De Nieuwe Ducati Scrambler

Jawel, hij/zij komt en gromt: de Scrambler 1100.
De prijs ligt zo rond 15.000 euro.
Inderdaad een hele hoop geld. Dat ga ik er niet voor over hebben.
 
Ja, Adspeed.
Dat is wat ik al zei een hoop geld.
Maar of dat duur is, kan ik pas beoordelen als ik ‘m zie.

Ik hoop dat ze hem puur houden en niet behangen met allerlei elektronische hulpmiddelen.
Alleen ABS is genoeg en als het kan een klein beetje bokkig.
Schakelindicator is wel welkom.
Ben benieuwd hoe de thema’s er uitzien.
Een 1100 Woestijnracer (of Desert Sled, ook goed) zou ik wel gaaf vinden.
Ben ook benieuwd of ze de kentekenplaathouder overgenomen hebben.
Kleurenpalet is ook niet onbelangrijk, hoewel ik verwacht dat er wel weer een gele en een rode tussen zit. Een mat witte lijkt me eigenlijk ook wel gaaf, met rode wielen.
Of een S versie met standaard Ohlins veertjes, ook leuk.

We zullen tot de EICMA moeten wachten, of Ducati moet nog met een teaser komen....
 
Laatst bewerkt:
Ja, Adspeed.
Dat is wat ik al zei een hoop geld.
Maar of dat duur is, kan ik pas beoordelen als ik ‘m zie.

Ik hoop dat ze hem puur houden en niet behangen met allerlei elektronische hulpmiddelen.
Alleen ABS is genoeg en als het kan een klein beetje bokkig.
Schakelindicator is wel welkom.
Ben benieuwd hoe de thema’s er uitzien.
Een 1100 Woestijnracer (of Desert Sled, ook goed) zou ik wel gaaf vinden.
Ben ook benieuwd of ze de kentekenplaathouder overgenomen hebben.
Kleurenpalet is ook niet onbelangrijk, hoewel ik verwacht dat er wel weer een gele en een rode tussen zit. Een mat witte lijkt me eigenlijk ook wel gaaf, met rode wielen.
Of een S versie met standaard Ohlins veertjes, ook leuk.

We zullen tot de EICMA moeten wachten, of Ducati moet nog met een teaser komen....

Gezien de prijs verwacht ik een uitgebreid TFT dashboard en diverse rijmodi. Dubbele schijfrem voor en een dubbel hoog uitlaatsysteem en een aanzienlijk grotere tank(liter of 18). Ik vermoed ook een enkelzijdige achterwiel ophanging . Verder een pk of 100 en evenveel koppel of mischien een Nm of 5 meer. Ik denk ook zeker dat er een S versie komt dit keer.
 
Gezien de prijs verwacht ik een uitgebreid TFT dashboard en diverse rijmodi. Dubbele schijfrem voor en een dubbel hoog uitlaatsysteem en een aanzienlijk grotere tank(liter of 18). Ik vermoed ook een enkelzijdige achterwiel ophanging . Verder een pk of 100 en evenveel koppel of mischien een Nm of 5 meer. Ik denk ook zeker dat er een S versie komt dit keer.

Een TFT zou mooi zijn. Dat wordt dan de eerste Duc met zo’n scherm. Bij de SuperSport hebben ze nog de gewone LCD gemonteerd. Dat is jammer, want een TFT zou hem helemaal af gemaakt hebben. Denk zelf dat ze dit soort technieken eerder in de nieuwe V4 stoppen. De oude luchtgekoelde Monster met ‘1100’ blok zat rond de 110 pk. De enkele achterbrug van de huidige Monster 1200 zou inderdaad wel mooi zijn, maar doet het retro-effect wel gedeeltelijk teniet. Uitlaatje a la BMW scrambler zou ook idd wel leuk zijn. Doe er dan gelijk, net als de Duitsers, een Akra of, in Ducati’s geval, een Thermi op. Nogmaals, het is leuk om te bedenken hoe hij er uit zou kunnen zien, maar ik ben echt zeer benieuwd om de eerste foto’s te aanschouwen....
 
Een TFT zou mooi zijn. Dat wordt dan de eerste Duc met zo’n scherm. Bij de SuperSport hebben ze nog de gewone LCD gemonteerd. Dat is jammer, want een TFT zou hem helemaal af gemaakt hebben. Denk zelf dat ze dit soort technieken eerder in de nieuwe V4 stoppen...

De Monster 1200(S en R), Multistrada 1200, Panigale 1199 en 1299 en zelfs de Diavel(klein schermpje op tank) hebben een Full Color TFT scherm en de 2018 Monster 821 krijgt er ook 1. Ook komt er een bluetooth module zodat je een telefoon met het display kunt koppelen.
Die 2018 821 Monster is een erg gaaf fietsje geworden trouwens.
Over een week weten we vast meer.

 
Laatst bewerkt:
De Monster 1200(S en R), Multistrada 1200, Panigale 1199 en 1299 en zelfs de Diavel(klein schermpje op tank) hebben een Full Color TFT scherm en de 2018 Monster 821 krijgt er ook 1. Ook komt er een bluetooth module zodat je een telefoon met het display kunt koppelen.
Die 2018 821 Monster is een erg gaaf fietsje geworden trouwens.
Over een week weten we vast meer.


De 821 staat al even op de site.
Die schermpjes die je noemt heb ik ff gemist... :o
 
Een Scrambler 1100 die een slag groter is! Dat kan best wel eens een fiets zijn waar veel mensen op hebben gewacht. Ben erg benieuwd naar de introductie daarvan.

Ik hou het voorlopig nog wel even bij deze twee :]

2017-10-26.jpg
 
Afgelopen weekend heb ik voor de (vermoedelijk) laatste keer een weekendje Luxemburg en Duitsland gedaan met de mannen. Onderweg wel een klein spatje regen meegemaakt maar niets waar je je niet tegen kan kleden.

Wat blijft Duitsland en Luxemburg toch heerlijk rijden, dat hebben we gewoon niet in Nederland. We hebben Luxemburg van boven naar beneden op 'kronkelroute' gereden en dat is gewoon heel erg veel motorplezier. In Duitsland zijn we voornamelijk door de Eiffel heen gereden. Wat een mooie wegen hebben ze daar toch!

De man met de chopper heeft zijn chopper ingeruild voor een GS dus er rijden nu 3 GS'en mee. Wat ervoor zorgde dat het tempo prima was. Nu hoeven we niet van tijd tot tijd te wachten totdat hij bijgetrokken is op de bochtige stukken maar kon hij dit keer probleemloos meekomen. We hebben in 3 dagen iets over de 1.300km weggetikt.

En daarmee ben ik dit weekend door de 29.000 km grens op mijn geliefde Scrambler gegaan. Geen idee of ik dit jaar nog de 30K aantik, maar dat zou zo maar eens kunnen. Hieronder wat sfeerbeelden van afgelopen weekend.

2017-10-28a1.jpg


2017-10-28b.jpg


2017-10-29c.jpg
 
Laatst bewerkt:
Een Scrambler 1100 die een slag groter is! Dat kan best wel eens een fiets zijn waar veel mensen op hebben gewacht. Ben erg benieuwd naar de introductie daarvan.

Ik hou het voorlopig nog wel even bij deze twee :]

[afbeelding]

Je hebt gelijk. Dat is een prima setje zo....

Wel leuk om te zien, die Scrambler tussen die reuze BMW’s. Beetje David en Goliath idee... :)
Kan me voorstellen dat het een mooi tripje was. Altijd leuk, die huizen met zo’n vakwerkje met pleisterwerk. Geeft je gelijk dat vakantiegevoel.

Ik ben nog niet met de motor over de grens geweest. Misschien volgend jaar een keer.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen weekend heb ik voor de (vermoedelijk) laatste keer een weekendje Luxemburg en Duitsland gedaan met de mannen..

En daarmee ben ik dit weekend door de 29.000 km grens op mijn geliefde Scrambler gegaan. Geen idee of ik dit jaar nog de 30K aantik, maar dat zou zo maar eens kunnen. Hieronder wat sfeerbeelden van afgelopen weekend.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik neem aan dat je dit jaar bedoelt of ben je uitgekeken op Luxemburg en Duitsland?
Was weer een mooie trip zo te zien, gelukkig was het weer niet al te slecht.
Jammer dat we hier niet van die bergen hebben al moet ik eerlijk toegeven dat als ik naar mijn werk fiets iedere dag ik toch wel erg blij ben met ons vlakke land.
Jou gele Icon steekt mooi af tussen al die degelijke BMW's, systeemhelmen en fluo jassen ;) Goed om te zien dat je nog steeds schermloos op pad bent.
Neemt niet weg dat het hele puike machines zijn die GS'en.

30.000km is al een flinke afstand in zo'n tijdsbestek. Volgens mij ook redelijk probleemloos toch op het probleem met de bedrading na? Ik heb ook het idee dat de Scrambler je nog lang niet verveeld.
 
Dit jaar staan er geen trips naar Luxemburg/Duitsland meer gepland. Ik heb geen idee of ik de komende twee maanden nog 1000km ga rijden met de Scrambler in NL.

We hebben inderdaad heel erg veel geluk gehad met het weer. Andere weekenden goot het van de regen en dat is toch minder leuk.

De bergen en de bijbehorende bochten hebben we inderdaad niet in NL, maar gelukkig zit je al snel in Duitsland waar ze er genoeg van hebben. Dit jaar heb ik 5x een motorweekend naar Luxemburg/Duitsland gemaakt en het verveeld nog lang niet. Ik sluit de kans niet uit dat ik volgend jaar weer een weekend of 5 die kant op rijd. Drie keer met de mannen en twee keer met een vriendin van mij.

En inderdaad Skippy, goed gezien. Het is overvloedig in systeemhelmen, fluor jassen en BMW's bij de mannen. Soms is het net alsof ik achterna gezeten wordt door meerdere motoragenten. Iedereen zijn eigen ding natuurlijk, maar ik steek er wel een beetje bij af. Met drie rijders hebben we een communicatie-kit en dat heeft toch wel wat. We lullen wat af onderweg.

Geen idee of je een navigatie hebt MacJunk, maar als je de grens over steekt en je hebt een TomTom, dan toets je gewoon een willekeurige plaats in voor de richting, selecteert vervolgens 'kronkelroutes' en dan begint het grote genieten. In Luxemburg en de Eifel is het altijd feest. Als je ten hoogte van Dortmund bent dan is het wat minder leuk rijden. En noord Duitsland is ook prima te doen. Alleen het Ruhrgebied zou ik dan mijden. Wij plannen de rit altijd op de dag zelf in de ochtend. Meestal zijn de Hotels al wel geboekt (dat vinden de mannen fijn) en dan wijzen we in de ochtend een plek op de kaart aan en dan kronkelen we erheen.

Met Irene doe ik het op dezelfde manier, alleen reserveren wij dan geen hotel vooraf, maar kijken rond 16:00 op internet voor een hotel. Als de reservering vervolgens gelukt is rijden we naar het gekozen hotel toe. Dat werkt ook prima in Duitsland is mijn ervaring.

En ja, een beetje David en Goliath gevoel heb ik wel vaak. Zeker als ik naast een van de twee (of beide) 'GS Adventure' sta. Het komt niet echt naar voren op de foto, maar het verschil is echt wel heel erg groot tussen de motoren. Maar ja, een grote motor wil niet zeggen dat je dan ook beter/harder/sneller/gemakkelijk kan rijden ;)

2017-08-20.jpg
 
@MacJunk. Mocht je niet meteen ver de grens over willen, maar wel op mooie, rustige, bochtige weggetjes willen komen, kijk dan eens op de site van Motorclub Keizer Karel. Daar vind je verschillende tochten vanuit de omgeving Arnhem/Nijmegen door Duitsland heen en kun je meteen de Nederlandse "bergen" bij Berg en Dal en de Posbank meepikken. Misschien ook wel een idee voor een volgende Scramblertocht? 8-)
Je hebt gelijk. Dat is een prima setje zo....

Wel leuk om te zien, die Scrambler tussen die reuze BMW’s. Beetje David en Goliath idee... :)
Kan me voorstellen dat het een mooi tripje was. Altijd leuk, die huizen met zo’n vakwerkje met pleisterwerk. Geeft je gelijk dat vakantiegevoel.

Ik ben nog niet met de motor over de grens geweest. Misschien volgend jaar een keer.
 
...
En inderdaad Skippy, goed gezien. Het is overvloedig in systeemhelmen, fluor jassen en BMW's bij de mannen. Soms is het net alsof ik achterna gezeten wordt door meerdere motoragenten. Iedereen zijn eigen ding natuurlijk, maar ik steek er wel een beetje bij af. Met drie rijders hebben we een communicatie-kit en dat heeft toch wel wat. We lullen wat af onderweg.

[afbeelding]

Hahaha, ja die associatie met motoragenten had ik zelf ook al een beetje. Moet eerlijk bekennen dat mijn regenjas ook een fluo gedeelte heeft maar heb hem gelukkig nog nooit aangehad.Voornaamste reden van aanschaf was goedkope extra bescherming tegen de elementen afgelopen zomer in geval van nood tijdens mijn trip naar het Zwarte Woud.Gelukkig had ik genoeg aan mijn doorwaai jas ondanks een wolkbreuk op de autobahn.
Blijft apart dat alle "serieuze" motorrijders lijken te eindigen met zo'n opklap helm, fluo vestjes en jassen en een BMW (GS). ;) Maar zoals de meeste clichés zal het niet zonder reden zijn.

Zo'n communicatie kit lijkt me zeker een aanwinst tijdens dit soort groep reizen.
 
Bedankt voor de tips. Ja, ik heb een TomTom 410, maar die heb ik op de Street gemonteerd.

Ik heb toevallig deze week een extra montageset besteld voor de Scrambler. Op mijn werk ff een plaatje laten snijden en zetten. Nu nog een paar vulbusjes scoren en dan kan ik hem ook op de Duc gebruiken. Het plaatje zit straks bij de 2 voorste bouten op de kroonplaat waar het stuur mee vast zit. Als hij er op zit zal ik ff wat foto’s posten.

Zal eens bij Keizertje Karel kijken. Als daar wat leuks bij staat kunnen we die volgend jaar eens rijden. En natuurlijk staat ook dat museum in Amsterdam nog open....
 
Laatst bewerkt:
Ja jongens, hij komt, en dan heb ik het niet over Sinterklaas....

Was vanmiddag ff naar Bodegraven gereden om een K&N filter te bestellen.
Daarnaast ff buurten natuurlijk met de verkopers.

Ik heb dus een nieuwe prijslijst in mogen zien van Ducati.
En wat staat daar in:

Jawel, de Scrambler 1100.
Kleuren zijn nog niet bekend, maar wel dat er drie types in staan.
1 daarvan heb ik onthouden en heet Sport.
De prijs ligt zo rond 15.190 euro.
Dat is een hoop geld, maar weet niet of dat duur is.
Heb ‘m immers nog niet gezien.

Wellicht het snoepje van de aankomende EICMA...?
Of misschien wordt 5 november al wel het doek er vanaf getrokken.
Ben heel benieuwd.

eerste foto's : https://www.asphaltandrubber.com/bikes/ducati-scrambler-1100-leak/

2018-Ducati-Scrambler-1100-leak-07.jpg



Mijn groentje mag binnenkort binnen voor eerste beurt op 12d km ( verlof garage deze week, dus zal voor volgende week zijn) Ik had gedacht nog wel 14dagen te kunnen verder rijden, maar vorige zaterdag met 2 vrienden een ritje gereden, pas na 10u vertrokken, maar toch gingen ze en zouden ze en hebben ze aan cap Blanc nez gestaan, ik ook, maar ontspannen rijden was het toch niet :? 570 km op de teller, dus ineens melde m'n motor dat ik op onderhoud mocht...

ps mijn nummerplaat blijft zitten :) maar misschien had ik zaterdag liever gehad van niet, als er maar geen foto's van komen :N
 
THX Zappa-tje, dat zijn mooie foto’s.
Als je op de link drukt vindt je er meer.
Ik kan mij gedeeltelijk vinden in de kritieken (in het Engels) onderaan het stukje.
De voorkant ziet er goed uit, de achterkant met de dubbele uitlaten is teveel Monster (of in Triumph termen Speed Triple) en gekunsteld. Een hoge (enkele) aftermarket of lage Zard kan wonderen doen. Ze zien er te modern uit, niet-retro.
De vering doet je qua kleurstelling denken aan Ohlins, maar is het niet.
Voor zover ik kan zien is de vering wel meer instelbaar, zowel voor als achter.
Dash is nog steeds LCD, maar wel met versnellingsindicator (hoera).
Er zit een stukje aangebouwd waar dit wordt weergegeven. Knoppenwinkel aan stuur heeft update gehad. Ik klaag niet, maar bijvoorbeeld onze richtingaanwijzer-schakelaar vindt ik niet de fijnste...
Ride by wire, dus modes zullen er ook wel inzitten. Hoewel ik hoop dat ze er alleen ABS in hebben gestopt en hem daarmee puur houden. Dubbele schijfjes voor met natuurlijk Brembo’s.
Hydraulisch bediende koppeling. Quickshifter...? Weet ik niet. En spaakwielen, dat is helemaal goed (wel poetsintensief). Motorblok is nu diepzwart en een beetje shiny. Dat vindt ik wel mooier dan onze matte net niet zwarte finish. De afwerking ziet er op de foto’s wel heel goed uit. Maar ja, dat mag dan ook wel weer voor die centen.

De real life confrontatie zou de doorslag moeten geven of ik hem nou mooi vindt of niet.
Onze 800 is redelijk fotogeniek, maar in RL is hij gewoon retestrak.
Op dit moment zie ik ff niet de wauw-factor. Krijg niet de drang om naar de dealer te rennen en de mijne in te ruilen zeg maar.
Dit zou de grote concurrent voor de BMW Scrambler moeten zijn.
Als ik die er naast houd vindt ik deze wel mooier, maar ik kijk natuurlijk door een roze bril...

Enne, als ik zo naar de uitlaatbochies kijk komt deze standaard in ‘glimmende’ uitvoering. Dat werd tijd, want de 800 versie, dat kan echt nie... })

Ben het niet eens met de elders geuitte kritiek dat ze de Scrambler rond een watergekoeld blok hadden moeten bouwen. Een Scrambler moet sowieso luchtgekoeld zijn.
De kleur grijs, die zie je ook bij de Monster (1200).
Zou er niet voor kiezen, in mijn ogen is het niet af en staat hij in de grondverf...
In het rood, geel, wit of zwart is het misschien al een heel andere fiets.
Vermogen zoals Skippy al eerder melde iets boven 100 pk en koppel rond 90 Nm.
Weet niet wat het gewicht is, maar hij zal best vooruit willen.

Weet op dit moment nog ff niet wat ik er van moet vinden.
Aan de tankbatch te zien is dit de soort van Icon. Ben wel benieuwd naar de andere versies.
 
Laatst bewerkt:
eerste foto's : https://www.asphaltandrubber.com/bikes/ducati-scrambler-1100-leak/

[afbeelding]


Mijn groentje mag binnenkort binnen voor eerste beurt op 12d km ( verlof garage deze week, dus zal voor volgende week zijn) Ik had gedacht nog wel 14dagen te kunnen verder rijden, maar vorige zaterdag met 2 vrienden een ritje gereden, pas na 10u vertrokken, maar toch gingen ze en zouden ze en hebben ze aan cap Blanc nez gestaan, ik ook, maar ontspannen rijden was het toch niet :? 570 km op de teller, dus ineens melde m'n motor dat ik op onderhoud mocht...

ps mijn nummerplaat blijft zitten :) maar misschien had ik zaterdag liever gehad van niet, als er maar geen foto's van komen :N

Ah eindelijk de eerste foto's van de 1100. Dat hebben ze nog lang geheim kunnen houden zeg! Ik vind het er prachtig uit zien maar de hoge uitlaatdempers vind ik minder. Ook bagage technisch gaat dit niet handig zijn denk ik. Een routing buitenom met 2 dempers aan 1 kant onder elkaar had mooier geweest en meer in lijn met het Scrambler idee.
Verder ben ik benieuwd naar de tankinhoud want hij zal wel een slokje meer lusten en of de spaakwielen nu wel tubeless zijn. Verder een prachtig ding waarvan ik, gebaseerd op de prijs, niet het verkoopsucces verwacht van de 800.
Ride by wire trekt me verder niet zo aan(voelt toch net een ietsje indirect) en de versnellings indicator had van mij wel gewoon in de ronde tellervorm mogen worden onder gebracht.
Wat ik opvallend vind is dat de styling rond de oliecooler veel aan de Rizoma aftermarket spulletjes doen denken die er zijn voor de 800.

Ik hoop ook voor u dat er geen foto's van komen. Een gevoel wat ik ook vaak heb na een rit maar mag tot nu toe gelukkig nog niet klagen.
 
Laatst bewerkt:
hmmm...ik weet het zo net nog niet. Hij valt me een beetje tegen als ik het zo zie helaas.
Had er meer van verwacht. Het is idd een beetje een combi van de 800 Scrambler meets R Nine T meets Speed Triple. Vind hem te weinig een eigen unieke verschijning, wat ik wel van (mijn oude) jullie 800 vind. Maar goed, eerst in het echt zien.
En die kleur kan echt niet, wie verzint die grondverf. Vond ik op de Monster ook al zo stompzinnig.
Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen maar ik vind (afgaande op de plaatjes) de Kawa Z900RS een stuk aantrekkelijker!
 
Het is niet verwonderlijk dat de 1100 scrambler een stuk 'opgepompter' moest worden om het blok/vermogen/grotere mensen te kunnen handelen. Maar met die vergroting zijn wel de unieke design verhoudingen en daarmee de fantastische uitstraling van de 800 een beetje verloren is gegaan. Het is niet een 'grote' scrambler, maar meer een compromis tussen verschillende belangen. Ergo: minder karakter en meer van hetzelfde qua hedendaags design.

Er zullen ongetwijfeld mensen die naar de BMW Nine-T kijken ook deze 1100 overwegen. En dat is misschien ook de doelgroep.

Het mooie van de 800 scrambler is de pure eenvoud. Het is een motor om mee te motorrijden, that's it. Het is geen vliegdekschip, geen ruimteschip, geen tech-unit, geen computer-assistant-driven-bike, geen ergo-economisch-optimised-ridersmachine, geen high-performance-system. Neen, niets van dat alles. De 800 is gewoon een motor. Punt. En dit concept past bij je of niet. Klaar.

Geen gedoe, maar klasse door eenvoud en elegant design. Niet voor niets werd de 800 bij introductie door veel mensen als een frisse wind door het motorlandschap ervaren.

Afijn, ik begrijp dat 'grotere' (> 1,85m) mensen ook op een Scrambler willen rijden. Koop dan een BMW (oh wacht, hmm.. te duur) of een Triumph (Sh*t, oh ja, under-powered). Nou ja, wat ik bedoel, iets moet gewoon zijn zoals het is en laat het er dan bij.

Ik krijg er een beetje het mini-gevoel van. De 'nieuwe' mini die uit de dood herrezen was na 20 jaar was een schot in de roos. (Overigens heb ik er in 2008 en 2009 vol plezier eentje gehad). Maar als je nu de laatste versies van de mini ziet is het een beetje een botox-design-achtig geworden. Ik snap dat je soms moet vernieuwen, maar sommige ontwerpen laten zich nu eenmaal niet upgraden omdat ze zo perfect zijn.

Ik heb onder andere voor de Scrambler gekozen omdat deze juist een kleinere cilinderinhoud had. En daarmee dus gemakkelijker te rijden. Uit ervaring kan ik zeggen dat ik met mijn 800 probleemloos harder en strakker kan rijden dan met mijn 1000 en vele andere 1000+'en overigens. Meer vermogen is niet altijd beter. Sterker nog, ik denk inmiddels dat er zoiets bestaat als teveel vermogen. Het juiste streven is een optimaal vermogen wat mij betreft.

Laatst las ik een artikel over de snelste rondetijden op de Nurburgring. Niet de meest vermogende auto is het snelst, maar de auto die het beste in de totale balans is. Waarmee ik wil zeggen dat voor mij de Scrambler 800 de beste overall balans heeft van alle motoren die ik gereden heb.

De Scrambler 1100 is zeker geen lelijke motor, alleen moet deze bij je passen. En dat is altijd een persoonlijke keuze. En ik moet wel bekennen dat ik benieuwd ben hoe de motor in het echt is. Ik verwacht dat de motor vanzelf bij mijn dealer zal staan. En als je >1,85m bent en een Ducati Scrambler wilt rijden, dan ga je hier vermoedelijk wel blij van worden. Dat dan weer wel.

Oh, enne. Ik snap dat er mensen zijn die een versnellingsindicator zouden willen (Mijn vriendin had het er in het begin ook altijd over. En no offence MacJunk, ik heb er letterlijk gewoon nog ooit eentje gehad maar misschien is dat mijn gemis). Maar hebben jullie die uitstulping van het dashboard gezien? W.T.F. Gasten, fix dat! Jullie zijn Italianen, design deze sh*t. Het is nu het alsof ze dachten:

"Oh ja, onze klanten willen een versnellingsindicator. Maar ja, daar hebben we eigenlijk geen plek voor."

"Hmmm.. Als we nu een 'extensie' aan het dashboard vastplakken? Dan hebben we het toch opgelost?"

"Ja, daar heb je een punt. Niet elegant maar ja, wel functioneel"

"Dan zeggen we tegen marketing dat ze het een riders-control-view moeten noemen"

"Goed idee. Zo maar doen dan?"

"Ja, is goed. Dan hebben we daar ook aan voldaan."

"He kijk nou, de vrijmibo is al gestart, zullen we een biertje gaan doen?"

En zo geschiede het...

10-SCRAMBLER-1100-SPECIAL.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hahaha, Kees Jan gaat los op de dash....
Ik ben het gedeeltelijk met je eens.
Zou het in RL moeten aanschouwen en 2 ronde analoog aandoende ‘retroklokjes’ zou ik ook mooier gevonden hebben.
Mijn motorervaring rijkt nog niet zo ver als die van jullie, maar ik ben zeer heppie met de schakelindicator op de Street. Een nieuwe fiets, en ook al is het retro, hoort er in mijn opinie gewoon 1 te hebben.
Het lelijkste, of minst mooie zo u wilt, vindt ik de uitlaten.
Als deze er bij een ander ‘thema’ anders uit zien of aftermarket een oplossing bieden, kan het plaatje er ineens heel anders uitzien. Zou ‘m wel ff willen proefrijden.

Enne, het zijn toch eigenlijk Duitsers (die van Audi toch)... :X
VriMiBo, altijd gezellie.

_O-
 
Laatst bewerkt:
Hahaha, dus als ik het goed begrijp ben je er niet helemaal weg van Kees-Jan? ;)
Een versnellingsindicator is inderdaad bijzonder prettig maar aan de hand van het toerental kan ik ook wel zien in welke versnelling ik zit(belangrijkste vind ik om te weten dat ik niet in 1 maar 2 zit als ik terugschakel voor een rotonde of krappe bocht)
Dat dashboard vindt ik eerder het toppunt van vorm over functie en doet me denken aan de koplamp van menig BMW GS model, misschien stiekem een truc om BMW rijders te lokken op subliminale wijze :+
Ik ben het met Mac-Junk eens wat betreft de uitlaten maar aangezien iedereen die er toch binnen de kortste keren af schroeft en in de schuur mikt is dat niet zo'n probleem.
Toch kan ik niet anders zeggen dat als de prijs indicatie van rond de 15000 euro klopt ik hem vind tegenvallen. Als hij volledig Öhlins was afgeveerd, RVS omvlochten remleidingen met Brembo M50 remtangen had en tubeless spaakwielen dan had ik het prijstechnisch oké gevonden(en dan hadden ze de rijmodi en drive by wire mogen houden...). Maar nu lijkt 15000 mij op het eerste gezicht te veel. Dan kocht ik toch liever een BMW uit de R nineT heritage line :X
 
Laatst bewerkt:
_O- Ik denk dat je er niet ver naast zit Kees-Jan.
En ook voor de rest van je analyse ben ik het eigenlijk wel met je eens.

Voor dat geld ga ook ik trouwens liever voor een R Nine T
 
Terug
Bovenaan Onderaan