KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is er ook een mogelijkheid om de navigatie direct in het midden op het stuur te monteren zonder dat deze het zicht op het dashboard belemmerd? Dus niet zoals op onderstaande afbeelding.

full
 
Als je de navi zo laag plaatst .
Zie je niet wat er voor je gebeurt als je op het scherm kijkt.
De navigatie boven de dash rijdt een stuk makkelijker.

Bij mijn vorige motor had ik de navi kort boven het balhoofd.
Was continu aan het knikken met mijn hoofd.
Rijdt een stuk minder ontspannen.
 
Is er ook een mogelijkheid om de navigatie direct in het midden op het stuur te monteren zonder dat deze het zicht op het dashboard belemmerd? Dus niet zoals op onderstaande afbeelding.

[afbeelding]
Deze mount heb ik ook, en de GPS zit niet in de weg voor het KTM dashboard. De GPS komt overigens wel tegen mijn tanktas aan, maar dat gaat net goed.

Heb er erg in dat hij nu is gemonteerd onder de twee bouten het dichtst bij de tellerunit. Hij kan ook gemonteerd worden onder de twee bouten die het dichtst bij de tank staan; dan komt hij nog een paar cm naar je toe.
De L-vormige beugeltjes die onder de bout zitten kun je ook andersom monteren, waarmee de GPS nog een centimetertje naar de tellerunit toe kan (in de situatie op de foto).
Er zitten ook afstandsbussen bij incl. korte en lange bouten om de hoogte ook nog te fine-tunen.

Als je op je GPS kijkt, kijk je niet op de weg. Dan maakt het (mij) voor de veiligheid niet uit of-ie nou hoog of laag zit.
 
...

Als je op je GPS kijkt, kijk je niet op de weg. Dan maakt het (mij) voor de veiligheid niet uit of-ie nou hoog of laag zit.

Naar mijn mening en gebaseerd ook op ervaring op mijn vorige motor maakt het behoorlijk wat uit. Naar beneden buigen en kijken en focussen op je GPS en daarna pas weer op de weg kost veel meer tijd, is vermoeiender en bij het kijken op de GPS zie je de weg niet. Als de GPS in je blikveld ziet kun heel snel kijken door alleen je ogen iets naar beneden richten en als er voor je in het verkeer iets gebeurt zul je dat veel eerder merken en kunnen anticiperen.

Ik wil nooit meer een GPS op het stuur.
 
Ik verkies ook mijn GPS thv het windscherm om de door Duiveltje aangehaalde reden, maar als-ie op het stuur zit, is hij wel makkelijker af te lezen... keuzes...keuzes...keuzes... *D


Wellicht is hierdoor de tijd dat je op je GPS zit te turen mogelijk gelijk bij de twee opties...
 
Ik verkies ook mijn GPS thv het windscherm om de door Duiveltje aangehaalde reden, maar als-ie op het stuur zit, is hij wel makkelijker af te lezen... keuzes...keuzes...keuzes... *D


Wellicht is hierdoor de tijd dat je op je GPS zit te turen mogelijk gelijk bij de twee opties...

Hoezo dat dan?
 
Deze oplossing van Touratech ziet er niet uit en lijkt mij ook niet erg trillingsvrij :r

[afbeelding]

Deze heb ik exact gehad maar dan met zumo 660.
Liefst natuurlijk helemaal niks van navi, maar helaas zijn we verwend. Als voorzitter van motorclub hier in de omgeving moet ik wel. Rijden zo met 40 personen per keer in kleinere groepen met dezelfde route.
 
Deze oplossing van Touratech ziet er niet uit en lijkt mij ook niet erg trillingsvrij :r

[afbeelding]

Dit ga ik dus terugsturen! Past niet achter de originele kuipruit en kost ook nog eens aardig wat. Ben weer terug met RAM-bolletje op mijn stuur voor 8.- euro. Heb hem op een andere stuurbout gezet en moet zeggen, valt mee met naar beneden kijken zo. Invalshoek ook iets aangepast. Kan de 200,- worden gestoken in een nieuw All-Season pak volgend jaar maart! Heb alleen maar een zomerpak....Brrrrrr.......
 
De originele KTM-steun kost ongeveer € 80 . En dat vond ik al veel voor een plastic staafje...

Klopt! En hoorde juist van de dealer dat die aardig veel trilt. Maar die van Touratech vond ik ook aardig trillen. Dat voorkom je toch niet helemaal.
 
Ik vraag me af of het normaal is als je laag in de toeren rij in bv de 1e of 2e versnelling dat je klakkende geluiden hoor vanuit de versnellingsbak. Vooral als hij koud is. Het betreft een 1290 SAT.
De dealer vertelde dat dit normaal is bij een 2 cilinder.
Ik heb nog wel 2 maanden garantie nu.
Graag hoor ik jullie ervaringen.
 
Ik vraag me af of het normaal is als je laag in de toeren rij in bv de 1e of 2e versnelling dat je klakkende geluiden hoor vanuit de versnellingsbak. Vooral als hij koud is. Het betreft een 1290 SAT.
De dealer vertelde dat dit normaal is bij een 2 cilinder.
Ik heb nog wel 2 maanden garantie nu.
Graag hoor ik jullie ervaringen.


Niet toevallig een ketting die te slap is?
Klinkt soms net zo als deze tegen de achterbrug tikt.
 
Hier iemand die toevallig de comfort zadels wil verkopen of een koffer set? Voor de 1050.

Zijn de koffers van de 1050,1090,1190 en 1290 eigenlijk allemaal uitwisselbaar?
 
Hier iemand die toevallig de comfort zadels wil verkopen of een koffer set? Voor de 1050.

Zijn de koffers van de 1050,1090,1190 en 1290 eigenlijk allemaal uitwisselbaar?

Ik heb op mijn 1190r een kofferset van de 1290 .
Dit past zonder aanpassingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan