KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja.............folie bescherming die loslaat.

540.jpg
 
Ja de koplamp is niet echt fraai, dat is waar. Vind ik de 1090 neutraler en mooier.

Tja, dat vond ik nu juist het mooie eraan, lekker apart en uitgesproken!!! Je hoeft nooit te zoeken naar dat ding als je hem boven op een bergpas tussen tig GS’en parkeert. Maar ieder zijn smaak, maar goed ook anders rijdt iedereen op hetzelfde hok. ;)
 
Yep. Het zit van fabriekswege diagonaal onder de buddy en dan is er nauwelijks nog bruikbare ruimte. Verplaatsen of verwijderen zijn beide mogelijkheden. Ivm de garantie ga ik pas later naar de tweede optie.

Dank voor je reactie. Ik denk dat als je niet te gek doet een slangetje naar beneden afdoende moet zijn. Afdoppen zou in theorie voor te veel vacuüm in de tank kunnen zorgen, denk ik.....
 
Is dat niet van die folie die er eraf mag/moet halen? Hetzelfde spul dat op een nieuwe GSM zit, of een roestvaststaal fornuis ofzo?

De folie zorgt voor de geborstelde aluminium look.
Waar de folie weg is is het gewoon plastic met chroom look.

Hij rijdt er niet minder om maar tis gewoon een gemiste kans van een "luxe" uitstraling.
 
Tja, dat vond ik nu juist het mooie eraan, lekker apart en uitgesproken!!! Je hoeft nooit te zoeken naar dat ding als je hem boven op een bergpas tussen tig GS’en parkeert. Maar ieder zijn smaak, maar goed ook anders rijdt iedereen op hetzelfde hok. ;)

Bwah, ik vind de koplamp van de SAS 1290 niét mooi en toch rijd ik er graag mee...

Voor mij geldt : function over form... een maatje van mij denkt net omgekeerd en rijdt dus met een underpowered, maar “mooie” Triumph Bonneville, wat ik een oersaaie fiets vind...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb daarin tegen bewust gekozen voor de 1290 S.

Had al de 1190 S en de nieuwe vond ik gelijk al een stuk frisser op de poten staan. Ook de nieuwe koplamp was eerst op plaatje ff wennen, maar in werkelijkheid toch wel gelijk mooi. Zeker met de led-verlichting en bochtenlicht. En dan het display. Eerst vond ik het overbodig, maar nu ik het heb wil ik niet meer terug. Dat zijn het soort extra’s waar ik bewust voor kies. Maar de extra koppel is helemaal gaaf.

Kortom voor mij een perfecte keuze.
 
Laatst bewerkt:
vraagje over de 1190 ADV, daar zit een startonderbreker standaard ingebouwd.

Is deze vergelijkbaar met een SCM klasse M1 ?

Ik kan daar geen informatie over vinden.

Thanks.
 
Mannen,
Ik ben vanaf vandaag de zeer trotse eigenaar van een 2016 ktm 1050 adv. Had een tijdje geleden al eens gereden op de 1050 en de 1190. Daaruit bleek voor mij de 1050 meer dan genoeg, voor mijn doeleinden. Ook blijft er dan wat budget over voor wat opties. De motor is gekocht met het oog op een tripje naar schotland en de Noordkaap.

Hiervoor heb ik een smc 690r, honda nc 750x en een ducati streetfighter gehad. Dus nogal een mix van soorten motoren. Maar de houding, vermogen en ruimte voor een passagier had mij meteen om voor deze KTM.

De motor is voorzien van blokbescherming, alu handkappen en valbeugels. De valbeugels wil ik oranje gaan laten coaten en de blokbescherming wordt zwart.

Ik ga de motor maandag 6 november ophalen. Ivm een vakantie gaat het niet eerder.

Verder ben ik nu opzoek naar een 3 delige kofferset, zumo navi en de comfortzadels voor zowel bestuurder als passagier. Dus mocht iemand hiervan iets hebben liggen waar hij-zij vanaf wil, hoor ik het graag.
 
Mannen,
Ik ben vanaf vandaag de zeer trotse eigenaar van een 2016 ktm 1050 adv. Had een tijdje geleden al eens gereden op de 1050 en de 1190. Daaruit bleek voor mij de 1050 meer dan genoeg, voor mijn doeleinden. Ook blijft er dan wat budget over voor wat opties. De motor is gekocht met het oog op een tripje naar schotland en de Noordkaap.

Gefeliciflapstaart!!! Veel plezier met je nwe aanwinst!! :t
 
Mannen,
Ik ben vanaf vandaag de zeer trotse eigenaar van een 2016 ktm 1050 adv. Had een tijdje geleden al eens gereden op de 1050 en de 1190. Daaruit bleek voor mij de 1050 meer dan genoeg, voor mijn doeleinden. Ook blijft er dan wat budget over voor wat opties. De motor is gekocht met het oog op een tripje naar schotland en de Noordkaap.
Hiervoor heb ik een smc 690r, honda nc 750x en een ducati streetfighter gehad. Dus nogal een mix van soorten motoren. Maar de houding, vermogen en ruimte voor een passagier had mij meteen om voor deze KTM.
Gefeliciteerd! Ga je geen spijt van krijgen. Ik rijd zelf de 1090 adv., vanaf maart dit jaar. Die heb ik nu een keer mee op vakantie gehad in de Dolomieten: wat een geweldige stuurmotor is dat zeg! Mijn vrouw was er zo van onder de indruk in de bergen, van het gemak waarmee ze al die krappe haarspeldjes kon nemen, dat ze nu zelf een 1050 adv. wil (en haar overigens prima rijdende BMW F800GS ervoor wegdoet). Het topvermogen van de 1090 vindt ze wat teveel van het goede, terwijl het max. koppel van de 1050 ook nog eens bij een lager toerental wordt geleverd (en dat komt het smeuïge motorkarakter alleen maar ten goede vermoedelijk).
Heel veel rijplezier gewenst!
 
Ach man, wees consequent en negeer me voortaan !

Zal voor iedereen leuker zijn.

Je kan om een of andere reden niet tegen m'n kop, ofschoon we elkaar niet kennen.... verveel er de anderen dus niet meer mee.

Lijkt me een prima voorstel van SLIJKMOTO.
Gewoon iedereen SLIJKMOTO negeren.
 
Proficiat !

Ik geloof best dat de 1050/1090 de betere stuurmotor is...

Mijn 1290 tovert wel een brede smile op mijn lelijke trekken... ;)
Die 1290(S) heb ik ook nog getest, voor ik mijn 1090 kocht (mocht hem wel even mee van de dealer toen mijn andere motor in onderhoud was), en daarna nog eens, op een Orange Day. Brute machine, hoewel ik al wel bekend was met het hoge (nog hogere) vermogen van mijn Superduke 1290R. Beide keren viel me vooral op dat de 1290 Adventure S toch nog weer een stuk comfortabeler is dan mijn 1090 (zonder elektronische vering). Heb toen express een gammel weggetje opgezocht, waar ik met mijn 1090 bij 90 a 100 km/u bijkans van het zadel stuiterde. Op hetzelfde weggetje kon ik met de 1290s gemakkelijk tot 130-140 km/u doortrekken, waarbij de motor kaarsrecht en vrijwel hobbelvrij doordenderde. Dat kun je zeker een voordeel noemen.
Dat de 1090 adventure een stukje lichtvoetiger is dan de 1290S en de Superduke1290r is natuurlijk ook niet zo verwonderlijk met die smallere bandjes. Voor beide is absoluut wat te zeggen, maar ik kies dan toch voor iets minder comfort, iets meer gevoel met de weg, en een wat vlotter stuurgedrag. Toch maar mooi dat KTM voor elk wat wils biedt. *O*
 
Absoluut ... en eerlijk gezegd, vermits ik mijn SAS 1290 bijna uitsluitend op de Zuid-Franse grotere en kleinere bergweggetjes gebruik, vraag ik me soms af of ik niet beter de 1090 Adv had gekocht : de combinatie van een hoog zwaartepunt, een hoog gewicht, een vrij grote draaicirkel en een zeer brute kracht is in dat biotoop soms een beetje te veel van het goede.

Die 160 Pk zijn inderdaad hilarisch, o.m. bij het optrekken, maar met 125 PK heb je OOK een hoop lol en mijn dagelijkse ritten aldaar vereisen toch veel sturen op ultra-smalle, steile weggetjes met tig haarspeldbochten én... dat allemaal met "madame" achterop... :+

Misschien de volgende ?! :Y
 
ik zou eerder wat van de opies willen van de 1290 op de 1090,1050
crouse controle, quickshifter, bochten abs en misschien ook het tft scherm
vermogen heb k niet nodig alroad :]
 
De Adventure is een fantastische motor, na een 690Duke-r en een 990Superduke-r heb ik nu een 1190 Adventure uit 2013, maar de 1050, de 1090 en de 1290 Adventures zijn ook prachtige motoren. Ik heb andere merken gehad, maar ik voel me het meest thuis op een KTM.
 
Kan je dan de tomtom ook in verticale stand gebruiken? Ik gebruik de TT het liefst verticaal zodat je maximaal de weg vooruit kunt zien.

Zowel de houder als de steun gaan weer retour. Net bij KTM dealer geweest en die zeggen ook dat het allemaal net niet mooi past. Te dicht op de ruit en de Navi kan niet in gewenste stand worden geplaatst. Voor bijna 200,- totaal verwacht ik en ook de dealer toch echt wel maatwerk. Niet dus.

Wel weer kosten gemaakt om alles weer te demonteren, deze ga ik ook indienen bij Touratech. Heb zwart op wit dat het perfect zou passen, maar niet dus.
 
Bestaat er eigenlijk een high mount (boven dashboard) voor een 1190 waar je de tomtom verticaal (portrait) kan gebruiken? Ik heb gezocht maar zie alleen voorbeelden van horizontaal (landscape).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan