Honda cx500 caferacer achtig project

Gisteren maar even een ritje richting het noorden gemaakt om de cx bij jerryt af te leveren.
In no time had hij mijn frame gereduceerd tot een soort kromme tandenstoker.
full


Maar gelukkig kwam er al snel volgende foto:
full

Een hangkont is geen optie meer. deze week maar aan de slag om het blok weer mooi te maken.
 
Als er nog laswerkgedaan moet worden kan je bij mij terecht. Als het wat voor je is laat maar weten.
Anders succes ermee.

Gr Marcel
 
Gisteren maar even een ritje richting het noorden gemaakt om de cx bij jerryt af te leveren.
In no time had hij mijn frame gereduceerd tot een soort kromme tandenstoker.
[afbeelding]

Maar gelukkig kwam er al snel volgende foto:
[afbeelding]
Een hangkont is geen optie meer. deze week maar aan de slag om het blok weer mooi te maken.
Wordt vast heel mooi. Ik blijf het volgen.
 
Wel die tank gebruiken, ziet er nu al goed uit.

Ja die tank gaat erop. Ik heb een goedkoop zadeltje uit china laten komen en die past niet op de grote tank, wel op de custom tank.
In een poging binnen budget te blijven bedacht ik dat het beter zou zijn de custom tank te gebruiken.
Dan laat ik het ontwerp dus beinvloeden door een goedkoop zadeltje.
Binnen het initiele budget blijven gaat toch al niet lukken, dus na een goed gesprek met de raad van bestuur thuis is die bijgesteld. Na een bezoekje bij Jerryt toch besloten om voor de monoschocker te gaan en Jerry gaat ook een uitlaat maken. Tot zover een 'low-budget' fiets. Ik heb besloten toch liever wat langer te doen over de bouw en iets moois te maken dan concessies te doen omdat ik goedkoop en snel wil zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ja die tank gaat erop. Ik heb een goedkoop zadeltje uit china laten komen en die past niet op de grote tank, wel op de custom tank.
In een poging binnen budget te blijven bedacht ik dat het beter zou zijn de custom tank te gebruiken.
Dan laat ik het ontwerp dus beinvloeden door een goedkoop zadeltje.
Binnen het initiele budget blijven gaat toch al niet lukken, dus na een goed gesprek met de raad van bestuur thuis is die bijgesteld. Na een bezoekje bij Jerryt toch besloten om voor de monoschocker te gaan en Jerry gaat ook een uitlaat maken. Tot zover een 'low-budget' fiets. Ik heb besloten toch liever wat langer te doen over de bouw en iets moois te maken dan concessies te doen omdat ik goedkoop en snel wil zijn.

*O* *O* *O*
 
Dat budget kun je wel vergeten, het kost meestal meer dan je denkt.
Je kunt beter iets moois maken wat teveel kost dan iets maken waar je achteraf niet tevreden over bent.
 
Hier op het forum zitten genoeg kunstenaars die prachtige zadeltjes kunnen bekleden.
Daar moet je ook zeker niet op bezuinigen want dan ziet je mooie project er goedkoop uit.
Voorbeeldje van HawkGT die een mooi zadeltje voor mij heeft bekleed:
HcO3aFQl.jpg
 
Jij hebt ook een veelzijdige smaak Kornfed. :+
Nette customfiets een mooi zadeltje. :Y
 
Laatst bewerkt:
Hier op het forum zitten genoeg kunstenaars die prachtige zadeltjes kunnen bekleden.
Daar moet je ook zeker niet op bezuinigen want dan ziet je mooie project er goedkoop uit.
Voorbeeldje van HawkGT die een mooi zadeltje voor mij heeft bekleed:
[afbeelding]
Goede tip, een goedkoop of amateuristisch zadel kan inderdaad een heel ontwerp verprutsen. Ik zal er op korte termijn ook wel een zoeken.
Mooie bobber hoor.
 
Geen verstevigen op de achterbrug? Of wordt het een showfiets?
Nou, ik denk dat dit een gevalletje 'work in progress' is, dat houten blokje tussen het achterwiel en het subframe blijft daar vast ook niet. Ik denk dat het aan Jerryt wel is toevertrouwd om er een prima rijdbare machine van te maken.
 
Had het al met em er over gehad, was namelijk nieuwsgierig, maar Gerard liet het aan jou over. De achterbrug kan nu veel meer flexen en dat ga je wel merken. Niet in positieve zin. De frames staan verder al niet bekend om hun stijve ontwerp. Op internet staan heel veel verbouwde cx'en waarbij een monoshock geplaatst is. Showfietsen.

Ik vind de rechte lijn dan wel weer netjes staan. 👌
 
Laatst bewerkt:
Had het al met em er over gehad, was namelijk nieuwsgierig, maar Gerard liet het aan jou over. De achterbrug kan nu veel meer flexen en dat ga je wel merken. Niet in positieve zin. De frames staan verder al niet bekend om hun stijve ontwerp. Op internet staan heel veel verbouwde cx'en waarbij een monoshock geplaatst is. Showfietsen.

Ik vind de rechte lijn dan wel weer netjes staan. 👌
Hmm, even met Gerard bespreken. Het is toch wel de bedoeling dat hij de garage gaat verlaten.
 
Jerryt maakt zelf achterbruggen die laat je heus niet rijden met ondeugdelijk materiaal :N
Maarreu een kleiner tankje mss?, :9 zodat het blok mooi uitkomt alles zo min mogelijk en blok als grootste onderdeel vind ik weer mooi(er).
Word een mooi ding btw.
(Als er maar geen achterlijke sidemount :X op komt)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan