Zwarte Guzbak uit Rottjeknor; the sequel....

naar achteren en dan vast zippen aan de reactiestang zodat je zeker weet dat ze niet tussen de spiralen van de veer komen

Reactie stang zit ik best wel ver boven, klemming tussen veer voorkomen door geleiding op zijkant spatbord waarschijnlijk handiger.

Maar naar achteren komt inderdaad wel mooier uit... kom ik alleen weer 2 banjo's te kort denk ik...
 
Zo zit het bij mij ook. Gaat al jaren goed.

Hebbie foto? Kan ik inschatten wat bij jou de afstand banjo-reactie stang is... want ik zou om 'm aan de reactiestang vast te zetten eerst wel een forse bocht naar beneden moeten maken terwijl de banjo door de uitvoering van de klauw bijna recht naar achteren steekt(parallel aan de stang).
 
Hebbie foto? Kan ik inschatten wat bij jou de afstand banjo-reactie stang is... want ik zou om 'm aan de reactiestang vast te zetten eerst wel een forse bocht naar beneden moeten maken terwijl de banjo door de uitvoering van de klauw bijna recht naar achteren steekt(parallel aan de stang).

full
 
Bedankt,

Zit inderdaad netjes maar gaat bij mij niet werken, afstand bevestiging reactiestang en remleiding bij klauw is bij mij een stuk groter.
Heb gisteravond even twee nieuwe leidingen geknipt en even los in elkaar geprikt.

Maak vanavond wel even foto, ik kom met de remslang bij de reactiestang uit op het punt waar deze aan de vorkpoot zit, ook netjes denk ik, maar moet even een beigeltje maken zodat ie wel gefixeerd wordt maar toch kan bewegen bij het inveren.
 
Dit lijkt me een nette oplossing zo, hooguit het beugeltje iets smaller en dan in rvs ofzo (dit is aluminium)
full

Best strak zo
full

En voldoende ruimte tussen band, leiding en schokbreker
full

Ook van bovenaf gezien..
full


Zwart is stukje krimpkous, om te zorgen dat leiding en beugel elkaar niet beschadigen...
 
Mooier wordt het niet.
Nu ja, Het kan wel maar dan moet je wat mij betreft een verdeelblok onder je kroonplaat maken en een harde leiding van de pomp door de balhoofdpen naar dat blok.
Maar zelf zou ik al die moeite niet doen voor het mooie.
Dus dit is mooi.
 
Mooier wordt het niet.
Nu ja, Het kan wel maar dan moet je wat mij betreft een verdeelblok onder je kroonplaat maken en een harde leiding van de pomp door de balhoofdpen naar dat blok.
Maar zelf zou ik al die moeite niet doen voor het mooie.
Dus dit is mooi.

Verdeler zit voor tegen de kroonplaat.. harde leiding naar pomp gaat niet werken..... zit verstelbaar stuur op de oude dame.....

(echt serieus..... is deze reactie dus ook niet.....) O-)
 
The devil is in the details.....

Vond beugeltje toch iets te lomp, dus stripje rvs gehaald en mkII gevouwen...

Rond i.p.v vierkant
full

En iets smaller...
full

Ook het oog is nu wat smaller zodat de remleiding nog iets beter in het gareel wordt gehouden
full

Eindresultaat...
full

Nu ben ik tevreden
full
 
Eerst effe lekker vrolijk worden.....
full

Heb hiervoor wel even de boel goed warm moeten stoken.....
Dus ondertussen alle leidingwerk voor de voorkant op maat gemaakt en definitief afgemonteerd.
full

Leidinglooop oogt misschien wat strak, maar dat is bewust: de vork is nu volledig uitgeveerd, dus de remleiding moet net spanningsvrij zijn, de mooie bocht volgt vanzelf als er wat gewicht op de voorkant staat
full

Remleiding naar zijspan wil ik over de kroonplaat laten lopen, zo kan ik hem het makkelijkst onder de tank moffelen
full

Kortom lekker gewerkt vanavond...
 
Beetje ruimte gemaakt op zolder......
full

Spuitcabine definitief afgebroken en bak terug naar voren gehaald...
full


Nu even rusten... frame en achtervork hangen op zolder nu; het is in de schuur echt te koud voor goede doorharding van de verf...
Dit weekend een wedstrijd dus dan ben ik met andere dingen bezig.. daarna is de verf voldoende doorgehard om voorzichtig voor en achtervork aan het frame te knopen, zodat ik de achterrempomp kan plaatsen en de lengtes van de remleiding naar het achterwiel en zijspan kan bepalen.
Dan kan ik de laatste keidingen maken. Het remsysteem vullen en gaan experimenteren en rekenen met pompmaten....
 
Eigenlijk wilde ik niks doen dit weekend... behalve dan morgen wedstrijdje HFT in Woerden....
Maarja.... kon het toch weer niet laten:

even de bak en rempomp op zijn plaats
full

Achterwiel en remklauw op zijn plaats gefrommeld.....
full

Bevestiging reactiestang op voorste frame/schetsplaat bout komt perfect uit
full


Achterste bout moet nog even op maat gemaakt worden en een dunnere moer geslepen..... want de 50'ers met borgmoer die ik normaal gebruik passen op het achterste gat links niet meer, daar zit de achtervork net iets te ver voor naar buiten om ruimte te maken voor die belachelijke band....
 
leiding naar spanklauwtje op maat gemaakt....
full

Beide leidingen naar het span komen vlak boven de achterrempomp bij elkaar en gaan via de schoorstang verder naar beneden
full

wel even moeten zoeken naar een positie bij het balhoofd waarbij de leiding voldoende vrij kan bewegen
full

maar dat gaat prima zo....
full

leiding naar achterklauw op maat gemaakt..
full

strakke bocht rond achtervork is bewust (daarom wilde ik ook even de bak op zijn plek hangen) anders komt de leiding te dicht bij de overbrenging tussen pook en bak...
full

Al met al toch redelijk gelukt zo, vandeweek de leidingen van de achterkant even permanent af monteren en kijken waar ik beschermstrippen en of beugeltjes moet gaan plaatsen om schuren van de leidingen te voorkomen
full
 
Ziet er keurig uit, alleen...zou je de leiding naar de achterrem niet langs de achtervork leggen, onder het onderste schokbrekeroog door en dan naar de remklauw. Banjo omdraaien. lijkt me nog netter en minder kwetsbaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan