TomTom Rider 40, 400, 410 ( deel 4 )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Soms snap ik helemaal niets van jullie denk patroon. Ze maken nu geen onderscheid tussen tracks en route. Ze hebben iets gemaakt waarbij routes zich anders gedragen afhankelijk van de manier waarop je ze in het toestel zet.

Ik zie ook niet wat dit nu eigenlijk toevoegd ten opzichte van een al oude track of route en een POI op de kaart.

Ze maken inderdaad geen onderscheid tussen een route en een track en dat stoot veel mensen tegen het zere been en tevens is het lastig uitleggen dat TomTom hier geen onderscheid in maakt maar dat er toch verschillend resultaat uit kan komen (route vs. track) op je scherm.

Nu laat de Rider bij een (GPX)route wel vlaggetjes/bolletjes zien, wat het dus de typische optische kenmerken geeft van een route. En dat is dan ook weer niet goed. Tot volgend voorjaar zal ik waarschijnlijk de Rider toch niet meer gebruiken en wellicht is er dan al weer het een en ander veranderd in de software.

Ik maak er zelf niet zo'n punt van. Ik wil zelf niet rechtstreeks/direct afhankelijk zijn van bestanden van een ander. Daarom loop de routes dus altijd na. Ook heb ik zelf niet zo'n behoefte zichtbare punten op de route.
 
Ja hoor,
Laad de Track ....gpx en start deze. Je wordt dan automatisch naar het dichtsbijzijnde punt geleid (waar dit ook mag zijn)
 
Het zal ongetwijfeld al eens gevraagd zijn, maar geen zin om het hele topic door te spitten.
Ik wil dit weekend wellicht dit rondje gaan rijden:
http://promotor.nl/motorroutes/rondje-eindhoven

Alleen, ik woon in Limburg, dus dichtstbijzijnde punt is voor mij de zuidoostkant van deze route. Is het mogelijk om naar dit punt te rijden, en daar de route te starten ipv Oirschot?

Je mag natuurlijk alles vragen en blij zijn met het antwoord. Maar ik wil toch wel even kwijt dat je dit heel simpel zelf kunt ontdekken. Als je al te bang bent om gewoon wat knopjes te drukken is dit apparaat niks voor je. Dit is niet vervelend bedoeld al zal het ws wel zo over komen. Dit is pure basisfunctionaliteit en eenvoudig te ontdekken. Wees verstandig en steek een beetje tijd in dit apparaat anders is het zijn geld niet waard.
 
Laatst bewerkt:
Mwah geen vervelend antwoord, ik vind persoonlijk 'niet handig' een betere woordkeuze. In het verleden al meer dan genoeg geoefend met dit apparaat. Ik zet regelmatig routes en toertochten uit voor auto/Motorclubs dus weet wel beetje wat kan met dit apparaat. Ik wist dat het ook mogelijk was om route 'halverwege' op te pakken. Ik heb ook al 'wat knopjes liggen indrukken' zoals je dat schrijft. Dit forum is er om dit soort vragen beantwoord te krijgen. Maargoed ik vraag het liever vooraf dat ik zeker weet dat ik een goed antwoord krijg. Wellicht rij jij liever eerst naar het beoogde startpunt om er dan achter te komen dat hetgene wat je in gedachte had niet werkt.
 
Laatst bewerkt:
En Sjoerd het antwoord is ja. Rij gewoon naar de plek en start daar de route. Dan rij je naar het eind en als het een lus is start je de route weer om van af het begin te herbeginnen.

Domme vragen bestaan niet
 
Het zal ongetwijfeld al eens gevraagd zijn, maar geen zin om het hele topic door te spitten.
Ik wil dit weekend wellicht dit rondje gaan rijden:
http://promotor.nl/motorroutes/rondje-eindhoven

Alleen, ik woon in Limburg, dus dichtstbijzijnde punt is voor mij de zuidoostkant van deze route. Is het mogelijk om naar dit punt te rijden, en daar de route te starten ipv Oirschot?
Normaal kiest de Rider automatisch het dichtsbijzijnde punt van de route.
Mocht je toch bewust vanaf het begin willen starten dan moet de de route aantikken (vasthouden) en in het menu wat zich opent (evt drie puntjes drukken) kun je dan aantikken dat je naar het begin wilt.

En die andere lengte aanduiding kan misschien incl de aanrijdroute zijn.
 
Thuis met wegrijden zou d'r route iets meer dan 160km zijn. Net 300mtr van huis weg geeft de Tom Tom aan: Zoeken naar dichtsbijzijnde track, waarna de route plots 133km is. Kijken hoeveel het nou uiteindelijk is
 
Die gaat dus niet naar start maar naar een punt op de route dichtbij en dus wordt de route korten want je mist een stuk
 
Andere oplossing : neem een (start)punt in de route, rijdt daarheen en start de route bij dat punt.
 
@smuiger en kamikaze
Het zal ongetwijfeld al eens gevraagd zijn, maar geen zin om het hele topic door te spitten.
Ik wil dit weekend wellicht dit rondje gaan rijden:
http://promotor.nl/motorroutes/rondje-eindhoven

Alleen, ik woon in Limburg, dus dichtstbijzijnde punt is voor mij de zuidoostkant van deze route. Is het mogelijk om naar dit punt te rijden, en daar de route te starten ipv Oirschot?
 
Niet zo moeilijk toch. Rij bij Nederweert de A2 af en start de route.
haha. Zoals je uit mijn vraag had kunnen opmerken was dat ook mijn intentie, en gezien het antwoord dat gisteren gepost werd heb ik dat ook gedaan. Blijkt dus dat route vanaf Nederweert idd het aantal kilometers tot Oirschot aangeeft (orginele startpunt). 13km voor Oirschot wijst de route je echter plotseling best in. Waarna route je weer 162km aangeeft en je met alle geweld eerst langs Oirschot stuurt ipv de route te vervolgen
 
Hoi Hans
Die filmpjes zijn me inderdaad bekend.
Ik had in dit geval alleen de keuze in onderstaande bestanden

Hier heb ik dus voor het bestand met de naam TRACK-Rondje_Eindhoven.GPX gekozen
http://promotor.nl/motorroutes/rondje-eindhoven
Hier een kaart van de route
http://www.promotor.nl/kaarten/zip/web/Rondje_Eindhoven.htm
Route zou 149km zijn.

Ik woon zelf in Roermond. Het dichtstbijzijnde punt van de route is voor mij bij de A2 afrit 38 (Weert Noord) dit is de zuidoostkant van de route.
Van mij thuis tot dit punt is 33km. Dat zou betekenen dat Tomtom bij Vertrek thuis dus 182km zou moeten aangeven (149km +33km).

Hier zie ik echter dat tomtom een route van 162km aangeeft
Als ik net een paar 100 meter van huis ben wordt de route herberekend en is deze plots nog maar 130km.

Als ik in Weert de A2 afrij en aan de route begin heb ik nog een 101km voor de boeg volgens de Tomtom.
Als ik het zo kijk, lijkt me dit het aantal kilometers tot aan het ‘eigenlijke startpunt in oirschot.

Als er nog circa 13km afgelegd moeten worden gebeurd er iets vreemds.
Thv vliegveld Eindhoven zou ik Linksaf richting Oirschot moeten. De route wijst me echter rechtdoor richting Best. De route wordt herberekend, en is plots weer 162km. In Best stuurt de tomtom me weer richting Oirschot. Als ik dit advies negeer kan ik even later gewoon weer de route oppakken.
Wel telt hij dan de kilometers weer helemaal terug tot ik weer in Oirschot terug zou zijn.

Is het mogelijk om de kilometers te tellen tot het punt waar je gestart bent?
Nu rij je eigenlijk 2x halve route
 
Ik denk dat het niet zo goed gaat met tt en dat ze het daarom maar proberen. Ik ken daar helaas ook wat voorbeelden van.
 
Hier heb ik dus voor het bestand met de naam TRACK-Rondje_Eindhoven.GPX gekozen
http://promotor.nl/motorroutes/rondje-eindhoven

Als er nog circa 13km afgelegd moeten worden gebeurd er iets vreemds.
Thv vliegveld Eindhoven zou ik Linksaf richting Oirschot moeten. De route wijst me echter rechtdoor richting Best. De route wordt herberekend, en is plots weer 162km. In Best stuurt de tomtom me weer richting Oirschot. Als ik dit advies negeer kan ik even later gewoon weer de route oppakken.
Wel telt hij dan de kilometers weer helemaal terug tot ik weer in Oirschot terug zou zijn.

Is het mogelijk om de kilometers te tellen tot het punt waar je gestart bent?
Nu rij je eigenlijk 2x halve route

Je zegt dat de route je rechtdoor richting Best wijst..., terwijl de route linksaf zou moeten gaan...
Kun je het route verloop niet volgen op je TT of evt in MyRouteApp.
De GPX kan een track en/of route bevatten. Door Promotor voor Garmin navigaties gemaakt maar de Promotor routes bevatten nogal eens slordig geplaatste routepunten. Als een routepunt aan de verkeerde kant van de (snel)weg staat dan gooit hij je route om. Ook als je een track-export hebt van een slechte route dus.

Als je halverwege een route instapt dan krijg je de resterende helft te rijden.
Start na aankomst de route opnieuw op en je gaat de eerste helft afrijden.
Bij selecteren/openen van een route laat hij de totale routelengte zien. Je zal het zelf in de gaten moeten houden waar je zit en waar je er weer af moet.
Evt maak je een tijdelijke favoriet op de plaats waar je aan de route begint.
Zodra je rond gereden bent zie je die favoriet op de kaart verschijnen.(sterretje)
 
Al twee weken stilte.....Die zal ik eens even verbreken :-)
Het lukt mij niet om de contactpersonen van mijn telefoon in de TT450 te importeren. Ik koppel netjes de mobiel (Sony Z1) en de headset maar als ik daarna op het telefoontje klik van de TT krijg ik telkens een foutmelding. "Oeps, er is iets mis gegaan bij het importeren van je contactpersonen."
Ik kan wel gewoon gebeld worden maar zie dan alleen een nummer, niet de naam. Overigens heeft dit wel ooit eens gewerkt. Misschien dat een update dit nu blokkeerd?
Ik heb de volgorde van koppelen al eens gewijzigd maar dat leverde niks op. Op de telefoon kan ik ook niks vinden wat een beperking zou kunnen opleveren.
2zg6g2
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan