KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat is laag in toeren? 2000 of nog lager?

Herken het niet....... wel zoals al gezegd met koude motor het slaan van de ketting meestal op een klinkerweg of drempel.

Zal er morgen nog eens goed op letten.
Ook nog op ca 3000 toeren.
Let er maar eens op, ik hoor het graag
 
Goedemorgen allemaal.

Ik ben aan het rondkijken voor een 1190.
Nu zijn ze er met en zonder elektronische vering, wat geniet de voorkeur, ik lees en hoor verschillende dingen er over , kwa prijs maakt het weinig uit
Wat vinden jullie?
 
nee, echt onderin de bak

Lijkt mij niet normaal, bij mij geen geklak. Wat heeft ie gelopen? Heb je een quickshifter?? Vond wel dat na de 15k beurt het schakelen (nog) soepeler ging. Door nwe olie waarschijnlijk. Maar dat heeft niks met jouw geklak te maken. Zou het niet laten zitten en ff vast leggen dat je het op tijd gemeldt hebt, als je dan later stukken krijgt heb je iets om op terug te grijpen
 
Op mijn 1290 SAS werkt die elektronische vering perfect en ik heb al járen het ESA systeem op mijn andere Teutoonse brommers gehad... ik zou niet meer zonder willen ... zeker als je vaak met een duo rijdt...

Voor mij een no-brainer.
 
Laatst bewerkt:
Hier iemand die toevallig de comfort zadels wil verkopen of een koffer set? Voor de 1050.

Zijn de koffers van de 1050,1090,1190 en 1290 eigenlijk allemaal uitwisselbaar?

Als je van die beweegbare ophangbeugels onder je buddy hebt passen ze allemaal. Die “bolle” van de 1290 zijn kwalitatief wel goed maar erg breed, na diverse regenbuien echt waterdicht. Wel duur!! De binnentassen zijn niet geweldig, vooral rechts heel klein. Daar passen net drie paar sokken in.... als die tas erin zit heb je nog veel ruimte over... :N Topkoffer is wel heel goed en mooi slank.
 
Goedemorgen allemaal.

Ik ben aan het rondkijken voor een 1190.
Nu zijn ze er met en zonder elektronische vering, wat geniet de voorkeur, ik lees en hoor verschillende dingen er over , kwa prijs maakt het weinig uit
Wat vinden jullie?

Dan zou ik zeker opteren voor de elektronische vering.
Ik vind het persoonlijk zeer prettig.
 
Lijkt mij niet normaal, bij mij geen geklak. Wat heeft ie gelopen? Heb je een quickshifter?? Vond wel dat na de 15k beurt het schakelen (nog) soepeler ging. Door nwe olie waarschijnlijk. Maar dat heeft niks met jouw geklak te maken. Zou het niet laten zitten en ff vast leggen dat je het op tijd gemeldt hebt, als je dan later stukken krijgt heb je iets om op terug te grijpen
pas 4000km gelopen. Idd even melden via de email
 
Goedemorgen allemaal.

Ik ben aan het rondkijken voor een 1190.
Nu zijn ze er met en zonder elektronische vering, wat geniet de voorkeur, ik lees en hoor verschillende dingen er over , kwa prijs maakt het weinig uit
Wat vinden jullie?

In Veendam staat mijn ex 1199 te koop met de vering.
Als het niet veel uit maakt altijd met kopen. Verkoop is weer een stuk makkelijker dan zonder. Zonder te lullen over de extra conform die je beschikbaar hebt natuurlijk
 
Wel of geen esa.
Is natuurlijk een persoonlijke keuze.
Ik heb bewust gekozen voor de 1190r, deze heeft geen esa.
Omdat ik in de praktijk vrijwel nooit de vering aanpas.
Hooguit 1x per jaar met de vakantie.
En als het er niet op zit kan het ook niet stuk.
 
Wel of geen esa.
Is natuurlijk een persoonlijke keuze.
Ik heb bewust gekozen voor de 1190r, deze heeft geen esa.
Omdat ik in de praktijk vrijwel nooit de vering aanpas.
Hooguit 1x per jaar met de vakantie.
En als het er niet op zit kan het ook niet stuk.

Aan de andere kant is juist het leuke ervan dat je (ik) nu wel de vering (demping) aan gaat passen omdat het zo gemakelijk is en goed werkt. Deed het vroeger ook niet want teveel gedoe en nu maak ik er toch vaak gebruik van. Buiten het gemak dat als je een duo achterop neemt dat je meteen paar drukken op de knop de veervoorspanning op de juiste stand zet en daarmee ook de demping automatisch goed ingesteld wordt voor de zwaardere belasting.
De niet EDS versie waren toen ik de motor kocht behoorlijk voordeliger maar ik vind het zelf de meerprijs waard. Zo zie je, ieder zijn visie hierop.
 
Ook nog op ca 3000 toeren.
Let er maar eens op, ik hoor het graag

Je rijdt dan op een mooie vlakke weg?

Vanmorgen er speciaal op gelet maar hoor niets geks.
Enkel als ik de drempels pak.

<edit> Bedenk mij nu wel iets wat ik in het begin heb gehad. Bij aankoop heb ik de aluminium skidplate laten plaatsen. Als de motor koud was rammelde de voorste uitlaatbocht daar tegenaan.
 
Laatst bewerkt:
De 790 Adventure. Geen idee of dit echt de definitieve versie is, maar hij ziet er tamelijk af uit. Zou die al op de EICMA worden gepresenteerd? Ben erg benieuwd naar de specs. Wel wat jammer dat het blok en vooral de cilinders zo verstopt zitten achter plastic. Ik hou er wel van dat je veel van de techniek van een motor gewoon kunt zien. Verder een heel mooi fietsje. Meer op off-road dan op puur straatgebruik gericht zo te zien.
~[edit] Volgens asphaltandrubber.com is het een concept, en nog geen productiemodel, maar wordt ie verder uitontwikkeld om pas in 2019 op de markt te komen. Say Hello to the Trail-Shredding KTM 790 Adventure
full

full

full
 
Laatst bewerkt:
De 790 Adventure. Geen idee of dit echt de definitieve versie is, maar hij ziet er tamelijk af uit. Zou die al op de EICMA worden gepresenteerd? Ben erg benieuwd naar de specs. Wel wat jammer dat het blok en vooral de cilinders zo verstopt zitten achter plastic. Ik hou er wel van dat je veel van de techniek van een motor gewoon kunt zien. Verder een heel mooi fietsje. Meer op off-road dan op puur straatgebruik gericht zo te zien.
\[edit] Volgens asphaltandrubber.com is het een concept, en nog geen productiemodel, maar wordt ie verder uitontwikkeld om pas in 2019 op de markt te komen. Say Hello to the Trail-Shredding KTM 790 Adventure
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]


Wow, oke... een beetje een bidsprinkhaan qua looks. Niet echt mooi zoals hij er nu bijstaat, veel te druk met kapjes en randjes.
Kunnen ze die 2 cylinder 790 niet onder een ktm 640 sm batsen? Waren ze ook nog sneller klaar geweest :)
Just my $ 0,02..
 
De 790 Adventure. Geen idee of dit echt de definitieve versie is, maar hij ziet er tamelijk af uit. Zou die al op de EICMA worden gepresenteerd? Ben erg benieuwd naar de specs. Wel wat jammer dat het blok en vooral de cilinders zo verstopt zitten achter plastic. Ik hou er wel van dat je veel van de techniek van een motor gewoon kunt zien. Verder een heel mooi fietsje. Meer op off-road dan op puur straatgebruik gericht zo te zien.
\[edit] Volgens asphaltandrubber.com is het een concept, en nog geen productiemodel, maar wordt ie verder uitontwikkeld om pas in 2019 op de markt te komen. Say Hello to the Trail-Shredding KTM 790 Adventure

Leuke brommer voor erbij. *D
Ben het met je eens dat je net te weinig van de techniek ziet. Met een paar detail aanpassingen is ie perfect.
 
Ik heb de 690 Enduro R voor erbij (off road).

Maar ik zie niet meteen welke meerwaarde de 790 kan hebben als je reeds een Adventure hebt...

Ik bedoel, waarvoor kan je deze motor inzetten, dat de Adventure niet aankan... ?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de 690 Enduro R voor erbij (off road).

Maar ik zie niet meteen welke meerwaarde de 790 kan hebben als je reeds een Adventure hebt...

Ik bedoel, waarvoor kan je deze motor inzetten, dat de Adventure niet aankan... ?

Vermoedelijk is de 790 zuiniger, wendbaarder en nog meer fun met rijden.
Dus een leuke aanvulling om de kilometers te delen met de SA.
De SA blijft dan als wintermotor en ritten met duo, de 790 zou dan de zomerse dagelijkse motor kunnen zijn.

Maare dat zegt iemand die ook nog een GS heeft langs zijn SAS?
 
Laatst bewerkt:
Vermoedelijk is de 790 zuiniger, wendbaarder en nog meer fun met rijden.
Dus een leuke aanvulling om de kilometers te delen met de SA.
De SA blijft dan als wintermotor en ritten met duo, de 790 zou dan de zomerse dagelijkse motor kunnen zijn.

Maare dat zegt iemand die ook nog een GS heeft langs zijn SAS?


Jep, maar de ene is een bedrijfsmotor en de andere is privé, op twee verschillende adressen...
 
Ik heb de 690 Enduro R voor erbij (off road).

Maar ik zie niet meteen welke meerwaarde de 790 kan hebben als je reeds een Adventure hebt...

Ik bedoel, waarvoor kan je deze motor inzetten, dat de Adventure niet aankan... ?
Bij mij zou het niet naast, maar in plaats van zijn (ik heb er ook al een Triumph Daytona 675R naast voor het gooi en smijtwerk op het circuit). Ik merk dat ik met de 1090 Adventure even veel, zo niet meer lol heb als met de Superduke 1290R die ik vorig jaar had, of met de 1290 Adventure S die ik een paar keer heb getest. Ik kan me best voorstellen dat ik - als klein licht mannetje (1.70m, 65 kg) - met een stuk lichtere, op straatgebruik gerichte 790 Adventure met toch minimaal 100 pk vermogen nog vlotter uit de voeten kan dan met mijn huidige 1090 (die ik overigens geweldig vind). Zeker qua manoeuvreren op hobbelige campingveldjes en bij het parkeren in de schuur ed. Daarbij komt dat wij geen lange reizen meer hoeven te maken op de motor: onze bikes gaan in de camperbus, we rijden heel relaxed naar een mooi motorgebied, en daar kunnen we ook makkelijk met een lichtere all-road toe.
Is nog wel even afwachten wat voor gevoel die 790 gaat geven uiteraard, qua motorkarakter (parallel-twin is wel iets anders dan een v-twin natuurlijk), en qua stuurgedrag, maar voor de toekomst sluit ik niks uit. :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan