Kwastert aan de TRX 850!

Jammer dat je geen stangkoppen gebruikt hebt voor het scharnier....................

Veel te duur en niet verstelbaar he.
Deze paumelles kan ik ook nog in hoogte verstellen. Zijn namelijk luxe verstelbare paumelles. Voor exact €4.35 per setje! *D O-)
 
Deze had ik gisteravond besteld en werd vanmorgen bezorgd. Dat maakt zo'n tank dan toch weer duur he O-) (weer 11 euro bij de totale zijspan kosten :Z )

full
 
Nou, ik ben er zelf wel tevreden over. Nou kan de plamuurder aan het werk, op naar 'the body shop'

 
De grootste uitdaging was nog om de boel recht en strak te houden. Ik wil dat de klep recht scharniert, niet scheef. En ik wil ook dat er nette rechte naden zijn. Ik moet er nog wel met de plamuurpot bij om het glad te maken, maar recht is het al wel. Ook moet ik nog met epoxy in de weer om de onderkant van de hoek waar het kantrubber op zit degelijk en waterdicht aan de tank te verbinden. Ik heb de rand namelijk alleen maar gehecht aan de tank. Als ik er teveel aan las ben ik bang voor gaten. En met koper solderen kan ik niet. Maar een beetje met epoxy lopen kleien, zal me wel lukken, dus dan doe ik het op die manier 8-)

Ook het slot wilde ik eenvoudig en goed werkend hebben. Ik heb wel vijf verschillende manier bedacht of in proef gemaakt. en uiteindelijk kom je dan hier uit. Veel is het niet, dat slotmechanisme, maar 'Minder is Meer' staat hoog in het vaandel bij 3StateS!

En het werkt, daar gaat het om.

full

full

full
 
:t :t :t :t
De grootste uitdaging was nog om de boel recht en strak te houden. Ik wil dat de klep recht scharniert, niet scheef. En ik wil ook dat er nette rechte naden zijn. Ik moet er nog wel met de plamuurpot bij om het glad te maken, maar recht is het al wel. Ook moet ik nog met epoxy in de weer om de onderkant van de hoek waar het kantrubber op zit degelijk en waterdicht aan de tank te verbinden. Ik heb de rand namelijk alleen maar gehecht aan de tank. Als ik er teveel aan las ben ik bang voor gaten. En met koper solderen kan ik niet. Maar een beetje met epoxy lopen kleien, zal me wel lukken, dus dan doe ik het op die manier 8-)

Ook het slot wilde ik eenvoudig en goed werkend hebben. Ik heb wel vijf verschillende manier bedacht of in proef gemaakt. en uiteindelijk kom je dan hier uit. Veel is het niet, dat slotmechanisme, maar 'Minder is Meer' staat hoog in het vaandel bij 3StateS!

En het werkt, daar gaat het om.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
 
~ En ik wil ook dat er nette rechte naden zijn. Ook moet ik nog met epoxy in de weer om de onderkant van de hoek waar het kantrubber op zit degelijk en waterdicht aan de tank te verbinden. Ik heb de rand namelijk alleen maar gehecht aan de tank. Als ik er teveel aan las ben ik bang voor gaten. En met koper solderen kan ik niet. Maar een beetje met epoxy lopen kleien, zal me wel lukken, dus dan doe ik het op die manier 8-)


Solderen met van dat dikke loodgieters tin gaat ook goed en kan je met een huis tuin en keukenbrander doen.
 
Voor de uitvinding van polystop was vertinnen gebruikelijk om oneffenheden op te vullen. Of Jaguars zulke betrouwbare dingen waren kunnen we het nog eens hebben. Ik hoor van mensen die er een aan het restaureren zijn afschrikwekkende verhalen over de constructie en roest.
 
Ik heb ooit een lekke tank van een Suzuki GS850 gesoldeerd. Heeft jaren zonder probleem gehouden.
Het meeste werk was het schoonmaken van de tank voor het solderen maar dat is bij jou geen probleem meer.
 
heb daar inderdaad ook filmpjes van gezien op YT.


kun je mooi op de oefen-tank uitproberen 8-)

Daar werk ik al jaren mee met zink verbindingen. Nooit geweten dat het op staal hecht. Zo te zien wel met speciale hecht middel.
 
Niet zo speciaal hoor. Is soldeervet met fijngemalen soldeertin. Als je dat verhit wordt het staal in één moeite vertind. Als je alleen soldeervet (of S39) gebruikt moet je meteen soldeer bijvoegen, maar om een soldeerverbinding te maken is dat geen probleem.
 
Daar werk ik al jaren mee met zink verbindingen. Nooit geweten dat het op staal hecht. Zo te zien wel met speciale hecht middel.

Ik heb het midden jaren '80 gezien bij de cabine fabriek van de Scania in Meppel. Daar haalden ze ook met tin de (transport) deuken uit de cabineonderdelen. Maar aan het mannetje te zien die dat daar deed, had je er wel wat ervaring voor nodig omdat snel en goed te kunnen doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan