Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Maandag jl.achterwiel eruit om band te laten vervangen,was nodig na 30K :t

Bij demontage zag ik dat de remblokjes achter bijna op waren en scheef afgesleten. Remschijf een dal in het midden,voelde niet goed, dus ff rond gekeken,en bij Bolski nieuwe schijf en blokjes besteld.

Vandaag ff kijken om de rem zuigers schoon en gangbaar te maken, lukte ff niet,dus de klauw er maar af.

(mijn meeste gereedschap ligt in de loods waar ik mijn auto aanpak,had enkel een handje vol mee om wiel te demonteren) Niet het juiste gereedschap, dus bij de brommerboer om de hoek langs en gevraagd of zij de zuigers er ff uithalen.

Was hij met een trekker best druk mee. Rubbers niet lekker en erg vies.
Thuis direct Bolski gebeld,of mijn pakje al weg was en of de stofringen mee konden. Helaas niet op voorraad, ook niet bij leverancier,enkel bij Yamaha -O- wel goed/netjes geholpen :t

Dus dichts bijzijnde yamaha dealer gebeld,moest besteld worden, als het goed is zaterdag binnen.

Net ff de klauw en cylinders opgepoetst. Nu wachten op de onderdelen. Als de schijf er is,die er eerst maar ff op, dan zondag maar ff de klauw in elkaar zetten en met nieuwe blikjes monteren.

Hopelijk gaat het ontluchten soepel O-) O-) Kan ik komende week weer :] :] :] :]
 
Gisteren de motor in de wasbox gedaan, is nu weer lekker schoon :)
Gaat toch wel veel sneller dan alles met de hand te doen :')

Vandaag de droogplekken afgenomen die zich op het ruitje vormden.
 
Afgetankt met BP ultimate en weggebracht voor een grote beurt.
De voering uit mijn helm gehaald en door een sopje gehaald.
Ja, we gaan weer stallen...
 
Gaskleppen en vlotterbakken van de carbs van de Honda schoongemaakt, geen zwart meer te zien nu *O*
 
Laatst bewerkt:
full

Smoke ruitje gescored


En teller op 55.555,5 gezet
full
 
Laatst bewerkt:
Vandaag met wat gefreubel LED lampen ingezet in de VF750F en de V-Max. Wel veel meer lichtopbrengst,moet alleen de rubbers nog passend maken.
 
Gasschuiven van de CBR1000F schoongemaakt.
En de rest van de dag bezig geweest met zooi (vliesjes) uit 2 stationairsproeiers peuteren...
Meer als een half uur ultrasoon was niet genoeg :o
 
Laatst bewerkt:
Van de MT 07 van moeders de vrouw, het dimlicht vervangen voor een ''wit'' exemplaar en het enorme exemplaar van de kentekenplaat verlichting vervangen door een kleine led versie. Morgen de kph nog even lichtjes aanpassen :)
 
Afgelopen week heb ik er twee te koop gezet. Dit voorjaar al eentje verkocht. Uiteindelijk is eentje genoeg. Vier motoren bleek wat veel van het goede.
 
Vandaag de led kentekenplaat verlichting aangesloten, de kph wat aangepast. Die is nu een cm dichter naar de kont en ook de kentekenplaat is wat omhoog geplaatst. Daardoor kwam de kph onder de kentekenplaat uitsteken, dus daar ook gelijk een stuk vanaf geslepen.
Van...
full


Naar:
full


Ziet er al een stuk beter uit, maar zou nog strakker kunnen. Misschien nog eens kijken voor een andere kph, maar voorlopig is het wel best zo :)
 
Laatst bewerkt:
Gloeiende gloeiende......

Kan het nou nooit eens mee zitten :( :( :( :(

Vanmiddag sms,revisie setje is binnen,gelijk ff opgehaald, had zaterdag al de goede gereedschaps koffer mee van m'n klus loods,dus niet mis grijpen.

Laatste groeven en details van de klauw schoon gemaakt,goed in het randje met een paperclip.
Rubbertjes mooi ingevet en geplaatst,zuigers opgepoetst en erin gedrukt,gaat weer alseen speer *O* *O*

Had bij bestelling revisie setje aangegeven ook2x koperen ring voor de banjo,zijn ze die vergeten :( :(
ff bij de brommerboer om de hoek langs en 2 ringetjes gehaald. :t

Scoot naar buiten,wiel er weer uit,goede imbus mooi vast geslagen in de boutkop waarmee de remschijf vast zit en elke bout om en om een tikje, elke bout gaf iets, tenslotte los gedraaid, behalve 1, na dat eerste kleine tikje niets meer -O- Had eerder al met kruipolie gespoten, nu weer,bij iets kracht zetten voel ik direct al,nee toch.......

Ja hoor, imbus van binnen dol gedraait :( :( :( :( :( :(

Geen boor met boortjes, die ligt in de loods :( :( en te laat om ook hiervoor weer langs de brommerboer te gaan -O-

Wiel terug gezet,scoot in de schuur, wiel er weer uit :X :X en in het blik gekiept, morgen ff langs de loods, boutje uitboren.

Hopelijk kan het dan soepel in elkaar,kan ik na 1 1/2 week eindelijk weer :] :]
 
Nou, vandaag met warm stoken en wat liefde (hamer) en een opgeofferde bit, de bout eruit gehaald.

Volgende uitdaging was een vervangende bout,ook gelukt :t

Bij tijds thuis,en de remschijf gemonteerd,boel in elkaar geschroefd, remklauw/zuigers schuiven weer als een (censuur) in een natte (censuur) O-) O-)

Heb ooit zo'n slangetje met terugslag gekocht voor remmen ontluchten,maar of te veel lucht,of werkt niet of ik te dom om het te snappen |( |(

Krijg hem niet ontlucht,is al te veel mis gegaan of uitstel of ..... dus morgen weer ingeblikt en na 't werk ff naar de brommerboer om de hoek,die zijn binnen 5 minuten klaar met vervangen/ontluchten,ga ik geen avond aan verkloten. (en risico lopen met een slechte of geen rem)

Dus,morgen eindelijk klaar. Soms moet je je er bij neer leggen,kan veel, maar kan niet alles (en heb soms gewoon niet het goede gereedschap)

Ben immers maar een simpele loempiabakker,en geen prof monteur 8-) 8-)
 
Maandag jl.achterwiel eruit om band te laten vervangen,was nodig na 30K :t

Bij demontage zag ik dat de remblokjes achter bijna op waren en scheef afgesleten. Remschijf een dal in het midden,voelde niet goed, dus ff rond gekeken,en bij Bolski nieuwe schijf en blokjes besteld.

Vandaag ff kijken om de rem zuigers schoon en gangbaar te maken, lukte ff niet,dus de klauw er maar af.

(mijn meeste gereedschap ligt in de loods waar ik mijn auto aanpak,had enkel een handje vol mee om wiel te demonteren) Niet het juiste gereedschap, dus bij de brommerboer om de hoek langs en gevraagd of zij de zuigers er ff uithalen.

Was hij met een trekker best druk mee. Rubbers niet lekker en erg vies.
Thuis direct Bolski gebeld,of mijn pakje al weg was en of de stofringen mee konden. Helaas niet op voorraad, ook niet bij leverancier,enkel bij Yamaha -O- wel goed/netjes geholpen :t

Dus dichts bijzijnde yamaha dealer gebeld,moest besteld worden, als het goed is zaterdag binnen.

Net ff de klauw en cylinders opgepoetst. Nu wachten op de onderdelen. Als de schijf er is,die er eerst maar ff op, dan zondag maar ff de klauw in elkaar zetten en met nieuwe blikjes monteren.

Hopelijk gaat het ontluchten soepel O-) O-) Kan ik komende week weer :] :] :] :]
Remzuigertjes haal ik eruit met perslucht op de nippel. Bij montage smeer ik kamertje en zuigertje en groeven onder afdicht- en stofringen dun in met Bremszylinder Paste die je gewoon bij Brezan kunt kopen.

Bolski was met de remschijf en remblokken voor mijn motorscooter ook voordelig. Ik had gewoon bij hem opgehaald is niet zo heel ver voor mij. Gelijk maar wat ander klein spul op voorraad gehaald daar zodat je niet misgrijpt bij een beurtje. Omstandigheden zijn veranderd waardoor ik niet meer rij op de scooter maar veel geld is er niet in de minimale onderdelenvoorraad gaan zitten.
 
De wintervoering in het pak geritst.
Ik wilde hem ook in de ACF 50 zetten maar na de rit zaterdag in de motregen is hij weer te vuil om dat te kunnen doen. Moet hem eerst weer even poetsen.
 
Beestje gewassen, gewaxt en naar de tijdelijke (winter) rustplaats gebracht:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ziet er strak uit!

Gisteren die van mij afgetankt en alle kuipdelen verwijderd en schoongemaakt. Verder alles van het subframe afgehaald en flink aan de poets geweest. Zand all over the place :/
Gelijk de accu verwijderd en binnen gezet, want mijn garage is niet verwarmd.

Nu ik de boel er toch af heb ga ik denk ik gelijk maar eens kijken naar een LED achterlichtje :)

Hij is in ieder geval klaar voor z'n winterslaapje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan