemper in zitten.
Vraag ik het in het techniekgedeelte, dan gaan er geheid mensen reageren die 1 en 2 lambdasondes door elkaar gaan halen, of op basis van andere motoren of ervaringen een advies geven wat niet direct toepasbaar is op deze situatie.

3. Dan blijft 'CBR600F specifieke' kennis in het daarvoor bestemde topic. Wellicht handig voor CBR600F eigenaren die zich hetzelfde afvragen.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat jij gelijk hebt.

Dus kom maar door met het goede antwoord :)

In mijn ogen is het antwoord B.
Door het veranderen van het inspuittijdstip en aanstuurtijd van de injectors regelt de ECU de ingespoten brandstofhoeveelheid, gebaseerd op de belasting e.d. .
D.m.v. de lambdasonde wordt het zuurstofgehalte in de uitlaat gemeten. Doel is zo dicht mogelijk bij de stochiometrische verhouding te blijven. Hierbij betekent veel zuurstof een arm mengsel en weinig zuurstof een rijk mengsel.
De katalysator wordt gebruikt om onverbrande koolwaterstoffen (brandstof) en koolstofmonoxide-emissies te reduceren.
 
Goedemiddag,

Ik zoek mij bijna een ongeluk maar misschien dat iemand hier kan helpen. Voor mijn CBR 600 F4 Sport 2001 ben ik op zoek naar een fraaie demper, want ja.. origineel klinkt wat saai. Nu is er een groot aanbod in dempers, maar ik heb werkelijk waar geen idee wat past of niet. Kan iemand mij een korte intro geven over waar ik naar kan zoeken zodat het in ieder geval past als ik het in huis haal :] Iets met inlaat maten, linkpijp en...

Bij voorbaat dank,

Thomas :W

Edit: Als iemand nog wat leuks heeft liggen dan hoor ik het ook wel hé :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan