KTM Duke 690 IV Topic Zwei

Status
Niet open voor verdere reacties.
Laatste poging om mijn motor te verkopen. Ik had hem verkocht aan een maatje van me voor een vriendenprijs, hij vindt de motor niet fijn voor lange afstanden en wil hem voor dat bedrag verkopen.
Vaste prijs, 5000 euro. Daarvoor kan je m niet laten staan :)

33.000 km, in topstaat en bomvol opties:
- Akrapovic demper
- ABS
- Fresco decat
- Windschermpje
- PowerParts zadel
- Kettingsmeersysteem
- Ktm handkappen
- Handvatverwarming
- Cruise control
- Alarm
- Startonderbreker
- Bagagerek

Slijtagedelen:

Recent onderhoud:
1000km geleden:
- nieuwe banden (pilot road 3)
- Nieuwe olie+filters;
- Nieuwe remschijf voor;
- Nieuwe koelvloeistof

- Ketting en tandwielen gaan nog lang mee, ivm smeersysteem
- Remmen zijn nog zeer goed

Motor heeft tot begin juli op 32kw gestaan en is ontgrensd naar de volle 50kw(ook op papier).

minpuntjes:
- Neutraallampje werkt niet meer
- Geen DB-killer aanwezig

full

full
 
Laatst bewerkt:
Het ziet er naar uit dat de 690 reeks blijft bestaan.
De 790 zou de middenklasser moeten worden. Haha, ja die 690 gaat echt niet vooruit. ;)
 
1 pitter vs 2 pitter is ook best wel een verschil, die kunnen prima naast elkaar blijven bestaan, zeker als de 790 een kleine versie van de super duke gaat worden qua uiterlijk.
 
Zal me even netjes aanmelden hier.

Rij al jaren KTM (inmiddels 12 gehad) en momenteel rij ik een 690 SMC-R.
Omdat ik wel van wisselende contacten hou :+ ben ik me nu aan het oriënteren op een 690 Duke R.

Ik ga wat terug/inlezen hier om de tips en trucs van dit model te verkennen.

Wellicht zal ik wat vragen hebben.

Groet,

Harry
 
Laatst bewerkt:
Zal me even netjes aanmelden hier.
Rij al jaren KTM (inmiddels 12 gehad) en momenteel rij ik een 690 SMC-R.
Omdat ik wel van wisselende contacten hou :+ ben ik me nu aan het oriënteren op een 690 Duke R.
Ik ga wat terug/inlezen hier om de tips en trucs van dit model te verkennen.
Wellicht zal ik wat vragen hebben.
Groet, Harry
Merktrouw hoor.
Die contacten kunnen nog veel wisselender dus! ;)
Waarom geen 790?
Of ga je voor een tweedehands Duke 690R?
In dat geval denk ik het antwoord al te weten .....

ps. Ik heb er ook geen. Helemaal geen KTM zelfs, maar lees hier wel mee om dezelfde reden die jij opvoert
 
Laatst bewerkt:
Nou bestel hem maar Harry
En inrijden voor van de zomer.. dan kun je met de club mee naar zolder.😆
Misschien maar eens een duke 690 dag organiseren😉
 
Heb ook een 990 SMR gehad maar had toch meer plezier met een 1-cilinder.
Zal wel een nieuwe worden.
Ja, een één-cilinder 'hakt' inderdaad wat meer, maar de parallel-twin van de 790 zul je ook best voelen werken, en heeft wat meer vermogen. Lichter in gewicht dan het V-twin blok.
Ieder zijn voorkeur, natuurlijk (gelukkig), dus we zien wel een keer welke het is geworden ;).
Succes!
 
Ik wacht vol verwachting op de 790 duke. Wat ik tot nu toe lees bevalt me wel: super licht en wendbaar (beetje zoals de 690, wat ik echt fantastisch vond) maar dan met een berg extra vermogen (zoals m'n huidige motor) maar dan een lekkere 270° twin. En dan die berg aan elektronische extra's, heerlijk.

M'n 3 cilinder is lekker hoor, maar ben toch meer fan van een twin :+

Maar... Hoe betrouwbaar is zo'n eerste uitvoering van een KTM? En kan ik dan beter een jaartje wachten.. hou ik dat überhaupt wel uit?! En dan is ie nog niet eens officieel gepresenteerd :o

Volgend jaar sowieso maar eens een weekendje huren. :] Grote kans dat ik dan weer een duke eigenaar ben :P

Misschien later eens een apart topic voor aanmaken :X
 
Laatst bewerkt:
Hallo ik ben Ivar en ik heb sinds zaterdag een nieuwe Duke 690.

Nu heb ik een vraagje.
Ik heb bij deze motor geen onderhouds boekje gekregen, wat volgens de dealer ook niet meer krijgt omdat ze dit tegenwoordig digitaal bij houden. Is iemand van jullie bekend met dit systeem?

Alvast bedankt
 
Ik wacht vol verwachting op de 790 duke. Wat ik tot nu toe lees bevalt me wel: super licht en wendbaar (beetje zoals de 690, wat ik echt fantastisch vond) maar dan met een berg extra vermogen (zoals m'n huidige motor) maar dan een lekkere 270° twin. En dan die berg aan elektronische extra's, heerlijk.

M'n 3 cilinder is lekker hoor, maar ben toch meer fan van een twin :+

Maar... Hoe betrouwbaar is zo'n eerste uitvoering van een KTM? En kan ik dan beter een jaartje wachten.. hou ik dat überhaupt wel uit?! En dan is ie nog niet eens officieel gepresenteerd :o

Volgend jaar sowieso maar eens een weekendje huren. :] Grote kans dat ik dan weer een duke eigenaar ben :P

Misschien later eens een apart topic voor aanmaken :X
He jij ook nog steeds hier!
De betrouwbaarheid heb ik ook nog mijn vraagtekens bij :?
Hierboven weer een voorbeeld van een (nieuw) dashboard dat kuren krijgt, had het vorige model ook. Van alles trilde stuk etc. De productie van de superduke 1290 werd na een paar maanden stopgezet doordat de velgen niet aan de eisen voldeden. Zo kan ik nog wel een paar dingetjes bedenken.
Ik rij nu een tijdje rond op een ander merk, eigenlijk vind ik die bouwkwaliteit vele malen hoger dan KTM.

Sowieso ga ik geen nieuwe 790 kopen, maar ik ben wel heeeel benieuwd! })
 
Hallo ik ben Ivar en ik heb sinds zaterdag een nieuwe Duke 690.

Nu heb ik een vraagje.
Ik heb bij deze motor geen onderhouds boekje gekregen, wat volgens de dealer ook niet meer krijgt omdat ze dit tegenwoordig digitaal bij houden. Is iemand van jullie bekend met dit systeem?

Alvast bedankt
Dat klopt het word in het systeem van Ktm bijgehouden en dit is ook op te vragen.
Maar er is ook nog steeds een onderhouds boekje bij de motor.
 
Nou bestel hem maar Harry
En inrijden voor van de zomer.. dan kun je met de club mee naar zolder.😆
Misschien maar eens een duke 690 dag organiseren😉

;) woon in een appartement, eindelijk een zolder!

Duke 690 dag/rit lijkt me wel wat. ;)
 
Laatst bewerkt:
He jij ook nog steeds hier!
De betrouwbaarheid heb ik ook nog mijn vraagtekens bij :?
Hierboven weer een voorbeeld van een (nieuw) dashboard dat kuren krijgt, had het vorige model ook. Van alles trilde stuk etc. De productie van de superduke 1290 werd na een paar maanden stopgezet doordat de velgen niet aan de eisen voldeden. Zo kan ik nog wel een paar dingetjes bedenken.
Ik rij nu een tijdje rond op een ander merk, eigenlijk vind ik die bouwkwaliteit vele malen hoger dan KTM.

Sowieso ga ik geen nieuwe 790 kopen, maar ik ben wel heeeel benieuwd! })
Jawel, ik hang hier nog wel rond hoor! :+ Maar ik ben benieuwd. KTM en betrouwbaarheid.. tja, elk merk heeft natuurlijk z'n nukken. En tot nu toe lijken ze in ieder geval wel vaak dingen snel op te lossen. De toekomst zal het uitwijzen, de ene motor is de andere ook niet.

Over twee weekjes de EICMA! Weten we meer :P
 
ja ik heb ook wat probleempjes met mijn sm990 gehad maar hoort er een beetje bij beter dan een japanner naaimachine zonder emotie. tot nu toe heel blij met mijn 690 nog nooit zo veel lol gehad op een industrieterrein en knee downs zijn kinderspel. als de 790 komt ga ik zekers een proefritje maken
 
ps ik zie nu pas rappie dat je een yamaha hebt haha was niet tegen jouw bedoeld ofzo haha
Ik had hiervoor een 690 Duke, dus geen probleem hoor! :o

Maar het is wel zo dat ik weer graag naar minder cilinders zou willen gaan met meer vermogen. Want het vermogen vind ik erg leuk van m'n Tracer, maar de 3 cilinder is wel wat vlak qua 'emotie' ja :). En de wendbaarheid van de 690 Duke en hoe makkelijk die te rijden is daar heb ik nog steeds de beste herinneringen aan. Combineer die zaken en dan heb je een.. 790 Duke! :+ (hopelijk)

Ach.. dan maar extra garantie bijkopen ofzo :X
 
Laatst bewerkt:
Ik had hiervoor een 690 Duke, dus geen probleem hoor! :o

Maar het is wel zo dat ik weer graag naar minder cilinders zou willen gaan met meer vermogen. Want het vermogen vind ik erg leuk van m'n Tracer, maar de 3 cilinder is wel wat vlak qua 'emotie' ja :). En de wendbaarheid van de 690 Duke en hoe makkelijk die te rijden is daar heb ik nog steeds de beste herinneringen aan. Combineer die zaken en dan heb je een.. 790 Duke! :+ (hopelijk)

Ach.. dan maar extra garantie bijkopen ofzo :X

Of een 790 Adventure, die schijnt ook te komen. Die is dan waarschijnlijk wat meer vergelijkbaar met je Tracer.
 
koeler beetje lek
:( :o
heeft iemand hier een idee waar voor beetje redelijke prijs nieuwe te koop is ??
of zijn er hier die geprobeerd hebben om te repareren ??
nieuwe kost al snel 400 (of meer)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan