Honda Forza 125

Geen idee, ik heb nog geen km gereden. Maar vandaag is het kenteken opgestuurd. Ik hoop er dus dit weekend op te kunnen rijden. :]
 
Niks touren. Kenteken komt maandag pas. Ik lig morgen op de deurmat te wachten. :Y
 
Maar goed dat het vandaag maandag is dan.
En we hebben deze week ook schappelijk en redelijk droog weer erbij.
Kan je flink genieten van de Forza.
Vr gr
 
Nee, best balen. Maar het is niet anders. |(
Verzamel je lichte motoren of ruil je ze steeds in?

Jij bent diegene van de PCX Dylan etc of heb ik het mis?

Beetje topic vervuiling. Dit heb ik zelf in elkaar geknutseld. Dit is 250cc maar met super laag zadel en 130kg echt super handelbaar voor de kleinere medemens onder de twee meter en 100kg. Zelfs met een lengte van 150cm en een gewicht van 50kg moet je deze kunnen hanteren.

full
 
Laatst bewerkt:
Leuke machine alleen jammer dat er een ketting opzit om het achterwiel mee aan te drijven.
Ben zelf meer van de cardan of riem-aandrijving.
Ideaal en geen gesmeer met kettingvet of op juiste spanning houden.
Vr gr
 
In 1982 deden ze nog niet zo aan riemen en een cardan zie je tot op de dag van vandaag alleen op de zwaardere motoren.

Een Vespa had ook gewoon een ketting :)

1982 was nog het jaar van de metal gear :)

Plastiek zag je toen ook veel minder op motorfietsen en scooters :)
 
Laatst bewerkt:
Aha.........
En dan is het ook persoonlijk hoor.
Er zijn gasten die zweren bij een ketting.
Zelf heb ik een broertje dood aan dat regelmatig smeren ervan en stellen op z'n tijd.
Gelukkig is de keuze reuze en kan een ieder kiezen wat hij of zij wenst: ketting, cardan of riemaandrijving.
Vr gr
 
Ik vond de rest van de motor mooier en leuker om te restaureren dan een plastieken scooter. Ik heb er 100 km mee gereden dus dat stellen en smeren valt mee.

Ketting is wel goedkoper in onderhoud dan een CVT zeker als je er ook nog een automatisch smeersysteem op zet. Met mijn motorfiets moest ik op 30k km welgeteld 1 keer stellen. Dat was na 500km. Als hij na 30k oonieuwe gesteld moest worden was hij eigenlijk op en ging er een nieuwe om. Met automatisch smeersysteem rek je die tweede keer stellen.

Ben je bekend met slijtage patronen? In het begin "zetten" materialen zich, vervolgens verloopt het bijna niet. Als je dan na lange tijd moet gaan stellen dan moet je steeds vaker stellen. Met andere woorden speling verloopt aan het begin en einde van de levensduur maar daartussen haast niet. Het begin is goed te bepalen als je het uit de doos haalt. Het einde van de levensduur is afhankelijk van hoevaak je wilt sleutelen. Dat is ao met een ketting, met kleppen stellen noem maar op.
 
Vandaag eindelijk gereden. :]
Mooi droog weer, dus ging best. Fijn scootertje en groot in verhouding met de PCX. Dit voelt allemaal veel degelijker. Maar de PCX reed ook heerlijk, niks ten nadele van de PCX.

Wel een minpuntje meteen, het benzineklepje springt steeds open. Dus daarvoor moet ik terug. Dat is dan weer jammer.

full


Met Shad SH50 koffer met blauwe bovenkant en Shad rekje. Past mooi allemaal. :)
 
Laatst bewerkt:
Wat een gaaf ding. Ik had heel iets anders in gedachten, heb ooit een keer op een oud model Forza 300 gereden dit ziet er veel strakker uit.

Beetje t-max design.
 
Heb nog niet getankt. Maar dat zal Euro 95 worden.

De Forza 300 is heel anders, veel oubolliger. Deze 125 is stukken mooier en oogt veel sportiever.

Ik tank euro 98 op aanraden van de dealer, gemiddeld verbruik momenteel van 2.2 liter / 100km en dit soms met 2 erop :)
 
Super zuinig, daar houd ik van. :)


Ik zie af van de phone cradle.
Ik heb nu een RAM mount op het remvloeistofreservoir en dat ging prima. Dus mijn oude TomTom Urban Rider gaat nog wat langer mee. :t
 
Dealer:
Wij hebben negatieve werkplaats ervaringen met de toevoeging van Ethanol (Euro 95) en raden (= advies) je 98 aan.

Meerdere dealers, hebben dit onafhankelijk van elkaar gezegd.
Ethanol maakt meer kapot dan je lief is!

M.a.w. het zal wel geen broodje aap verhaal zijn.

Persoonlijk tank ik het liefst, Shell V-Power of Total Execellium (98).
 
Terug
Bovenaan Onderaan