Kawasaki EN500 / 454 ltd

Ik zie foto's van verwchillende motoren. Ben je er nu meerderen aan het bouwen?

De blokjes zijn volgens mij halve GPZ900 blokken als ik het goed heb en ait flink pit in voor het aantal cc.
 
Ja ook een kantine naast de hobbyruimte...met bier, veel bier.[afbeelding]
cefd23adf972ab932f7cfb88e0dc4331

Ik geloof dat ik toch maar eens moet komen buurten.Alex had al eens iets laten vallen over jullie plek :]
 
Laatst bewerkt:
Ik zie foto's van verwchillende motoren. Ben je er nu meerderen aan het bouwen?

De blokjes zijn volgens mij halve GPZ900 blokken als ik het goed heb en ait flink pit in voor het aantal cc.

Blokken werden in meerdere modellen van Kawasaki gebruikt. Gpz500, KLE500 etc. De ltd454 was een "half" 900 blok. De EN500 is een doorontwikkeling daarvan. 6 bak en 50 pk. Wil best vooruit hoor, maar niet echt een cruiser/chopper karakteristiek. En Ja, heb altijd wel meerdere motoren staan voor hobby en handel 😁
 
Dergelijke 500 parallel twins moet je natuurlijk wel met meer op toeren rijden. Maar waarom moet een chopper altijd eenzelfde motorkarakter hebben? In de old school chopper 60's en 70's werd van alles gebruikt zo ook velen CB750's.

Als het je om het chopper bouwen gaat is er meer dan een Harley of Harley kloon mogelijk. Er zijn voorbeelden van digger style met GSX1100 blokken. Dan ga je meer naar de dragstyle.

Je hebt een groep die wil per se over de boulevard met een Harley chopper en je hebt een groep die gaat het om het bouwen met de spullen die je hebt. Hoe mooi ik de Harleys ook vind, ik kan andere bouwsels zeker waarderen zeker als je kijkt wat de bouwer er in stopt. Zo vind ik bijvoorbeeld de old school Triumph of BSA chppers veel minimalistischer en ranker ogen dan de toch vrij lompe Harley blokken.

Het blijft allemaal een kwestie van smaak.
 
Ik wil dit topic graag weer leven inblazen. Ben sinds vorige week eigenaar van een 85er en wil graag wat cosmetische dingen aanpassen.

Moet ook wat technisch doen, dus hoop dat er nog een aantal andere eigenaars rondlopen op MF om me te helpen met vraagjes.

Allereerste is het aanpassen van de stationair stand. Eerst viel hij uit vanwege te weinig toeren en nu draait hij 2500 toeren als hij warm is.

Graag tips...
 
Ik wil dit topic graag weer leven inblazen. Ben sinds vorige week eigenaar van een 85er en wil graag wat cosmetische dingen aanpassen.

Moet ook wat technisch doen, dus hoop dat er nog een aantal andere eigenaars rondlopen op MF om me te helpen met vraagjes.

Allereerste is het aanpassen van de stationair stand. Eerst viel hij uit vanwege te weinig toeren en nu draait hij 2500 toeren als hij warm is.

Graag tips...
Klepspeling doen
Dan synchroniseren
Dan stationair

Wel met goed werkende carbs
 
Mooie motoren allemaal👌. Ben ook al een jaartje bezig met een LTD 450 '86. Ik vind alleen de originele kroonplaat niet echt geweldig...heeft iemand een idee welk alternatief hiervoor bestaan die ook op deze motor passen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan