Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Hey jongs!

Sinds vanochtend trotse eigenaar van een RSV1000R! *O* *O*

[afbeelding]



Ik heb in de bocht heel snel het gevoel dat hij begint te glijden.
Er liggen Bridgestone S20r Hypersport banden onder uit eind 2012 en begin 2013, kan het liggen aan oude banden of niet warm genoeg krijgen van de banden dat ze zo slecht aan voelen?
Mooie fiets, veel plezier ermee.

wat is je bandenspanning ?? zou eens proberen met 2.5 achter en 2.3 voor, als dat niet goed gaat is zou het idd kunnen zijn dat ze een beetje hard geworden zijn, al vind in 2012/2013 nog niet zo heel oud.
 
Mijn ervaring met Bridgestone in het algemeem is dat ze flink.wat warmte nodig hebben om uberhaupt wat grip te bieden. Koud zijn ze erg hard en glad. Dus gewoon goed warm rijden alsvorens te begint te gassen.
 
Bedankt voor de reacties!

Heb zelf al even gauw een owners manual gevonden met de simpele instructies van de motor enzo maar die werkplaats manual komt vast ook nog wel eens van pas.

Over de banden, er zat eerst 2,8 achter en 2,5 voor in maar dat vond ik zelf ook al aardig veel dus had ik het terug geschroefd naar 2,5 achter en 2,3 voor maar nog zonder verbetering.
Echt warm kon ik ze ook niet krijgen maar ik durfde er bijna de bocht niet mee door omdat het net voelde of hij heel snel begon te glijden.
Ook omdat er "Hypersport" op stond had ik zelf al het idee dat het wss geen hele goeie banden zouden zijn voor deze temperaturen en de leeftijd zal ze ook niet echt van gunst zijn.

Ik heb hiervoor op mijn Suzuki Sv650s altijd met pilot powers gereden en heb nooit het idee gehad dat ik grip te kort had, heeft iemand ervaring met PiPo's op een RSV?
Levensduur was wat aan de korte kant maar kosten niet al te veel en deden het prima.
 
heb nog een K&N filter liggen , schoon van een mille tuono het nwe type

mille vanaf 2004 tuono vanaf 2006

iemand belang bij ?
 
iemand belang bij een mooie mille bj 2005 zwart met volledig akra van vooe naar achter met LSL verstuur verhogers 37000 km
full
 
Het valt mij op dat er veel Tuono's te koop staan hier op MF terwijl iedereen toch enthousiast is over dee fiets.
 
Wat voor blok olie raden jullie aan voor een RSV dan?
Wat ik uit de manual kan halen moet er 15w50 in en op de oude rekeningen zie ik dat er de eerste keer 5w60 belray en de tweede keer 10w60 Agip in gegaan is.

Ook iemand een site waar ik doorzichtige knipperlichtglaasjes vandaan kan halen?
 
Wat voor blok olie raden jullie aan voor een RSV dan?
Wat ik uit de manual kan halen moet er 15w50 in en op de oude rekeningen zie ik dat er de eerste keer 5w60 belray en de tweede keer 10w60 Agip in gegaan is.

Ook iemand een site waar ik doorzichtige knipperlichtglaasjes vandaan kan halen?

motor oost bv

motorfun/ aprilia parts Twello

15 W 50 gebruik ik Roke dacht ik 10 W 60

half synteet 10 W 40 sloppert i zo op
 
Gebruikte eerst ook de motul 15w50, maar die is nogal aan de dure kant.
Rij nu al een paar jaar probleemloos op Motorex topspeed 15w50 :)
 
Ik heb zelf ook de Bridgestone S20 hypersports eronder. Als de banden koud zijn dan lijkt het inderdaad niet erg stabiel voor. Op Rotondes wordt ik er dan uit gereden door een goldwing haha. Volgens mij moeten de banden goed warm gereden worden en dan kan je er aardig gas mee geven.
 
Hallo heren en dames RSVers,

Iemand nog belang bij een circuitkuipsetje voor de oer-mille? Setje bestaat uit topkuip met ruitje, onderkuip met bellypan en zitje. Met Bacardi sticker gegarandeerd 2 seconden sneller op welk circuit dan ook! Setje is niet nieuw, hoeft ook niet de hoofdprijs te kosten.
Af te halen in Nijverdal, opsturen ga ik niet doen ivm grootte. Meer info via pm aub.

Groet Chris

full
 
Hey jongs!

Sinds vanochtend trotse eigenaar van een RSV1000R! *O* *O*

[afbeelding]

Effe een paar vraagjes en dingetjes.
Weet iemand waar ik een owners manual vandaan kan halen?

De vering is achterlijk hard, kan dit nog zachter afgesteld worden?

Spiegels zijn nagenoeg onbruikbaar, volgens de vorige eigenaar ook niet te verstellen.
Iemand een oplossing om deze weer een beetje bruikbaar te maken?

Ik heb in de bocht heel snel het gevoel dat hij begint te glijden.
Er liggen Bridgestone S20r Hypersport banden onder uit eind 2012 en begin 2013, kan het liggen aan oude banden of niet warm genoeg krijgen van de banden dat ze zo slecht aan voelen?

Verder wel een kanon van een motor en een pareltje voor het oog.
Zsm vloeistoffen wisselen want daar was hij wel aan toe en iets aan die saaie zwarte velgen doen.

Nice! Gefeliciteerd!
Gouden OZ's staan 'm goed kan ik je zeggen })

22637701_147521015860639_1104478959317286912_n.jpg
 
Bedankt voor de reacties!

Heb zelf al even gauw een owners manual gevonden met de simpele instructies van de motor enzo maar die werkplaats manual komt vast ook nog wel eens van pas.

Over de banden, er zat eerst 2,8 achter en 2,5 voor in maar dat vond ik zelf ook al aardig veel dus had ik het terug geschroefd naar 2,5 achter en 2,3 voor maar nog zonder verbetering.
Echt warm kon ik ze ook niet krijgen maar ik durfde er bijna de bocht niet mee door omdat het net voelde of hij heel snel begon te glijden.
Ook omdat er "Hypersport" op stond had ik zelf al het idee dat het wss geen hele goeie banden zouden zijn voor deze temperaturen en de leeftijd zal ze ook niet echt van gunst zijn.

Ik heb hiervoor op mijn Suzuki Sv650s altijd met pilot powers gereden en heb nooit het idee gehad dat ik grip te kort had, heeft iemand ervaring met PiPo's op een RSV?
Levensduur was wat aan de korte kant maar kosten niet al te veel en deden het prima.

Ik rijd nu met PP 2ct's. Doen het prima, nooit echt schrikmomenten gehad nog op de appie. Toch denk ik dat ik wel eens naar een andere band ga kijken, puur om ook eens wat anders te proberen. Mijn broertje heeft Bridgestone s21's op zijn RSV liggen en die is daar ook goed over te spreken.
 
Laatst bewerkt:
Voorlopig gaat die uit de verkoop. In het voorjaar zal die weer op de markt komen tegen zijn normale waarde. Dus de "winterstalling" is gereed voor nu...

 
:9~ :9~ :9~
Graag!
Maar echte OZ's zijn me in verhouding te duur.
Zit er wel over te denken om ze wit of goud te laten spuiten maar probeer eerst wel eens rimstriping ofzo

Rode striping staat ook best nice!
Dit was mijn motor voor alle factory goodies erop gingen..

23928275191_47ef24b374_b.jpg
 
Rode striping staat ook best nice!
Dit was mijn motor voor alle factory goodies erop gingen..

[afbeelding]

Vind dat ook al 10x beter dan compleet zwarte velgen.
Ben er echt allergisch voor, er moet gewoon een naad tussen velg en band zichtbaar zijn anders lijkt het nergens op.
Miss rood of witte rimstriping
 
Accuvraagje: aanbevolen wordt de Yuasa YTX-14BS. Ik had vorig jaar de Yuasa YTX-14HBS aangeschaft (iets grotere broertje) maar deze is slecht bevallen. Misschien een maandagmorgenexemplaar wie weet. De oude Motobatt MBTX12U terug geplaatst maar deze begint aan het einde van zijn leven.

Ik zit te lonken naar een MotoBatt MBTX16U alleen zou ik morgen even moeten meten of ik weg kom met 161 millimeter in de hoogte.

Of zou ik eventueel nog voor lithium kunnen gaan? Ik ga er niet mee door de sneeuw rijden maar als het poepiekoud is maakt mij dat niet uit. Gezien de eventuele ontlading bij kou of valt dat wel mee?
 
Een accu blijft een beetje een gelukskwestie. Het enige dat je zelf kunt doen is hem volhouden.
Lithium levert wanneer hij erg koud is weinig stroomsterkte. Een poosje de verlichting aan zetten voor het starten, schijnt wel te helpen.

Zelf heb ik een Varta YTX14-BS. (Was een aanbieding van €41)
Ik heb hem pas een jaar. Starten na drie maanden gaat (nog) prima.
 
Laatst bewerkt:
Hallo heren en dames RSVers,

Iemand nog belang bij een circuitkuipsetje voor de oer-mille? Setje bestaat uit topkuip met ruitje, onderkuip met bellypan en zitje. Met Bacardi sticker gegarandeerd 2 seconden sneller op welk circuit dan ook! Setje is niet nieuw, hoeft ook niet de hoofdprijs te kosten.
Af te halen in Nijverdal, opsturen ga ik niet doen ivm grootte. Meer info via pm aub.

Groet Chris

[afbeelding]

Is het setje nog te koop? En wat is de vraagprijs?
 
Terug
Bovenaan Onderaan