BMW R850/11x0R wie rijdt er een? (Part 2)

:$ :$ :$
Ik de vliering op en in de kist met alle originele onderdelen zoeken en zoeken. :?
Vraagt mijn slimmere betere helft : Wat zoek je?
Ik : Die originele cilinderbeschermers.
Zij : maar die heb je toch vorig jaar weggegeven aan xxx nadat hij zijn motor een keer onderuit had geremd.
Ik : Oh :X
Sorry, maar ik was helemaal vergeten dat ik ze al weg had gegeven aan een kennis.
_O-

Maar wel sneu voor DJ.Verhulst ... '(
 
:$ :$ :$
Ik de vliering op en in de kist met alle originele onderdelen zoeken en zoeken. :?
Vraagt mijn slimmere betere helft : Wat zoek je?
Ik : Die originele cilinderbeschermers.
Zij : maar die heb je toch vorig jaar weggegeven aan xxx nadat hij zijn motor een keer onderuit had geremd.
Ik : Oh :X
Sorry, maar ik was helemaal vergeten dat ik ze al weg had gegeven aan een kennis.


kan gebeuren, jammer, maar vind het toch erg tof dat je voor me wilde kijken.
kijk ik gewoon even verder.
 
Deze zomer naar de Alpen geweest met de R1100R, zo'n 4000km op 12 dagen. Kapotte brandstofpomp gehad in zwitserland maar deze zelf vervangen, verder fantastische reis gehad. Verbruik op de autobaan valt mee, ook met Duitsland met wat doorrijden, 5,8l/100km zo, maar de Alpenpassen zelf en hier men woonwerkverkeer nooit onder de 7l/100km.. olieverbruik is ongeveer 250ml/1000km. Deze week ook wat onderhoud..
Verbruik is niet bepaald zuinig, maar co gehalte staat op 2%, iets meer dan opgegeven volgens de manual...

LXXrbeq1BGTXy4kLA
 
Gister begon de voorrem van mijn R sponzig aan te voelen. Vanmorgen weggebracht, zat er wel met samengeknepen billen op. Remde met de voetrem en kon dan op het laatste eindje net stoppen door de voorremhendel helemaal tegen het handvat aan te trekken.
Heb liever dat de vakman het in orde maakt dan dat ik het zelf ga proberen met alle risico's die ik dan loop. Zijn er geen ervaren sleutelaars die cursussen geven? ;) Op diverse topics van andere merken en typen ben ik zoiets, of gezamenlijke sleuteldagen, wel tegengekomen.
 
de remslangen (sponzig) en anders de hoofdremcilinder zouden goede oorzaken kunnen zijn.

maar goed idee dat je het laat doen.
 
Het lampje van de laadstroom ging niet meer uit, maar bleef zo'n beetje op halve kracht branden. Nou maar hopen dat ie 't vanavond nog doet ... '(
 
als je accu nieuw is, en je heb nog steeds problemen , dikke kans dat je dynamo een probleem je heeft, was je oude accu echt gaar of was er wat anders ??

een accu je sluit hem goed aan of verkeerd, hij werkt of niet, er zit niks tussen.
wel is het verstandig als je wazige accu problemen heb , ff de laad spanning te meten.
 
als je accu nieuw is, en je heb nog steeds problemen , dikke kans dat je dynamo een probleem je heeft, was je oude accu echt gaar of was er wat anders ??

een accu je sluit hem goed aan of verkeerd, hij werkt of niet, er zit niks tussen.
wel is het verstandig als je wazige accu problemen heb , ff de laad spanning te meten.
Dank voor je reacties! Vanavond was het lampje weer uit en alles werkte perfect.
 
Weg met MF-oma.
Net mijn motor naar de niet BMW dealer, maar wel BMW kenner.
Op tijd voor het voorjaar de motor op de brug. Koppeling amper vrije slag. Oeps.
Vorig jaar de iABS moeten laten verwijderen omdat dat stomme ding aan gort was en nu dit. Dat wordt heel waarschijnlijk de hele motor doormidden halen om de koppeling en drukgroep te vervangen. Gelijk maar even alles controleren/vervangen wat daar verder nog stuk/kapot kan.

Iedereen een goed en gezond 2018.
 
Weg met MF-oma.
Net mijn motor naar de niet BMW dealer, maar wel BMW kenner.
Op tijd voor het voorjaar de motor op de brug. Koppeling amper vrije slag. Oeps.
Vorig jaar de iABS moeten laten verwijderen omdat dat stomme ding aan gort was en nu dit. Dat wordt heel waarschijnlijk de hele motor doormidden halen om de koppeling en drukgroep te vervangen. Gelijk maar even alles controleren/vervangen wat daar verder nog stuk/kapot kan.

Iedereen een goed en gezond 2018.
Dank en insgelijks!

Heb idd begrepen dat vervangen van de koppeling een kostbare klus is. Nog niet bij de hand gehad gelukkig!

Waar is een stuk eikenhout om 't af te kloppen? :? *kijkt radeloos om zich heen*
 
Laatst bewerkt:
nog de beste wensen, je moet aardig wat los halen , maar bij een R valt het mee
een RT of RS is een heel stuk bewerkelijker.
heb ze in iets meer dan een uur de bak er af zien halen bij een zaak, en dan de koppeling vervangen en de boel in elkaar , ze zijn er wel aan paar uur zoet mee.

maar je kan er wel weer tegen, gelijk kijken of keerringen en spiebanen aandacht nodig hebben, koppelings kabel preventief vervangen als ie oud is.

naar wie ben je gegaan ?
 
Koppelingskabel? Die is hydraulisch en de koppelingcylinder zit er ook in de buurt.
Filmpje van Chris Harris Duurt 5 minuten en niet te vroeg wegzappen.
En nog een over koppelingcilinder

Altijd vervangen als je er toch bent.
Oh en bij Premium Motors in Apeldoorn, heb hem daar 5 jaar geleden daar gekocht.
Kennen BMW goed.
 
Laatst bewerkt:
ik heb nog een oude 850 die hebben nog een kabel, de 1150 hebben idd hydraulisch , wel prettiger

dei Chris heeft gave films, maar is best grof in de mond, en heb altijd het idee dat het z'n laatste film word omdat het lijkt dat ie de volgende dag alles in de hens gaat steken
hij heeft recent de complete inboedel van zijn werkplaats verkocht. echt briljant werkt ie niet,, heb hem zien worstelen met een storing die bleek in een stekker van een injector te zitten.
 
Benzine vlekken en krijg je er eigenlijk niet echt meer uit, zit echt in de lak doordat het lekker warmgestookt wordt. Brandt als het ware in. Op ukgser.com een draadje over gevonden. Eventueel zou goed wassen (om alle zand en stof weg te halen) en dan eindeloos lang poetsen met petroleum nog kunnen werken. Anders mee leren leven of spuiten.
 
Benzine vlekken en krijg je er eigenlijk niet echt meer uit, zit echt in de lak doordat het lekker warmgestookt wordt. Brandt als het ware in. Op ukgser.com een draadje over gevonden. Eventueel zou goed wassen (om alle zand en stof weg te halen) en dan eindeloos lang poetsen met petroleum nog kunnen werken. Anders mee leren leven of spuiten.

Ik heb al van alles geprobeerd om het eruit te poetsen, maar dat is niet gelukt. Ik zit er nu over te denken het blok uit te bouwen en ( deels ) te laten spuiten. Geen idee wat voor lak er op zit. Het moet wel tegen die temperaturen kunnen.
 
volgens mij is het gewone lak en geen lak die met stroom word aangetrokken en gebakken.
mototip heeft daar wel bussen voor , de voorkant blok en versnellings bak word niet zo heet , maar de cilinders wel en de koppen daar moet je speciale lak en maatregelen voor nemen.
 
volgens mij is het gewone lak en geen lak die met stroom word aangetrokken en gebakken.
mototip heeft daar wel bussen voor , de voorkant blok en versnellings bak word niet zo heet , maar de cilinders wel en de koppen daar moet je speciale lak en maatregelen voor nemen.

Dat zou mooi zijn. Nu is het ook geen gezicht. Als Motip daar wat voor heeft kan ik zelf spuiten. Het is tenslotte maar een klein deel en zit niet direct in het volle zicht. Het meeste werk is het uitbouwen zodat ik er goed bij kan om alles netjes te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Omdat ik mijn R850R heb ingeruild op een K75S, heb ik een set beugels en een plaat over voor een Givi topkoffer. Is er iemand geïnteresseerd? Stuur mij een PM.
 
Terug
Bovenaan Onderaan