Yamaha XV Virago topic [deel II]

Ik heb gemeten en de accu laadt niet bij dus blijft bij ongeveer 3000 rpm gewoon 12 volt geven. Dat zou dus >13,7v moeten zijn.
 
Dynamo geeft ongeveer 60 volt wisselspannning.
Accu blijft ook netjes vol.
Blijft over de spanningsregelaar, Deze wordt ook direct flink warm. Is dat normaal?
Ik had hem onder het zadel geplaatst vlak bij de cilinder dus daar komt geen koele lucht. Normaal gesproken zit deze bij de voetsteun ergens.
Een andere toch maar in de rijwind plaatsen.
 
Zie hier het eindresultaat. Alles in elkaar en wel. Nooit gedacht dat het zo mooi Uitkwam. 8-) op naar het frame! :]
full
 
Laatst bewerkt:
Dag heren, Heeft iemand nog toevallig twee zij deksels te koop van een 700 of 750? Helaas heb ik die niet bij de aankoop van de motor gehad.. Hoor het graag;)
 
Heel mooi motorblok Otzie!
Wat voor verf heb je daarvoor gebruikt? Aangezien het niet echt mat is, maar meer satijn-zwart?

Alle koelribben ook individueel gepolijst? Met een dremeltje of iets dergelijks?

Voor mijn blok afgelopen maand motip tot 800 graden heat resistant gebruikt:


En de koelribben blank gemaakt, twijfel nog over het polijsten daarvan bij gebrek aan kleine polijstapparaat.
 
Laatst bewerkt:
Is de basis nu een Virago of een TR-1 want ik kom de foto in beiden topics tegen volgens mij.
 
Merk is Yamaha, modellijn Virago, type TR1. Dus Virago en TR1. Het is alleen geen XV920R/XV1000, want het kettingmodel is TR1 in Europa. Maar welk ander topic bedoel jij?
 
Merk is Yamaha, modellijn Virago, type TR1. Dus Virago en TR1. Het is alleen geen XV920R/XV1000, want het kettingmodel is TR1 in Europa. Maar welk ander topic bedoel jij?
Dag Michael, heb vht hoogglans gebruikt hiervoor. Voorhand heb ik de koelribben gepolijst met een polijstmachine( onhandig maar werkt) dan de koppen gespoten. Daarna heb ik met een verfkrabberbde de koelribben gesneden( tip van chiefpep) vergeet niet met vht verf de verf te bakken in een oven.
 
Dag Michael, heb vht hoogglans gebruikt hiervoor. Voorhand heb ik de koelribben gepolijst met een polijstmachine( onhandig maar werkt) dan de koppen gespoten. Daarna heb ik met een verfkrabberbde de koelribben gesneden( tip van chiefpep) vergeet niet met vht verf de verf te bakken in een oven.
Glasparel stralen werkt perfect op losse aluminium delen.
 
Vandaag is mijn nieuwe spanningsregelaar binnen gekomen dus direct aangesloten.
Maar nog steeds niet bij laden.
Zoeken en meten en door toeval er achter komen dat er dus aarde nodig is om het ding te laten werken.
Dus moet gemonteerd worden op metaal dat aarde maakt.
Voor de zekerheid nog een aardedraad aangesloten.
Overigens is de oude daardoor waarschijnlijk kapot gegaan want die maakte ook geen aarde meer.
Weer wat geleerd.

Nog een plaatje van mijn XV bobber:
HcO3aFQl.jpg

V5npdk3l.jpg

TTr3I5jl.jpg
 
Aq49vQ4l.jpg

Nieuw plekje gemaakt voor de spanningsregelaar. Wind kan er mooi doorheen en hij kan zijn warmte beter kwijt door het vergrote oppervlak.

Ook nog een korte rit gemaakt. In het begin loopt de achterste cilinder niet mee. Als ik de dop los trek begint de cilinder mee te lopen. Heb de doppen al een keer omgewisseld maar dat hielp niet. Als de motor warm is blijft de cilinder wel gewoon meelopen.
Binnenkort maar weer eens uitzoeken of heeft iemand een idee?
 
heb ik met mijn virago 1100 een paar keer gehad, nieuwe bougies en de juiste electrode afstand en het probleem was weer voor ruim een jaar weg.
 
Hoi mannen

Even een braag voor de virago kenners...

Welk 920 1000 of 1100 cc model heeft fabriek af spaakwielen ?
Ik wil een nieuw project beginnen in t voorjaar maar kan t ff niet vinden...

Tnx. Rob
 
Ga even naar CMSNL online en blader per model per jaar door de modellen en bekijk de exploded view. Dan weet je precies welk model maar ook uit welk land of werelddeel met spaakwielen werd geleverd. Dan weet je precies waar je het zoeken moet!
 
heb ik met mijn virago 1100 een paar keer gehad, nieuwe bougies en de juiste electrode afstand en het probleem was weer voor ruim een jaar weg.

Goeie tip! Het is idd de bougie. Deze was pikzwart, even goed zuiver gemaakt en verwisseld met de andere cilinder.
Nu loopt de andere cilinder niet mee. Dus even nieuwe halen. Wel raar want het zijn zo goed als nieuwe.
Zwart betekent veel te rijk dus even kijken hoe dat komt.
 
Goeie tip! Het is idd de bougie. Deze was pikzwart, even goed zuiver gemaakt en verwisseld met de andere cilinder.
Nu loopt de andere cilinder niet mee. Dus even nieuwe halen. Wel raar want het zijn zo goed als nieuwe.
Zwart betekent veel te rijk dus even kijken hoe dat komt.
Voor en achter hebben verschillende mengsels, als ik me niet vergis. Achterste rijker. Dus icm met choke en lang starten en opstarten en niet goeie afstelling, kan ik me er iets bij voorstellen.
 
Voor en achter hebben verschillende mengsels, als ik me niet vergis. Achterste rijker. Dus icm met choke en lang starten en opstarten en niet goeie afstelling, kan ik me er iets bij voorstellen.

Precies wat ik ook dacht, vooral het vaak starten en niet lekker lopen zal zijn tol wel geëist hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan