[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Eindelijk toegekomen aan remmen afmaken, blijkt de reden dat hij schuin afgesleten was dat 1vd 2 zuigers gewoon vast zat. Na een paarkeer hardhandig op en neer bewegen is hij weer redelijk soepel, is dit genoeg of moet ik gewoon de klauw reviseren?

Ook is 1 van de (vuil?) ringetjes rond de zuiger half los, lijkt wel een maat te groot ofzo. Kan dit nog kwaad? Of is dat ook een reden om de klauw te reviseren?

Tijd om te reviseren. Zelf maak ik hem vaak genoeg schoon dat het niet zover komt.
 
Zou het mogelijk zijn om een dubbele schijf te bouwen op een GS500e, want met alle respect; de remmen zijn redelijk ruk voor natuurlijk. Ik kwam deze foto tegen op internet:

full


Zou je niet gewoon een rechter veerpoot links kunnen doen, en daar nog een klauw op kunnen monteren :p Andere rempomp erop, etc.
 
Zou het mogelijk zijn om een dubbele schijf te bouwen op een GS500e, want met alle respect; de remmen zijn redelijk ruk voor natuurlijk. Ik kwam deze foto tegen op internet:

[afbeelding]

Zou je niet gewoon een rechter veerpoot links kunnen doen, en daar nog een klauw op kunnen monteren :p Andere rempomp erop, etc.

Wel een aardige vraag. Ik weet dat exact dezelfde klauw ook op dubbelschijf motoren is te vinden (een of ander Honda toerschip meen ik mij te herinneren). Ik weet uit mijn hoofd niet precies waar de bevestiging ogen zit maar ik vermoed dat het niet al teveel werk is om daar zo'n gespiegelde klauw op te zetten. Een extra remschijf op je velg monteren is een ander verhaal :P

Ik heb trouwens nog wel een buitenpootje voor je liggen mocht je er werk van gaan maken. Misschien ook niet, klinkt eigenlijk als een leuk projectje. Ik heb nog genoeg wielen liggen :+
 
Laatst bewerkt:
Wel een aardige vraag. Ik weet dat exact dezelfde klauw ook op dubbelschijf motoren is te vinden (een of ander Honda toerschip meen ik mij te herinneren). Ik weet uit mijn hoofd niet precies waar de bevestiging ogen zit maar ik vermoed dat het niet al teveel werk is om daar zo'n gespiegelde klauw op te zetten. Een extra remschijf op je velg monteren is een ander verhaal :P

Ik heb trouwens nog wel een buitenpootje voor je liggen mocht je er werk van gaan maken. Misschien ook niet, klinkt eigenlijk als een leuk projectje. Ik heb nog genoeg wielen liggen :+

Haha, ja ik ben alle opties aan het uitzoeken om het te verbeteren. Na wat speurwerk kom op de volgende opties uit:
-Dubbele schijf door de poten van een eerste generatie sv650 te gebruiken
-Enkele schijf behouden en een rechtervoor remtang gebruiken van een latere generatie sv650, met een rempomp van bijvoorbeeld een gsx.

Ik ben nu niet bij mijn motor, maar ik zal eens kijken van het weekend of een tweede rechter GS poot erbij zetten ook een optie kan zijn. Het spiegelen van de tang wordt dan inderdaad een uitdaging, tenzij je gewoon de linker remtang van een eerste generatie SV pakt (die is het zelfde als de GS, zo lijkt).

Wat voor wielen heb je liggen? :p Ook waar zowel rechts als links een schijf gemonteerd kan worden? Wellicht een tof winterproject idd :p

-edit-

dit is ook interessant:
Hier wordt geclaimd dat een adapterplaat om een 4-zuiger remklauw van gixxer op een SV te monteren, ook op een GS zou passen. Hiermee kan je dus een remklauw monteren met 4 zuigers...
 
Laatst bewerkt:
Heyo
ik heb weer wat raars met de gs.
als ik gas geef gaan de knippers sneller en als ik rem gaat mn koplamp feller branden.
voor de rest start hij prima enzo.
denk zelf spanningsregelaar. iemand hier nog een idee ?

Dynamo lijkt goed, accu is iig prima bijgeladen telkens
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand ervaring met het inbouwen van een Yamaha R6 schokbreker?
Moet je daar inderdaad ook je tank en luchtfilterhuis voor uitbouwen?
En rijd het beter?
 
Ik heb zelf een gsx-f600 achterschokbreker ingebouwd! Rijd enorm veel beter, zeker icm een setje progressieve voorvorkveren of 15w olie bij de normale veren.
 
Woensdag morgen goed hard op mijn bek gegaan op de N9 (als je vast stond op de ring Alkmaar, ja dat was ik dus)

Hoe dan ook, ik ben er best vanaf gekomen en de motor ook wel zo lijkt het.
Accuutje is leeg maar hij wilde wel draaien.

Ik zou jullie graag willen vragen hoe dit eruit ziet als het zit zoals het hoort:


Ik had niet het idee dat het zo open hoort, misschien iets van een plaatje eraf? Of is dat dan toch normaal?
 
Hoort een "dicht" ontstekingsdekseltje te zijn. Bas heeft ze volgens mij nog.
Gelukkig is je valpartij relatief goed afgelopen!
 
Laatst bewerkt:
Woensdag morgen goed hard op mijn bek gegaan op de N9 (als je vast stond op de ring Alkmaar, ja dat was ik dus)

Hoe dan ook, ik ben er best vanaf gekomen en de motor ook wel zo lijkt het.
Accuutje is leeg maar hij wilde wel draaien.

Ik zou jullie graag willen vragen hoe dit eruit ziet als het zit zoals het hoort:


Ik had niet het idee dat het zo open hoort, misschien iets van een plaatje eraf? Of is dat dan toch normaal?

Oops
Zelf niets aan overgehouden ?
 
Succes met genezen.

Dat dekseltje is een plakdekseltje wat een paar tientjes (of zo) kost. Maar wat belangrijker is: is dat alle schade?
Frame nog recht, voorvork nog recht, motor nog goed?
 
Succes met genezen.

Dat dekseltje is een plakdekseltje wat een paar tientjes (of zo) kost. Maar wat belangrijker is: is dat alle schade?
Frame nog recht, voorvork nog recht, motor nog goed?

Hij lekt wat vloeistoffen, heb er verder nog niet onder gelegen om te kijken waar dat precies vandaan komt. Dat kan nog wel een dingetje zijn.

Voorband denk lek, maar ik ga er sowieso andere op zetten.

En schuifschade algeheel maar dat was te verwachten. Rijdt ie niet minder om gelukkig :)

Straks even de accu erin terugzetten en kijken of hij startten wil. Ik denk van wel.
 
Laatst bewerkt:
Startte in een keer, ze is ouder dan ikzelf maar duidelijk niet zo snel geslagen 😁

Even een likje verf, hier en daar een klein onderdeeltje en ze is weer zo goed als nieuw.

Meteen even een nieuwe helm gekocht, en ja.. als je dan toch bezig bent dan ook maar een lichtere/verbeterde versie van wat ik had.
 
Hoe is het gebeurd ?
Lekke band, is dat de oorzaak ?

En ik zou de tuinslang er op zetten om al het accu zuur wat er uitgelopen is weg te spoelen.

Accu is op gel, gelukkig ☺

De oorzaak zal me waarschijnlijk nooit helemaal duidelijk worden maar een lekke band was het niet hoor.
 
Vandaag maar weer eens de olie vervangen van 15w50 Kroon Vol Syntheet naar 10w40 Procycle half syntheet, mede voor de winter en dat Kroon olie altijd verbruik heeft opgeleverd bij de gs,
Ook een magneet aftapplug gemonteerd, + van de week ook nieuwe accu erin gedaan en merk nu al dat hij sneller rond gaat als ie koud is.

ncOr9hN.jpg
 
Laatst bewerkt:
van de week ook nieuwe accu erin gedaan en merk nu al dat hij sneller rond gaat als ie koud is.

[afbeelding]

Of hij sneller rond gaat merk ik niet eens.
De startmotor gaat 1 slag in de rondte en de GS loopt al.
Bij mij was de accu echt ineens defect.
Die wilde met de accu lader niet eens meer laden
Lampjes gingen nog nauwelijks branden.
Oorzaak vreemde wisselende spanningen door beschadigde bedrading van de dynamo.
 
Daarom heb ik hem uit voorzorg al vervangen, wil niet dat hij nog amper start deze winter zoals bij de vorige.
 
Terug
Bovenaan Onderaan