ZRX trefpunt deel 14, ouder maar niet langzamer!

Gister ook de koppelingscilinder gereviseerd, was flink vies en liep nu weer soepel! Nieuwe veer en seal erin en schuift weer soepel in en uit *O*
 
Bij Martijns Motorkleding & Accessoires in Rotterdam. € 17,36 zo te zien.


***

BCF416 1 Remklauw Revisieset BCF416 € 79,00 € 79,00
BCR409 1 Remklauw Revisieset BCR409 € 24,00 € 24,00
CCK401 1 Reparatieset Koppelingscylinder CCK-401 € 17,36 € 17,36
MSB401 1 MSB 401 Revisieset Rem Cilinder VOOR € 28,00 € 28,00

***
 
Bij Martijns Motorkleding & Accessoires in Rotterdam. € 17,36 zo te zien.


***

BCF416 1 Remklauw Revisieset BCF416 € 79,00 € 79,00
BCR409 1 Remklauw Revisieset BCR409 € 24,00 € 24,00
CCK401 1 Reparatieset Koppelingscylinder CCK-401 € 17,36 € 17,36
MSB401 1 MSB 401 Revisieset Rem Cilinder VOOR € 28,00 € 28,00

***

Dat is niet duur!
 
Nee, viel reuze mee inderdaad. En van Tourmax dus een van de meest verkochte setjes. De website is wat onoverzichtelijk maar ik mail altijd een onderdeel- of partnummer en dan kijkt Martijn even of hij het kan krijgen :Y
 
Laatst bewerkt:
Zit eigenlijk net de denken, zit er in het gereedschapszakje onder het zadel geen sleutel om de vooras te verwijderen? Zou eigenlijk gek zijn als dat niet zo is, toch?

Ben alleen pas om 12 uur thuis dus kan niet kijken op dit moment :+
 
Met een beetje geluk zit er een bougie sleutel in je gereedschap setje. Maar die setjes zijn niet om te sleutelen.
 
Heren, hoe halen jullie de vooras los? Hebben jullie daar zo'n onwijs grote imbussleutel voor?

Probeer mijn wielen eruit te halen zodat ik de banden eraf kan trekken, nieuwe ventielen kan monteren en vandeweek kan voorzien van nieuwe banden maar dit stuit op wat lastigheden :+

heb zelf twee keer twee moeren op een draadstang m12 of m10
 
Is die vooras van een ZRX zo bijzonder? Als je nog niet het gereedschap hebt om een voorwiel te (de)monteren kun je je motor beter wegbrengen om de banden te wisselen.
 
Is die vooras van een ZRX zo bijzonder? Als je nog niet het gereedschap hebt om een voorwiel te (de)monteren kun je je motor beter wegbrengen om de banden te wisselen.

Ja, die is bijzonder :Y Voor mij in ieder geval wel, een imbusje 17 heb ik niet zo liggen in mijn gereedschapset en dan gaat het lastig worden.

Heb de truck van de M10 moer hierboven gelezen, dus die kan ik morgenvroeg eerst maar even proberen :Y
 
Ja, die is bijzonder :Y Voor mij in ieder geval wel, een imbusje 17 heb ik niet zo liggen in mijn gereedschapset en dan gaat het lastig worden.

Heb de truck van de M10 moer hierboven gelezen, dus die kan ik morgenvroeg eerst maar even proberen :Y

Ik weet niet welke vooras jij hebt, maar ik heb een imbus nodig van 22 mm. ( radiator indicht sleutel ) zo heet zo'n ding. :Y
Overigens , bij een wiel wissel hoef je aan de KM opname kant helemaal niks los te halen . :N

GREETZ

GREETZ
 
Ik weet niet welke vooras jij hebt, maar ik heb een imbus nodig van 22 mm. ( radiator indicht sleutel ) zo heet zo'n ding. :Y
Overigens , bij een wiel wissel hoef je aan de KM opname kant helemaal niks los te halen . :N

GREETZ

GREETZ

Blijkbaar kan het ook via de kant van de km-opname, zoals hierboven te lezen is. En een 22mm imbus heb ik ook niet liggen, helaas.

Net als een BMW, die heb ik ook niet :+
 
OPGELOST!

Imbussleutel 17-22 zit dus inderdaad in het gereedschapsetje onder het zadel :+ Heb het op de ZRXje-manier gedaan. Muchos gracias allen, nu kan de voorband eraf, vanmiddag nieuwe haakse ventielen erop en dan nog wachten op de banden!
 
koop zoiets in de locale bouwmarkt en je hebt het zo voor elkaar :)

a_4000812534_01_all.png
 
Na grondig de velgen schoon gemaakt te hebben zitten er toch wel wat beschadigingen op en ook zitten er wat lichtere spikkels in het middenste deel wat ik niet schoon krijg. Net maar gelijk een afspraak gemaakt om de velgen volgende week te coaten, de binnenzijde wat al relief heeft krijgt dezelfde zandstructuur als mijn achterbrug en de velgrand 70% glans zoals het frame *O* Neem ook gelijk de remschijven wel mee voor een zwart hart :Y

Gelijk maar even nieuwe lagers besteld, zijn die ook gelijk vervangen voor het nieuwe seizoen.
 
goed plan, ben benieuwd hoe de remschijven eruit zien. moet je dan ook de floaters vernieuwen?
 
Hoe wil je de zijkant van een kartonnen velletje afplakken? :)

Er komt of teveel verf op de pakking of te weinig verf op je carterdeel.

Als je alleen met mooi weer rijdt kun je ook alleen stralen als ze dat voor elkaar krijgen en dan gewoon vettig houden met een polish product. Mooi om te zien het kale aluminium maar meer werk om schoon te houden en en de winter niet te doen.
 
Volgens mij haal ik twee topics door elkaar. Dat ging om een Guzzi :)
 
Laatst bewerkt:
Blijkbaar kan het ook via de kant van de km-opname, zoals hierboven te lezen is. En een 22mm imbus heb ik ook niet liggen, helaas.

Net als een BMW, die heb ik ook niet :+


Kan niet alleen via de km opname :N daar zit de "moer" waar je de as indraait als je het zo doet moet dus alles los geschroefd worden , in principe kun je de "moer" gewoon vast laten zitten. scheelt een imbus sleutel en werk.

GREETZ
 
Terug
Bovenaan Onderaan