Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Er staat een demper voor een ntv op marktplaats. Een Delkevic, geen idee of het een E-keur heeft en hoe het geluid is.

Edit: geen keurmerk en ERG luid (volgend de Delkevic website)

Ik ben zelf erg content met mijn Future demper.
Ligt er wel aan welke je neemt, de lange 350mm met DB killer heeft maar iets meer muziek dan de originele demper.
Geen E keur kan misschien wel een ding zijn als je een zure agent in Duitsland tegenkomt. :9

Verder prima demper voor het geld, past zonder problemen.
 
Iemand hier interesse in een NTV? Ik he een matzwarte staan die weg mag. Zit een rizoma fatbar stuur op. Instelbare vorkpoten en een 6 zuigerklauw met rvs remleiding. Recent onderhoud gehad. Bsm vampire demper. Alles werkt. Zadel is niet heel mooi meer. Enige puntje is dat hij bij flink optrekken in de 2e versnelling even een schokje geeft. Zit in de versnelling. Bij normaal optrekken merk je het niet.
Voor 350 euro mag hij weg.
Foto moet ik nog maken
Klinkt heel interessant voor het geld, 't is dat ik eigenlijk een allroad wil (offroaden met een NTV is een beetje méh :+).
 
Klinkt heel interessant voor het geld, 't is dat ik eigenlijk een allroad wil (offroaden met een NTV is een beetje méh :+).

Ik dacht hetzelfde....daarom heb ik een appel gekocht en gaat de NTV er uit. Wordt wel weer ketting smeren....
 
En met een bsm vampire heb ik ook een k&N open luchtfilter nodig en een afstelling op de testbank met andere gasnaalden en zo toch?

Als ik bij BSM bestel: de slip on 1 is 345,- euro
de 2-1 476,- euro =>de eerste van 345 ik nodig zeker want bij die andere zitten ook de pijpen naar de cilinders, en past die dan zo, of moet ik nog een? stuk hebben?

Je zult ook een collector nodig hebben van 2 naar 1. Bij een open demper verdient het wel de voorkeur om de carburatie af te stellen voor betere prestaties. Voor 350 euro mag je die van mij overnemen....krijg je de rest van de motor er bij...🤣
 
En met een bsm vampire heb ik ook een k&N open luchtfilter nodig en een afstelling op de testbank met andere gasnaalden en zo toch?

Als ik bij BSM bestel: de slip on 1 is 345,- euro
de 2-1 476,- euro =>de eerste van 345 ik nodig zeker want bij die andere zitten ook de pijpen naar de cilinders, en past die dan zo, of moet ik nog een? stuk hebben?
Ik heb een slip on (denk ik) en inderdaad K&N luchtfilters.

Onlangs met Guntherrex wel een ander kitje er in gemonteerd maar dat had weer een andere reden.
Verder weet ik niet precies wat je zou moeten hebben, bij mij zat het er al op :P

Trouwens een vraagje: als ik stevig rem dan duikt de motor een beetje. Geen probleem maar ik merk daarna altijd een soort van "klik" alsof er iets in het stuur weer in positie wordt geklikt. Kan dat kwaad? En wat zou het kunnen zijn? 🤔
 
Ik heb een slip on (denk ik) en inderdaad K&N luchtfilters.

Onlangs met Guntherrex wel een ander kitje er in gemonteerd maar dat had weer een andere reden.
Verder weet ik niet precies wat je zou moeten hebben, bij mij zat het er al op :P

Trouwens een vraagje: als ik stevig rem dan duikt de motor een beetje. Geen probleem maar ik merk daarna altijd een soort van "klik" alsof er iets in het stuur weer in positie wordt geklikt. Kan dat kwaad? En wat zou het kunnen zijn? 🤔

Zitten de clipons wel goed vast? Lijkt er op dat de nokjes die tussen de kroonplaat bij de poot zitten iets raken. zoals je het beschrijft lijkt me niet de bedoeling te zijn.
 
Dit is de motor die ik te koop heb.
full

full

full
 
Volgens mij heb ik nog wel een paar klauwen liggen. Zit vast wel een knappe tussen. Stalen remleiding heb ik ook.

Bandjes reed ik idd meestal de bt45 van maar pirelli demons rijden ook fijn. Michelin heb ik onder de NTV. Ook altijd prima


Heej, heb je een PB gestuurd.

Ben opzoek naar een klauwtje :)

Of als er iemand anders is die een klauwtje voor een Hawk heeft liggen dan hoor ik het graag :Y
 
Luchtfilter vervangen.
Was waarschijnlijk nog de originele uit 1996 haha.

Zit ik later nog eens de foto te bekijken valt me ineens die rubberen ring in het midden op.

Kan dat kwaad?
Heb de oude nog uit de bak gevist en los gehaald dus kan hem nog alsnog monteren.

Of is dit niet nodig?

Krijg foto hier niet geplaatst
 
Laatst bewerkt:
Zitten de clipons wel goed vast? Lijkt er op dat de nokjes die tussen de kroonplaat bij de poot zitten iets raken. zoals je het beschrijft lijkt me niet de bedoeling te zijn.
Ik heb een breder sportstuur erop, weet niet welk merk/type.

Het is erg lastig te omschrijven en je zou het eigenlijk moeten voelen. Misschien dat ik er eens mee langs ga bij Guntherrex. Als het mooi is dan. En hij tijd heeft :P
 
Vraagje over zadelschuim(vervangen).

Ik heb een nieuwe bodemplaat gescoord en ga proberen een nieuw zadel te beeldhouwen.
Nu moet ik gaan kiezen welk schuin ik er in wil hebben.

De makkelijkste (en goedkoopste) optie is om een pak flokkenschuim van de Bouwmaat te halen.

Anders wordt het bestellen bij een van de standaard webshops.

Mijn eerste reactie is om zo hard mogelijk schuim te gebruiken, want het schuim is nu net pudding.
Als het zadel nu 'soft' te noemen is, wil ik harder dan 'medium' en dus echt 'hard' welk sg nummer polypress zou ik dan moeten bestellen.
Wat is jullie ervaring?

Ik vraag dat specifiek hier, want jullie kunnen het vergelijken met het ori zadel van de ntv.
 
Goedendag heren en misschien ook wel dames.
Ik ben nieuw hier op het "Hawk" forum dus zal me bij deze even voorstellen.

Ik ben Remon en al jaren lang actief in de offroad wereld. Het meest op mijn Honda xr650, maar soms ook op een 250 ktm. Sinds een maand of twee ben ik ook in het bezit van een Honda Hawk gt. Hoewel de motor eigenlijk te klein is voor mij vind ik hem hartstikke leuk. Ik heb de motor gekocht van een weduw vrouw, die de fiets bijna tien jaar ongebruikt in de schuur heeft laten staan. De fiets werd mij via via aangeboden omdat deze vrouw ervan af wilde. Eigenlijk had ik met mijn offroad gebeuren nog nooit van een Hawk gehoord, maar ik ben er toch maar voor gegaan.

De motor opgehaald, carburateurs gereinigd en benzine ververst en de motor inwendig gereinigd. Met flush.
Daarna verse olie en filtertje erin en het was starten en gaan. Naar het eerste proefritje kwam ik erachter dat de benzine leiding tussen de pomp en èèn vd carburateurs lek was door een poreuze leiding.

Deze leiding maar meteen vervangen en een accu gehaald. Meteen nieuwe remblokjes erop en ik heb voor zeer weinig een prachtige motor weten te scoren. Waarvan ik eigenlijk nog geen idee heb wat ik er mee ga doen.

Wel heb ik een vraagje over mijn luchtfilter. Deze ziet er namelijk niet echt origineel uit.
2qxcf88.jpg


Kan iemand mij hier iets meer over vertellen? Is deze wel standaard? Heeft dit überhaupt meer waarde? Ik ben eigenlijk meer van het origineel, zeker op motorische gebied.

ps bij deze een foto vd Hawk zoals die er nu bij staat.
ae8lkh.jpg


24nfvki.jpg
 
Hoi Remon, mooi ding en goed werk, ik heb er ook een Hawk 'bij', je wordt er vanzelf verliefd op ;-) Je luchtfilter lijkt me niet origineel, kijk f op e-bay, kom je ze wel tegen. Groet, Frank
 
Da's een mooie 88'er! Welkom in de Hawk wereld. :W
Het luchtfilter lijkt mij een K&N inlay, maar ik kan het mis hebben. Eigenlijk nog nooit één live gezien.
Veel plezier er mee! Dat gaat ongetwijfeld goed komen. ;)
 
Welkom Remon!

Luchfilter is inderdaad een inlay van K&N (zit ook in mijn 89 Hawk) en levert zeker wat voordeel op qua vermogen. Zou hem wel even schoonmaken en opnieuw in oliën (hoort er lichtrood uit te zien). :)

Kleur van je motor zegt trouwens 88, als hij uit Amerika komt. Grijs/blauw voor 88 en daarna alleen rood. Canadese (km/h teller) hadden weer andere kleurtjes maar die waren volgens mij donkerder blauw dacht ik.
 
Goedendag heren en misschien ook wel dames.
Ik ben nieuw hier op het "Hawk" forum dus zal me bij deze even voorstellen.

Ik ben Remon en al jaren lang actief in de offroad wereld. Het meest op mijn Honda xr650, maar soms ook op een 250 ktm. Sinds een maand of twee ben ik ook in het bezit van een Honda Hawk gt. Hoewel de motor eigenlijk te klein is voor mij vind ik hem hartstikke leuk. Ik heb de motor gekocht van een weduw vrouw, die de fiets bijna tien jaar ongebruikt in de schuur heeft laten staan. De fiets werd mij via via aangeboden omdat deze vrouw ervan af wilde. Eigenlijk had ik met mijn offroad gebeuren nog nooit van een Hawk gehoord, maar ik ben er toch maar voor gegaan.

De motor opgehaald, carburateurs gereinigd en benzine ververst en de motor inwendig gereinigd. Met flush.
Daarna verse olie en filtertje erin en het was starten en gaan. Naar het eerste proefritje kwam ik erachter dat de benzine leiding tussen de pomp en èèn vd carburateurs lek was door een poreuze leiding.

Deze leiding maar meteen vervangen en een accu gehaald. Meteen nieuwe remblokjes erop en ik heb voor zeer weinig een prachtige motor weten te scoren. Waarvan ik eigenlijk nog geen idee heb wat ik er mee ga doen.

Wel heb ik een vraagje over mijn luchtfilter. Deze ziet er namelijk niet echt origineel uit.
[afbeelding]

Kan iemand mij hier iets meer over vertellen? Is deze wel standaard? Heeft dit überhaupt meer waarde? Ik ben eigenlijk meer van het origineel, zeker op motorische gebied.

ps bij deze een foto vd Hawk zoals die er nu bij staat.
[afbeelding]

[afbeelding]

Mooi gescoord, heel veel plezier ervan!

Dat is inderdaad een K&N filter, een grote upgrade op de NTV en Hawk (al haal je uit pod-filters nog meer vermogen). Zuinig op zijn, want ze zijn niet meer nieuw te koop, ik heb vorig jaar de allerlaatste gekocht die de Europese importeur nog had liggen en Amerika had ze zelf al jaren niet meer.

Is uit 1992. Geen 88'er.
Althans.... dat staat op kenteken

Hij is in 1992 dus op Nederlands kenteken gekomen, maar in deze kleurstelling kan hij alleen van modeljaar 1988 zijn. Hij zal rond 1988 in Amerika nieuw verkocht zijn, en in 1992 naar Nederland verscheept, aangezien ze nooit officieel in Europa verkocht zijn.
 
Bedankt voor de vele reacties, mooi om te lezen.

Ps vraagje luchtfilter in oliën? Op mijn crossers heb je idd schuimen filters die je kunt uitwassen en opnieuw kan in oliën.
Maar.... Dit filter kun je toch niks mee?

Misschien dat iemand mij dit ff kan uitleggen.
 
Bedankt voor de vele reacties, mooi om te lezen.

Ps vraagje luchtfilter in oliën? Op mijn crossers heb je idd schuimen filters die je kunt uitwassen en opnieuw kan in oliën.
Maar.... Dit filter kun je toch niks mee?

Misschien dat iemand mij dit ff kan uitleggen.
Die luchtfilter onder je tank kan je eraf halen en dan schoonmaken :)
 
Bedankt voor de vele reacties, mooi om te lezen.

Ps vraagje luchtfilter in oliën? Op mijn crossers heb je idd schuimen filters die je kunt uitwassen en opnieuw kan in oliën.
Maar.... Dit filter kun je toch niks mee?

Misschien dat iemand mij dit ff kan uitleggen.

Filter kun je ook uitwassen, k&n heeft er zo'n setje voor (schoonmaak en olie). Iets van 15 euro, eerst inspuiten met schoonmaak spul, afspoelen met water, laten drogen en dan nog inspuiten met olie spul. :)
 
Bedankt voor de vele reacties, mooi om te lezen.

Ps vraagje luchtfilter in oliën? Op mijn crossers heb je idd schuimen filters die je kunt uitwassen en opnieuw kan in oliën.
Maar.... Dit filter kun je toch niks mee?

Misschien dat iemand mij dit ff kan uitleggen.

Het standaard filter van Honda kun je inderdaad niet wassen en oliën, maar het katoenen K&N filter dat in jouw Hawk zit kun je wel schoonmaken. Ik zal de cleaning kit even aan de webshop toevoegen :Y
 
Dat schoonmaakspul is makkelijk te vervangen voor warm water en vaatwasmiddel.
Scheelt weer een paar knaken.


Filter kun je ook uitwassen, k&n heeft er zo'n setje voor (schoonmaak en olie). Iets van 15 euro, eerst inspuiten met schoonmaak spul, afspoelen met water, laten drogen en dan nog inspuiten met olie spul. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan