ZRX trefpunt deel 14, ouder maar niet langzamer!

Ik vind het ook helemaal niks :N . op een of andere manier klopt dit apparaat gewoon niet.
Lekker ZRX blijven rijden. *O*
 
Heb een technische vraag, met de standaard set up de snorkel van het luchtfilter huis halen.
Geeft dit problemen, wil een cleaner behuizing maken van aluminium met gaten erin en dus zonder snorkel.Het filterhuis zal in het zicht komen. zal hem wel het zelfde volume geven als het bestaande model. Vroeg het mij af. :? :W
 
ja dat heeft effect (blijkbaar). met standard jetting kan je dan in de problemen komen. zou wel een stage 2 nodig kunnen hebben.. uit het blote hoofdje. maar da's alleeen zinnig met een open pijp erbij
 
Met de snorkel weg zeker 2 maten groter met de hoofdsproeier, gasnaald 2x 3mm ringetjes omhooghalen en de vlotterhoogte 2mm hoger zetten, uitlaat heeft wat minder invloed op de carburateurs setting.
 
Met de snorkel weg zeker 2 maten groter met de hoofdsproeier, gasnaald 2x 3mm ringetjes omhooghalen en de vlotterhoogte 2mm hoger zetten, uitlaat heeft wat minder invloed op de carburateurs setting.

Kijk, daar is de kennis! Hoe staat het met jou ZRX trouwens?
 
Beste ZRX liefhebbers, ik heb afgelopen week deze motor gekocht. Er is van alles aan verbouwd en gewijzigd maar niet door de laatste eigenaar.
Is deze motor bij jullie bekend?

full
 
Beste ZRX liefhebbers, ik heb afgelopen week deze motor gekocht. Er is van alles aan verbouwd en gewijzigd maar niet door de laatste eigenaar.
Is deze motor bij jullie bekend?

[afbeelding]


Welkom hier,

Mij ook niet bekent dus kan je er verder ook geen info over geven,maat hij ziet mij er verder nog vrij "standaard"uit,maar heel veel probleemloze kilometers ermee.
 
Sjieke fiets! Jammer inderdaad dat het goud achter niet tegenkomt en dat er extra gaten geboord zijn om de knippers achter lager te monteren dan de originele knippergaten.

Maar dat mag de pret niet drukken *O*
 
Als de motor helemaal af zou zijn had ik ‘m waarschijnlijk niet gekocht
De lol zit voor mij voor een groot deel in het naar mijn smaak maken van een motor, dat rijden is maar bijzaak😉
 
Beste ZRX liefhebbers, ik heb afgelopen week deze motor gekocht. Er is van alles aan verbouwd en gewijzigd maar niet door de laatste eigenaar.
Is deze motor bij jullie bekend?

[afbeelding]

Welkom hier
ZRX ziet er goed uit, en ja je raakt in principe nooit uit gebouwd aan zo'n fiets :N
Motor is jammer genoeg ook bij mij niet bekend :N

Trouwens heb jij ook een naam? :?

GREETZ
 
De filters zitten verstopt achter het kapje.

Ik zal me dan maar even voorstellen..
Kevin uit Den Haag, al bijna 14 jaar lid van MF.
Na een FZS600, R6, XB9S, XT660X en Dorsoduro, heb ik 3 jaar geleden een F800GS gekocht.
Dit is mijns inziens de Opel Astra station onder de motoren, praktisch en comfortabel maar dodelijk saai.
Dus heb ik deze ZRX gekocht, altijd al willen hebben, weer wat te sleutelen en hopelijk leuk genoeg om het plezier in motorrijden terug te krijgen.
 
De filters zitten verstopt achter het kapje.

Ik zal me dan maar even voorstellen..
Kevin uit Den Haag, al bijna 14 jaar lid van MF.
Na een FZS600, R6, XB9S, XT660X en Dorsoduro, heb ik 3 jaar geleden een F800GS gekocht.
Dit is mijns inziens de Opel Astra station onder de motoren, praktisch en comfortabel maar dodelijk saai.
Dus heb ik deze ZRX gekocht, altijd al willen hebben, weer wat te sleutelen en hopelijk leuk genoeg om het plezier in motorrijden terug te krijgen.
Dat gaat je zeker lukken. :Y
 
Hoppaa, vandeweek komen dit setje Metzeler Roadtec 01 binnen. Kunnen we veilig de winter door :Y

metzeler_roadtec01_rear_tires_zoom.jpg


Ondertussen deze dagen maar even de remklauwen reviseren, net als de koppelingcilinder :t
 
mooie fiets! had hem ook op MP zien staan. Let op met de zzr deksels, het oliepeil daarvan komt niet overeen met de ZRX, hoewel ik niet meer weet wat het juiste niveau moet zijn....

zal je even in de OP zetten!

zo te zien plakken die bandjes wel met natte omstandigheden. Net een setje scorpion trail 2's binnen voor het werkpaard :]
 
Mooi bakkie man.

Dank je!

Het oliepeilglaasje is mij uitgelegd, een heel klein beetje schuin houden en dan moet de olie net boven het onderste randje uitkomen.
Niet zo handig, en ik zie ook het nut van deze wijziging niet. Tzt maar eens op zoek naar een origineel onderdeel.
 
Heren, hoe halen jullie de vooras los? Hebben jullie daar zo'n onwijs grote imbussleutel voor?

Probeer mijn wielen eruit te halen zodat ik de banden eraf kan trekken, nieuwe ventielen kan monteren en vandeweek kan voorzien van nieuwe banden maar dit stuit op wat lastigheden :+
 
in de bouwmarkt een radiator kranen sleutel halen. Dit is een dop met een getrapje imbus, grootste maat past perfect in de ZRX. Knelbouten aan de dopzijde loshalen, andere kant nog laten zitten. Lostrekken en daarna de boutjes in de andere poot ook los. En niet vergeten eerste de remklauwen lost te halen en uit de weg te hangen :+
 
Ah thanks! Remklauwen liggen er al af, die liggen in de schuur waarvan er al één gesplitst is om gereviseerd te worden :Y

De ander is opgestuurd naar een maatje om uit te laten horen, heb één bout naar de klote geholpen :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan