Het ZAC topic deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Strijders,

Mezelf een Kawasaki ZX6R 636 uit 2003 gekocht. Hiermee wil ik volgend jaar ook af en toe een ZAC wedstrijd doen. Zit even de reglementen door te lezen en zie de gebruikelijke dingen als borgen van de remmen, olievul- en aftappluggen etc, maar ook de remblokpinnen zelf en dat er geluidsabsorberend schuim moet worden aangebracht in de kuipen. Nu vroeg ik mij af hoever ze hier in gaan/controleren? Het zal een straatfiets blijven met gewoon de spiegels/kenteken eraf en de lampen afgeplakt. Gewoon lekker rijden, niet te veel gedoe. En zal ik met mijn 636 in de 600 klasse mogen rijden of moet ik gelijk naar 1000?
 
Hoi Strijders,

Mezelf een Kawasaki ZX6R 636 uit 2003 gekocht. Hiermee wil ik volgend jaar ook af en toe een ZAC wedstrijd doen. Zit even de reglementen door te lezen en zie de gebruikelijke dingen als borgen van de remmen, olievul- en aftappluggen etc, maar ook de remblokpinnen zelf en dat er geluidsabsorberend schuim moet worden aangebracht in de kuipen. Nu vroeg ik mij af hoever ze hier in gaan/controleren? Het zal een straatfiets blijven met gewoon de spiegels/kenteken eraf en de lampen afgeplakt. Gewoon lekker rijden, niet te veel gedoe. En zal ik met mijn 636 in de 600 klasse mogen rijden of moet ik gelijk naar 1000?

Leuk om te horen :)

Je moet altijd je remblokpinnen controleren. Veiligheid voorop! Ikzelf gebruik geen geluidsabsorberend schuim in de kuipen, maar ik heb dan ook nooit problemen gehad met geluid. Ik ben ooit 1x erop aangesproken dat ik dit zou kunnen doen.

Je kan met een 636 gewoon meerijden in de 600 klasse, dat is geen probleem :)
 
Eigenlijk MOET je schuim gebruiken. Staat in het regelement, maar aangezien het geen veiligheidsdingetje is zullen ze daar makkelijker in zijn.

Tot 675cc (Daytona) is 600 klasse.
 
Beetje schuim kopen bij de gamma. Is zelfklevend. Laten we de geluidsklagers vooral geen reden geven nog meer te klagen. Moet er niet aan denken dat het maximaal aantal db's nog verder daalt.
 
In de achterkant wil ook nog wel wat helpen........tenminste dat is wat ook wel es opgemerkt wordt bij de keuring.
 
Eigenlijk MOET je schuim gebruiken. Staat in het regelement, maar aangezien het geen veiligheidsdingetje is zullen ze daar makkelijker in zijn.

Tot 675cc (Daytona) is 600 klasse.
Da's toch een 3-cylinder?..........voor 4-cylinders geldt de 600cc regel, 2- en 3-cylinders mogen meer CC's hebben.
Nu verwacht ik niet dat ze moeilijk gaan doen over 36cc..........


Sender, neem anders contact op met Peter/keurmeester ZAC die op het forum zit onder de naam RF-900
 
Laatst bewerkt:
Da's toch een 3-cylinder?..........voor 4-cylinders geldt de 600cc regel, 2- en 3-cylinders mogen meer CC's hebben.
Nu verwacht ik niet dat ze moeilijk gaan doen over 36cc..........


Sender, neem anders contact op met Peter/keurmeester ZAC die op het forum zit onder de naam RF-900

Weet niet hoe je daar bij komt?

Alles t/m 675 cc rijd in de 600cc klasse, daarboven is 1000 klasse. Geen onderscheid in cilinders.
 
Laatst bewerkt:
Oké thanks mannen aangezien ik in 2018 vaker vrij ga rijden op ZAC dagen zal ik de isolatie ook maar gaan monteren.

Over de isolatie, niet de motor dicht plakken ivm de koeling
Aan de zijkanten wat plakken om het klankbord effect tegen te gaan.
Het is ook afhankelijk of het een originele of een racekuip is.
Een race kuip geeft veel meer lawaai.

Voor de overige eisen, stuur eventueel wat foto's als je iets niet zeker weet.
zactechniek@gmail.com
 
Over de isolatie, niet de motor dicht plakken ivm de koeling
Aan de zijkanten wat plakken om het klankbord effect tegen te gaan.
Het is ook afhankelijk of het een originele of een racekuip is.
Een race kuip geeft veel meer lawaai.

Voor de overige eisen, stuur eventueel wat foto's als je iets niet zeker weet.
zactechniek@gmail.com

Hoi Peter, komt goed er gaat idd nu een racekuip op.Vind het niet prettig rijden met de gedachte dat bij een e.v.t koelwater-olie lek ik de baan vervuil en mezelf daarna in de grindbak ;) Zal zeker erop letten dat ik koeling de ruimte geef en mail je wel bij vragen en bedankt voor de info :t
 
Ah oke thanks :t en ik neem aan dat het isolatie materiaal enkel moet zitten in de zijkuipen ?

Is het niet zo dat het smelt (ik lees op de site van Conrad dat het moeilijk ontvlambaar is dus ik hou het maar bij smelten) als je het in je zijkuip doet? Mijn zijkuip zit toch redelijk dicht bij mijn blok en daar kun je heel makkelijk je vingers aan branden ;)

Dit is zeker boven de 80 graden Celsius zou ik zeggen, al zou ik er geen uur mee kunnen racen. Dan is mijn tank al leeg)...

Rij trouwens OW Cup hoor, maar daar hebben we erg veel last van het geluid dus ik zou graag mijn steentje bijdragen. Een andere tip is het gas (net voldoende) dichtdraaien op de Veenslang zodat je niet eraf gehaald wordt, maar dat voelt toch wat tegennatuurlijk tijdens een race. Lees dus graag jullie ervaringen over geluidsreductie. :}
 
Is het niet zo dat het smelt (ik lees op de site van Conrad dat het moeilijk ontvlambaar is dus ik hou het maar bij smelten) als je het in je zijkuip doet? Mijn zijkuip zit toch redelijk dicht bij mijn blok en daar kun je heel makkelijk je vingers aan branden ;)

Dit is zeker boven de 80 graden Celsius zou ik zeggen, al zou ik er geen uur mee kunnen racen. Dan is mijn tank al leeg)...

Rij trouwens OW Cup hoor, maar daar hebben we erg veel last van het geluid dus ik zou graag mijn steentje bijdragen. Een andere tip is het gas (net voldoende) dichtdraaien op de Veenslang zodat je niet eraf gehaald wordt, maar dat voelt toch wat tegennatuurlijk tijdens een race. Lees dus graag jullie ervaringen over geluidsreductie. :}

Dichtbij en er tegen zijn 2 zaken.
Er tegen zal idd wegsmelten maar in mijn kuipen ziet het er nog prima uit.
 
Is het niet zo dat het smelt (ik lees op de site van Conrad dat het moeilijk ontvlambaar is dus ik hou het maar bij smelten) als je het in je zijkuip doet? Mijn zijkuip zit toch redelijk dicht bij mijn blok en daar kun je heel makkelijk je vingers aan branden ;)

Dit is zeker boven de 80 graden Celsius zou ik zeggen, al zou ik er geen uur mee kunnen racen. Dan is mijn tank al leeg)...

Rij trouwens OW Cup hoor, maar daar hebben we erg veel last van het geluid dus ik zou graag mijn steentje bijdragen. Een andere tip is het gas (net voldoende) dichtdraaien op de Veenslang zodat je niet eraf gehaald wordt, maar dat voelt toch wat tegennatuurlijk tijdens een race. Lees dus graag jullie ervaringen over geluidsreductie. :}

Met een beetje verstand aanbrengen, er zijn ook dunnere platen te koop. Weet alleen niet waar.
 
Yes! 8 december prijsuitreiking (en hopelijk planning voor volgend jaar)

Ik ben er weer met pa, dat word rock-paper-scissors om wie er moet rijden :P
Wie nog meer?

Beste vrienden van de ZAC,

Het RSZ Motorsport seizoen 2017 zit er weer op en de kampioenen zijn bekend.
Dus is het tijd voor onze jaarlijkse prijsuitreiking, de bekers, bloemen en T-shirts van de MON.
Uiteraard serveren wij de hapjes & drankjes in een gezellige sfeer op een centrale locatie.
Herken je dit?

Vrijdag 8 december 2017
Adres: IJsselmeerstraat 314 in HUIZEN
Deur open: 19:00 uur
Aanvang prijsuitreiking: 20:00 uur
Speelkwartier: 20:30 uur
Licht aan: 23:30 uur

Alleen dit jaar gaan we niet karten maar lasergamen

Alleen de ZAC racers met ieder 1 introducee zijn uitgenodigd.
Laat ons aub weten of je komt door deze mail te beantwoorden.
Bij retour bericht graag wissen wat NIET van toepassing is:

JA ik ben aanwezig
NEE ik ben afwezig
JA ik neem 1 introducee mee
NEE ik kom alleen
JA ik wil graag LASERGAMEN (bijdrage aan RSZ-M: € 5,- p.p. per game)
NEE ik hou niet van spelletjes in het donker

Graag tot dan!

Groeten van de activiteitencommissie van RSZ Motorsport,
Christiane, Marth & Frank
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan