Kawasaki Versys 1000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja Robse dat krijg je als je ermee rijd alsof je Rossi bent, ouwe stepjessloper cq bandenverslinder })



https://youtu.be/1qoPqN2GBdw

Haha nou dat als Rossi rijden mag je wel achterwege laten, :] dat van die banden wijt ik nog steeds aan de slechte af fabriekbandjes(zou niet mogen maar ik heb toch mijn bedenkingen) en de stepjes uhhh ......ja ik vind het nog steeds leuk deze aan de grond te rijden vooral omdat ik de slijtnokjes onder de stepjes heb vervangen voor titaniumnokjes. Slijten wat snel maar de vonken vliegen je om de oren. _O- dat is gewoon fun.
 
Dat euvel ken ik. En kan je verzekeren dat ik daar wel degelijk rekening mee hou, zelfs met het koekblik. Gewoon niet meer op de rem. De motor houd ik veelal bij stilstand tegen met mijn voet op de grond en stepje tegen mijn been.
Maar daar zal ik mijn dealer of Kawasaki niet van kunnen overtuigen. En heb je gelijk als je stelt dat ze daar niets aan kunnen doen.
Als het inderdaad met ingetrokken rem gebeurd zou zijn, waarom dan alleen de rechter schijf en niet beide?

Omdat je rechtsdragend bent?

Geintje natuurlijk, daar heb je idd een punt. Bij mijn oude trouwe Varadero is ook ooit 1 schijf vervormd geweest en dat heb ik waarschijnlijk wel zelf veroorzaakt......en die is toen onder garantie/coulance vervangen.
 
Versys 1000 (Model 2018).

00002441414141456352A.JPG

00002441414141456352B.JPG

00002441414141456352C.JPG

00002441414141456352F.JPG

00002441414141456352G.JPG

00002441414141456352L.JPG
 
Bandenvraagje...
Ik rijd nu op Dunlop Sportmax Roadsmart en deze zijn over een paar duizend aan vervanging toe. Dus alvast oriënterend voor een volgens setje. Ik rijd dagelijks 100km, waarvan 75km snelweg.
Zijn er ervaringen mbt de Conti Road Attack III ? Of andere adviezen?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de Conti's op mijn vorige motor een Triumph Tiger 1050 gehad. Ter vervanging van 2 series Michelin Pilot Road 1 en 3. De Michelins bevielen me totaal niet. De Conti's vond ik echt super. Ze plakken al aan de weg op het moment dat je wegrijdt, banden op temperatuur rijden lijkt daarbij overbodig. Vond het perfecte banden, behoorlijk slijtvast, en vertrouwd bij droog en nat wegdek.
Op de Versys heb ik nu Pirelli Scorpion ook fijne banden, slijtvast maar hard wanneer ze niet op temperatuur zijn. Effe opletten dus in het begin. Heb ze laten monteren omdat de Bridgestone's te snel waren versleten en mijn dealer me tegemoet kwam in de prijs. De Conti's zijn zeker een mogelijke optie om de Pirelli's te vervangen.

Wie hier meegelezen heeft omtrent de kromme remschijf die ik op de Versys had, de schijf is geclaimd door de dealer bij Kawasaki en heeft vervolgens een nieuwe van Kawasaki ontvangen. Deze is bij de grote beurt 12000 km gemonteerd maar(nog) niet berekend. De oude schijf is naar Kawasaki verstuurd ter beoordeling, maar mijn dealer gaat er vanuit dat het een garantiegeval gaat worden. Tot op heden nog niets vernomen.
 
Ja dat klopt. Zie nu dat je 3e versie overweegt. :$ Maar die zal toch zeker niet slechter zijn dan de 2e versie?

Dat denk ik ook niet. Maar was even benieuwd of er al ervaringen zijn. Vandaar de vraag. Inmiddels al eea gelezen over de versie 3 en de testresultaten zijn iig goed. We gaan het zien. :t
 
Even een kwaliteits-puntje van deze Versys. Ik merkte dat mijn voorrem het steeds slechter begon te werken en mijn remweg stukken langer werd, scheef trekken naar links.

Kijkend naar de rechterkant en rem was de omgeving vettig van de olie. Nee niet van de remolie, niveau is prima nog steeds en remblokken niet versleten na 25.000km.

Wat dan wel: een lekkende rechter voorveerpoot! Ik ben on-aangenaam verrast met de reparatie die dit teweeg zal brengen. Het chroom is niet beschadigd van de veerpoot waardoor de keerring beschadigd zou kunnen raken.

Zijn er meerdere Versys rijders die dit is overkomen? Ik hoor graag!
 
Een keerring in voorvork kan een keer defect raken. Klein scherp iets kan al lekkage veroorzaken. Ik had bij eerste 1000 km de linkerpoot al lek. Aan de poot is verder niets te zien. Nu 12000 km verder zonder probleem. De keerring is onder garantie vervangen.
 
Led en Xenon ;)
Led aan de zijkant , angel eyes en een H1 xenon lamp.
De leds zijn wel een beetje aan de blauwe kant al zie je dat niet op de foto.


Ik zit er ook al een tijdje aan te denken zo'n lamp op mijn 650 te zetten.
Waar komt ie vandaan, ebay oid?
 
is gekocht bij AliExpress

Je moet wel de bedrading nalopen want er zitten er een paar bij elkaar geknoopt met een druppel soldeertin en een stukje tape erom dat geeft geheid problemen als je het zo laat zitten.
vpujwx.jpg


Heb wel iets last van vocht in de koplamp.
Van de week nog gereden en toen was het al minder,alleen nog een klein stukje in de hoeken van beide lampen(geen foto van gemaakt).
Heeft niks met afdichting te maken maar met temp.verschil binnen en buiten de koplamp en met de ontluchting.
i6f2a0.jpg

2v1m8ls.jpg

Bij deze foto zie je dat de ledjes iets aan de blauwe kant zijn.

i2sikh.jpg


Nou nog 1 foto dan ... dit moet je allemaal zien weg te werken in je kuip :P

2920exd.jpg

De aansluiting van alle draden klopt niet helemaal op deze foto dus niet zomaar overnemen!!
 
_O- :}
is gekocht bij AliExpress

Je moet wel de bedrading nalopen want er zitten er een paar bij elkaar geknoopt met een druppel soldeertin en een stukje tape erom dat geeft geheid problemen als je het zo laat zitten.
[afbeelding]

Heb wel iets last van vocht in de koplamp.
Van de week nog gereden en toen was het al minder,alleen nog een klein stukje in de hoeken van beide lampen(geen foto van gemaakt).
Heeft niks met afdichting te maken maar met temp.verschil binnen en buiten de koplamp en met de ontluchting.
[afbeelding]
[afbeelding]
Bij deze foto zie je dat de ledjes iets aan de blauwe kant zijn.

[afbeelding]

Nou nog 1 foto dan ... dit moet je allemaal zien weg te werken in je kuip :P

[afbeelding]
De aansluiting van alle draden klopt niet helemaal op deze foto dus niet zomaar overnemen!!



ziet er goed uit hoor
 
Ziet er idd goed uit.

Wie zou mij kunnen helpen met installeren van zo'n unit?
 
Laatst bewerkt:
Weet niet of je op de pc of via tablet/telefoon post.

Maar als je de foto in je links klikt krijg je de foto op de imgur pagina, als je dan op de foto zelf klikt met rechter muisknop en openen in nieuw venster klikt en dan dat internet adres in het mf "plaatje toevoegen" plakt werkt het. Op je mobiel/tablet is het plaatje ingedrukt houden en dan vraagt hij of je de link wil openen op een nieuw tabblad en kun je die knippen en plakken.


[afbeelding]








_O- JEEEEEE NOG STEEDS WEL IETS VOCHT IN DE LAMPJES

~ https://i.imgur.com/wamyCfE_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium"]afbeelding ~[img]

[[url="https://i.imgur.com/Yjio725_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium"]afbeelding[/url]]

En ziet er goed uit :t[/quote]

ik denk dat ik cursus moet nemen :r
 
Laatst bewerkt:
Nh04enH_d.jpg


:W :W


~
Nh04enH_d.jpg


Het vet gedrukte voor en achter je link zetten zonder de spaties.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan