Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.727
9.043
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Vraag wbt mijn compressor.
Motor is verbrand dus op zoek naar een andere motor.
Compressor is een Airpress k100-170 2 cilinder. De nu gemonteerde motor is 0.75 kw (3 fasen, 380v), is dat niet wat licht? Kan ik beter als vervanger voor een sterkere motor gaan of is dat onzin voor dit type compressor. Ik weet helaas niet of dit de originele motor was en wat er nieuw op zat qua sterkte.
 
Vraag wbt mijn compressor.
Motor is verbrand dus op zoek naar een andere motor.
Compressor is een Airpress k100-170 2 cilinder. De nu gemonteerde motor is 0.75 kw (3 fasen, 380v), is dat niet wat licht? Kan ik beter als vervanger voor een sterkere motor gaan of is dat onzin voor dit type compressor. Ik weet helaas niet of dit de originele motor was en wat er nieuw op zat qua sterkte.

Kibbe in "Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex ..."
 
Vraag wbt mijn compressor.
Motor is verbrand dus op zoek naar een andere motor.
Compressor is een Airpress k100-170 2 cilinder. De nu gemonteerde motor is 0.75 kw (3 fasen, 380v), is dat niet wat licht? Kan ik beter als vervanger voor een sterkere motor gaan of is dat onzin voor dit type compressor. Ik weet helaas niet of dit de originele motor was en wat er nieuw op zat qua sterkte.

Is hij snaar aangedreven?
Heb hier nog een nieuwe 3fase motor liggen 1.1 kw van stoiber, maar daar zul je wel een ofset poelie op moeten zetten , tamelijk korte as, denk 2 cm
mag je gratis OP KOMEN HALEN
 
Laatst bewerkt:
Snelheid van de motor is denk ook wel belangrijk, tenzij dat ergens anders word geregeld, in een frequentie regelaar bijvoorbeeld, maar deze zal je dan denk ook moeten verzwaren..

Maar een motor verbrand niet zomaar, loopt alles wel soepel en is de koeling wel goed vrij ?

Een simpel (motor) lagertje kan natuurlijk ook de oorzaak zijn. Olie in een electromotor is ook killing..
 

Bedankt voor de tip, zijn inderdaad zeer behulpzaam :t
Helaas konden we er niet helemaal uit komen wat voor type het zou moeten zijn. Het is al een oudje, en vermoedelijk zijn er in het verleden eens onderdelen van verschillende compressoren samengevoegd.
Is hij snaar aangedreven?
Heb hier nog een nieuwe 3fase motor liggen 1.1 kw van stoiber, maar daar zul je wel een ofset poelie op moeten zetten , tamelijk korte as, denk 2 cm
mag je gratis OP KOMEN HALEN

Super! Ik stuur je zo even een pm. :}

Snelheid van de motor is denk ook wel belangrijk, tenzij dat ergens anders word geregeld, in een frequentie regelaar bijvoorbeeld, maar deze zal je dan denk ook moeten verzwaren..

Maar een motor verbrand niet zomaar, loopt alles wel soepel en is de koeling wel goed vrij ?

Een simpel (motor) lagertje kan natuurlijk ook de oorzaak zijn. Olie in een electromotor is ook killing..

Ja vergeten te vermelden, het betreft een 2780 rpm motor. De oorzaak is duidelijk, bij het uit elkaar halen van de stekker trok ik direct 2 van de 3 fasen eruit zonder kracht te zetten. Deze 2 fasen zijn ook verbrand. Hij heeft dus zo goed als op 1 fase gedraaid...
Op zich wel knap, hij heeft de ketel daarmee nog op 5.5 bar weten te krijgen ;)
 
mannen. ben opzoek naar een druppelader, er zijn tegenwoordig zoveeeeeeel soorten te vinden.

wil graag extra stekkers erbij kunnen bestellen zodat ik de motor van mijn vriendin makkelijk met dezelfde lader kan opladen. beide gewoon de standaard accu's.
 
Laatst bewerkt:
Compressor draait weer top met een nieuwe 1.1 kw motor. :t
Om precies te zijn 5 euro duurder dan een 0.75 kw dus maar voor de iets sterkere gegaan.

pfc3lirqn5sjz.jpg


Vraagje w.b.t. de druk instellen, hoe stel ik bij deze de druk in waarop hij afslaat? Ik vermoed de middelste veer meer of minder voorspanning geven d.m.v. de moer erboven maar ben daar niet zeker van. En gaat de druk waarbij hij weer inschakeld evenredig mee of is die apart in te stellen?

1aj6zdi1pvndh.jpg
 
Laatst bewerkt:
Jep. Zolder van de schuur.:t zal eens proberen. Hij slaat nu af bij 11.5 bar en gaat weer aan bij 9.5, dat mag rustig wat lager.

Zou inderdaad een grotere range nemen zodat de compressor niet steeds aan- en af slaat. Een range van 3 bar is normaal bij deze units . Groter mag ook maar dat is afhankelijk van het gebruik.
V.w.b. jouw E motor. 1.1 is een goede keuze. Grove vuistregel bij compressoren is dat vermogen gedeeld door 6 = capaciteit. Jouw compressor doet 170 l/minuut dus met 1.1. kW zit je goed. Suc6 ermee
 
Een klant van ons betaalde een "vertegenwoordiger" €1900,- voor een Duitse gereedschapswagen die "bij duizenden technische eindgebruikers staat".

Tot hij een reserve onderdeel nodig had en bij ons aan kwam. Het betreft dus "STAHLwerk", wat uiteraard een samenvoeging van Stahlwille en de iets minder bekende fabrikant Kraftwerk is. Ook herkenbare benamingen als 'TTS' en 'Germany' komen veel op deze sets voor, samen met een sterk van Stahlwille 'geleend' design en huisstijl. Zelfs de bijgeleverde folder lijkt op die van Stahlwille en je krjgt er een echte "garantiekaart" bij waar je nergens een poot mee aan de grond krijgt.

Omdat nergens letterlijk Stahlwille en nergens "made in Germany" staat, is het moeilijk hier vlot iets aan te doen, maar een gewaarschuwd MF-er telt voor 2..

23319330_1964496627124075_540389424911453949_n.jpg


23380217_1964496220457449_3503196690232838855_n.jpg
 
Goed punt Mechanism!

Zelf groot fan van Facom, dus staat standaard als zoekterm ingesteld op de bekende particuliere verkoopsites.

Kom regelmatig vergelijkbare "kopieën" als hierboven tegen, onder net een ander naampje "Fakom" / USAG, incl. bijbehorende folders.

Weet dat dit dus ook voor Facom regelmatig voor komt.
 
Goed punt Mechanism!

Zelf groot fan van Facom, dus staat standaard als zoekterm ingesteld op de bekende particuliere verkoopsites.

Kom regelmatig vergelijkbare "kopieën" als hierboven tegen, onder net een ander naampje "Fakom" / USAG, incl. bijbehorende folders.

Weet dat dit dus ook voor Facom regelmatig voor komt.

Tja, zo lang je er ook een "nep prijs" voor betaalt is er eigenlijk niks aan de hand. Maar €1900,- voor een Chinees karretje met een feitelijke waarde van... €395,-? Is wel heel erg pijnlijk.

Verkooptactiek niet anders dan de bekende "Studio luidsprekers", "Duitse pannenset", of "tuingereedschap op benzine" scam.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan