Kymco Downtown 300i

met pijn in me hart heb ik de kymco ingeruild,veel fijne km mee gemaakt maar is overbodig geworden. topscooter
 
Hmmm.....
Qua kilometers zitten we redelijk in de buurt. Ik zit op de 72k en rij nog heerlijk rond op de DT.

Jouw probleem is altijd iets lastig om via een verhaal op te lossen.

Hoe is de bougie?
Misschien gek maar wat is de staat van je vario en wanneer heb je deze vervangen? Ook de verstuiver kan verstopt zijn.

Hoe staat het er voor met je torque driver (secundaire aandrijving)

Déze heb ik 2.000 geleden vervangen en dat maakte weer effe een verschil.
Heb dan wel de Multivar2000 van Malossi er in en dat maakt wel effe uit zeg!


Ik had vanmorgen dat hij niet wilde starten...
Wel ronddraaien maar niet aanslaan. En ineens starten lopen rijden.

Weet niet of julli dit probleem herkennen maar ik vind de DT enorm instabiel in snelle lange bochten. Als er een kuil in de weg zit dan blijft de DT doordeinen en nee de vering voelt nog goed. Rechtuit of lagere snelheid geen problemen
 
De kleppen heb ik nog niet gesteld, daar moet ik maar is naar gaan kijken.
Bougie is samen met de vloeistoffen vervangen.

Aan de aandrijving heb ik eigenlijk nog niets vervangen, op de snaar en dr pully sliders na.

Ik zal is beginnen met de kleppen nakijken en stellen, en dan ook de verstuiver even controleren.

(gisteravond in een stukje van 25 km is die 4x uitgevallen, van stilstaan bij een stoplicht tot een rustige snelheid remmen in de file, gelukkig heb ik nog een fjr staan als alternatief vervoer :) )
 
Probeer ook eens een TPS reset: (Throtle Position Sensor)
Manuele methode staat hier ergens omschreven, in een bericht van mij met allemaal Youtube filmpjes erbij van alle manuele reset methodes.
TPS reset is er eentje uit het rijtje: Baat het niet dan schaad het niet.

Daarnaast even middels de Kymco ECU reader @shop het stationair op het enige echte juiste toerental laten afstellen dit is 1600tpm. (Manueel afstellen bestaat niet!)
En ja die kleppen ook maar eens na kijken, de uitlaatklep kan na verloop van tijd een beetje krapper gaan staan, voor beide geld: Inlaat 0,10mm., uitlaat 0,10mm.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
morgen de downtown inruilen,wat een fijne scooter was dit als ik het geld niet nodig had dan had ik hem erbij gehouden voor die 5 euro verzekering in de maand.weinig kosten aan gehad.
 
Laatst bewerkt:
zag net me ingeruilde scoot te koop staan voor 3800 euro met 22000km op de teller knap als ze daar iemand voor vinden.moraal van het verhaal hoe zuinig je ook met je scoot doet ze geven inruil altijd een kut prijs en vragen zelf de hoofdprijs.
ik had de mijne trouwens voor een top prijs gekocht dat dan weer wel.
 
Laatst bewerkt:
Bekend verhaal, maar zal even duren en uiteindelijk komt er dan toch wel weer een schaap die liever van een shop koopt dan particulier.
 
Ja de mijne koste met 23000 km bij particulier 1700 euro,voor 300 euro nw pulley rollers .nw riem ,beurtje en kleppen stellen klaar voor 2000 euro staat nu alweer op 30000 in half jaar,en gewoon afrijden woon werk en weinig afschrijving ook nog _O-
 
Hey ik dacht dat ik al had gereageerd...

Maar goed.. idd wat Klaas zegt.
Ik had m met 1700 euro alleen dan met 57.000 op de teller.
Zat toen wel
Nieuwe accu
Nieuwe spanningsregelaar
Nieuwe buddy seat (doorgezakt??)
En al het onderhoud bij de dealer onderhouden.

Zelf hoop aan versleuteld nog maar sta nu op de 73.000.
Balhoofdlagers
Complete aandrijving vernieuwd met Malossi multivar 2000(aanrader!!)
Torque driver etc.
Xenon (aanrader!!!)
Waterpomp


Moet nu wel mijn rubber ophang bussen van het subframe en motorblok gaan vervangen.
Heb een te grote speling waardoor ik begin te zwabberen bij hoge snelheid bochten.
Misschien ga ik me ook aan een paar aftermarket schokdempers wagen.
 
Probeer ook eens een TPS reset: (Throtle Position Sensor)
Manuele methode staat hier ergens omschreven, in een bericht van mij met allemaal Youtube filmpjes erbij van alle manuele reset methodes.
TPS reset is er eentje uit het rijtje: Baat het niet dan schaad het niet.

Daarnaast even middels de Kymco ECU reader @shop het stationair op het enige echte juiste toerental laten afstellen dit is 1600tpm. (Manueel afstellen bestaat niet!)
En ja die kleppen ook maar eens na kijken, de uitlaatklep kan na verloop van tijd een beetje krapper gaan staan, voor beide geld: Inlaat 0,10mm., uitlaat 0,10mm.

Mvg. Jan

Een "paar" dagen later de tijd gevonden om de kleppen te stellen, of nouja stellen..
Ik heb dit filmpje exact gevolgd:
Extreem goed op de markeringen gelet zodat deze juist staan. Vervolgens geprobeerd om een voelermaatje 0.10mm ertussen te krijgen wat met geen mogelijkheid ging, bij geen van de 4.
De klepstoters losgedraaid en met 0.10mm speling weer vastgezet, alle 4. De boel weer in elkaar gebouwd en gestart... en nu heb ik een grote rammelaar. Het is overduidelijk dat de kleppen nu veel teveel speling hebben. Ondanks dat ik de instructies in het filmpje juist gevolgd heb.

Kan het zijn dat de markeringen niet kloppen? Of dat er iets anders aan de hand is met de kleppen?
 
... Of dat je het foute dode punt als markering hebt gehouden.
Eenvoudige test is als je lichtjes met het vliegwiel heen en weer gaat mogen de kleppen NIET bewegen. Bewegen ze wel dan zit je foute dode punt boven en dien je een volledige slag door te draaien.
 
ik ga de boel nog een keer openmaken.. laat het zo weten :)


Na een aantal keer rond te zijn gegaan kwam ik inderdaad een ander moment tegen waarbij de markeringen wel klopten en er speling was op de kleppen (die ik dus veroorzaakt had), nu alles nog een keer gedaan en een kort rondje gereden.
Het toerental zakt niet meer onder de 1500, en hij valt ook niet meer uit! Nu alleen nog kijken of dat op de langere stukken ook zo blijft, maar dat verwacht ik wel.

bedankt voor de tips!
 
Laatst bewerkt:
Mijn Kymco Downtown 300i gaat in de verkoop. Bouwjaar 2012 of 2013, moet ik even nakijken op mijn kenteken. Kilometerstanden 35k. Ik dacht aan een vraagprijs van 1.750 euro.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum (omdat ik niet wist dat het bestond)
Ik ben in het bezit van een Kymco 300i van 2010 met inmiddels 52000 km.
De problemen die ik hier teruglees zijn voor mij ook erg herkenbaar.
Zelf heb ik momenteel problemen met starten en stationair draaien.
Ondertussen heb ik de brandstoffilter vervangen en de injector laten reinigen.
De problemen zijn nog niet opgelost zo nu en dan valt de motor ook uit wat niet altijd even prettig is als je onderweg bent , ik heb al talloze keren TPS/ISC reset uitgevoerd.
De storingsmelding die ik telkens terugkomt is code 33 faulty fuel injector.
 
Mijn scooter gebruikte ik het hele jaar door voor woon werk verkeer. Voorheen heb ik dat ook met de motor gedaan. Mijn ervaring is dat de scooter techniek er niet op gebouwd is. Motoren zijn ook al gevoelig voor de winter maar met de scooter heb ik wel erg veel onderhoud. Bijvoorbeeld met 17k balhoofdlagers versleten. Met de motor 60k gereden en nooit last van een balhoofdlager gehad. Het is wat mij betreft toch veredelde fietstechniek wat op de scooters wordt toegepast. Prima voor mooi weer maar als je het hele jaar door rijdt. Ik heb er zoveel aan gehad. De remmen al meerdere keren uit elkaar gehaald. Corrosie aan de binnenkant. Met de juiste middelen in elkaar gezet en na een paar maanden weer problemen. Met de motor had ik dat voorheen veel minder en met de auto helemaal niet. Het licht niet aan mij, als je hem wegbrengt zit ook steeds de boel vast. Ik wil niet negatief klinken, maar ik vind de techniek niet geschikt om het hele jaar door mee naar je werk te rijden. Dat met uitvallen met koude motor heb ik ook, de dealer las het uit en kon ook niets vinden. Nu ben verder ook flink belazerd bij die dealer. Sorry accu doet het niet die ik net gekocht had hij meet hem door en zegt accu is goed. Maar scooter wil niet starten. Andere accu en hij start prima. Kreeg ik mijn geld terug nee hoor ze geven geen garantie op accu's. Hallo ik ben een particulier dus ze zijn wettelijk verplicht om garantie te geven. Maar dat kwamn niet door. Ik dacht stik maar, maar ze zien mij daar nooit mee terug nog niet voor een bougie of een boutje.
 
Hallo allen.

Long time no read....
Beste wensen als eerste.

Ben maar begonnen met het oplossen van mijn zwabber probleem. Bij alle demontage kwam ik er op het laatst achter dat de moer van de lange as waar het blok aan hangt los zat. Deze kon ik net niet met de hand losdraaien. Maar er is meer aan de hand. En heb hulp en vergelijkingsmateriaal nodig. Bij demonteren kwam ik er achter dat de rechter bus niet netjes meer in het blok zat. Deze was iets naar links eruit geperst/gelopen. Hierdoor lijkt het subframe ook niet helemaal meer lekker te zitten.

Hier de eerste foto waarop te zien is dat de bus niet op z'n plaats zit

360.jpg


360.jpg


Maarrrrr......
Wat ik vreemd vind is dat met de bus naar binnen verschoven het subframe er prima tussen past. Enkel heeft het subframe links haast geen ruimte bij het linker silent rubber. Zie links op de foto.

360.jpg


Doordat deze bus niet op zijn plek zit wordt het stangetje ook scheef gedrukt. Wat mij opmerkte is dat het stangetje in 2 grote rubbers zit. Maar bij mij zat het buitenste rubber los. Deze kon ik zeg maar ronddraaien. Zat dus best wat ruimte op. Op de foto heb ik het buitenste rubber met ring en moer er al af.
Zie hieronder.

360.jpg


Ik ben benieuwd hoe het bij jullie zit en hoop op foto's. Zit bij jullie wel de rechter rubber netjes in het midden en bij het stangetje kunnen jullie de grote rubber ringen bewegen?

Ik hoor het van jullie
 
Niemand die mij even met een fotootje kan helpen?

Vind het best vreemd namelijk...

Ik heb de nieuwe bussen in het blok geperst en ik hou om en nabij de 3mm over. Wat zou betekenen dat als ik alles weer vastdraai de bussen hun plek komen zoals in de oufe situatie.
 
Hebben je 2 bussen die in de silent rubbers hangen wel nog de zelfde lengte?
Verschil in lengte door slijtage zou er voor kunnen zorgen dat het silent rubber van positie afraakt, althans dat denk ik dat dat kan.

Zorg ook dat er voldoende vet zit in de vet-kamers van de bussen.

Controleer ook of je geen vreemde afwijking ziet aan de bovenste 2 ophangpunten aan het frame.

Silent rubber moet uiteindelijk wel goed op zijn plek blijven zitten.
 
Laatst bewerkt:
Heeeeeej Jan,

Ik ben aan het meten geraakt en alle bussen hebben tot nu toe dezelfde maten.
Denk dat doordat de moer los is gaan zitten alles is gaan jutteren waardoor de rechterbus naar links is getrokken.

Ben nu bezig met het subframe maar daar zitten de bussen behoorlijk vast.
De afstandsbus info het subframe niet daardoor ook vervangen worden.

Waarom de moer los is gaan zitten is en raadsel.
 
doei oma!

Hierbij meld ik me ook maar even in dit topic, sinds een week in het bezit van een witte downtown 300i uit 2010, wel wat kleine puntjes die ik nog even aan moet pakken maar verder een leuke scooter, en het rijd boven verwachting goed!
Nu.. 1 van de problemen waar ik op het moment mee zit is dat de kabel van mijn buddyseat slot is afgebroken (vermoedelijk slot vastgevroren ofzo), nu is 1 kant van de buddy los omdat daar het beugeltje mist (is al besteld) maar de andere kant, zit dus muurvast, heb het front er al af in de hoop dat de kabel voorin geknapt was.. maar de kabel lijkt bij het slot zelf te zijn geknapt, ik heb de kabel onder de kappen een de linker kant al gevonden en vrij weten te krijgen, helaas dus alsnog geen beweging in het slot..
iemand een idee wat ik nu kan doen? geen zin om het zadel te slopen en een nieuwe zadel of kappen te moeten bestellen..:(

Groeten,

John

Edit: Heb het zadel los, bekleding los gemaakt aan de slot kant en de beugel uitgeboord.. kan iig nu mijn accu vervangen zodat hij weer rijd :] morgen maar even nieuw zadel bestellen in DE (is die ook meteen niet meer ingezakt :} ideale reden/smoes om het ding te vervangen
 
Laatst bewerkt:
Voor woon werk ga ik de Kymco niet meer gebruiken en met nog twee andere motoren waar ik momenteel ook niet op rij wordt het wat veel. Daarom heb ik de Kymco te koop gezet. Ik ben benieuwd of er vraag naar is. Wat zoiets waard is vind ik altijd lastig. Ik heb maar gekeken op basis van bouwjaar en km stand wat er te koop staat, rekening houdend met particulier of bedrijf. Mijn Kymco is van 2013 en heeft 35.000 gelopen. Ik heb hem nu te koop gezet voor 1.950 euro.

Ik heb hem gebruikt voor woon werk verkeer. De nieuwe eigenaar zal ik adviseren een paar nieuwe banden te monteren. De remmen zijn goed, blokken zo goed als nieuw en remklauwen gangbaar gemaakt. De CVT bevat een originele Mitsuboshi snaar die er 10k in zit en dus nog makkelijk 10k mee kan. Verder zitten er Dr Pulley rolletjes/sliders in (ook 10k km), als ik het goed heb begrepen moet dat langer meegaan dan originele rolletjes. Ik heb de scooter zelf gekocht met 6.800 km op de teller en tot nu toe merk ik een olieverbruik van 0,0.

Wat denken jullie van de prijs?

≥ Yamaha SR 250 - Motoren | Overige merken - Marktplaats.nl
 
Terug
Bovenaan Onderaan