Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er zit toch al glas op? (en het is geen fragiele i-Foon ;) )

Ik doe 1:19 als ik geluk heb... zal wel door de QS komen :+
 
Wat is het voordeel van het tempered glass?

4,3l op 100km, lekker zuinig!

Ik rij als een oud wijf :+

Ik had al een paar kleine krasjes van het schoonmaken tijdens de vakantie, vond het scherm wel erg wiebelig.

Ik ben ook zo'n prutser die een stevig hoesje om zijn telefoon heeft, laat hem nog wel eens kletteren ;)
 
Wat is het voordeel van het tempered glass?
Lekker boenen/schoonmaken zonder krassen! Zoals Welmert zegt, het standaard scherm lijkt nogal snel te krassen.

Ik gooi er tegenwoordig gelijk een protector op. Hoef ik me er niet meer druk over te maken, en bij verkoop (of wanneer ik em zat ben) gaat ie er weer vanaf en ziet het er weer gloedje nieuw uit.
 
Voor wie de Shad SH36 zijkoffers heeft, ik heb de "carbon" covers over. Gratis afhalen in Rotterdam, stuur even een pm als je ze wilt hebben.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn tempered glass binnen en reeds geprobeerd!
Aanbrengen was heel eenvoudig. De schittering in de zon viel me erg mee, hij was zelfs scherper dan zonder glass erop. Enige nadeel is dat je een reflectie van jezelf ziet in de protector, maar zeker niet belemmerend om de tellers af te lezen ofzo. (je ziet het wel op de foto)

Tevens direct de spiegelextenders erop gezet, was niet persé nodig, maar is wel erg prettig!

[afbeelding]

Hoe krijg je het glas los van de tellers?
Heb bij mij vocht op het glas zitten?
 
Staat de motor dan buiten? Die van mij heeft genoeg nattigheid gezien van tijd tot tijd, maar nooit vocht achter het scherm. Staat wel verwarmd binnen, dus dat scheelt wel behoorlijk lijkt me..
 
Erg rustig hier. Dus maar even een nieuwe discussie starten:

Jullie hebben inmiddels wel gehoord van de Yamaha Niken (MT09 gebaseerde "leaning" 3 wieler)
(doe maar googelen 8-) )

Dan vraag ik jullie af:


- Hebbben 2 wielen meer grip dan 1 (lijkt logisch, maar is het niet)
- Als je meer grip voor hebt, dan doe je nog steeds niets tegen low / highsiders?
- "Leanen" is leuk, maar heeft het daarnaast ook "echte" voordelen tov de wegligging in een meerwiel-voertuig?
(gaat het uiteindelijk harder de bocht om dan een bv Can Am Spyder?)

Ben wel geïnteresseerd in de wetenschappelijke inzichten hierover.
("ik vind het een lilluk ding" is niet wetenschappelijk :+ )
 
Een highsider lijkt me wel echt gruwelijk op dat ding! Lowsider zal je wel niet echt last van hebben, glij je gewoon met onderstuur de weg af zoals met een auto denk ik. Neem aan dat er een maximale hellingshoek is en dat je daar nog zo goed als vol aan kunt hangen.. of hij kukelt toch gewoon om :+

De voorkant lijkt me ook best zwaar.. hoe zou dat rijden/sturen?
 
Dan vraag ik jullie af:

- Hebbben 2 wielen meer grip dan 1 (lijkt logisch, maar is het niet)
- Als je meer grip voor hebt, dan doe je nog steeds niets tegen low / highsiders?
- "Leanen" is leuk, maar heeft het daarnaast ook "echte" voordelen tov de wegligging in een meerwiel-voertuig?
(gaat het uiteindelijk harder de bocht om dan een bv Can Am Spyder?)

Niet wetenschappelojk, maar enigzins ervaring:
De dubbele voorvork betekent niet automatisch meer grip. Per voorwiel is er juist minder druk.
Groot voordeel in vergelijking tot een Can Am is juist het feit dat bij de Niken (betekent Twee Zwaarden) de vorken mee kantelen (tot het eindpunt) terwijl bij de Can Am de ophanging juist star is. Hierbij leunt door het middelpunt vliegende kracht de Niken bij een bocht naar links ook naar links en de Can Am juist in een bocht naar links naar buiten toe, dus juist naar rechts. De Niken stuurt dan ook als een reguliere motor en de Can Am als een trike.
Ervaring heb ik opgedaan met een standaard zijspan, een zijspan waarbij de bak mee overhelde met de motor, een trike en uiteraard motoren.o
 
Als je ziet hoe breed de voorwielen uit elkaar staan, dan zou ik verwachten dat je wel met een autorijbewijs mag rijden. De breedte bepaalde het volgens mij ook voor de MP3. Ik heb een tijdje een MP3 gehad en vond het een heel leuk ding. Vooral het gemak... Ik moet zeggen dat ik deze best mooi vind. Origineel. En ik vind twee voorwielen best een fijn idee.
Sorry ;-)
 
Beste Tracer-isten,

Zoals iedereen weet( die 3 cylinder rijd of gereden heeft :t )is een 3-pitter het beste van 2 werelden *O* .
Ik rij momenteel Triumph Tiger 1050 met zijn alom geroemde 3 cylinder.

Deze wil ik komend jaar gaan vervangen door weer een 3 cylinder omdat deze gewoon geweldig lekker zijn ding doet *O*

Tot een tijd geleden zou ik zo weer een Tiger kopen, maar door de komst van de Tracer 900 is er nu dus een (wellicht) goed alternatief 8-).

Als ik ga om zetten wordt het óf een Tiger 1050 Sport van 2013 óf een Tracer900 van 2015/2016.

Jullie kunnen als geen ander aan geven waarom ik een Tracer zou "moeten" nemen i.p.v. de Tiger Sport.
Ik heb nog geen proefrit gemaakt met een Tracer.

Dus ik zou zeggen geef eens wat "voordelen" van de Tracer t.o.v. de Tiger welke mij zouden kunnen overtuigen om tóch te kiezen voor de Tracer900
 
Ik heb pas een Tracer en een nieuwe Tiger Sport uitgeprobeerd. Inderdaad beide 3 cylinders. ik vond de Tiger Sport best lekker rijden vanwege het blok, maar de Tracer stuurde veel beter en hij reageerde ook prettiger. Komt natuurlijk ook doordat de Tracer een stuk lichter is. Mijn advies is z.s.m. een proefrit maken met de Tracer.
 
Hij is idd goedkoper in aanschaf én verzekering *O*

Omdat ik ook 1500km+ met duo rij, is dit ook een belangrijk criterium :Y , temeer omdat de Tracer een kortere wielbasis heeft, 145 t.o.v. 150cm, denk ik dat het voorwiel sneller het luchtruim zal kiezen tegenover de Tiger :/

Op zich is dit meestal niet zo heel erg, maar als je na bijna iedere haarspeltbocht (ik rij zo'n 3500km per jaar in de bergen) heel voorzichtig moet zijn met het opendraaien van het gas omdat hij anders vóór de lucht in gaat, vind ik dat niet zo charmant, zullen we maar zeggen.

En is de vering voldoende om met duo te rijden? :?
 
Laatst bewerkt:
Het voorwiel de hele tijd de lucht in is niet iets waar ik last van heb cq in herken, dus dat valt wel mee hoor. Plus dat hij anti-wheelie control dinges heeft, dus mocht het gebeuren dan houdt de elektronica je voorwiel weer op de grond (tenzij je traction control uit zet).

Vering blijft een hot item. Ik zou zeggen voor 1 persoon is het voldoende, maar voor vaak met z'n tweeën zou bv een hyperpro upgrade niet vervelend zijn..
 
Het voorwiel de hele tijd de lucht in is niet iets waar ik last van heb cq in herken, dus dat valt wel mee hoor. Plus dat hij anti-wheelie control dinges heeft, dus mocht het gebeuren dan houdt de elektronica je voorwiel weer op de grond (tenzij je traction control uit zet).

Vering blijft een hot item. Ik zou zeggen voor 1 persoon is het voldoende, maar voor vaak met z'n tweeën zou bv een hyperpro upgrade niet vervelend zijn..

Is de anti-wheelie control standaard vanaf 2015 ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan